poster

Anděl Levine

  • anglický

    The Angel Levine

  • slovenský

    Anjel Levine

Drama

USA, 1970, 107 min

Režie:

Ján Kadár

Předloha:

Bernard Malamud (povídka)

Scénář:

Bill Gunn

Producenti:

Harry Belafonte

Střih:

Carl Lerner

Scénografie:

George Jenkins
(další profese)
  • Stegman
    ***

    POZOR NA OBSAH, obsahuje SPOILER (čtěte ho maximálně po slovo „bezbarvé")! ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... Musí být těžké dramaticky zpracovat téma otřesené víry v budoucnost, takové dílo totiž může velmi snadno skončit jako nevěrohodná náboženská agitka anebo jako citové vydírání. Zkušený Kadár nic takového nedopustil a příběh dovedl k působivému konci. Jenže přestože ve mně myšlenky z filmu stále rezonují, nemůžu hodnotit líp než 3 hvězdami: místy se film až neskutečně táhl. ............... P.S.: Říkali jste si někdy, jak by asi zněla jedinečná Liškova hudba v americkém filmu? Jedině tady to můžete posoudit.(5.12.2013)

  • wosho

    Před léty, myslím červenec 1995, jsem byl o prázdninách doma a nudil se. Tak jsem dopoledne pustil film a tam dávali Anděla Levina. Bylo mě 14let a zajímali mě opravdu jiné věci a úplně jiné filmy. Přesto jsem jej dokoukal do konce a do dnes mě leží v hlavě. Posoudit jej dnes nedokáži. Ale pokud dokázal zaujmout takle silně puberťáka, co by dokázal dnes se mnou.(5.12.2008)

  • DDT
    ****

    Ján Kadár natočil v emigraci dva výborné filmy, které ale zapadly, protože jim zřejmě chyběla "hollywoodská poleva". Anděl Levin je příběh dvou starých židovských manželů (skvělý Zero Mostel a neméně výborná Ida Kaminská), ke kterým je proti své vůli "do služby" přidělen černošský anděl (Belafonte).(22.1.2003)

  • troufalka
    *****

    Veliký posun v tématu i zpracovaní od Katky v roce 1949 k Levinovi 1970! Vnitřní přerod je patrný, přesto je to týž tvůrce, který se nebál nakousnout kyselé třešínky ani soudruhům za totality. Drama, které nepostrádá humorný podtext, rámují ženské postavy. Ida Kamińska dokresluje postavení svého životního partnera a zároveň tvoří pomyslný protipól mladé Glorii Foster. Hlavní střet mezi bílým a černým patří ale pánům a nabízí vskutku fantastickou podívanou! Kdo koho tu vlastně zachraňuje? Anděl žida nebo žid anděla? Vybraný kousek!(19.10.2016)

  • Anderton
    ****

    Predloha pre Kadárov zámorský pokus nebola asi pre filmovú adaptáciu ako stvorená a Kadár ako v prvom rade umelec na (nielen) radového diváka veľký zreteľ neberie. Typ filmu, ktorý som docenil až po nejakom čase, kým sa mi rozložil v hlave, jeho priame sledovanie nebolo zábavné ani v artovom zmysle slova. Nakoniec sa jedná o dosť smutnú záležitosť, ktorá sa nebojí ani v samotnom závere ukázať to, čo poznáme ako stareckú zatrpknutosť a tvrdohlavosť. Toto býva téma mnohých atraktívnych filmov, v ktorých starečkom pomáhajú pekní a solventní príbuzní a tí tak v nich tú zatrpknutosť dokážu bez problémov rozpustiť. Čo keď je ale vašou jedinou pomocou životom rovnako skúšaný nasratý otravný černoch, ktorý navyše tvrdí, že je anjel? Nechajte sa prekvapiť.(13.3.2014)

  • - Americké kritiky vyčítaly Kadárovi, že kamera zobrazuje New York, jako kdyby se na něj díval turista, který se nechce příliš vzdálit od hotelu. [LFŠ 2010] (Jeremy.jk)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace