poster

Akta Pentagon: Skrytá válka

  • USA

    The Post

  • USA

    The Papers

    (pracovní název)
  • Velká Británie

    The Post

  • Slovensko

    The Post: Aféra v Pentagone

  • Nový Zéland

    The Post

  • Austrálie

    The Post

  • Irsko

    The Post

  • Kanada

    The Post

Drama / Thriller / Životopisný / Historický

USA / Velká Británie, 2017, 116 min

Komentáře uživatelů k filmu (256)

  • Listeroman
    ***

    Ačkoliv si Spielberg vybral opět zajímavé historické téma, tak to nemělo takový šmrnc jako minule (Most špiónů). Svoboda tisku, morální dilemata, Hanks se Streepovou... všechno bohužel bez pořádného historického kontextu. Samotné odhalené dokumenty nejsou pro film stěžejní a moc se o nich nedozvíme. Delší stopáž a větší ponoření do politiky a historie bych asi prostě ocenil víc, než rozhodnutí tisku - vydat či nevydat, které prostě úplně napínavé není.(31.1.2018)

  • dO_od
    ***

    // Po formální stránce bezchybné, ale ty emoce, ty mi tam znova chyběly. Jsem spokojenější než u Mostu špionů, ale Spielberg je stejně nejlepší na poli těch dobrodružných filmů. Jsem zvědavej, jak se rozloučí s Indym. 6/10(12.4.2018)

  • villon17
    ***

    Klišé příběh s klišé záběry, ani ta Meryl mě nepřesvědčila. Nejzajímavější byly scény z tiskárny - za mě celý film mohl být spíš o tom.(21.2.2018)

  • salisbury
    ****

    Steven Spielberg rozevřel složku s označením Top secret a Pentagonská akta spatřila, díky pevně rozprostřenému filmovému plátnu, divákovo oko. Dialogová smršť provázející celý film rozkmitala verbální ústrojí hereckého ensemble v čele s Tomem Hanksem a Meryl Streep. Z počátku jsem lapal po stále ještě nezažehnuté svíci v myslitelně, neb mi chvíli trvalo sesoustředit mozek na patřičnou úroveň. Film je pln slov, třepotajících se neustále ve větru, jak čerstvě otištěný novinový papír a já po nějaké chvilce byl zahlcen akty obnažující zcela válečný konflikt ve Vietnamu. Spielberg určitě má lepší filmy než tento, ale vzhledem k zajímavosti probíraného tématu nemohu říct, že bych byl zneradostněn stráveným časem v kinosálovém lóži. Ba naopak mohu s poklidem v duši poděkovat za danou možnost zapojení mozkového aparátu.(22.2.2018)

  • joehot
    ***

    Tyvoe, na to, že tam bude trocha patosu a kýče, na to jsem byl připravenej. Ale Meryl Streepová opouštějící soud uličkou v davu žen, které se na ni obdivně dívají, to už bylo celkem moc i na mě.(25.2.2018)

  • Anderton
    *****

    Prequel k Všetkým prezidentovým mužom alebo čo bolo krátko, či skôr desaťročia predtým utajované pred verejnosťou. Spielberg prináša ukecanú drámu z novinárskej branže, pričom paradoxne ihneď a potom až do konca zaujme Kaminskeho vynaliezavá kamera. Cítime sa ako novinári v akcii, ako členovia tímu, alebo ako sliediči. Žiadne nudné zábery a protizábery, ak to nie je nevyhnutné. Sloboda tlače sa zároveň rovná aj sloboda prejavu v kinematografii, čoho The Post sú jasným dôkazom. Aktualizácia v rámci súčasnosti? No môžete si vybrať z čoho len chcete...(20.2.2018)

