poster

Akta Pentagon: Skrytá válka

  • USA

    The Post

  • USA

    The Papers

    (pracovní název)
  • Velká Británie

    The Post

  • Slovensko

    The Post: Aféra v Pentagone

  • Nizozemsko

    The Post

  • Nový Zéland

    The Post

  • Kanada

    The Post

  • Irsko

    The Post

  • Austrálie

    The Post

Drama / Thriller / Životopisný / Historický

USA / Velká Británie, 2017, 116 min

Komentáře uživatelů k filmu (321)

  • claudel
    ***

    Příliš, dokonce až přespříliš americké. Doufal jsem, že si odpustí to svoje trapné tleskání a výskání, ale bohužel. Průměrný film se zárukou kvalitních hereckých výkonů osvědčeného tria (Steep, Hanks, Letts). Navzdory delší stopáži jsem se nenudil, Spielbergovi se podařilo udržet diváka v napětí, co bude následovat.(26.2.2018)

  • Tosim
    ****

    Skvělá filmařina, působiví herci, angažovanost. A Spielberg. Dokonalé spojení, vynikající film, naposledy jsem si takhle liboval u Mostu špiónů. Takovej biják prostě nelze nemilovat a nezamyslet se přitom nad tím, jestli někdy uvidíme podobný snímek například o tom, jak si někteří naši ústavní činitelé vytírají prdel ústavou. To by bylo! 90%.(6.8.2018)

  • Matty
    *****

    Čekal jsem, že The Post bude dobrý film. Nečekal jsem, že bude takřka bezchybný. Lze na něm obdivovat mnohé, obzvlášť při vědomí, že projekt byl ohlášen v březnu 2017 a v prosinci šel do kin, ale nejvíc mě bavilo, jak se v něm na rovině vyprávění i stylu neustále střetávají různé subsvěty (rodina a práce, muži a ženy, kamarádi a kolegové, The Washington Post a The NY Times), což filmu z větší části založenému na tom, že se pár lidí v místnosti probírá obrovským množstvím dat nebo o něčem zásadním rozhoduje, dodává dynamiku a vrstevnatost. ___ Odlišnost světů, mezi nimiž se postavy pohybují, si přitom uvědomuje zejména díky Kamińského kameře a dokonalé režijní kontrole předkamerového prostoru. Skoro zde není záběru, který by něco nesděloval svou kompozicí, rozmístěním herců, samozřejmostí, s jakou si postavy podmaňují určité prostředí (Kay se lépe cítí doma, Ben v redakci), kontrastem dění v předním a zadním plánu, rychlostí a směrem pohybu kamery... Nikdy to přitom nepůsobí návodně, ale naopak jako něco zcela přirozeného a organického. Třeba vnučky pobíhající v pozadí na zahradě během pracovního rozhovoru Bena a Kay nebo prostý švenk kamery na portrét hrdinčina otce visící na sloupu, okolo kterého dotyčná prochází dodávají scénám mimořádnou emocionální hloubku, aniž by to vyznělo sentimentálně a zpomalilo vyprávění. ___Přestože se na nás hlavně v první polovině, pokrývající několik dní, neustále valí množství informací (v té druhé je pole možností, jak se může vyprávění dál vyvíjet, výrazně zúžené a odehrává se z velké části během jediného dne, takže je ještě napínavější), díky přehlednosti, s jakou je film natočen, se v nich bez problému orientujete a víte, oč komu běží.___Tematicky jde jednak o prequel Všech prezidentových mužů, jednak o další spielbergovský příběh o absentujícím otci, rodině (hlavně kvůli ní je důležitý noční rozhovor s dcerou, byť ten bude pro mnohé iritujícím důkazem, že Spielberg nezvládá konce) a občasné nutnosti obejít některá pravidla, abyste udrželi demokracii naživu. Teprve potřetí u Spielberga (po Purpurové barvě a Obrovi) ve středu dění stojí ženská hrdinka, ke které se všechny dějové a motivické linie - boj s vládou, společenskými očekáváním, vlastní sebedůvěrou - sbíhají (prvně se přitom protnou zhruba v polovině filmu - do té doby Kay do obsahu novin nezasahuje).___ The Post je tak relevantní nejen coby kritika neomezené moci a obhajoba svobodných médií, ale také jako vyprávění o ženě, která musí vše riskovat, aby mužům předvedla, že je stejně schopná jako oni a dosáhnout tak na individuální rovině téže svobody, o kterou usilují noviny, aby mohly bez postihů psát o pochybných vládních aktivitách (právě scény, ve kterých se Meryl Streep nachází v obklíčení mužů, kteří jí v doslovném i přeneseném významu brání v pohybu a kterým se nejdříve podřizuje a postupně se jim naučí čelit, patří k těm nejsilnějším).___ Spielbergova novinka to pro svou zdánlivou neakčnost (zejména pro toho, kdo kromě slov nebude věnovat pozornost i tomu, co film sděluje obrazem) především u neamerických diváků nebude mít snadné, ale jestli se vám líbil Lincoln, z The Post byste měli být nadšeni, ač jde o ještě méně okázalou podívanou (nejepičtější scéna zachycuje tisk a distribuci novin). 90%(22.2.2018)

