Režie:
Karel KachyňaKamera:
Jan ČuříkHudba:
Luboš FišerHrají:
Alena Mihulová, Jiřina Jirásková, Ondřej Vetchý, Oldřich Vízner, František Husák, Jiří Růžička ml., Otto Lackovič, Vladimír Hlavatý, Bořivoj Navrátil (více)Obsahy(1)
Mladičká zdravotní sestra Marie Sahulová (A. Mihulová), „poslední panna na intru“, se rozhodne, že se stůj co stůj stane opravdovou ženou. Jenže má smůlu, vrátný ji přistihne s pacientem a ona musí za trest do zapadlé pohraniční vesničky. Její kolegyní se stane moudrá a zkušená žena, zvaná Babi (J. Jirásková), a ta dívku svérázným způsobem zasvěcuje do života a vede ji po stezkách jeho strastí i krás. Mariin příběh se vine množstvím pestrých epizod, je zalidněn rázovitými postavičkami, jejichž život je otevřený „sestřičkám“ vždy důvěrněji než jiným lidem… (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (161)
Rozkošný príbeh mladej zdravotnej sestry Mari túžiacej po tom čo všetky mladé ženy a zvedavej na to aké to bude prvý krát. Dostáva sa vďaka tomu na lazy kde je každá pomoc dobrá a ľudia sa lekárom skôr vyhýbajú. Našťastie ju zaúča dobrosrdečná zdravotná sestra, ktorú volá Babi, takže je jej priateľkou i akoby matkou zároveň. Obstojná produkcia a výborné herecké výkony Aleny Mihulovej a Jiřiny Jiráskovovej. Bacha na a tergo. 70% ()
Sestricky jsem videl nekolikrat, hlavne v detstvi a nikdy jsem je moc nemusel. Vsichni tam byli spinavi, hadali se nebo se rovnou mlatili.. Priznam se, ze jsem na ne koukal hlavne kvuli lehce erotickym scenam a nahate hlavni protagonistce. S odstupem casu mi to ale rozhodne tak hrozne neprijde. Na vesnicich to v techle letech opravdu nejspis tak vypadalo a reziserovi se ta veselotragicka nalada docela povedla prevest na platno. Nic to ovsem nemeni na tom, ze film si zase nejakou dobu nepustim a rozhodne se nic nestane. ()
„Mnato, Vojene a Vnisle, i ty dcero Křesomysle, voli stojí podle pluhu svisle a dívají se k zemi kysle." Zasvěcení do života a předání štafetového kolíku v lásce za dob normalizace aneb Kachyňova citlivá hořkost z raných 42 odstínů šedi. Potěšila hudba Luboše Fišera, lyrický Saturnin za volantem sanitky i "trdlovitý" debut Aleny Mihulové.. ()
Jestli jako já pozorujete úpadek západní civilizace, chcete pochopit jeho příčiny a usilovně se při tom snažíte se nestat misogyny, tak se snad raději vyhněte tomuhle filmu, protože to je úplný female dumpster fire a možná poslední kapka. Začíná tím, že dívčí kolektiv šikanuje protagonistku za to, že je ještě panna, načež protagonistka otevírá klín každému, kdo ji věnuje trochu pozornosti. Hlavní herečka se na tuhle roli asi náramně hodila, protože začala spát s režisérem filmu = s člověkem, co mohl být její děda. Hlavní postava se taky překotně hledá v životě, navazuje vztah se starší mentorkou a ke konci se i pokouší zaujmout autoritativnější roli, čemuž se ale nedá moc věřit, protože se jinak chová pořád stejně blbě. V kontextu kultury, která tvrdí, že ženy jsou rovny mužům, se cítím ohrožen a uražen. Snad to není skutečná sonda do ženské duše, nýbrž jen fikce z per mužských autorů předlohy a scénáře. ()
Kachyňa natáča zdanlivo banálne ale krásne príbehy zo života. V Sestričkách sa mu podarilo zachytiť atmosféru 50-tych rokov života na "periférii". Okrem výkonu Jiráskovej ma celkom prekvapil Vízner v originalnej úlohe saniťáka (v inej ale skvelej hereckej polohe sa objavil aj v Saturninovi:-) Kachyňa má aj lepšie filmy ale v Sestričkách ma nesklamal a potvrdil, že patrí medzi naj režiserov. ()
Galerie (12)
Zajímavosti (20)
- Ondru Vetchého pri speve dabuje Karel Zich. (pds)
- Při natáčení se poznali Karel Kachyňa a Alena Mihulová. Svůj vztah tajili deset let, poté se vzali. (M.B)
- Jiřina Jirásková (Babi) a Alena Mihulová (Marie) si po odvysielaní filmu v televízii vždy zvykli zatelefonovať a navzájom sa chválili. Alena Mihulová prezradila, že ich mohlo byť okolo tridsať. (Raccoon.city)
Reklama