  • maddy
    ***

    Ukážková definícia pojmu "akademická nuda". Na prvý pohľad bezchybná filmárčina ako je u Spielberga zvykom, doplnená o prvotriedne herecké výkony Meryl Streep a Toma Hanksa, ale vo všetkých iných oblastiach až nepríjemne neriskante natočený film, ktorý sa absolútne nedokáže dostať pod kožu, vyvolať záujem o postavy, dovoliť s nimi prežívať (skutočný) príbeh alebo akokoľvek emočne zasiahnuť. Keď si to porovnám s tri roky starou, obdobne novinárskou oscarovkou Spotlight, tak je The Post iba chudým bratríčkom. Tak bezpečne natočený film, ktorý nechce vážnou témou nikoho pobúriť, ani uraziť, že tým pádom nemá (odhliadnuc od hereckých výkonov) ani koho a čím akokoľvek výrazne zaujať. Tá najtypickejšia, najrutinnejšia oscarovka, ktorá musí vzniknúť každý rok, aby vyplnila povinné škatulky nominácii na najlepší herecký výkon, film a pod., no inak iba obyčajná stávka na istotu, ktorá je natočená s takou presnosťou, že tu nie je priestor na akékoľvek napätie. To platilo už pri Bridge of Spies a bohužiaľ odvtedy sa u Spielberga príliš nezmenilo. CELKOVO: 3* (6/10)(26.1.2018)

  • Scalpelexis
    ***

    Idilistická a klasicky happy-endová Spielbergovina, která přesvědčí spíše lidi, kteří se tématicky motají kolem novinařiny. Sám jsem nikdy úplně neporozuměl tomu novinářskému hladu vydat cokoliv, co smrdí tajemstvím, i když by to mohlo poškodit samotný stát a je uvrhnout do vězení. Psaní pravdy? Relativní. Služba lidu? V dnešní době docela výsměch. O to větší zklamání poté je, že vlastně ony celé ty Pentagonské listy nejsou ve filmu nějak odhaleny a víceméně o nich víme jen to, že existovaly. Tak či onak, byl jsem mírně překvapen scénářem a režií, protože politické/žurnalistické drama by mě na první pohled téměř jistě uspalo, ale to tomuto filmu zdárně nepodařilo a udrželo to mou pozornost svou solidní strukturou a flowem až do konce. I přes to málo, co se tam děje, tak se to děje nepřetržitě a Hanksův šéfredaktor je dosti energický a zábavný zvedač telefonů, který přímo ztělesňuje onen novinářský drajv. S dovolením úplně nerozumím nominaci Meryl Streep na sošku, protože, při vší úctě, její postava je holt mdle napsaná, důležitosti skoro pozbývající a její závěrečné rozhodnutí, který se musí oplzle otřít o feminismus, v kontextu předchozího děje je prapodivný. Vůbec celý závěr jsou kilogramy nefalšovaného amerického patosu se snahou i o nějaký ten vtípek, který holt kříví ústa, ale u Stevena jsem si už zvykl. Žádná bída, v rámci možností záživný, ale nikterak dechberoucí snímek s nádechem zajímavé aktuální tématiky. Lepší 3*(21.2.2018)

  • Hwaelos
    ***

    Jedno se Spielbergovi musí nechat, jeho režijní práce nestárne. Jak dokáže sedmdesátiletý chlap chrlit filmy v tak závratném tempu a přitom s tak obdivuhodnou dynamikou filmové řeči, to je mi záhadou. Slabinou The Post je ovšem scénář. Citelně tu chybí dobrý příběh, který by ospravedlňoval dvouhodinovou délku, a především napětí, které divák cítí asi tak deset minut.(2.4.2018)

  • Bakllazaan
    *****

    Kdyz se clovek v tom novinkvem prostredi pohybuje, tak musi samou radosti na gauci poskakovat. Pro lidi mimo obor je to podle recenzi zde nuda, ale presto je nedokazu pochopit. Prestoze jde jen o pehrabovani par novinaru stohama papiru, je film narvany dalsimi zajimavymi tematy, jako role zen v 70letech a uvahy o demokracii. Vsechno je navic zastreseno skvelou kamerou a herci. Pro mne je tohle definice bezvhybneho filmu.(6.4.2018)

  • berny2468
    *****

    Spielberg opět natočil skvělý film o tom, co uznává tj. demokracii a svobodu slova. Velmi neotřele, ale o to více uderněji natočený film jemuž vévodí výborní herci a hlavně opět neskutečný Kaminski. 70. léta se povedla navodit bezchybně a práce novinářů též. Ukazuje různé úhly pohledů a polemizuje mezi nimi. Již od začátku mi film uchvátil a dokonce jsem se nenudil. Naopak bavil jsem se a kochal. Spielberg prostě umí. Zrovna u tohoto filmu se nabízí srovnání s jiným filmem od Spielberga a to Lincoln. Jenž jsem shodou okolností viděl před par hodinami. Ten mi tak úplně nesedl, ale tohle ano. Spielberg má opravdu dar navodit atmosféru a hlavně poskládat scénu, tak jak to jde nejlépe. Prostě mistr, ale i mistr tesař se někdy utne, ovšem tohle ten případ rozhodně není. Ano opět si Svět idealizuje, ale když ono je to tak lákavé a nádherné.....85%.(20.5.2018)

