Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh samorostlého muže, který má prožít zbytek života v nemocniční izolaci. Děj se odehrává v roce 1960 na infekčním oddělení jedné nemocnice, kde je jako bacilonosič izolován starý Prepsl, světoběžník a tulák bez rodiny, člověk s osobitým pojetím svobody. Zpočátku odmítá přizpůsobit se tvrdým podmínkám izolace a několikrát se pokusí o útěk, ale časem naváže přátelství s dezinfektorem Kafkou, uklízečkou Katkou, mladičkou pacientkou Mankou a se svým spolubydlícím, stejně postiženým dědou Bartůňkem. Vztah k těmto lidem způsobí jeho proměnu. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

TV spot 1

Recenze (191)

B!shop 

všechny recenze uživatele

Tohle je mozna nejmilejsi film z nemocnicniho prostredi. Ale tech 5* v podstate neni ani tak za film, protoze co si budem namlouvat, pribeh to ma vcelku nulovej a celej se skoro furt odehrava na stejnym miste s neco malo hercema. Takove hodnoceni davam ciste za Rudolfa Hrusinskyho, kterej je tady naprosto uchvatnej. Samozrejme, ze musi jit pochvala i scenaristovi, ale nikdo jinej by ty historiky nevypravel tak skvele jako Hrusinsky. Takze i kdyz je film vlastne takovy smutny drama, diky nemu je to spis komicky. Na tenhle film se vzdy rad mrknu. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Dnes vymírající druh filmu, bohužel . Tenhle další Skvělý počin Karla Kachyňi si pro sebe herecky "ukradl" Rudolf Hrušínský. Usmíval jsem se a to i přesto v jakém prostředí se film odehrává. Nakonec ,to není ani humor, ani slzičky co by měli vítězit jako pocit z tohoto filmu,ale naděje, že existuje obyčejný člověk . ()

Reklama

Radek99 

všechny recenze uživatele

Příslovečný herecký koncert Rudolfa Hrušínského, jehož postava se silně pábitelskými rozměry je středobodem dalšího vynikajícího filmu Karla Kachyni. Začátkem 80. let už mu zase režim dovolil, stejně jako Rudolfu Hrušínskému, točit i výrazně hlubší věci, vznikla tak řada výborných filmů postavených právě na této osvědčené umělecké spolupráci velkého režiséra a velkého herce. Postava starého Prepsla, symbolizujícího v sobě vnitřní i vnější lidskou svobodu, konfrontovaného s faktem jejího omezení a posléze i její úplné ztráty, je kompilátem životní moudrosti, vitality i vůle po životě a k němu neoddiskutovatelně přináležející svobodě, což se dá díky době natočení filmu interpretovat i víceméně symbolicky. Prepsl se jí nevzdá, i když mu je výměnou za nejistotu a materiální nedostatek nabídnuta, byť represívně, soustavná péče a zázemí, pěkná metafora k ,,materiálně laskavé" době normalizace. Pozor, vizita! coby komorní drama obstálo ve zkoušce časem a i dnes jeho sledování přináší zjevné obohacení, minimálně umně navozenou atmosférou doby počínajících 60. let, kdy bylo ještě normálním územ v nemocnicích kouřit...vůně tabáku tak zvěrohodňuje onen civilizační skok, jaký naše společnost od té doby urazila... ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Co k tomu více dodat. Rudolf Hrušinský rovná se záruka dobré zábavy. Příběh o lidském štěstí a neštěstí, který v sobě má hned řadu tak hlubokých pravd, že nejde se na konci zarazit a popřemýšlet nad tím, kdy se v této situaci objevím třeba já. Je to zvláštní, ale je to tak. Bohužel, a tento film to nádherně ukazuje v té pokud možno nejsvětlejší stránce, které Rudolf Hrušinský přidává co do vtipu snad nejvíce jak to jde. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Herecký koncert Mistra Hrušinského v roli životem otřískaného bohéma a bacilonosiče břišního tyfu pana Prepsla. I přes pokročilý věk si užívá života, laškuje se ženskýma a vytrvale utíká z nucené nemocniční karantény. Nakazit se žloutenkou od takového šoumena, to bych se snad ani na něho nezlobil :o) Tolik životního a hořce pravdivého moudra, co ze sebe Prepsl sype, v jiném českém filmu jen tak neuslyšíte. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (21)

  • Približne v čase filmu 28:15, keď sa Prepsl (Rudolf Hrušínský) pýta pána Bartúňka (Ludovít Greššo), ku komu by najradšej išiel domov, si zároveň číta Zemědělské noviny. Dej filmu je ale situovaný do roku 1960 a Zemědělské noviny začali vychádzať až v roku 1964. (Raccoon.city)
  • U filmu byl jako odborný asistent přítomen MUDr. Jan Cimický. V několika záběrech je také možné jej zahlédnout. (mchnk)
  • Snímek byl natočen na motivy knihy "Vizita" od Adolfa Branalda, stejně jako další film Karla Kachyni Sestřičky (1983). (sator)

Reklama

Reklama