Reklama

Reklama

Henry a June

Trailer

Milostné mnohoúhelníky Henryho Millera... Americký snímek Henry & June (1990) vznikl podle deníků Anais Ninové (publikovaných až po její smrti), v nichž autorka popisuje svůj vztah ke spisovateli Henrymu Millerovi a k jeho ženě June. Anais (Maria de Medeirosová) žije se svým dobře situovaným manželem Hugem (Richard E. Grant) na předměstí Paříže a touží vyměnit svou šedivou existenci za společensky bohatší, bohémský způsob života. Ten nalezne v náručí Henryho Millera, s nímž ji Hugo seznámí. Anais je k zemitému spisovateli sexuálně přitahována, ale její dřímající vášně opravdu rozdmychá až setkání se smyslnou Millerovou manželkou June (Uma Thurmanová). Americký režisér Philip Kaufman (nar. 1936) otevřeně zobrazil partnerské vztahy už ve své adaptaci Kunderova románu Nesnesitelná lehkost bytí (1988). V Henrym & June se pokusil zajít ještě dál, což mu v americké distribuci jako prvnímu vyneslo cenzurní omezení NC-17. Přes vypjatost erotických scén však tato stránka filmu není dominantní. V popředí Kaufmanova zájmu (scénář napsal společně s manželkou Rose) je atmosféra Paříže roku 1931 a prostředí umělecké bohémy, k níž Miller patřil. Snímek zaujme uměřenými hereckými výkony hlavních představitelů a citlivým přístupem francouzského kameramana Philippa Rousselota, jenž byl za svou práci nominován na Oscara. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (34)

andrii 

všechny recenze uživatele

Svatí hosté styčných "drákulovských" stylů. Múzy Kámasútry ve městě Amorů. Tam padá listí, stud. Padají šaty. Utrhlo se fyzično. Nosí se intelektuální sex, pohledy na vrcholné polohy. Polední tango těl. Sekty se sny u tabule vzdechů pornografické nevěsty. Pomyšlení  loží, s  omezenou životností přelétavé věrnosti. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Philipa Kaufmana podobná témata zajímají. Vždyť má na kontě třeba Quills - Perem markýze de Sade či Nesnesitelná lehkost bytí. Popsal ale i milostnou avantýru mezi E. Hemingwayem a Marthou Gellhorn. Nutno si uvědomit, že co se odehrává na obrazovce je přesně to, co se stalo, mohlo stát nebo si vysnila Anaïs Nin. Sledujeme její pohled na věc, takže jak to bylo doopravdy se můžeme jen domnívat. Ona je mladá a chce něco zažít. Objevuje kouzlo bohémů. Žít a nic neřešit, užívat si a nedívat se na společenské konvence. Jak můžeme vidět, Paříž nebyla ani zdaleka tak prudérní anebo se snažila svou otevřenost skrývat. Už tehdy ale smetánka ráda experimentovala. Mě se film líbil tak napůl. Zatímco Anais se ráda baví, svého partnera otevřeně podvádí a celé to bere jako hru. Její zájem je čistě erotický, city nehrají roli. Tedy její, ona si s ostatními hraje a to už se nedá svádět na dravost či nezkušenost mládí. Když chtěla být otevřená, tak ve všem a ke každému. Jenže ona byla upřímná jen k tomu, u koho se jí to zrovna hodilo a tak se chovala více než sobecky a vypočítavě. ()

Reklama

mira.l 

všechny recenze uživatele

Noo... hudba, kostýmy, celková atmosféra let třicátých - dobré, ale někde v průběhu filmu to neustálé soft-retro-porno začalo nudit, celé to bylo takové zmatené, pořádně jsem nevěděl, kdo s kým má správně souložit, děj taky mizerný...Nějak to nezachránila ani krása obou hereček ( Uma Thurman, Maria de Medeiros) ani jejich velmi solidní výkon. Zkrátka jsem ty víc jak dvě hodiny spíš protrpěl. ()

Bohemák 

všechny recenze uživatele

Velmi uhrančivý náhled do problémy zmítané Paříže, kde se potkávali tehdy neuplatnitelní lidé s velikým nadáním. V tomto případě se příběh točí zejména kolem zmatené mladé spisovatelky, které se připlete do cesty budoucí slavný spisovatel Miller a jeho záhadná žena. Film spíše pro náročnějšího diváka. Kdo si jej pustí jen kvůli erotice, bude zklamán. ()

playboxguest 

všechny recenze uživatele

Babička Jennifer Schecter se jmenovala Anaïs a stejně jako ona měla potřebu intelektuálně ojet vše, co se kolem ní hnulo, a pak o tom ještě napsat. A protože u Umy Thurman se jí to povedlo jen částečně a protože druhou hodinu se už film šíleně vlekl a nedělo se tam takřka nic zajímavého, nemůžu hodnotit ani průměrně. Jinak nechápu, kde se u klasického dramatu ze 30. let vzalo to označení western, s tím to opravdu nemá pranic společného. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (6)

  • Hnědooký Fred Ward nosil během natáčení modré kontaktní čočky. (Terva)
  • Některé násilné scény, zvláště se objevují na začátku filmu, vedly americké cenzory k rozhodnutí pro rating NC-17. Například novozélandští cenzoři pak filmu přidělili rating R-18. (Terva)
  • Film byl v Jížní Africe až do roku 2007 zakázán. (Terva)

Související novinky

Trierova sága o souložení

Trierova sága o souložení

29.08.2012

Ve Švédsku právě padla první klapka nového ero-eposu Larse von Triera s výmluvným názvem Nymphomaniac. Filmu přinesl mediální pozornost především Shia LaBeouf, který tvrdil, že si před kamerou… (více)

Reklama

Reklama