poster

Na pokraji šílenství

  • Hong Kong

    Kuang shou

  • Hong Kong

    狂獸

  • Čína

    Kuang shou

  • Čína

    狂兽

Akční / Krimi

Hong Kong / Čína, 2017, 100 min

  • DonBraso
    **

    To je tak akční,až si to vlastně podráží nohy.Akce tu je spousty,ale vůbec nebaví.Památnou je možná tak v hlubině moři(bazén) vložka akčního kalibru,že já dejchám jak žralok.Pak další fight jak z Tekkena na lodi.Nějaký parkur a pořád to stejné.Příběh je vyloženě hroznej,protagonisté nesympatický a s každým fightem to hrozně evokuje béčko těžkého zrna.Choreografie je občas šik,někdy zase přímo děsná.Je to vlastně z levelu tam a tam,která končí zlatou cihlou jak v pořadu Riskuj.Bohužel tahle spanilá jízda byla mimo moje reflektory.(16.9.2018)

  • EvilPhoEniX
    ****

    Před koncem roku ještě jeden malý akčnáček s výborným Max Zhangem v hlavní roli proti skvělému záporákovi Shawn Yue. Na Debut slušná práce. Dějově sice klasická kriminálka, která ničím neohromí, ale určitě vynikají dynamické souboje, které mají šmrnc díky výborným protagonistům. Max Zhang je sympaťák a neskutečně rychlá mašina. Akce je celkem dost a hodně se zde používají nože, takže za mě spokojenost. Bavil jsem se. Jednohubka v oldschool kabátku se zajímavými lokacemi. 75%(28.12.2017)

  • Ouwen
    *

    Nuda. Tempo to sice má solidní, ale co z toho, když to působí tak odtažitě. Absolutně jsem si nedokázal vytvořit vztah k žádný postavě, chybí zde zajímavější dialogy, které by rámovali příběh a vztahy mezi tou paletou postav. Akce je dost, ale mám problém s režií. Kadence úderů Zhanga je fantastická, jsou choreograficky zajímavé, ale ty střihy jsou problém. Prostě sledovat fight mezi dvouma týpkama, co do sebe sází chvaty a střihnout to a sledovat z jinýho úhlu, je celkem rušivé. Navíc, když nepočítám začátek a fight na parkovišti, tak mě zbytek nudil. Právě ty parkourové momenty jsou prostříhaný a poskládaný ze segmentů. Když to srovnám s nedávným Paradoxem, tak mi z toho prostě vychází průměr. Aspoň se střídaj lokace a hraje pořád hudba. Finální fight je totálně přestylizovanej, a odehrává se na lodi, neatraktivní prostředí a drsnost bitek deklasují ty nechutný zpomalovačky, takže místo toho aby každej úder vyniknul, to na mě působí uměle. Taky mám problém se samotným Zhangem, charisma jako má, ale jeho postava se chovala, jako hlupák co ani nepřemýšlí. Žádná zbraň, všechno řešit pěstma, zatímco celej policejní sbor do akce jde po zuby odzbrojený. Takže i ty souboje jsou prostě vyvolaný samoúčelně, chybí tomu nějakej pořádnej důvod. Nepožaduju realismus po takovým filmu, ale stopáž se pak natahuje a hlavní postava si všechno komplikuje. Co se týče zvratu ohledně jeho parťáka, v momentě kdy ho Zhang navštíví, tak se film stane i zatraceně předvídatelný a celková zápletka mi nepřijde vůbec atraktivní. Když nepočítám nějaký segmenty v akci a choreografii soubojů, tak mě na tom filmu absolutně nic nebavilo.(22.2.2018)

  • Lacike
    **

    Akcne becko v osemdesiatkovom tupom style serii Akykolvek Force. Zapletka je primitivna. Max Zhang je kladny hrdina, Shawn Yue zaporak a od urcitej chvile sa ich cesty pretnu a pôjdu si az do konca filmu po krku. Bohuzial to je podane dost nezazivne. Ani jeden z nich toho prilis vela nenahovori a mne bolo prakticky uplne jedno kto z nich vyhra. Na konci sa samozrejme dockame aj jedneho sokujuceho odhalenia. Z hereckeho obsadenia ma najviac potesili veretani Yasuaki Kurata a hlavne Tai-Bo, ktoreho som uz dlho vo filme nevidel. Akcie tu je celkom dost. Pacili sa mi iba oldschoolovo prevedene bitky. Ostatne akcne sceny su plne mizerneho CGI. Vysledkom je tupy nudny akcniak, ktory ked neuvidite, tak o nic nepridete. 4/10.(7.3.2018)

  • Vavča
    ****

    HK film ještě není mrtvý, a můžeme čekat vysoké vlny! Debutují režisér Jonathan Li byl asistent režie u celé řady důležitých snímků (http://hkmdb.com/db/people/view.mhtml?id=18092&display_set=eng jako Daisy, Initial D, Lost In Time, Missing aj.) koukal po prsty nejlepších současných tvůrců. Rozhodně se dost přiučil. Film The Brink přináší svěží akční kriminálku HK střihu, pevně zakotvenou v lokálním prostředí místních rybářů a trhů. Jednoduchý, ale úderný příběh, má zajímavé charaktery, příběh nikdy nenutí a obsazena jsou esa z pevniny i Hong Kongu. V hlavní roli stoupající akční hvězda Max Zhang (a to před lety dělal jen kaskadéra a miniroličky, nyní patří mezi elitu, mimochodem manžel Ady Choi). Dále je zde jeho pyrotechnická pomocnice Janice Man, z Hong Kongu menší roličku Gordon Lam a hlavní roli vynikající Shawn Yue, jeho málomluvný a drsný charakter, je perfektně zahraný, nebezpečí z něj čiší a testosteron přímo kape. Vynikající hudební stopa, dynamická kamera, perfektní technické zpracování obecně. Konfrontace hlavních hrdinů přináší pořádný adrenalin a napětí. Film nikdy nenudí a když si odmyslím tu podivnou linku, kde není nikdy vysvětleno, jak Sai Gau k těhotné středoškolačce přišel, tak si v zásadě není na co stěžovat. Film má typické prvky zlatých časů hk akční školy, ale je zároveň vidět, že se podřizuje cenzurním morésům z pevniny. Nezbytný japonský záporák,překvapivě odpor proti potratům, a očekáváné vyústění jednání hlavního hrdiny, kdy Sai Gau v žádném případě nechce nechat zlo nepotrestáno, ačkoliv se o něj také přičinil. Přes všechny tyto kompromisy představuje The Brink úspěšnou cestu pro místní tvůrce jak udělat nabitý akčňák s lokální tváří a uspět s tím na pevnině. Můžeme si však klást otázku, zda by nám zajímavější děj a charaktery nepřinesla naprostá svoboda tvůrců, autocenzura nepříjemně ovlivňuje, omezuje jejich invenci, míra neočekávanosti a překvapivosti, je tak pro diváka automaticky snížena tím, že se musí vyhovět cenzorním nařízením a představám z pevninské Číny. A tak nemůže být divák v očekávání, jak kdo dopadne, atd. The Brink je přesto film zasluhující reprízu, patří spolehlivě s par jinými snímky mezi to nejlepší posledních dvou dekád HK akčního filmu/thrilleru. Má to stejnou kvalitu a sílu jako Fire of Conscience, Firestorm, The Wild City aj.(9.5.2018)