Diskuze k filmu (69)

<< novější 3 2 1
    • 5.1.2017  16:07
    verca79
    (hodnocení, komentáře)

    Nin: skôr si myslím, že to bola scéna kde napodobňuje strýčka Hitlera

    • 29.1.2015  00:16
    koboldek
    (hodnocení, komentáře)

    Nikdy více se tohle nesmí na světě stát..

    • 11.10.2014  10:17
    Martin741
    (hodnocení, komentáře)

    pekna sonda do temnej minulosti/sucasnosti slovenskeho naroda ...

    • 6.8.2014  21:52
    hermiona
    (hodnocení, komentáře)

    Když někdo řekne, že se na to nemohl dívat, protože nerozumí "východoslovenštině", asi se díval na jiný film než já. V celém filmu nezazní ani jedno "vyhodňarske" slovo - zemplínské, šarišské, spišské... nic. Herci mluví normální slovenštinou, intonace je středoslovenská, t. j. taková, která je asi nejblíž spisovnému jazyku ze všech, přiměřeně době, kdy se děj odehrává. Hlavní ženská postava zatahuje jako všichni, kteří tehdy žili (a někde i dnes žijí) v polsko-rusínském pohraničí, což se slovenštinou nemá moc společného - asi stejně jako s češtinou. Snad by nikdo nečekal, že stará židovka bude mluvit pražskou češtinou...

    • 22.1.2013  12:57
    Martin741
    (hodnocení, komentáře)

    Nemalo to na Kladivo na Carodejnice a ani na Spalovaca Mrtvol. Tie 2 filmy su najlepsie z ceskoslovenskej kinematografie vobec.

    • 5.3.2012  18:49
    Nin
    (hodnocení, komentáře)

    "Scéna, v ktorej Ján Kroner hrá opitého, nebola hraná. Pred filmovaním mu nalievali biele víno a nakoniec sa opil až tak, že si nepamätal, ako ju zahral. Štáb mu musel pustiť záznam"

     

    By mě zajímala, jaká scéna? Kroner je tam opitý ve filmu vícekrát :) Ale hádám, že se tím myslí finální scéna...

    na příspěvěk reagoval verca79
    • 30.11.2011  07:10
    krapek
    (hodnocení, komentáře)

    Kucííí, ja som to videl na Japonskom televízore z Kórejského DVD. Šak to je Japonsko-Kórejská koprodukcia nééé? Bože, jeden je blbší jak druhý.

    • 5.12.2010  01:00
    Georgei
    (hodnocení, komentáře)

    Nemyslím si, že je vhodné do tohto miešať politiku, pretože z politického hľadiska zlyhali do istej miery prakticky všetky krajiny. Čím neospravedlňujem zlo Slovenského štátu, len jednoducho politiku nenávidím vo všetkých smeroch a osobne pre mňa stojí v nepopísateľnom protiklade k umeniu. Čo chcem povedať (a tým aj plánujem uzavrieť toto moje múdrovanie), jest, že česi v Československu tvorili dominantu (v nenásilnom slova zmysle), čo znamenalo, že slováci sa natoľko nepresadili (bavíme sa o kinematografii), hoci potenciál nepochybne existoval, a to, myslím si, že vskutku slušný. Samozrejme, je to len moja mienka, moja obhajoba slovenského filmu, no mám pocit, že to je primerané zdôvodnenie toho, prečo by sa nemala slovenská kinematografia svojvoľne podceňovať. Onou kľúčovou otázkou je tiež - koľko z tých slovenských filmov sme vlastne videli (?).

    • 2.12.2010  22:16
    swed
    (hodnocení, komentáře)

    Kulmon: Když je řeč o té padesátce domácích filmů, tak si dovolím doporučit ještě tenhle http://www.csfd.cz/film/23839-medena-veza/... Jinak si to napsal krásně (hlavně ta poslední věta se povedla :)

    • 2.12.2010  20:20
    Kulmon
    (hodnocení, komentáře)

    Gryphon: Vem do ruky místo ocasu učebnici dějepisu (nejlépe českou). O co míň jste volili komanče, o to víc vám byl bližší klerofašismus. Nevím čím se chceš chlubit. Proč jste se k nám po válce zase přidávali, když vám s námi bylo tak špatně, že jste se 14.3.39 trhli? Jinak jsi zapomněl dopsat tu větu: "lepšie sa buduje štát za cudzie peniaze (fabriky, cesty...) ale to je tá mentalita čechov..." DOTOVAT SLOVÁKY. Kde byste se dostali na páté místo na světě? Čechy přece byly nejvyspělejší částí Rakouska-Uherska! České peníze se dávaly na Slovensko, vy jste nás brzdili! Jak to bylo v roce 1918 se vzděláním? Bylo 4600 českých učitelů na 347 slovenských, 1500 Čechů advokátů na 100 Slováků. Proto přišlo 120000 Čechů na Slovensko na místa maďarské inteligence! Většinou za trest.
    Celá tahle debata ukazuje skutečná stav slovenské kinematiografie. Ať si je Obchiod na korze třeba slovenský film. Ale pokud sestavíme žebříček 50 nejlepších československých filmů, bude tam tento jediný slovenský. Proto celá ta debata a ten humbuk.
    Dalo by sa to uzavrieť že de jure i de facto je Gryphon kokot.
    Mám rád Slováky, nemám rád kokoty.

    • 2.12.2010  18:37
    Twil
    (hodnocení, komentáře)

    Gryphon uz zase pise hovadiny :D aspon Georgei tady po delsi dobe napsal neco rozumneho.

    • 2.12.2010  17:00
    Gryphon
    (hodnocení, komentáře)

    dalo by sa to uzavrieť že de jure je film český ale de facto slovenský

    • 1.12.2010  22:17
    Georgei
    (hodnocení, komentáře)

    Zaujala ma diskusia k tomuto filmu (nehovoriac o jeho genialite), no bol som väčšmi sklamaný z uvedených príspevkov. Myslím si, že je hlúposť hádať sa o tom, či je film český alebo slovenský, pretože: 1.Podľa histórie (navyše je to napísané pod názvom filmu) je zrejmé, že v čase vzniku diela bolo Česko a Slovensko spojené (za čo som úprimne rád, a myslím si, že to tak bolo správne), takže samostatne štáty o sebe neexistovali. Je to síce "len" oficiálna záležitosť, ale môže celkom jednoducho vyriešiť tento"privlastňovací pseudoproblém". 2. Je značne evidentné, že sa na filme podielajú česi ako aj slováci (odhladiadnuc od oficiality a územného útvaru zvaného Československo), čo je už absolútne nevyvrátiteľný dôkaz prítomnosti jedných ako druhých. To zastúpenie je podľa mňa bez tak pomerne vyrovnané - herecká oblasť - Slovensko, produkčná, režisérska stránka - Česko. Všeobecne si myslím, že sa nikdy nedá hovoriť o rýdzom (čistom) filme pokiaľ na ňom majú v značnej miere (ktorá je možno diskutabilná) zásluhy aj "inokrajní". Nie je to len kompromis - je to jednoducho fakt, a vôbec tu nejde o to, či sa tí alebo tí o film postarali dačo viac ako tí druhí, ani žiadne iné sprostosti. V tomto filme sú tobôž tie zásluhy neprehliadnuteľné. Hádate sa tu o blbostiach, až sú tie niektoré nenávistné názory dosť smutné. Dalo by sa zrejme povedať, že filmy, na ktorých sa podielali vo väčšej miere česi (po rozdelení - české), sú o čosi úspešnejšie ako tie na ktorých sa podieľali slováci (po rozdelení - slovenské), no tiež je zároveň treba dodať, že veľa tých slovenských sa na druhej strane ťažšie presadilo - je ich známych menej. Ospravedlňujem sa za zdĺhavý komentár, no nedalo mi to. Radšej ako o pôvode filmu sa tešme z toho, že taký film vznikol !

    • 20.8.2010  19:59
    Jiljí
    (hodnocení, komentáře)

    hehe...zásluhu na tomto filmu má takřka ze sta procent česká produkční společnost barrandov, bez níž by film nikdy nemohl vzniknout,...grosmanův námět (mimochodem čech žijící na slovensku, nikoliv slovák) byl totiž před tím nabídnut slovenské produkci, která ho odmítla točit z důvodu jeho kontroverznosti...v šedesátkách byli holt hošové z hlinkovejch gard ještě v plný síle.. barrandov si pak vybral rejžu, kterýho měli pod smlouvou - logicky někoho, kdo má blízko k tématu, tj. rozenýho maďara - a ten se z důvodu vyšší autenticity rozhodl natočit to se svym českym kumplem rovnou ve slovenštině...stejně jako gibson točil umučení krista v hebrejštině - a je to snad izraelskej film?

    • 8.7.2010  08:40
    Gryphon
    (hodnocení, komentáře)

    ak by som použil vašu logiku mohol by som povedať že mona lisa je francúzsky obraz

    • 23.4.2010  07:41
    Gryphon
    (hodnocení, komentáře)

    radšej si už nájdite ten svoj domov ako spievate vo vašej hymne a prestante používať vlajku ktorá vám nepatrí, zdá sa mi ako by ste mali poruchu s definovaním vlastnej identity

    • 22.4.2010  18:22
    Forsberg11
    (hodnocení, komentáře)

    Veď vy ani toho Jánošíka nemáte, chudáci komunistickí. Twill: vy sa bohužiaľ už ani nemáte čoho držať.

    • 22.4.2010  01:35
    Twil
    (hodnocení, komentáře)

    zlabus: Kazdy kdo se na tomto filmu podilel byl v hloubi srdce pravy slovak! At uz tebou zmineny Elmer Klos nebo treba Ida Kaminska. Vsichni byli! A opovaz se naznacit neco jineho! Inak si te duch Janosika najde.

    • 20.4.2010  23:39
    zlabus
    (hodnocení, komentáře)

    Třeba Elmar Klos je slovák jak poleno.;)

    • 20.4.2010  22:33
    Gryphon
    (hodnocení, komentáře)

    Twil: Chápem prečo česi niesu ochotný upustiť od tohoto filmu tento film bude vždy najlepší a nedokážete sa vyrovnať s tým že na kvalite tohoto snímku majú zásluhy len a len Slováci

    • 20.4.2010  15:09
    zlabus
    (hodnocení, komentáře)

    ROFL. Jen mám takový dotaz. Říká Vám nacionalistům něco předlitavsko a zalitavsko? Když jsme tak u toho kdo koho brzdil. ;)

    • 20.4.2010  13:55
    Twil
    (hodnocení, komentáře)

    :D (: xD :) (: musim se smat na vsechny strany. Cist tu ty vase plesky :D
    Ne, ale vazne. Drzte se toho mala co mate. Drzte se zuby nehty. Drzim vam palec!

    • 20.4.2010  13:33
    Forsberg11
    (hodnocení, komentáře)

    Máš pravdu Gryphon. Slovenský štát patril počas WW2 medzi najvyspelešie ekonomiky sveta, a len vďaka tomu, že v čechách zvíťazili komunisti nás dostali na 40 rokov do izolácie a teraz musíme budovať všetko odznova. Pozrite si výsledky volieb roku 1948 v česku a na slovensku. Tam je vidieť inteligencia a vyspelosť národa. A po 2.: nech si hovorí kto chce čo chce, Obchod na korze bude vždy SLOVENSKÝ film.

    • 20.4.2010  10:02
    Gryphon
    (hodnocení, komentáře)

    Bart napísal: "To se to točí oskarové filmy za cizí prachy" ale má pravdu no ešte lepšie sa buduje štát za cudzie peniaze (fabriky, cesty...) ale to je tá mentalita čechov...
    my sme počas druhej sv. vojny mali životnú úroveň na 5. mieste vo svete a kam to (kôli čechom) dospelo, a tu je ďalšia vec Pražská jar bola práca českých politikov a Dubček môže len za to čo podpísal v Moskve po invázii, môžete by radi že sme potom mali prezidenta ako bol Husák...
    ale máte pravdu môžete sa aspoň vytešovať že zákony boli na vašej strane ohľadom vlastníctva tohoto filmu pretože Logika, zdraví rozum a česť určite na vašej strane nieje

    • 17.4.2010  17:30
    Forsberg11
    (hodnocení, komentáře)

    Ty nie si môj brat, kokote.

    • 17.4.2010  04:33
    zlabus
    (hodnocení, komentáře)

    V našich bratrech se nějak bouří nacionalistické hormony. Pan Slota by měl radost. :))

    • 3.2.2010  23:23
    otík
    (hodnocení, komentáře)

    prosím jak končí film Obchod na korze? neviděl jsem posledních pět minut - viděl jsem jen, jak starou paní Tono zavře někam do sklepa či skříně a pak už nevím

    • 3.9.2009  12:07
    Bart
    (hodnocení, komentáře)

    Jinak to ani nejde. Jednak jsem sám pro sebe diskuzi na tohle téma uzavřel a na vulgární výlevy bez argumentů ani jinak nereaguju ;-) Takže v poho.

    • 2.9.2009  22:46
    Forsberg11
    (hodnocení, komentáře)

    Som rád že to berieš s humorom.

<< novější 3 2 1
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace