Komentáře uživatelů k filmu (310)

  • Tosim
    *

    S přibývajícími minutami čím dál víc nelogický, absurdnější a obludnější příběh. Film je rozdělen na třetiny - ta první, expozice, ještě docela ušla, byť je, jak je u Bajgara zvykem, plná klišé a rádoby pravd o tom, jak to ve společnosti fuguje nebo by aspoň fungovat mělo. Druhá třetina, kdy se obyčejná, středostavovská učitelka připravuje na svůj čin, už začíná povážlivě skřípat. Že by si Marie neuvědomovala, že se určitým činem začne podobat zlu, které chce sama vymýtit? Třetina poslední je naprosto neuvěřitelnou eskalací samoúčelných jatek, u kterých nevíte, zda se jim smát, nebo u nich plakat. Netuším, zdali se scénárista a režisér inspiroval QT, ale u něj je násilí hodně často prostředkem k tomu, aby nám ukázal, jak jsou postavy směšné. Píšu to po několikáté, ale jeden z hlavních autorů bulvárního pořadu "Na vlastní oči" nemá na to, aby udělal černou komedii pořádně odvázanou a vyrobil násilí, které je prospěšné vyprávění. V podstastě jen díky hercům jsem film neposlal nemilosrdně do odpadu. Kvůli hereckému umění Ivě Janžurové, která svoji jednorozměrnou roli dokáže zahrát poměrně přesvědčivě, Martinu Hofmannovi, který prostě záporáky umí, MOST neMOST (ale bojím se, aby se časem zbytečně nezaškatulkoval do typově podobných rolí, stejně jako svého času Jiří Macháček) a poměrně civilnímu Pavlu Liškovi se dalo vše slušně přežít. Mladší ženské postavy byly víceméně odsouzeny do pozic stafáže se sexuálním podtextem. Tomu říkám úspěch! 10%.(20.5.2019)

  • Matty
    **

    Teroristka v sobě nese potenciál velmi dobré a provokativní tragikomedie. Jenomže jej zabíjí dramaturgickými přehmaty, nezvládnutými změnami tónu a myšlenkově pokřiveným vyzněním. Přestože jsem v kinematografii zvyklý na všelijaké extrémy, dlouho jsem neviděl film, který by mě úplně rozhodil tím, čím (a jak) se diváky snaží pobavit. Bezelstnost, s jakou Teroristka tvrdí, že je v pořádku prosazovat své zájmy brokovnicí, mi přijde mnohem víc znepokojující než všichni Machové světa. Podrobně tady. 50%(4.4.2019)

  • T2
    ***

    Rozpočet $-miliónovTržby Celosvetovo $1,411,402▐ Taký úlet, ktorý pasuje na dnešnú vo veľkom skorumpovanú až priblblú mobilnú dobu. /55%/(30.12.2019)

  • Renton
    ****

    Komediálně černý Kill Mach.(12.8.2019)

  • Fr
    ****

    ,,KDYŽ POTKÁTE ZLO, JE VAŠÍ POVINNOSTÍ HO ZASTAVIT!.…“ /// Takovej je život… (jakože jsou fakt důchodci beztrestní?). Začalo to jako krávovina a nakonec se z toho vyklubala dost dobrá ironická a černá komedie. Já se tak smál! A přitom je to jen dobře vygradovaná historka s trochou toho divadla v závěrečný třetině, ve který vynikne i to perfektní obsazení. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Proč mám mít jako pravidlo č.1 – nepodceňovat starý lidi. 2.) Mámě vždycky musím připomenou, že nemá nikoho zavraždit. A že má přijít včas domů. /// PŘÍBĚH *** HUMOR **** AKCE ne NAPĚTÍ *(22.10.2019)

  • LIVINGDEAD
    **

    Martin Hofmann byl skvělý, bohužel, kde jsou ty časy, kdy Janžurka excelovala v komediích jako např. Zítra to roztočíme, drahoušku.... V 80 letech to byla hvězda...(28.9.2019)

  • Djoker
    *

    PR by Koukal, znásilnění westernu a zlo jménem motobiatlon. Bajgar se jednou bude smažit v pekle.(24.10.2019)

  • xxmartinxx
    **

    Film, který v rozhodujících chvílích utíká k nadsázce jako k argumentu své neškodnosti, i když veškeré implikace jsou totalitárně děsivé. Táhnou to herci, kterým se občas povede vtip, ale je fakt strašidelné, jak moc se u toho lidi chtějí smát. Sice jsem z toho neměl morální kocovinu jako z Teorie tygra, to ale především proto, že mi nebylo jasné, co z filmu má přesně vyplývat. Jak moc se snaží vztahovat k našemu světu a jak moc chce čerpat z frustrace lidí? Protože to očividně dělá, ale v jaké míře a proč vlastně? Není nic horšího než představa "obyčejných slušných lidí, co berou spravedlnost do vlastní ruky", protože kam to může vést, jsme viděli nedávno, když se jiný senior stal prvním českým teroristou a málem to vedlo ke smrti desítek nevinných. Pán to taky myslel dobře a taky myslel na přežití svojí komunity, kterou je potřeba ochránit proti iluzorním a karikovaným "vetřelcům". Měl jsem možnost po filmu debatovat s diváky v rámci akce Bio skeptik Městské knihovny, kde se všichni hlásili k tomu, že 1) veškeré násilí ve filmu je nadsázka a nemá být bráno vážně a 2) poučení filmu je, že lidi musí dodržovat pospolitost a přiměřenými prostředky se bránit. Což je nesmírně bizarní, protože film nenabízí jediný "přiměřený prostředek" a veškerá řešení jsou založena na zcela nadměrném násilí (které podle diváků nic neznamená) nebo náhodě - a nikdo z přítomných nebyl schopný ten rozpor nějak komentovat. (Dál spolery.) Teroristka nabízí problém a protože nechce z Janžurové udělat vražedkyni, volí deus ex machinu, která vše vyřeší. To nechává konflikt v podstatě otevřený a odpověď nenabízí - a před titulky je naznačeno, že se systém uzavřel do nekonečného cyklu, kdy vyhrožovat násilím je jediné, co může alespoň hypoteticky vést ke zlepšení systému. Což by asi mohl být platný politický statement, kdyby si ho film uvědomoval. Jenže protože hranice nadsázky, parodie a výpovědi jsou (záměrně?) zcela zamlžené a neexistující (aby se filmu nedalo nic vytknout pod rizikem osočení z přílišně doslovného čtení?), nejde než pokrčit rameny. V důsledku film neříká nic o ničem, nicméně je svědectvím o paralyzovanosti a impotence "slušných Čechů", kteří své argumenty i řešení částečně vědomě směřují mimo realitu do světa nehmotné nadsázky a pak se diví, že se jim nedaří navigovat v prostoru mimo svou hlavu.(5.4.2019)

  • Morien
    odpad!

    Jakmile se musím jít podívat na nějaké oficiální info, jestli je film zamýšlen jako komedie nebo ne, tak je jasné, že něco bude v nepořádku. A taky že jo. Řekla bych, že v tomhle případě kombinace komedie/drama prostě nedává smysl. Chudák Martin Hofmann, asi bude hrát ty smrady à la Babiš ještě nějakou řádku let.(12.11.2019)

  • Gilmour93
    **

    Komediální eastern se sociálním podtextem (?), který neví, co chce a dá pokoj, i když to nedostane.. Co-to-kurva scény jako třeba Koukalová a motobiatlon velkoryse přejdu, stejně tak nebudu úzkoprsý o pochybného morálního vyznění, nad kterým se dopředu zřejmě nikdo hluboce nezamýšlel. Spíš mně vadil způsob vedení herců, kteří vypadali, že každý hraje v něčem jiném. Od sitkomového Hofmanna, přes ostře se tvářící Svarinskou, až po ztřeštěně přehrávající Vilhelmovou. Snad jen mechanik Liška tady dostal účinnou přirozenost do komických poloh. Apropo, Janžurka s Desert Eaglem - to je stejný úkaz jako Statham s pletacími jehlicemi..(12.9.2019)

  • Sarkastic
    ***

    „Stařeckej třes. Vadí ti to nějak?“ - „No, když třeba držím…fén, třeba.“ - „Fén?“ - „No.“ - „A fénem se potřebuješ trefit do konkrétního vlasu?“ Kdyby šlo o vlas…Po Teorii tygra jsem čekal něco podobného a…to byl omyl. Nevadí mi plynulé přecházení mezi žánry, když funguje…ale Teroristce to moc nejde. Napsat, že jde o černou „revenge“ tragikomedii, tak stejně nevystihnu (nevyrovnaný) konečný výsledek. Důchodkyně vydávající se cestou samozvané spravedlnosti dlouho baví (a ta hudba k tomu perfektně sedne!), ale jen do momentu (zcela absurdní) „schůze“ u Macha. Pak začne být děj dost bezradný (Bajgar asi nevěděl, kam dál) a dialogy křečovité, stejně tak postavy (což zamrzí hlavně u do té chvíle výtečného Hoffmana…naopak např. Dykovou radši nekomentovat). Nadsázka je totiž pěkná věc, ale zas neunese úplně vše. Řešit pak u Teroristky „pokřivené vyznění“ je sice mimo, to ovšem neznamená, že se přenesu přes všechna ta hluchá místa (z nichž např. obsazení Koukalové je jen jednou z mnoha). Škoda, ale víc než 3* z toho nevykouzlím.(23.2.2020)

  • NinadeL
    **

    Situační komedie, černá komedie? Nápad na bakalářskou povídku? Radek Bajgar se zřejmě rád zabývá nereálnými situacemi v typicky českém prostředí. Už jeho seriálová tvorba odkazuje na crazy normalizační komedie a pokud v jeho celovečerním projektu je pozornost opět upřena na ikonickou tvář Ivy Janžurové, není o čem. Jako námět na malý televizní film by snad Teroristka mohla i zazářit, ale takto je to zbytečné povýšení banality na celovečerní film.(1.2.2020)

  • castor
    ****

    Nadsázka na druhou. A velmi slušná provokativní tragikomedie. Možná se mi líbila i proto, že jsem odmítl nějak šťourat do samotné vymahatelnosti práva, do volby mezi menším a větším zlem, do morální myšlenky, do zoufalosti obyčejného smrtelníka, o kterých film mimo jiné pojednává. Právě ono morální poselství je nejasné a značně pokřivené. Ale vážně jsem nechtěl „filosofovat“ nad tím, zda vztahy dneška jsou opravdu tak děsivé a morálně pochybné. Tvůrci to tak vidí a já se jim nedivím. Radek Bajgar tudíž přináší po Teorii tygra další produkčně velmi dobře zvládnutý snímek, který je na české poměry znovu velice svěží a herecky nesmírně příjemný. Tehdy začal blbnout dosavadní podpantoflák Jirka Bartoška a ženy okolo to těžce rozdýchávaly. Teď tvůrci drbli do dosud přeslušné učitelky v důchodu, která se v chatové osadě u Berounky stará o umírající kamarádku. Chce dožít, chce mít klid a děsí ji plány investora Martina Hofmanna, který má pod palcem místní samosprávu. Demokratické principy dostávají jednu do brady, uťápnutá penzistka Iva Janžurová bere „spravedlnost“ do svých rukou. Přerod ženy, kterou trápí tak akorát zvýšený cukr a stařecký třes, a která se hůř vyrovnává s tím, že se vytrácí obyčejná lidská slušnost a ohleduplnost, je pochopitelně diskutabilní. Zrovna jako to, zda výsledek chce být vážným nebo absurdně pomrkávajícím do kamery. Párkrát se změní tón vyprávění a úplně to neladí, ale celkově převládá spokojenost. Fraška, která mi jednoduše sedla. Proto ty čtyři lehce nadhodnocené hvězdy.(13.9.2019)

  • Ony
    ***

    Nemůžu říct, že jsem se nesmála. Smála jsem se dokonce docela dost – vtipným hercům ve vtipných situacích. Ovšem jako celek je Teroristka spíš odpudivá. Když si dělám z něčeho šoufky, poněvadž je to úplně choré, opravdu nad tímtéž nechci vzápětí spiklenecky pomrkávat nebo se dojímat, jak mě k tomu tento film opakovaně nutil. Je mi z toho fakt úzko.(30.4.2019)

  • LiVentura
    ***

    O podivném spolčení obyvatel jisté chatové osady kdesi za Prahou.. proti "nezničitelnému" podnikateli, který chce celou osadu proměnit v bytovou zástavbu. Janžurová velmi vtipná hlavně v druhé půli příběhu, tím to ale končí, jedná se jinak o těžce uchopitelnou "moralitu-mortalitu", která asi ani nezná hranic!!(10.9.2019)

  • JitkaCardova
    ****

    Překvapení. *** Do půlky se film tváří nevinně, jako další hořkoironický český rodinný snímek v řadě, nepříliš originální, žánrově i tematicky trochu se rozpadající, společenské a mezilidské soužití bezzubě bilancující hořkosmutná komedie, aby pak nečekaně a překvapivě nabral grády jako veskrze provinční a důchodcovsky didaktická a doslovná verze Tarantinových Osmi hrozných šmrncutých Jarmuschovými Hranicemi ovládání a Sedmilhářkami - a tahle na domácí poměry, kde není zvykem nakládat filmařsky se zlem a odplatou v kombinaci se vztahovým a společenským humorem zároveň takhle drsně a neuhlazeně, nezvyklá podívaná, s čitelnou nadsázkou se promítající i do práce s hudbou, střihem a kamerou, ve výsledku vlastně poskytuje podobnou katarzi, úlevu a rozjaření, jako když se se společenským zlem a bezprávím ve filmech vypořádávají právě Tarantino s Jarmuschem - jenže tady je to po lopatě pro české důchodce, a to včetně filmových odkazů. *** Není lehké hned uchopit, proč tahle banálními archetypy, klišé, frázemi a učebnicově názornými obrazy a dovětky přeplněná parabola o uchu, které se utrhne, o poslední kapce, kterou přeteče pohár a o jen zdánlivé nekonečné bezbrannosti "slabých kusů" vůči násilí a bezpráví, čili o momentu, kdy svědomí celoživotně dbalý občan nešťastně zjistí, ale zároveň lapidárně akceptuje, že nastal čas, aby místo novozákonního nastavování druhé tváře aplikoval podstatně krutější starozákonní přístup a sáhl k odplatě, funguje, ale částečně právě proto, že se tu všechna ta klišé, banality a archetypy a všechno to provinční společenské bahníčko zla připomíná a zrcadlí a proto, že se film zároveň vtipně vypořádává i s jeho bagatelizováním, humorizováním a ohlazující ironizací v českých rodinných snímcích, ke kterým se sám řadí jen z počátku a jen na oko, a protože zkrátka v nadsázce poskytuje svěží a neokoukanou katarzi a protože jedním zdrojem vtipu je tu stejně neotřele i právě ona didaktická doslovnost (film díky tomu v jedné rovině s nadsázkou zároveň působí jako pomalu čtený a dvakrát opakovaný návod pro důchodce, jak se bránit proti bezpráví, včetně pomalých a opakovaných záběrů na to, jak složit nebo rozložit střelnou zbraň, podle čeho si vybrat vhodný typ a jak si ho opatřit). *** Soudím, že to tenhle film schytá ze všech stran, že někomu nebude dost umělecký, někomu dost intelektuální, někomu naopak dost lidový a nabitý hláškami a někomu dost laskavý a morálně čistý, ale myslím, že neprávem a že jeho originalita i hodnota spočívají právě v tom, že šlo ve skutečnosti o ironický pokus zprostředkovat tarantinovskou katarzi společenského zla z pohledu sociálně slabého jedince v éře kapitalismu bez servítků - české důchodkyně s mravním zákonem v sobě - vtipně se maskující jako další typický rodinný snímek v řadě. Za mě velice svěží a pozoruhodný pokus. A jestli se fatálně pletu a režisér chtěl natočit další typický český rodinný snímek s hláškami v řadě a jenom se mu to vymklo z ruky, tak to tentokrát na půvabu filmu a mém upřímném a rozjařeném potěšení z té podívané nic nemění. ;) *~(13.4.2019)

  • mchnk
    ****

    V době, kdy je násilí ve filmu něco víc než jen běžnou rutinou, v časech, kdy snad každý, i průměrný divák, je střílením a zabíjením ve filmu tak přesycen, že ho bez mrknutí oka vstřebává prakticky denně a v letech, kdy je boj za spravedlnost na plátně hlavním tahákem, čím víc akce a efektů, tím lépe, přičemž se tvůrci nikterak neomezují a již dlouhá léta, možná desetiletí, stále dokola zachraňují celý náš svět, nejraději pomocí comiksových superhrdinů s nadlidskými schopnostmi, se v českém filmovém rybníčku objevuje příběh z malé vesničky, do které je tento morální boj přenesen. Je to malé, ale milé, hezké, české, nenuceně vtipné, jen lehounce přehnané a zároveň ze života, krásně odvyprávěné a velmi slušně gradující. A paní Janžurová? Na jednu nominaci na Lva je bezpochyby zaděláno, osobně bych ji přál více, neb pustí-li si divák po tomto kousku nějakou klasickou, bláznivou "Vorlíčkovinu", s touto dámou české komedie i dramatu, musí její vitalitu, a dnes již nesmrtelný, originální styl herectví, ocenit ještě více. Pro mě důstojné, zábavné i poučné a v rámci dnešní společnosti zcela na hranici všeho, z čeho jsou zde ti dvouhvězdičkoví, filmoví experti a mravokárci tolik zděšeni. Český film na úrovni, pro stejně naladěného diváka, který si rád užije skvěle zrežírovanou společenskou nadsázku spojující humor i drama a také střet nadprůměrné herecké školy několika generací. [Kino Citadela - Litvínov](7.4.2019)

  • kingik
    *****

    A Janžurku máme zpátky. Paní Iva Janžurová už asi nebude ve svém věku příliš reagovat na filmové nabídky scénářů, které vyžadují zvýšenou fyzickou námahu. Usuzuji ale, že za svoji bohatou hereckou kariéru ještě netřímala v rukou brokovnici, tudíž se taková příležitost neodmítá. A mířit s ní na Martina Hofmanna už teprve ne. Tedy nic proti němu, ovšem představuje-li bezcharakterního mafiána, kterého se bojí širé okolí, tak je třeba nějak zasáhnout. Aktivní seniorka a učitelka na penzi tedy opouští svět dobré pohody u televize, vaření s láskou a relaxačních procházek a vstupuje do hry za spravedlnost, ze které už se nedá vystoupit. Kontroverzní námět inklinuje mnohdy k několika žánrovým odvětvím. Ve filmu účinkuje Pavel Liška, takže čekejte i nějakou hlášku, účinkuje v něm i Tatiana Vilhelmová, takže u Dyků vypukne i potenciální žárlivá scéna, když souloží s Hofmannem, svůj part má také Slovensko, takže účast hlásí Kristína Svarinská a její obnažené poprsí. A nechybí ani Jana Plodková, Eva Holubová a Sára Affašová, ale její sekretářka se zjeví jen na okamžik. Všichni účastníci hráli zajímavě. Radka Bajgara netřeba představovat, od hrůzostrašného tvůrce v počátcích se propracoval k zajímavým projektům, přičemž tenhle je jeho vrcholem. Ústřední znepřátelená dvojice Janžurová-Hofmann dokáže s vážností, absurditou a černohumorným bujením námětu/scénáře úspěšně rezonovat, načež film nemá omleté linky, působí režijně svěže a nebojí se své zjevné kontroverze. Takže vesměs ojedinělé dílo, které hodnotím i podle toho, jak se u něj dá zabavit. A nevyvstal v tomhle ohledu žádný problém. 10/10(12.9.2019)

  • Vodnářka
    ****

    Iva Janžurová je...teroristka. Martin Hofmann místní mafián, Táňa Vilhelmová paní starostkou a Pavel Liška skoro profi kriminálníkem. Ačkoliv námět zní jako další nepovedený a trapný pokus o komedii, kterých česká kinematografie bohužel každoročně chrlí nespočet, Radek Bajgar mile překvapil. Po Teorii tygra si střihl svižnou, lehkou, ale přitom kvalitní komedii o problémech místních a chatařů v menší vesnici u Prahy. A o tom, jak se dají řešit... Iva Janžurová září, vychutnává si každé gesto staré učitelky a výborný, vygradovaný, téměř groteskní závěr snadno přebije poněkud nezáživný začátek.(28.4.2019)

  • Snorlax
    *****

    Mírná źánrová neukotvenost může působit jako neschopnost tvůrců rozhodnout se, kterým směrem se chtějí vydat. Překvapivě to filmu spíše prospívá. Na české poměry s nebývalou nadsázkou řeší kruciální problém části obyvatel jedné osady. S Tarantinovským šmrncem přistupuje k násilí a schopnost jeho realizace vkládá do rukou učitelky ve výslužbě. Nepoužívá systém mladého, zdravého a pro všechna bojová umění trénovaného hrdiny, kterÿ by právo na pořádek šel hájit ve většině ostatních snímků. Nejen, že sebojí jít poměrně novátorskou cestou zcela nehrdinského hrdiny, ale dokonce posouvá hranice možného ještěo notný kus dál a do role mstitele staví osobu, která by z mnoha důvodů měla patřit na čelná místa mezi nejslabšími. Stává se tak luxusním českým kotrapunktem ke všem nezničitelným americkým hrdinům především z kresleného světa. Nebudu tvrdit, že mě překvapila Iva Janžorová, ta hrála vždy a všude dobře. Velkým překvapením filmu je Pavel Liška, který se snad konečně po dvou dekádách vymanil ze zajetí své jediné role - idiota.(19.10.2019)

<< předchozí 1 2 3 4 5 9 12 16