  • SaNcHeZ_cz
    ***

    Vábnička na ocenění, která vyšla. Tom Hanks je skvělý coby šéfredaktor Ben Bradlee v jinak jen lehce nadprůměrném dramatu o jedné z mediálně nejdůležitějších afér minulého století. I se Spielbergem za kamerou se filmu nedaří vyždímat nějak zajímavější nebo nápaditější podívanou než jen vykonstruovanou odpověď na daleko zajímavější a nápaditější dramata podobného charakteru. Část zkrátka funguje, část ne a ve výsledku tak Akta Pentagon: Skrytá válka působí spíše rozpačitě než jako něco, co zkrátka musíte vidět. [65%](23.2.2018)

  • JohnCZ
    ***

    Chaotickou nudu plnou nejasných dialogů a mizerně představených postav v první polovině naštěstí zachraňuje polovina druhá, která se již naplno zaměřuje na hlavní téma filmu. Na Spielberga je to ale těžká rutina plná kvalitních, ale též poměrně rutinních hereckých výkonu. Pár let starý Spotlight byl o něco záživnější.(18.5.2018)

  • suicide
    ****

    Na to,že se vlastně během těch dvou hodin filmu až tak zase moc nestalo,aby o tom musel být natočený film, jde o skvělé odvyprávěný příběh. Spielberg stále více, jak budovat napětí. A pochybnost o kvalitách Streepové a Hankse, to snad ani nejde. Přiznávám,že jsem si fakt užil sledovat toho opravdového šéfredaktora, který se žene za pravdou a dobrým příběhem bez ohledu na cokoli,tolik typického pro ty "dřevní" doby novin, kdy i zpráva o čelním politikovi byla prostě zpráva, a ne kampaň nebo antikampaň.(25.2.2018)

  • Anrie
    ****

    Očekávání od spolupráce Spielberg, Streep, Hanks byla veliká, nicméně nebudu tvrdit, že mě první střízlivá hodnocení trošku zaskočila. Avšak! Nikoli po shlédnutí, ale již během úvodních minut jsem si lámala hlavu nad tím, co se ostatním nezamlouvalo. Film je výborně koncipován tak, aby už v prvních okamžicích vtáhl diváka do celé problematiky, dal prostor pro bližší seznámení s postavami a poté se střemhlav vrhl do reality a gradujícím tempem odkrýval, jak vážná je situace. Co vše novináři obětují a mohou ztratit, když tajné zprávy zveřejní. Za celistvost filmu se také zasloužila podtrhující muzika, zajímavá kamera a přesný střih. Spielberg je zkrátka mazák.(18.3.2018)

  • Lokutus
    ***

    Celkem potěší, že se Jesse Plemons, Bruce Greenwood a Bob Odenkirk objeví i v podobně atraktivním projektu. Škoda, že je film opět silně utlachaná agitka, která díky svýmu střihovýmu tempu i celkem odsýpá, ale ani tak bohužel nestačí zamaskovat, že jde o podobnou zbytečnost a banalitu jako nedávný Bridge of Spies - stejně jako v jeho případě na závěr OPĚT nechybí ani pro Spielberga bohužel už celkem typická dávka uslintanýho patosu, ze kterýho by se poblil i takovej Michael Bay.(1.6.2018)

  • Frajer42
    **

    Steven se zřejmě až příliš spoléhal na úžasného Toma a snad ještě úžasnější Meryl. K tomu měl navíc domluveného mistra Johna Williamse pro soundtrack a polský šikula dřímal v rukou kameru. Navíc měl Steven v rukou divácky nesmírně vděčné a atraktivní téma. Neubráním se pocitu, že těžce usl na vavřínech a nabral dojmu, že se úspěch dostaví jaksi automaticky. Byla z toho sice nominace na Oscara, ale mám pocit, že proběhla čistě jen z úcty a respektu k dílu všech výše zmíněných. Není to vůbec dobře zpracované. Člověk nedostane možnost se jakkoli sblížit s jednotlivými postavami a tak zhlédne celý snímek s naprostou absencí jediného náznaku emocí. V podstatě mi bylo naprosto ukradnuté, jak dopadne soudní jednání, které se mimochodem také odehrálo snad ještě rychleji než začalo. Dívat se na to dalo, ale snímek nenaplnil ani část mých takřka neexistujících očekávání.(30.4.2018)

  • luka4615
    ***

    Hvězdně režírovaný a herecky obsazený snímek o jedné z největších novinářských kauz v historii USA. The Post má hutný příběh, který je podložen dramatickými událostmi, nicméně po většinu snímku máte dojem, že se na ně díváte skrze tlusté sklo, jímž neproniknou vůbec žádné emoce, což je citelné zejména v první polovině. Naštěstí se Steven Spielberg dostane do správné formy v polovině druhé, která je od té první kvalitativně na míle vzdálená. Najednou máte pocit, že sledujete břitký a odsýpající film, který se místy svým pojetím blíží jinému Spielbergovu počinu "The Bridge of Spies". Bohužel, ve světle nešťastného začátku ani toto snímku The Post moc nepomůže, což má za následek velmi průměrný a natažený filmový zážitek. Škoda. „ ...from the majority opinion: 'In the First Amendment the Founding Fathers gave the free press the protection it must have to fulfill its essential role in our democracy. The press was to serve the governed, not the governors.“ (19.2.2018)

  • Aleee89
    ***

    Spielberg, Streepová, Hanks. To už z principu nemůže dopadnout špatně. A taky že ne. Ale přece jen jsem čekala větší drama, větší napětí, více emocí...Avšak natočit ten film smysl rozhodně mělo.(7.4.2018)

  • Othello
    ****

    Pokud nemáte ponětí, co se odehrávalo v 60. a 70. letech ve vyšších patrech americké politiky a jména jaky Lyndon Johnson nebo Bob MacNamarra vám nic neříkají, budete vás dost bolet hlava. Post počítá se znalým divákem a i u takto komplikované historické etapy neplýtvá časem na vysvětlování kdo je kdo a hned se solí jména a situace v tak mohutné kadenci, že jsem například v jedné scéně (kdy jsem si musel fyzicky rozepsat její aktéry na papír) zjistil, že film počítá s tím, že pokud se postava A baví s postavou B o nějakém Henrym, mělo by mi jako dojít, že mluví o Henrym Kissingerovi. Týjo. Jenomže já to takhle mám rád, film se dokáže lépe soustředit na pohnutky a dilemata bouřící v jednotlivých postavách namísto toho, aby z nich dělal figurky na historické šachovnici. Z této strany není mnoho co vytknout (počítám, že výkon Meryl Streep mi lezl na nervy schválně) a to i přes to, že 80% herců vypadá stejně, respektive jako Clark Kent. Půlku celé práce navíc dělá Kaminskyho kamera už jen díky tomu, že Spielberg pořád trvá na natáčení na filmový pás, takže si můžeme vychutnat ten čím dál vzácnější feeling z filmového zrna a lehké, přesto ostré zamlženosti. Navíc ačkoli se většinu času pohybujeme v menších či větších místnostech, tak je obraz většinu času v plynulém pohybu, sleduje kam postavy míří a nejednou z nich například překvapivě přeskočí na postavy jiné. Skoro každý záběr by se zde dal využít jako výukový materiál pro to jak pracovat s pohybem, světlem a kompozicí pro dosažení kýženého efektu. Post ale není bezchybný. Jako největší selhání počítám začátek ve Vietnamu, kde máme pochopit motivace whistleblowera, ale kvůli zachování nízké přístupnosti a celkové odfláknutosti té scény to nemá kýženého efektu. Stejně tak jako trendová emancipační póza, která působí ve filmu nepatřičně naroubovaně a přijde mi, že celému hnutí za žensko-mužskou rovnoprávnost dělají tahle překotná gesta jenom medvědí službu.(25.5.2018)

  • Derek
    **

    nicim extra zaujimavy "oscar bait" od mistra spielberga, ktoremu poslednou dobou dochadza dych co je strasna skoda lebo som si isty ze stale na to ma, ale treba nejaky odvaznejsi namet (od ready player one ocakavam tiez komercny prepadak)....(5.2.2018)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace