Režie:
Jennifer YuhScénář:
Chad HodgeKamera:
Kramer MorgenthauHudba:
Benjamin WallfischHrají:
Bradley Whitford, Mandy Moore, Amandla Stenberg, Gwendoline Christie, Harris Dickinson, Mark O'Brien, Wallace Langham, Patrick Gibson, Sammi Rotibi (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Ruby jako jedna z mála přežila záhadnou epidemii, která zabila téměř všechny americké děti. Ale nemoc se neobešla bez následků, začínají se u ní nekontrolovatelně projevovat záblesky ničivých superschopností, díky nimž je odvezena do speciálního tábora. Zde jsou nedobrovolně internovány další přeživší děti, u kterých se projevily podobné superschopnosti. Tyto nadpřirozené síly jsou označeny barvami: zelení jsou výjimečně inteligentní, modří ovládají telekinezi, žlutí mají kontrolu nad elektřinou, oranžoví umí číst myšlenky a ovládat paměť a ti nejnebezpečnější, červení, ovládají oheň. Ruby by měla být zařazena mezi oranžové, ale v táboře se jí podaří svou skutečnou sílu utajit a vydává se za poměrně neškodnou zelenou. Poměry v táboře jsou brutální, některé děti postupně mizí a Ruby, které je nyní šestnáct, se rozhodne pro útěk. Na cestě za svobodou se přidává k další skupině přeživších, v jejímž čele stojí charismatický Liam (Harris Dickinson), který se snaží z uprchlíků vytvořit náhradní velkou rodinu a najít pro ni společnou budoucnost. Ale Ruby se bojí po všech svých zklamáních někomu uvěřit. Tím spíše, že i v komunitě uprchlíků se najdou takoví, kteří se nezastaví před ničím. (CinemArt)
(více)Videa (1)
Recenze (166)
║Rozpočet $34miliónov║Tržby USA $12,695,691║Tržby Celosvetovo $38,361,428▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $2,459,339║ Tržby za predaj DVD v USA $1,285,072║ Skromná mutantská teen bejkovina, ktorej by skôr výzorom pasovala taká TV obrazovka, než plátna kín. Neviem či ešte niekoho môžu podobné filmy o záchrane sveta tínedžermi vôbec baviť. Koľko sme ich mali za posledné roky a ako všetky ""zle-nedobre"" dopadli? Dosť nepresvedčivá schématická zlátanina, kde sú tie prekvapivé zvraty tak okukané, že to všetko navôkol je tak ploché až hrôza. Dosť zle dopadá aj nastrelený romantický oblúk. Fakt zbytočnosť, kde moc toho nefunguje. /videl v kine: 40%/ ()
Komerčný aj kritický prepad filmu je podľa mňa vizitkou toho, ako veľa v súčasnosti znamenajú digitálne efekty a vypiplanosť fikčných sci-fi svetov. The Darkest Minds sú protipólom dokonca aj young adult sci-fi sérií, pretože vsádzajú až tak extrémne na civilnosť, až má jeden pocit, že pozerá televízny film a cíti sa frustrovane absenciou trikov. Výsledkom je, že jediná akčnejšia a triková scéna tu pôsobí ako päsť na oko a v podstate je úplne zbtočná, pretože divák lačný po vizuálnom obžerstve bude sklamaný z 95% filmu. Obsahovo a myšlienkovo ale scenár toho navyše oproti konkurencii príliš neponúka, metafora inakosti je zrejmá, máme tu nedôveru voči akýmkoľvek inštitúciám a politikom, i keď sa javia spočiatku dôveryhodne a teens musia činiť dospelé rozhodnutia, pričom práve záver považujem za celkom slušne vymyslený a presvedčil ma o tretej, skôr neobjektívnej hviezde. Ale za tú snahu ísť proti prúdu čo sa týka vizuálu s vedomím, že vysoké zisky sú nonsense, má TDM moje aké- také sympatie. 50% ()
Průměr střídá nudu. Bylo divné od začátku kdy ukázky neukazovali skoro nic objevného, že studio nemá prostě co ukázat. Nezáživné postavy se drží předpřipravených a stereotypních scén, které předvídáte na minuty dopředu. Inu, Foxům se podařilo Labyrint dotáhnout do konce. Zde to je velmi nepravděpodobné. Materiál, který se hodí spíše na Netflix. 40% ()
The darkest minds sa už pred premiérou stretol s blokádou na strane obecenstva. Premiére nepredchádzali virálne rozhovory, tvrdé promo na sociálnych sietiach a ani niekoľko-krát opakujúce sa upútavky. Netuším, vôbec, nakoľko je známa knižná predloha pre českých a slovenských divákov. Nič z toho ale neospravedlňuje niekoré nelogické chvíle filmu, ktoré pravdaže nechýbali. Všetky argumenty napísané hore, však súvisia s tým ako divák film príjme. Nevie do čoho ide a očakáva efektami naplnené scény, vybuchovanie áut – čo však vôbec nemusí byť pôvodnou premisou filmu/knihy. Divák tak zostáva z jeho pohľadu „oklamaný“. Keďže ja som si svoju úlohu pred návštevou kina splnila a vedela som do čoho idem, môžem ohodnotiť bez pocitov sklamania. Jedná sa o veľmi príjemný teen-sci-fi film o dospievaní a pochopení. Všetci herci sú neuveriteľne sympatickí, malá Zu, Chubs, Ruby a Liam majú veľmi milý vzťah. Je síce pravda, že niektoré sentimentálne scény medzi Ruby a Liamom boli už na hranici prevrátenia očí, avšak, poukazovali presne na to, že deti žijúce v odlúčení musia mať sociálne správanie na veľmi nízkej a pre dospelého trápnej úrovni. Režisér a scenáristi sa mohli pohrať s myšlienkou sveta bez Detí, možno trošku nazrieť do miest s dospelými a poukázať na to, čo deti pre spoločnosť znamenajú. Podľa mňa je po vizuálnej stránke film veľmi dobre zvládnutý. Škoda toho slabého promotingu. 60% ()
Ani se mi nechce popisovat co všechno mě na tom doslova vytáčelo a nebo mi vadilo. Vypla jsem to v momentě kdy asi po 40 minutách filmu došly k té další skupině lidí a oni tam na ně vyběhly se zbraněma. Tak jako vydržím hodně, ale tolik nelogických věcí a tolik debility v jednom filmu prostě neskousnu. Už celý začátek byl jednoduše jedná velká stupidita, kdy opět sledujeme vypatlance, kteří místo toho aby začaly zjišťovat co se děje a věnovaly alespoň trochu pozornosti těm dětem co přežily, nahnaly je do táborů a udělaly z nich otroky. Čím víc takových filmů vidím, tím více jsem přesvědčena o tom že američan nepatří k lidskému druhu, protože jediné jeho uvažvání je - co nemůžu vlastnit, nebo ovládat to zabiju. Ne vážně, na takové filmy se dívat nechci. To už není normální tohle. Nuda, nuda, nelogické chování, nuda, nuda, idiot, debil, kráva, nuda ...... Odpad. Jiné hodnocení nepřipadá v úvahu. ()
Galerie (21)
Photo © 20th Century Fox
Zajímavosti (3)
- Natáčení začalo v dubnu 2017, natáčelo se v Georgii. (Varan)
- V poslední části filmu, kde si Ruby (Amandla Stenberg) povídá s Liamem (Harris Dickinson), hraje hudba z filmu Divergence (2014), kterou složil Junkie XL. Konkrétně se jedná o kombinaci skladeb „A Friend“ a „Sacrifice“. (Calwen22)
- Výroba a autorizovaná distribuce filmu podpořila více než 15 000 pracovních míst. (BMW12)
Reklama