Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Lukášovi se podaří promluvit si s Magdou o Denisově případu a setká se s Helenou, která už nedokáže snášet atmosféru doma. Hledá útočiště, kde by si mohla od naléhání rodičů i potřeb dítěte odpočinout. Do Vladimírovy ordinace přichází rodiče malého Dominika, který zkolaboval při hře u Magdiny továrny. Když se o nenadálém onemocnění dozví Tomáš, domnívá se, že ví, kde se vzalo, a nechce už s Magdou a Pavlem nic mít. Magda je nervózní z Jiřího nenadálého zmizení. Líba se rozhodne zasáhnout proti Stanislavově výchově Zbyňka, a zatímco Vladimír hledá svou dceru, Helena si uvědomuje, že si o své situaci potřebuje s někým promluvit. (Česká televize)

(více)

Recenze (5)

GeusX 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Konečně se nahlas prozradilo to, o čem si divák šuškal už chvíli... Jen mám takový pocit, že se ve výsledku nic překvapivého nerozuzlí a výsledek bude přesně ten, jaký divák z náznaků a flashbacků tuší... ()

Karp 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Konečně jsme se dočkali vyjevení pravdy o dítěti, přestože je toto odhalení zřejmé prakticky od prvního dílu. V té souvislosti by mě zajímalo, proč bylo nutné dávat divákovi tak návodné rady, aby v okamžiku sdělení něčeho, na čem pointa celého seriálu mimo jiné stojí, toto sdělení zapůsobilo tak rozbředle a vyšuměle? Zaskočen tak mohl být pouze někdo, kdo předchozí díly neviděl. Bohužel hlavnímu hrdinovi stále fandit nelze, protože ten působí tak podrážděně až podebraně, že v podstatě vylučuje normální dialog. Což bylo hezky vidět na rozhovoru mezi Z. Stivínovou a M. Andělem v lékárně. Vzpupný, útočný trouba přišel dělat dusno. Jinak to snad vnímat nelze. V uvozovkách podařená byla také ona scéna počátečního podkrovního milostného vzplanutí, kdy se mi chtě nechtě vybavili Básníci a známá hláška Buď mým chlebem, buď mým máslem, buď mi medem, buď mi rájem... věrným Pátkem s hořčicí... Tak opravdově a přirozeně to působilo. A blba, kterého hraje J. Dvořák, aby skutečně člověk pohledal... Myslím, že je opravdu nezbytné pochopit, že ani ten největší grázl, není jen grázl. Tak to v životě nebývá. I ti největší lumpové mají nějaké kladné stránky. Nic není jen černé a bílé, hodilo by se dodat k tomuto seriálu. A proto je mnohem lepší, pokud záporák, občas ukáže i světlejší moment a naopak klaďas tu a tam morálně zakolísá. To je totiž ze života a obecně je to i lépe přijímáno. Proto ostatně celý koncept Lynče působí tak nevěrohodně. Ale primárně se to týká např. postavy J. Dvořáka nebo Janka Gregora. I když ten je jako hajzlík asi největším kladem celého seriálu. Grázla hraje opravdu přesvědčivě, přestože u něj scénáristé nesmyslně tlačí na pilu a utváří ho do jakéhosi exota mlátícího do boxovacího pytle a drtícího řadící páku své červené RS káry domácí provenience. Z čehož křičí klišé...Vážně bylo nutné např. ono bafnutí na holčičku ve stavebninách? Už to zmiňuji poněkolikáté, ale některé momenty skutečně zavání parodií... Parodií na zlo, parodií na dobro a na sociální vazby jako takové. V kombinaci se snahou o nějaké temno a drama je takové počínání spíše legrační než vážné. Stačí se podívat na Pustinu a hned je jasné, jak si s Lynčem stojíme. Ostatně začínám si myslet, že tvůrci sami naznali, že stvořit druhou Pustinu nedokáží, přestože by rádi, a proto vsadili na záměrné vyhrocení postav i děje. Ale tady je dobré upozornit, že existuje jistá "umělecká" kategorie, která lacinými prostředky útočí na lidské emoce a říká se jí kýč. Za tento díl lze ocenit snad jen to, jakým způsobem si Janek Gregor vyrobil spolupachatele, přestože tím byla sesličce uvěřitelnosti ulomena další nožička a to naprosto surově a patrně jen s vidinou senzace. ()

Reklama

Reklama