• troufalka
    ****

    Nepřipojím se k všeobecné skepsi, mě se živé terče líbily. Nejde u mě o bezvýhradné nadšení, to ne, ale zase mi to nepřipadá jako taková katastofa, ale slyším a čtu kolem sebe. Nevadil mi ani nabouraný scénář podle kterého se musí vrah odhalit v posledních minutách filmu. Viktor Preiss je ve výborné kondici, 72 let bych mu rozhodně nehádala.(16.5.2019)

  • Necrotongue
    *

    Respekt! Režisér Hřebejk dokázal závěrečným dílem vytvořit z celého cyklu Urobora a vrátil tak "kvalitu" přesně do bodu, ve kterém se začal řešit Případ pro exorcistu. Pitomé dialogy, řešení vyskakující jen tak z temných koutů, návrat ke zjevně přesluhujícím, a tedy zbytečným postavám, no, komu není rady, tomu ucho upadne. Ale alespoň si Jan Hřebejk splnil životní sen, protože si při točení závěrečné chorvatské scény musel připadat jako režisér bondovky, chyběl už jen huňatý bílý kocour.(10.9.2019)

  • InJo
    **

    Aneb jak obdivuhodně dementní poslední epizodou úplně pohřbít do té doby celkem ucházející kriminálku. Fascinující zvraty (naprosto zbytečná a nesmyslná smrt jedné postavy mě div nerozesmála), neuvěřitelné "osudové" (ne)uzavření linie s doktorem (Michal Isteník je tu sice jen krátce, ale stejně opět skoro všechny s přehledem přehrává), vrah-mstitel, který je geniální i neschopný zároveň, neomylně střílející pochůzkář (!), mistrné cameo penzionovaného Krobota (takhle pitomé, nechtěně legrační a přitom vlastně taky úplně zbytečné deus ex machina jsem dlouho neviděl)… Zkrátka scénáristické i režijní lajdáctví a bizár. Ale tak aspoň jsme se dozvěděli, kdo zbouchnul Voříškovou a že někteří policajti mají rádi vodu se šťávou. Informace k nezaplacení.(15.5.2019)

  • Stružák
    *

    Ty vole, zaplať pánbů, že jsem se nakonec přecejenom dozvěděl informaci, kvůli který bych asi nespal další tři tejdny. Na závěr celý pofidérní komedie jsem se dozvěděl, s kým to Voříšková čeká. Dobrá práce! 🙃 Závěr samozřejmě pitomej prakticky skrz naskrz. Si asi půjdu zahrát starýho Poldu, tam je řešení případu na podobný úrovni. Jenom tam si jsem docela jistej, že to autor fakt myslel jako komedii.(20.1.2020)

  • BoredSeal
    *

    Poslední díl velmi slabého seriálu i přes nízká očekávání triumfuje tím, že se mění v komedii úmyslnou i neúmyslnou. Postesknout si nad tím, že se všichni policisté chovají kromě Melíškové jako dementi (s touhle partou fakt může mít vrah talent jako Fantomas), dozvídají se informace zjistitelné přes policejní databázi jako poslední, že deus ex machina tady úplně eskaluje - to už by bylo po předchozích dílech trapné. Že se sem nacpe postava chudáka Krobota, který si asi odskočil od rybaření k hlídačovi parkoviště odtahové služby, aby neomylným čichem našel mrtvolu a hned věděl, komu to napsat, to se i zasmějete. Ale mistrovský stěr přijde nakonec - Hřebejk se rozhodne seriál ukončit nedostatečně uspokojivě, nechá pár věcí otevřených (bez jakéhokoliv hlubšího významu, samozřejmě) a můžete akorát znechuceně zírat do titulků do blbé popové písničky. Hlavně, že si štáb zacestoval do Chorvatska na pár zbytečných záběrů a pustil do nich sofistikovaně jako zvukovou kulisu hudbu z trochu jiné země, že.:D(25.6.2019)