  • Malarkey
    ***

    Spielberg se v těch politických tématech nějak našel. Možná až moc. Víc, než by musel. Když jsem si pustil Akta Pentagon, tak zkraje záběry z Vietnamu neměly chybu. Dokonce jsem si říkal, že bych si klidně dokázal představit nějakej film z Vietnamu, u kterého by mi vůbec nevadilo, že se třeba opakuje. Jenže po chvíli příběh směřuje tam, kam potřebuje a tak se rozjíždí příběh novinářů, který mě totálně umrtvil. Jak kdyby už v Americe chtěli zfilmovat každý hovno.(3.3.2018)

  • Cervenak
    *****

    Spielberg opäť v špičkovej forme, každý záber precízne komponovaný (nielen vizuálne), všetko dynamické, hravé, svojím spôsobom zábavné. Herci hrajú s chuťou a priam z toho sála, aká pohoda panovala na pľaci. Po mierne zložitom úvode s predstavovaním množstva postáv a súvislostí sa to krásne rozbehne a je z toho napínavá novinárska dráma, ktorú nepokazí ani tradične spielbergovský slzopudný pátos v závere. (Označiť tento film za "akademickú neprehľadnú nudu" môže iba veľmi nepozorný človek bez štipky vkusu.)(14.2.2018)

  • Enšpígl
    ***

    Steven Spielberg je profi filmař a umí sexy i záběr s tiskárny a starou ruční sazbu novin a opravdu po celý film předvádí dokonale vyspělou filmařinu. Co je to ale platný, když příběh narvaný dialogy až po okraj mně poměrně nudil. Navíc film mluví především k americkému publiku. K publiku bohužel mluví především kino Lucerna a fakt, že filmové projekce ruší hudbou z klubu pod kinem, je to snad každá projekce v tomto kině, větší arogance od provozovatele kina snad ve světě neexistuje.(21.2.2018)

  • T2
    ***

    Rozpočet $50miliónovTržby USA $81,903,458 Tržby Celosvetovo $177,670,352 Tržby za predaj Blu-ray v USA Tržby za predaj DVD v USA ║ Spielberg vie točiť stále na vysokej úrovni o tom niet pochýb. Tému, námet vybral delikátny len ho chcelo ešte o niečo viac prikoreniť. Herecky fajn, pár úsekov slušne zamáva s napätím. /60%/(6.7.2018)

  • Radek99
    *****

    Silný příběh, výtečný film, úžasná kamera, skvělé herecké výkony. Co asi při jeho sledování prožívají novináři z Mladé Fronty Dnes a z Lidových novin?(8.5.2018)

  • Fr
    *****

    „POKUD VLÁDA VYHRAJE A MY BUDEME ODSOUZENI, WASHINGTON POST, TAK JAK HO ZNÁME, PŘESTANE EXISTOVAT…“ /// Spielberg a jeho další závažný téma. A vo tom, jak je to závažný, svědčí obsazení. A vo tom, jak moc je to téma americký zase hodnocení (nejen na CSFD). Nejde totiž vo nic menšího, než vo zasranou svobodu tisku a demokracii v americkým pojetí. A já, (přes všechny ty noviny typu Blesk, Hrom…) si prostě myslím, že tisk má sloužit lidu a ne politikům. A ta telefonická konference vo tom, jestli zveřejnit či bejt přizdisráči, je oslavou nejen novinářskejch ideí, ale i dramatu. Hmm, tak co tam máte dál? Duel Frost/Nixon jste už viděli? /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Chcu se zeptat Miloše, jestli může stát zakázat novinářům psát. 2.) Vždycky jsem se chtěl zúčastnit nějaký menší rebelie. 3.) Thx za titule „samo133“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ *(5.8.2018)

  • tron
    **

    Prvú hodinu strašná nuda. Našťastie v druhej sa to konečne rozbehne a to hlavne vďaka postavám majiteľky Meryl Streep a jej šéfredaktora Toma Hanksa; obaja boli v danej dobe mimoriadne odvážnymi a statočnými ľuďmi, ktorí veľa riskovali – a povedal by som, že basa bola tým najmenším zlom, aké ich mohlo zo strany psychopata Nixona stretnúť za to, čo urobili.(1.10.2018)

  • Slasher
    ***

    Z pozice fanouška amerických dějin povinná a zajímavá noviny X vláda story, z pohledu diváka sice drží pozornost a pěkný jako dobovka, přeci jen ale sušší, nepřekvapivý a nekulervoucí zážitek. Nenapadá mě jediný aspekt, co by vyšel líp než na "dobře". Natáčelo se mi loni přímo za okny :)(8.4.2018)

  • Rimsy
    ****

    Od začátku jsem tomuhle filmu nevěřil a považoval ho za zbytečnou povinnou oscarovku, výsledek je ale překvapivě o poznání lepší. Nejde ani tak o mravenčí detektivně-novinářskou práci, ani srdcervoucí osudy hlavních postav, ale o nečernobílá morální dilemata, která je skutečně potřeba řešit. Publikovat, či nepublikovat? Důvody k tomu i onomu činu jsou logické a věrohodné stejně jako osobní nejistoty, podané navíc bez přehnaného patosu. Kreativní Kaminskiho kamera a umírněná Williamsova hudba podtrhávají Spielbergův styl, který je přece jen rozmáchlejší než třeba ten McCarthyho ve Spotlightu, ale s tím se musí počítat a nakonec se vlastně ani o problém nejedná. Překvapivě tedy musím pochválit vrstevnatější příběh se zábavnějším podáním, než bych čekal. Určitě se nejedná o nic jiného, než jak to na první pohled vypadá; nedávné Všechny prachy světa ale ukázaly, že i jasně načrtnutá zápletka vedená zkušeným filmařem se může po cestě rozsypat. A to naštěstí není případ The Postu.(20.2.2018)

  • Jara.Cimrman.jr
    **

    "Tisk má sloužit občanům, ne vládcům." S tím samozřejmě souhlasím, ale on to nedělá. Slouží těm, kdo ho platí a to je pak dost často lehce předvídatelné čtení. Proto mi byl boj za první dodatek ústavy dost lhostejný. Nemám prostě v lásce vlády ani tisk a když nemám komu fandit, tak si to moc neužiju. Navíc to celé ani nemohlo dopadnout jinak, takže nic dramatického jsem si taky neprožil. A sice nechci nějak spoilerovat, ale po zvážení všech okolností jsem se rozhodl zcela nesportovně zveřejnit zásadní informaci o tom, jak to dopadlo - 6:3.(7.9.2018)

  • Skejpr
    ****

    V koncovce tomu chybí nějaká hlubší katarze, celá soudní část filmu je řešená víceméně šmahem. Schematičnost a zjednodušení celého tématu je celkově asi jediným zásadním kamenem úrazu. Jinak je to ale Spielberg - řemeslně precizní, herecky bezchybný, na konci trochu sentimentální ... Na The Post je radost se dívat. Pod kůži se ale nezaryje.(21.2.2018)

  • M.a.t.t.
    ***

    Príjemne nakrútený film s výbornou záverečnou scénou, ale ani navzdory silnej téme a oduševnenému výkonu Meryl Streep v roli Katherine Graham ma úplne nestrhol a nedokázal vo mne zanechať až tak silné pocity. No i napriek tomu si The Post zaslúži určitú pozornosť.70%(9.3.2018)

  • xxmartinxx
    ***

    Chraň bůh, ten film není špatný. Vylo zajímavé pozorovat v tak komorním filmů všechny ty celkem výrazné filmové postupy (předně kameru), které na sebe tak moc upozorňují. Ale mě to upřímně řečeno prostě nezaujalo. Rád bych, aby v tom bylo něco komplexnějšího, ale není.(22.2.2018)

  • Gilmour93
    ***

    Ortodoxní demokrat a liberál Spielberg cítil potřebu kout, dokud je železo „fake news“ žhavé a svůj příběh sedmdesátkového WikiLeaks vyslal na dvě bojiště, kde se místo meči máchá pery a odvážnými rozhodnutími. Na jednom tisk bojuje za svobodu slova a nezávislost s řídící mocí a na druhém se žena v řídící pozici snaží probít z mužského obklíčení. Myšlenkově je to bezesporu ušlechtilé (byť žurnalista bez vlastní politické nezávislosti přináší do tohoto boje jistou dvojsečnost), nicméně nebudu kvůli tomu přehlížet mramorový chlad sterility, schematičnost a autorskou rutinu. Palec nahoru za Kaminskiho kompozice, pečlivou práci s kancelářskými detaily (future plakát na All the President´s Men či poster sloupkaře Arta Buchwalda jakožto Strýčka Sama „Have I ever lied to you?“) a taky skutečnost, že se Hanks s třemi čelními drenážemi na pot osobně dočkal patetického jásotu, který mu jako členu posádky Apollo 13 kdysi unikl..(2.7.2018)

  • TeeAge
    *****

    | Rozpočet: 50 miliónov $ | Tržby: 177,7 miliónov $ | Spielberg prináša príbeh, ktorý bude svojimi etickými otázkami aktuálny aj za 100 rokov. Trafne zvýraznuje potrebu mať "orgán", ktorý si prinajmenšiom posivieti na veci, ktoré sa v mocenských kruhoch dejú. Robí to všetko s dôvtipom, skvelým tempom a geniálnymi protagonistami. Naviac sa tam vykreslila aj línia, ktorá bola mne najbližšie: Keby sa novinárina zaoberala len závažnými vecami, a nie bulvárom, neexistovali by prívlastky k ich oboru, ako: hyeny, paparazzovia, a darmožráči... "S kvalitou raz príde aj úspech".(21.2.2018)

  • Kaka
    ***

    Sterilní biografická nudařina u které kromě opulentní výpravy a pár typicky vyladěných kamerových záběrů Kaminskiho vlastně není ani poznat, že to tvořil špičkový filmař. Odpočívající Spielberg v obývaku s kafem v ruce a nohama na stole. Hanks i Streep ryze rutinní - svůj standart odvádějící.(13.4.2018)

  • Botič
    ****

    V době, kdy média čelí nepřebernému množství obvinění z šíření "fake news" je tenhle film o honbě za pravdou a otázce jejího zveřejňování hodně důležitej!(18.2.2018)

  • castor
    ***

    Pokaždé je to velká událost. Právem. Aby také ne, Steven Spielberg se obklopuje velkými hereckými jmény a stálými spolupracovníky, kteří přesně vědí, co mají dělat. Je to skupina veleschopných veteránů a také armáda neselhávajících přihrávačů, kteří na slovo poslouchají zkušeného vypravěče. Ten potvrzuje, že spíš než současné látky mu vyhovují silné žánrové příběhy s nadčasovým přesahem, které se odehrávají v historických (nebo futuristických) kulisách. Všechno vypadá náramně, ladně se přebíhá mezi vážnou a zábavnou polohou, jenže tenhle kousek se zařadí mezi matná dramata (Lincoln, Válečný kůň), nad kterými jásali zejména skalní fanoušci režisérské legendy. Jde o téma, které nám absolutně není blízké (zachycení redakce deníku The Washington Post v době úniku přísně tajných materiálů, které kompromitovaly vládu, včetně jejího podílu na válce ve Vietnamu), ač se tvůrci samozřejmě opírají o univerzálnost tématu, je to precizní, ale bez emocí i bez hravosti Spielbergova já, a ve výsledku jednoduše trochu povadlý tah na akademiky.(16.2.2018)

<< předchozí 1 2 3 4 5 9 13 17
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace