poster

Čtverec

  • Švédsko

    The Square

  • Německo

    The Square

  • Francie

    The Square

  • Dánsko

    The Square

  • Slovensko

    Štvorec

  • Nový Zéland

    The Square

  • USA

    The Square

  • Velká Británie

    The Square

  • Kanada

    The Square

  • Nizozemsko

    The Square

  • Austrálie

    The Square

  • Irsko

    The Square

Drama / Komedie

Švédsko / Německo / Francie / Dánsko, 2017, 142 min

Režie:

Ruben Östlund

Scénář:

Ruben Östlund

Kamera:

Fredrik Wenzel
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (87)

  • BarVo
    ***

    Hviezda dole za zbytočné naťahovanie filmu scénami, ktoré šli do stratena. Ku koncu som tak strácala chuť aj pozornosť, čo je škoda, lebo film je to vlastne dobrý. Ale neobišli ho ním samotným kritizované umelecké maniere, ktoré ho vzďaľujú od diváka. V tomto prípade by bolo menej viac. (Be2Can 2017)(11.10.2017)

  • HarryBlock
    *****

    Vo filme absentuje ucelený príbeh, dej sa rozpadá na niekoľko dôsledne uzavretých scén, ktoré dokopy tvoria naoko nekoherentný celok. Toto je filmu aj najčastejšie vytýkané, ale pre mňa je tam jedna spoločná téma, ktorá sa tiahne celým filmom a zjednocuje ho a to je téma ľudských inštinktov. Ostlund tu nadväzuje na svoj predošlí film Vyššia moc, kde tému inštinktov otvoril v úvodnej scéne s lavínou a záverečnej scéne s autobusom, ale tu ju demonštruje už v každej jednej scéne, ktorá by sama o sebe fungovala aj ako krátky film. Ostlund považuje za inštinkt aj základné atribúty ľudskosti ako súcit alebo zmysel pre rodinu, ktoré „hrdinovia“ vo filme nahradili egoizmom, hedonizmom a karierizmom. Dokonca ešte aj situácia na začiatku filmu, kedy hlavný hrdina dostane náhodou šancu pomôcť mladej žene, ktorá uteká pred násilníckym mužom, sa neskôr ukáže ako zinscenovaná, opili ho vlastným pocitom hrdinstva a urobili z neho hlupáka.(26.1.2018)

  • Ixbalanke
    *****

    Tolik nevyřčených podprahových náznaků v jednom filmu jsem dlouho neviděla. Jako by se na pozadí vizuálního děje stále dělo něco jiného. A nejsem si jistá, že jsem vše rozklíčovala...(20.4.2018)

  • Fary
    **

    Trochu samoúčelná volovina.(11.2.2018)

  • DavidS.
    ****

    Dekadence, slabost a rozpad současné západní civilizace...(27.2.2018)

  • Lovely.Bones
    ****

    I přesto, že se jedná o opravdu velmi dlouhý a často pomalý film, furt si myslím, že stojí za shlédnutí. Už jenom dějem je to hardcore intelektuální, proto neříkám, že jsem pochopil všechno, ale snažil jsem se. Dokud je tam Elisabeth Moss, určitě jde i o divácky přítažlivý snímek. Ta ale zhruba po hodině zmizí a tempo rapidně klesne. Nakopává to zase poslední půl hodina, při které budete mít otevřenou pusu úžasem, nebo budete točit hlavou, že vůbec netušíte, co se děje. Nebo usnete. I to je možné. Kritika dnešní společnosti, moderního umění a lidské mentality. Kam až je člověk schopen zajít? Kam až jednou zajde umění, které se vždy snaží být o krok napřed? Letošní švédský reprezentant na Oscary je odvážný výběr, o kterém si nejsem jistý, jestli se vyplatí, ale tak, držme palce. Rozhodně ne pro každého, natož pro běžného konzumenta. Lituji toho chudáka, který chodí do kina jednou za 2 měsíce a omylem zatoulá na Čtverec.(29.10.2017)

  • Devadesát Dva
    ****

    U mě především zabodovala desetiminutovka Terryho Notaryho, okolo kterého jsem čekal, že se bude film více točit (plakát), ale ona je to jen dost rozvleklá satira, točící se okolo kurátora galerie Christiana, kritika na současnou švédskou vyšší třídu, liberálnost a svobodu slova, zodpovědnost, kde všechno to snobství kontrastuje s chudobou žebráků, všechna prázdnota a pseudo-artovství muzeií, galerií a současného "umění", které je fundamentálně o ničem, kontrastuje s tím, jak je Notaryho opice naopak absolutně autentická. Určitě ne špatné, ale dost rozvleklé v tom, co chce říct.(17.3.2018)

  • Pevek2
    ***

    Nepochybne je to skvele zahrany, skvele nasviceny, skvele natoceny. A ma to vnitrni podmanivost, kvuli ktere bych to docela rad videl znovu. Ale... Ostlund me neskutecne irituje tim, jak funguje jeho fikcni svet. Uz v podstate prvni klicova scena, ve ktere je postava okradena, protoze se nekoho zastala. Nebo manipulativni zamer s ditetem na ruce muze pri porade. Anebo laciny humor na tema moderniho umeni. Z toho vseho by meli radost lidi jako Klaus, Jakl, Hajek, Robejsek a dalsi a mozna proto me to tak popuzuje. A uz vubec nemluvim o primitivnim pouziti "Ave, Maria". Rika se, ze velke filmy jsou stejne jako jejich vrcholna scena. Tady to plati take, i kdyz ta scena je pritazena a vlastne je to jen schvalnost. Problem u toho Ostlunda ale je v tom, ze to je tak vlastne vzdycky, ale zaroven tam vzdycky neco je, proc se to neda odmitnout.(3.10.2017)

  • leila22
    ****

    Štvorcu nemôžem uprieť, že ma zaujal. Zaujal ma od prvého momentu a aj napriek prepálenej dĺžke až do úplného konca. Tá nebesky čistá, no zároveň mierne znepokojujúca hudba mi znie v ušiach stále. Tak ako umenie samotné, aj Štvorec je kontroverzný, inovatívny a odvážny. Rieši témy, na ktoré sa možno dívať z rôznych uhlov. Navyše ma v ňom bavili spoločné prvky s inými minuloročnými titulmi, takže očividne niekoľko rôznych režisérov trápia podobné problémy (Zabitie posvätného jeleňa, Tri billboardy...). Na druhej strane, tak ako je umenie krehké, tak krehký je aj tento štvorec, ktorý ako celok nedrží pokope.Niektoré scény sú do deja vložené ako keby len tak mimovoľne, bez výraznejšieho zmyslu, iné ostávajú príliš otvorené. Režisér sa venuje niekoľkým dejovým líniám, ktoré dohromady tvoria nejednotné tvary a do štvorca sa nie a nie poskladať. Ruben Östlund nám arogantne predkladá svoje dielo a necháva na nás, ako sa s k nemu postavíme a čo všetko z neho prečítame.(12.3.2018)

  • Rockerman
    ***

    Chápu o čem ten film chce vyprávět. Je to o lhostejnosti, pokrytectví a o tom, že odmítáme nést zodpovědnost za své činy. Jsou tu silné momenty a dobré scény, jako např. ta, když se Elisabeth "Handmaid" Moss přetahuje s Christianem o prezervativ. Také to "vrcholné umění" v podobě hromádek štěrku nebo performance Opočlověka - Olega je síla! Celkově i kvůli dlouhé stopáži působí film nudným dojmem a já vím, že už jej víckrát neuvidím. P.S. Hodně se tady hraje na nevyváženost společnosti. Na jedné straně miliardáři a na druhé žebráci, kterých tady je spousta. Opět však je tady povzdech, že by ti bohatí všechny strasti života mohli vyřešit a to rychle. Ano, rozdělte se boháči, nasypte prachy mezi chudinu a všichni se budou mít dobře!!! Omyl tak to nefunguje!!!(23.5.2018)

  • Sakee
    ***

    Film v první polovině rozehraje několik zajímavých dějových partií, avšak bohužel žádnou z nich nedotáhne do konce. Škoda.(3.5.2018)

  • Porp
    ****

    Trochu som sa tohto filmu bál, ale nakoniec to nebolo až tak hrozné. Celkom vydarený satirický humor, no a scéna s opičím mužom - Uf! Veľmi silné a veľmi znepokojujúce. Už dlho som vo filme nezaznamenal niečo, čo by mnou tak otriaslo.(5.8.2018)

  • pushover
    ****

    Hodně dobrý, ale hodně dlouhý.(8.10.2017)

  • iz67
    *****

    Moc hezká metafora na dnešní všeho zmatení. Veselá a trochu surrealisticka taškařice se postupně začne menit v něco mnohem vaznejsiho. A uteče to jako voda.(12.12.2017)

  • boombang
    *****

    Umění a pseudoumění, humor a bizár, cynizmus, živelnost i nuda, satira a sofistikovanost sama. Tak trochu Toni Erdmann po švédsku. Radost sledovat.(6.3.2018)

  • Bozvav
    *

    Bizardní vidění světa v severském podání. Je až pozoruhodné, co seveřani vnímají jako komedii, nebo spíše tragikomedii Ne zcela nezajímavé, ale nudné, se spoustou rádoby filozofických přesahů. Největším záporem je stopáž, takto jsem se naposledy nudila snad jen u Titaniku. Doporučuji pouštět vězňům za trest v nápravných zařízeních, a kdo bude zlobit, bude se muset koukat dvakrát. 20%(3.9.2018)

  • rigby
    ***

    Hodně umělecky pojatý film z uměleckého prostředí. Některé scény působí silně avantgardně. Ale rozhodně je snímek naplněn zajímavými podněty, nad kterými stojí za to se pozastavit a popřemýšlet. Jen je trochu náročnější na sledování a jedno kouknutí zřejmě nepostačuje, aby si divák vychutnal a vstřebal všechny detaily. 3+(10.2.2018)

  • Kulda24
    *****

    Pro mě už je Ruben Östlund režisérská špička, tohohle borce neskutečně žeru a rozplývám se nad každým jeho filmem. I v tomto případě nám dává podmět k zamyšlení a tentokrát to je absurdita a satira moderního umění. Ve filmu pro mě vše působí skvěle ať už se jedná od kamery po scénář a i když má trochu delší stopáž neskutečně jsem se do toho zažral a nakonec mi to uteklo jako nic. Vše podtrhuje sekvence s opičím mužem, která trvá snad 15 minut a koukal jsem na ní s otevřenou pusou a žasl jsem nad jejím zpracováním. Pro mě asi nejpodivnější, ale zároveň nejlepší sekvence roku. 90%(5.3.2018)

  • Andreas17
    ****

    ***+(9.10.2017)

  • Gregor_Samsa
    ****

    Extrémně mnohovrstevnatý film, extrémně myšleno v dobrém. Neartistní, silný, s otázkami i odpověďmi. „Zrcadlo společnosti“, říká se, a tady to opravdu platí: rozdíly mezi společenskými vrstvami; snobské umění a umění pro umění; virální světy sociálních sítí; rozpadlé vztahy; sex vzdálený lásce, stačí jen náznak okouzlení, aspoň chvilkového; a pak jeden kluk, kterému tohle zklamání zůstane na celý život... [80%; 2017-11-05 Kino Světozor](5.11.2017)

  • Grázl83
    *

    To jsem si zase na vecer vybral blbej film. Film dobrej mozna tak pro kritiky, ale 95 procent divaku se bude nudit. Shrnuti: Hrozna nuda, prepalena delka, nulovy dej, hloupe dialogy i chovani. Resit 4 minuty vyhozeni kondomu, to uz i v serialu Ulice se toho deje vic. Jednu hvezdicku davam za kvalitni rezii.(10.2.2018)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace