poster

Diabolik

  • Francie

    Danger: Diabolik!

  • USA

    Danger: Diabolik

Akční / Krimi / Thriller

Itálie / Francie, 1968, 99 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • fragre
    **

    To je film u něhož je našinec na roztrhání, neb na jednu stranu musí obdivovat nádherně šedesátkovou pop-psychedelickou vizuální stránku - s tím architektonicky avantgardním doupětem, s úžasně sexy působící Marisou Mell a se skvělou Morriconeho hudbou, leč na druhou stranu ho prudí samotný děj, kterému schází nadhled a ironie jiných podobných zpracování takových brakových příběhů, a který je svou „opravdovostí“ doveden až k nechtěné parodii, a to nakonec více trapné než směšné. Tvůrci dobových bondovek tenhle problém zvládli lépe.(22.1.2013)

  • Karlos80
    *****

    Souhlas s Flipnicem, tento vskutku parádní avangardní a experimentální mix, původně předlohou podle známého komiksu, mi naprosto vyrazil dech a po dlouhé době zase jako jeden z mála udělal velkou radost. Inspirace zřejmě přišla odtud : http://www.csfd.cz/film/5871-kriminal/. Nechápu doteď, proč jsem tento film tak dlouho odkládal. To co tu sledujeme a čeho jsme svědky, to je jedno velké atmosferické vizuální představení (opravdu pastva nejen pro oči ale i uši), barevná kompozice (pestré živé barvy) je naprosto úchvatná a stěží uvěřitelná, celé se to nese v psychedelickém duchu, včetně Morriconeho nezapomenutelného a skvěle hodícího se hudebního skóre. Film je zábavný a vzrušující, má své osobité kouzlo, náboj, vtip, je zde cítit i lehčí nádech erotiky, a hlavně je to celé neuvěřitelně stylové a elegantní, po estetické, scénografické a trikové stránce je film téměř bezchyby. Příběh zde nehraje tak velkou roli a je téměř zanedbatelný. Zapomeňte na všechny ty osvědčené filmové hity jako "Fantomas", "Batman", "James Bond, "Barbarella", jednoduše na samé známé snímky, a pusťte si, málo známého, leč originálního "Diabolika", neohroženého a nepolapitelného komiksového anti-hrdinu, nejlepšího zločineckého génia na světě, který krade ty nejluxusnější věci pro svou luxusní kočičku (milenku). Co by ale ostatně člověk pro tak, ve své době okouzlující, provokativní a téměř magneticky přitažlivou Evu Kant (Marisa Mell), neudělal, že pánové? Taliánská legenda béčkového filmu, gialla, gotického hororu, Mario Bava, ve formě, na co ve své době, tento velmi talentovaný a kreativní tvůrce sáhl, to se povedlo a člověk se při jeho filmech téměř nikdy nenudil. Zcela určitě jde o jeden z jeho nejlepších filmů z 60s, stručně řečeno typický Bava. Skvělý design, kostýmy, auta, extravagantní podzemní doupě ve futuristickém stylu, opravdu "cool-look" příbytek, nej scéna: zcela určitě, legendární milování v bílé kožené otáčející se postely, s hromadou dolarovek kolem dokola. Neprávem opomíjený, lahůdkový pop-art-psychedelický filmeček pro fanšmejkry. Pokud na tento kultovní snímek narazíte, nenechte si tento jedinečný zážitek určitě ujít. Jedna z nejlepších komiksových adaptací převedených na filmové plátno.(13.1.2012)

  • pepua
    **

    Kult nekult, tohle se Bavovi prostě nepovedlo. Jasně, vizuální složka je pěkná, Marissa je kočka, celkově je film nenáročný, což vůbec nevadí, ale příběh je prostě plytký akčňák a s antihrdinou, se kterým jsem se absolutně neztotožnil, takového lumpa pověsit a hotovo. Znovu se k tomu vracet nemá smysl.(24.4.2015)

  • kaylin
    ****

    Zvláštní film, který se rozhodně chtěl svést na oblibě Fantomase a Jamese Bonda a já si myslím, že se mu to do jisté míry také povedlo. Je to akční, je to zvláštní, je to komedie i drama v jednom a ani jedno zásadně nevyniká, je to místy trochu bizarní, lehce úchylné. Jednoduše Mario Bava mimo horor a přitom skvěle funguje.(5.6.2017)

  • Cushing
    ****

    Ale tohle je právě film tak blbý, až je sympatický. Mario Bava ve světě, kam nepatří a kde si vede jako opilé slůně v kulisách porcelánky. "Camp" -- to je výraz pro tahle dílka, ne? Díváme se na ně, kroutíme hlavou, plácáme se do čela... a smějeme se, a zároveň si uvědomíme, jak i nejslabší bondovka je proti tomuhle vymakaná. Bava nadělal z mála opět málo, ale tohle málo je nazapomenutelné (co by tomu řekl takový Tarantino?). Vemte si, že by to v 60. natočili Brdečka a Lipský... Myslím, že tohle by byl dnes temný čeký kulťák, pokřivený protipól parodicky virtuózního a famózně zahraného Limonádového Joea. Přešvihlé (a zároveň nedošvihlé) je v tomto dílku úplně všechno. Přímo si říká o promítání na různých brakfestech a půlnočních filmových potlaších. Úspěch má v tomhle kontextu navždy zajištěn. Céčková klasika? Proč proboha ne? Svět je přece taky pěkně barevný a zoufale nedokonalý, a každý z nás si aspoň někdy na něco přitrapněle hraje.(11.6.2009)