Komentáře uživatelů k filmu (80)

  • Shaqual
    ****

    Na Spielberga netypicky statický film bez větších zvratů nebo epických sekvencí, ale za to typicky bezchybně natočený a uhlazený standard, na který jsme si u mistra za ta léta navykli. Nějaké té pořádné investigativní novinařiny jako ve Spotlight se sice nedočkáme, ale i tak The Post žurnalistice a honbě za pravdou vzdává hold tak, jak to jen Hollywood ve své nejlepší formě dokáže. Hvězdné dvojici v hlavních rolích přirozeně není co vyčíst a další kolaborace režiséra s Johnem Williamsem je vítaným bonusem, i když se musím přiznat, že až do závěru jsem si soundtracku pořádně ani nevšiml.(24.1.2018)

  • Matty
    *****

    Čekal jsem, že The Post bude dobrý film. Nečekal jsem, že bude takřka bezchybný. Lze na něm obdivovat mnohé, obzvlášť při vědomí, že projekt byl ohlášen v březnu 2017 a v prosinci šel do kin, ale nejvíc mě bavilo, jak se v něm na rovině vyprávění i stylu neustále střetávají různé subsvěty (rodina a práce, muži a ženy, kamarádi a kolegové, The Washington Post a The NY Times), což filmu z větší části založenému na tom, že se pár lidí v místnosti probírá obrovským množstvím dat nebo o něčem zásadním rozhoduje, dodává dynamiku a vrstevnatost. ___ Odlišnost světů, mezi nimiž se postavy pohybují, si přitom uvědomuje zejména díky Kamińského kameře a dokonalé režijní kontrole předkamerového prostoru. Skoro zde není záběru, který by něco nesděloval svou kompozicí, rozmístěním herců, samozřejmostí, s jakou si postavy podmaňují určité prostředí (Kay se lépe cítí doma, Ben v redakci), kontrastem dění v předním a zadním plánu, rychlostí a směrem pohybu kamery... Nikdy to přitom nepůsobí návodně, ale naopak jako něco zcela přirozeného a organického. Třeba vnučky pobíhající v pozadí na zahradě během pracovního rozhovoru Bena a Kay nebo prostý švenk kamery na portrét hrdinčina otce visící na sloupu, okolo kterého dotyčná prochází dodávají scénám mimořádnou emocionální hloubku, aniž by to vyznělo sentimentálně a zpomalilo vyprávění. ___Přestože se na nás hlavně v první polovině, pokrývající několik dní, neustále valí množství informací (v té druhé je pole možností, jak se může vyprávění dál vyvíjet, výrazně zúžené a odehrává se z velké části během jediného dne, takže je ještě napínavější), díky přehlednosti, s jakou je film natočen, se v nich bez problému orientujete a víte, oč komu běží.___Tematicky jde jednak o prequel Všech prezidentových mužů, jednak o další spielbergovský příběh o absentujícím otci, rodině (hlavně kvůli ní je důležitý noční rozhovor s dcerou, byť ten bude pro mnohé iritujícím důkazem, že Spielberg nezvládá konce) a občasné nutnosti obejít některá pravidla, abyste udrželi demokracii naživu. Teprve potřetí u Spielberga (po Purpurové barvě a Obrovi) ve středu dění stojí ženská hrdinka, ke které se všechny dějové a motivické linie - boj s vládou, společenskými očekáváním, vlastní sebedůvěrou - sbíhají (prvně se přitom protnou zhruba v polovině filmu - do té doby Kay do obsahu novin nezasahuje).___ The Post je tak relevantní nejen coby kritika neomezené moci a obhajoba svobodných médií, ale také jako vyprávění o ženě, která musí vše riskovat, aby mužům předvedla, že je stejně schopná jako oni a dosáhnout tak na individuální rovině téže svobody, o kterou usilují noviny, aby mohly bez postihů psát o pochybných vládních aktivitách (právě scény, ve kterých se Meryl Streep nachází v obklíčení mužů, kteří jí v doslovném i přeneseném významu brání v pohybu a kterým se nejdříve podřizuje a postupně se jim naučí čelit, patří k těm nejsilnějším).___ Spielbergova novinka to pro svou zdánlivou neakčnost (zejména pro toho, kdo kromě slov nebude věnovat pozornost i tomu, co film sděluje obrazem) především u neamerických diváků nebude mít snadné, ale jestli se vám líbil Lincoln, z The Post byste měli být nadšeni, ač jde o ještě méně okázalou podívanou (nejepičtější scéna zachycuje tisk a distribuci novin). 90%(22.2.2018)

  • Cervenak
    *****

    Spielberg opäť v špičkovej forme, každý záber precízne komponovaný (nielen vizuálne), všetko dynamické, hravé, svojím spôsobom zábavné. Herci hrajú s chuťou a priam z toho sála, aká pohoda panovala na pľaci. Po mierne zložitom úvode s predstavovaním množstva postáv a súvislostí sa to krásne rozbehne a je z toho napínavá novinárska dráma, ktorú nepokazí ani tradične spielbergovský slzopudný pátos v závere. (Označiť tento film za "akademickú neprehľadnú nudu" môže iba veľmi nepozorný človek bez štipky vkusu.)(14.2.2018)

  • Enšpígl
    ***

    Steven Spielberg je profi filmař a umí sexy i záběr s tiskárny a starou ruční sazbu novin a opravdu po celý film předvádí dokonale vyspělou filmařinu. Co je to ale platný, když příběh narvaný dialogy až po okraj mně poměrně nudil. Navíc film mluví především k americkému publiku. K publiku bohužel mluví především kino Lucerna a fakt, že filmové projekce ruší hudbou z klubu pod kinem, je to snad každá projekce v tomto kině, větší arogance od provozovatele kina snad ve světě neexistuje.(21.2.2018)

  • Skejpr
    ****

    V koncovce tomu chybí nějaká hlubší katarze, celá soudní část filmu je řešená víceméně šmahem. Schematičnost a zjednodušení celého tématu je celkově asi jediným zásadním kamenem úrazu. Jinak je to ale Spielberg - řemeslně precizní, herecky bezchybný, na konci trochu sentimentální ... Na The Post je radost se dívat. Pod kůži se ale nezaryje.(21.2.2018)

  • Rimsy
    ****

    Od začátku jsem tomuhle filmu nevěřil a považoval ho za zbytečnou povinnou oscarovku, výsledek je ale překvapivě o poznání lepší. Nejde ani tak o mravenčí detektivně-novinářskou práci, ani srdcervoucí osudy hlavních postav, ale o nečernobílá morální dilemata, která je skutečně potřeba řešit. Publikovat, či nepublikovat? Důvody k tomu i onomu činu jsou logické a věrohodné stejně jako osobní nejistoty, podané navíc bez přehnaného patosu. Kreativní Kaminskiho kamera a umírněná Williamsova hudba podtrhávají Spielbergův styl, který je přece jen rozmáchlejší než třeba ten McCarthyho ve Spotlightu, ale s tím se musí počítat a nakonec se vlastně ani o problém nejedná. Překvapivě tedy musím pochválit vrstevnatější příběh se zábavnějším podáním, než bych čekal. Určitě se nejedná o nic jiného, než jak to na první pohled vypadá; nedávné Všechny prachy světa ale ukázaly, že i jasně načrtnutá zápletka vedená zkušeným filmařem se může po cestě rozsypat. A to naštěstí není případ The Postu.(20.2.2018)

  • TeeAge
    *****

    Spielberg prináša príbeh, ktorý bude svojimi etickými otázkami aktuálny aj za 100 rokov. Trafne zvýraznuje potrebu mať "orgán", ktorý si prinajmenšiom posivieti na veci, ktoré sa v mocenských kruhoch dejú. Robí to všetko s dôvtipom, skvelým tempom a geniálnymi protagonistami. Naviac sa tam vykreslila aj línia, ktorá bola mne najbližšie: Keby sa novinárina zaoberala len závažnými vecami, a nie bulvárom, neexistovali by prívlastky k ich oboru, ako: hyeny, paparazzovia, a darmožráči... "S kvalitou raz príde aj úspech".(21.2.2018)

  • xxmartinxx
    ***

    Chraň bůh, ten film není špatný. Vylo zajímavé pozorovat v tak komorním filmů všechny ty celkem výrazné filmové postupy (předně kameru), které na sebe tak moc upozorňují. Ale mě to upřímně řečeno prostě nezaujalo. Rád bych, aby v tom bylo něco komplexnějšího, ale není.(22.2.2018)

  • Botič
    ****

    V době, kdy média čelí nepřebernému množství obvinění z šíření "fake news" je tenhle film o honbě za pravdou a otázce jejího zveřejňování hodně důležitej!(18.2.2018)

  • castor
    ***

    Pokaždé je to velká událost. Právem. Aby také ne, Steven Spielberg se obklopuje velkými hereckými jmény a stálými spolupracovníky, kteří přesně vědí, co mají dělat. Je to skupina veleschopných veteránů a také armáda neselhávajících přihrávačů, kteří na slovo poslouchají zkušeného vypravěče. Ten potvrzuje, že spíš než současné látky mu vyhovují silné žánrové příběhy s nadčasovým přesahem, které se odehrávají v historických (nebo futuristických) kulisách. Všechno vypadá náramně, ladně se přebíhá mezi vážnou a zábavnou polohou, jenže tenhle kousek se zařadí mezi matná dramata (Lincoln, Válečný kůň), nad kterými jásali zejména skalní fanoušci režisérské legendy. Jde o téma, které nám absolutně není blízké (zachycení redakce deníku The Washington Post v době úniku přísně tajných materiálů, které kompromitovaly vládu, včetně jejího podílu na válce ve Vietnamu), ač se tvůrci samozřejmě opírají o univerzálnost tématu, je to precizní, ale bez emocí i bez hravosti Spielbergova já, a ve výsledku jednoduše trochu povadlý tah na akademiky.(16.2.2018)

  • D.Moore
    *****

    Perfektní film s bezchybným Tomem Hanksem v roli novinářského žraloka - terminátora, stoprocentně přesvědčivou Meryl Streep coby váhavou, tak trochu plachou a zároveň i sebevědomou vydavatelkou, obdobně výborným obsazením všech vedlejších rolí i roliček a precizní Spielbergovou režií. Hudby Johna Williamse není moc, ale když zní, odvádí stoprocentní práci, no a Kamińskiho kamera kouzlí stejně přesvědčivou dobovou atmosféru jako v Mostu špionů či Lincolnovi. Co se týče děje, doslova jsem se zamiloval do investigativní válečné porady novinářů v Bradleeho domě, kde se řeší obrovské problémy, rozdávají tousty a prodává citronová limonáda. Kdo by stál o pokračování, ke kterému závěr filmu jednoznačně vybízí, ať si samozřejmě pustí Všechny prezidentovy muže - dám krk za to, že Steven Spielberg si to představuje právě tak.(22.2.2018)

  • Rosaviva
    ***

    Pro mě víceméně naprosto nezajímavé. Neohromilo mi to ani příběhem, ani hereckými výkony. Film neměl vůbec žádný spád, vůbec to neutíkalo. Bohužel za mě se jedná o velké zklamání, protože jsem čekala o hodně víc.(20.2.2018)

  • mzss1
    *

    (13%) Tak tohle se opravdu nepovedlo. Ne, Ne a ještě jednou NE! Obdobná nuda jako při Lincolnovi, který mě taktéž vůbec nebavil, ale přesto byl minimálně o třídu lepší. Zde mě nebavilo snad vůbec nic. Nějaké to zvýšené tempo snímku jsem pocítil někdy v poslední půlhodince. Téma mě absolutně nezajímalo, jenže což o to, bylo to tak nudné a nezáživné, že jsem málem usnul. Třeba když hodně odbočím, tak takový MOST ŠPIONŮ, to byl kvalitní film. Téma mě rovněž nechalo zcela chladným, ale bylo to podané zábavně a udrželo si to mou pozornost. Mám rád dialogové filmy, ale toto šlo naprosto nejen mimo mě, ale i mimo mísu. Ani nevím, proč jsem tu 1* dal. Nejspíš za jména Hanks, Spileberg, Williams atd. Mimochodem Meryl Streep mi zde vůbec neseděla. Ze začátku se chovala jak nějaká pipka. V takovém muzikálu Mamma Mia (má srdcovka) se hodí mnohem víc. No, dál to už shazovat nebudu. Musel jsem si po skončení dát panáka. Málem mě to nudou odrovnalo. Konec hlášení.(17.2.2018)

  • Allien.9
    ***

    Konstantní nuda. "The Post" se BOHUŽEL nese v podobném duchu jako předloňský "Spotlight" (3,5*). Působí plynuleji než hon na zhýralou církev (nenarušují ho de facto žádné časové skoky), postrádá ale jak atmosféru, tak napětí, tak emoce. Další nadějná spielbergovina, která se vůbec nepovedla, a která nemá mezi oscarovými snímky, co dělat. Nevěřím, že ještě zvládne natočit dobrý film.:-( P.S.: Rozvinutí nastoleného tématu? 0.(20.2.2018)

  • sochoking
    ****

    K písaniu komentu sa dostávam až na šiesty deň po zhliadnutí filmu. Celkom slušne ma totiž The Post nažhavil na podobné snímky , ktoré sa zaoberali škandálom Watergate a ilegálneho financovania vojny vo Vietname počas vlády prezidenta Nixona. Najprv som si šupol na náladu Platoon, ktorý som dovtedy ešte nevidel. Potom prišiel na radu Frost/Nixon, ktorý mi čo to osvetlil a dal do súvislosti s týmto filmom, no a pred chvíľou som dopozeral All the President's Men, kde bola k dispozícii kompletne celá redakcia The Post na čele s Benom Bradleem. Tu, pre zmenu, Redford s Hoffmanom vyšetrujú tajné fondy Nixonovej vlády, pričom ich mega prísne utajeným zdrojom je chlapík známy pod prezývkou "Deep Throat" , o ktorom pojednáva zase táto snímka: Mark Felt: The Man Who Brought the White House Down , a ktorú zrovná ťahám. Výborne sa to všetko dokopy doplňa.(20.2.2018)

  • Happens
    ***

    Akta Pentagon: Skrytá válka - to je překlad úrovně: pojďme prodat film, který se obsahem prodat neumí. Film stojí a padá na Hanksovi a Streepové. Jejich kouzelné dialogy nabité tou klasickou filmařinou jsou k sežrání - děj samotný moc ne. Film se snaží v první polovině unudit diváka k smrti a vtáhnout ho do světa nakladatelství, aby ve druhé polovině řešil existencionální otázku novinařiny a upřímnosti se špetkou špionáže, což záživné není, pokud nejste kompost, ale ve srovnání s první polovinou, kde se člověk příjemně prospí, je to takové milé probuzení. Řeklo by se kafe po ránu, ale ne. Spíš Jihlavanka.(21.2.2018)

  • váca
    ****

    Pro mě další ze silných příběhů z novinářského prostředí. Nebylo to až tak úderné a brilantní jako Spotlight, nebo předchozí Spielbergův perfektní snímek Most špiónů, ale mělo to svou šťávu, výkony herců byli jako vždy precizní, Tom Hanks a Meryl Streep jsou prostě mistři svého oboru a ve filmu působili oba opravdu věrohodně. I s ohledem na dnešní politickou situaci je tento snímek dobrou sondou do toho, co se "ještě" nazývá svoboda tisku a slova a hlavně odvaha za tyto principy bojovat. Za mě jasné 4*.(21.2.2018)

  • InJo
    ****

    Hezky natočená óda na svobodu tisku a poctivou investigativní žurnalistiku. V první půli jsem s tím trochu bojoval, ale kombinace skvělých herců, rychlého tempa, precizní gradace, přehledného dávkování informací (ze začátku se divák může kapku ztrácet, ale i při průměrné míře koncentrace je posléze vše podstatné jasné a smysluplné) a dobře p(r)odaného ústředního morálního dilematu u mě filmu tu čtvrtou hvězdu přeci jen zajistila (stylová tečka taktéž potěšila). Sice to určitě není nová "instantní" spielbergovská klasika, ale Steven si i tak může s klidem odškrtnout další úspěšně splněný (sub)žánr (novinářské drama). 70 %(22.2.2018)

  • Flego
    ****

    Steven Spielberg by nenatočil nudne ani telefónny zoznam... The Post ( pre neznalých noviny The Washington Post ) sú napriek úvodnému pomalšiemu tempu dynamickou novinárskou drámou. Rieši etický problém zverejnenia citlivých materiálov Pentagonu počas vlády prezidenta Nixona. Myšlienka filmu je veľmi silná, a silným hlasom kričí do sveta, že je to práve ostražitosť a zanietenosť novinárov, ktorí dokážu strážiť demokratické princípy niekedy aj proti vlastnej vláde. Záverečná scéna snímku je len krásnym dovŕšením Nixonovej administratívy...(21.2.2018)

  • Listeroman
    ***

    Ačkoliv si Spielberg vybral opět zajímavé historické téma, tak to nemělo takový šmrnc jako minule (Most špiónů). Svoboda tisku, morální dilemata, Hanks se Streepovou... všechno bohužel bez pořádného historického kontextu. Samotné odhalené dokumenty nejsou pro film stěžejní a moc se o nich nedozvíme. Delší stopáž a větší ponoření do politiky a historie bych asi prostě ocenil víc, než rozhodnutí tisku - vydat či nevydat, které prostě úplně napínavé není.(31.1.2018)

  • Dzeyna
    ****

    Nápad super, nicméně realizace trochu zklamala. Poslední půl hodinka byla naprosto skvělá! Jen škoda toho před ní.(16.2.2018)

<< předchozí 1 2 3 4
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace