Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Visáč
    ***

    Do polovice fajn slowburner a plnohodnotná kolaborácia Refna s Brubakerom. Miestami okato napodobňuje experimentálnu poetiku tretej série Twin Peaks, ale vem to čert - má to grády. Od šiestej epizódy to však morfuje do refnovskej onanie (čti: snobskej maniery), v ktorej je málo Brubakera, málo Khondjiho (posledné tri epizódy robil Diego Garcia) a priveľa Refna. Finále v podobe sekvencie, ktorá vyzerá jak vystrihnutý outtake z filmu Roberta Rodrigueza (level: Tenkrát v Mexiku) to naťahované rozpliznutie veľavravne rámcuje. Refnovi došli prachy, priznal sa v Cannes... Neprekvapilo by ma, keby za tento nihilistický trolling schytal od exekutívy Amazonu honorable mention na internom blackliste.(22.6.2019)

  • verbal
    odpad!

    Reportáž z natáčení: „STOP!!! Kurva, toč tou hlavou pomaleji, Telere vole, s takovou by scéna, jak se bezúčelně rozhlížíš kolem, mohla trvat míň než 10 minut, a artoví hnědopichové mi pak budou vyčítat, že jsem superficiální ignorant a má audiovizuální interpretace kvintesenciální fadesy je přinejmenším insitní. Navíc mám smlouvu na třináct hodin nesnesitelné prudy, tak čím to mám, do prdele, vatit, když si tu hraješ na Bleskmekvína!!!“ „Soryjako, Windigo, ale jestli budu kroutit ještě pomaleji, mám strach, že upadnu do katatonie a už se neproberu.“ „Jo, to je nápad! Tomu říkám procesní improvizační kreativita! Dokruť a pak hned strni. S filosoficky zádumčivým kukučem. Tak na 15. Ne, radši na dvacet minut, kamera se ti na celou tu dobu přisaje na xicht a tadyhle Martinéz k tomu zatím bude hrát na pilu. No pecka, ti ufoni se z toho úplně poserou, bude to ještě atmosféričtější, než kdyby čuměli, jak jim rostou nehty. Umělecky, samozřejmě. Tak pojďme na to, sjedem to tak dvěstěpadesátkrát, já pak vyberu tu nejpomalejší, hodím přes to hnědej filtr a můžem na tu stěžejní scénu tohohle dílu, třicet minut do blba tlemícího negra. Totální neonoár!!! Už Ofluse…., Olusmasa…., Olumnosu …, Omokuklu…, kurva, budu mu radši říkat Kunta Kinte, prostě už mu zabraly ty svalové relaxanty, co jsme mu včera napíchali do xichtu? Tak klapka! Klapka, povídám!!! Kde je, kurva, klapka???!!!“ „Poslal jste ji předevčírem pro kafe, když jsme 15 hodin snímali ten hrbol v omítce.“ „Starfucks je za rohem, to ho jela sklízet na Kostariku, neboco?!“ „To ne, ale specificky jste si vyžádal rigidní štáb, údajně aby se prý genius loci exekuce prolnul do díla samotného. Tak má paní chodítko a únavovej syndrom a kameraman je narkoleptik.“ . Onanistický psychotik je zpět v plné artové nádheře nehumánního audiovizuálního teroru! U naprosto strhujícího prvního dílu, kdy jsem přes to zběsilé tempo skoro nestihl, jak během těch plných 89 minut frenetických desetiminutových záběrů na stěny, auta nebo staticky zírající figuríny mezi 57. až 58. minutou zastřelili mouřenína, což bylo událostí večera, jsem obrostl mechem, o třicet cenťáků mi porostly vousy, z akvárka mi zdrhnul slimák, od hlavy k patě mě celého pokryl slizem a mezi nosem a bradou jsem měl schlíplou pavučinu plnou mrtvých much. Tudíž by mě ke zhlédnutí druhého dílu, nedejsatan dalších, přinutila pouze mrtvice, obrna, neuroleptický maligní syndrom, kvadruplegie nebo masochistická deviace. Jsem totiž Too old to die bored.(27.6.2019)

  • bart_
    *****

    "Máš čas?" "Nemám. Na to je život příliš krátký." ____ Aneb tomu, komu se zalíbila vrcholná kriminální existenciální elegie zvířeckých pudů v lidských duších s kultovními kořeny od komiksového nakladatelství Marvel s názvem Criminal od mistra přes tuto problematiku, legendárního scenáristy Eda Brubakera, ten se se v této variabilně intimní náhražce (nýbrž nijak neméně kvalitních hodnot) bude rochnit blahem. Kriminální živly jsou zde zobrazeny ve velice explicitní scenériích, přičemž Refn zkouší do jakých dimenzí sahá divácká trpělivost, a nebojácně překračuje meze tolerance publika - jelikož teprve s příchodem tohoto unikátního počinu zjistíte, co znamená význam fráze kurevsky pomalý - s čímž se pojí závažný nedostatek v podobě divácké nevstřícnosti, poněvadž málokterý obyčejný divák holdující mainstream trendům tento 12h neo-noirový epos dokáže zplna strávit. Miles Teller navíc prozatím nebyl v tak prvotřídní roli.... Verdikt: experimentální glorifikace bezmezné autorské volnosti a nespoutané tvůrčí svobody, v níž každému nejméně 12 minut trvá než pohne jakoukoliv končetinou anebo řekne byť jediné slovo. Majstrštyk mistrů Brubakera a Refna dlouhým obloukem se vyhýbající žánrovým konvencím, který revolučně přepisuje komorně narativní standardy seriálového vyprávění. Absolutní vrchol žánru neo-noir, o němž se jednoho dne bude pojednávat ve filmových učebnicích a celkově se jedná o jeden z vizuálně nejúchvatnějších seriálů který kdy vznikl. A soundtrack Cliffa Martineze, jež tuhle neodolatelnou extázi svým takřka bezchybným intenzivním soundtrackem famózně umocňuje, je totální orgasmus! Požaduji okamžitou objednávku pro druhou řadu. 91%(6.1.2020)

  • 3DD!3
    *****

    Osobní zpověď režiséra o tom, že muži si zaslouží zemřít? Nebo metafora na nikdy nekončící souboj dobra a zla? Cesta plná zabíjení, dlouhých pohledů a bizarních intermezz s tančícími Mexičany nebo (plyšovým tygříkem) vrčícím tátou buď uchvátí nebo ji hodíte do odpadu ještě než se rozjede. Nejnormálnější prostřední pasáž by ale bez problémů mohla fungovat jako samostatný film. Místy TOO OLD TO DIE YOUNG připomíná starší Kitanovy filmy, jen místo Japonců jsou tu Mexičani. + Fantastická Khondjiho kamera a vypulírovaný vizuál, kde každý záběr vypadá jako do nejmenších detailů vyladěná fotka na instagram. Příběhově Brubaker s Refnem míchají realistické vyobrazení násilí s mystikou podobnou komiksové Fatale. Některé dílčí scény jsou hodně vtipné a originální (kartelová TV a 25000 lajků), z jiných je člověku málem fyzicky špatně. Martinezova hudba dokonale ladí k neonovému ladění a často na bedrech nese velkou část onoho bizáru, který se na obrazovce odehrává. Teller hodně dobrý, ale plní čistě požadavky tvůrců, jako všichni zúčastnění. Nepřijde mi to ukončené, ale nečekám, že kdy uvidím druhou řadu.(30.6.2019)

  • Eldrick
    ****

    Mohl z toho být nadupaný 3-hodinový celovečerák, ale díky Refnovu egu je z toho rozplizlá série čitající 10 dílů s tím, že skoro každý má stopáš celovečeráku. Divim se, že Amazon něco takovýho vůbec zaplatil. Asi netušil, co z toho nakonec vyleze. Série má několik vrcholů a minimálně 3 epizody jsou opravdu žrádlo. Refn je klasicky silný vizuálně, ale obsahově je to těžkotonážní sebeonanie jako u ONLY GOD FORGIVES a THE NEON DEMON.(14.8.2019)

  • - Vedlejší roli si zde zahrál i herní vývojář Hideo Kojima, který stojí za herním klenotem „Metal Gear Solid“. (Punisher)