Nastala chyba při přehrávání videa.
  • dO_od
    ***

    // Seriál pro lidi s fetišem v podobě sledování ultra dlouhých záběrů v nesouvislém pořadí s postavami na kterých nezáleží a dějem který nikam nevede. Bullshit roku a gratuluji Refnovi k převzetí trofeje pro nejprázdnější a nejzbytečnější seriálovou tvorbu, jakou jsem kdy viděl. Cenu mu slavnostně udělí David Lynch, následně si oba podají ruce a společně už doufám potáhnou do h*jzlu. (3* tu jsou hlavně kvůli jedné boží honičce a taky proto, že jsem neměl to srdce dát většině jinak solidně zpracovaných epizod ten pocitovej odpad, neděkujte)(13.9.2019)

  • 3DD!3
    *****

    Osobní zpověď režiséra o tom, že muži si zaslouží zemřít? Nebo metafora na nikdy nekončící souboj dobra a zla? Cesta plná zabíjení, dlouhých pohledů a bizarních intermezz s tančícími Mexičany nebo (plyšovým tygříkem) vrčícím tátou buď uchvátí nebo ji hodíte do odpadu ještě než se rozjede. Nejnormálnější prostřední pasáž by ale bez problémů mohla fungovat jako samostatný film. Místy TOO OLD TO DIE YOUNG připomíná starší Kitanovy filmy, jen místo Japonců jsou tu Mexičani. + Fantastická Khondjiho kamera a vypulírovaný vizuál, kde každý záběr vypadá jako do nejmenších detailů vyladěná fotka na instagram. Příběhově Brubaker s Refnem míchají realistické vyobrazení násilí s mystikou podobnou komiksové Fatale. Některé dílčí scény jsou hodně vtipné a originální (kartelová TV a 25000 lajků), z jiných je člověku málem fyzicky špatně. Martinezova hudba dokonale ladí k neonovému ladění a často na bedrech nese velkou část onoho bizáru, který se na obrazovce odehrává. Teller hodně dobrý, ale plní čistě požadavky tvůrců, jako všichni zúčastnění. Nepřijde mi to ukončené, ale nečekám, že kdy uvidím druhou řadu.(30.6.2019)

  • Qitek
    ****

    Neskutečně nudné, zároveň fascinující a uspokojivé v momentech. Ať vyhrává v mnoha či vícerověcech forma. Refn a jeho nejcyničtější, nejpochmurnější neo-noir western pro 21 století nejenže nikam nespěchá, ale vyloženě vás svým tempem dusí, aby vás v mnoha momentech profackoval takovým způsobem, že ať budete s celkovým výsledkem spokojeni nebo ne, budete se k němu v hlavě vracet. Čím víc to ve mě zraje, tím víc jsem spokojenej. Vcucne a i kdyby jste přetáčeli, tak zasáhne. Moc. A můžete na něj nadávat jak chcete. Minimalisticky bombastické.(30.6.2019)

  • verbal
    odpad!

    Reportáž z natáčení: „STOP!!! Kurva, toč tou hlavou pomaleji, Telere vole, s takovou by scéna, jak se bezúčelně rozhlížíš kolem, mohla trvat míň než 10 minut, a artoví hnědopichové mi pak budou vyčítat, že jsem superficiální ignorant a má audiovizuální interpretace kvintesenciální fadesy je přinejmenším insitní. Navíc mám smlouvu na třináct hodin nesnesitelné prudy, tak čím to mám, do prdele, vatit, když si tu hraješ na Bleskmekvína!!!“ „Soryjako, Windigo, ale jestli budu kroutit ještě pomaleji, mám strach, že upadnu do katatonie a už se neproberu.“ „Jo, to je nápad! Tomu říkám procesní improvizační kreativita! Dokruť a pak hned strni. S filosoficky zádumčivým kukučem. Tak na 15. Ne, radši na dvacet minut, kamera se ti na celou tu dobu přisaje na xicht a tadyhle Martinéz k tomu zatím bude hrát na pilu. No pecka, ti ufoni se z toho úplně poserou, bude to ještě atmosféričtější, než kdyby čuměli, jak jim rostou nehty. Umělecky, samozřejmě. Tak pojďme na to, sjedem to tak dvěstěpadesátkrát, já pak vyberu tu nejpomalejší, hodím přes to hnědej filtr a můžem na tu stěžejní scénu tohohle dílu, třicet minut do blba tlemícího negra. Totální neonoár!!! Už Ofluse…., Olusmasa…., Olumnosu …, Omokuklu…, kurva, budu mu radši říkat Kunta Kinte, prostě už mu zabraly ty svalové relaxanty, co jsme mu včera napíchali do xichtu? Tak klapka! Klapka, povídám!!! Kde je, kurva, klapka???!!!“ „Poslal jste ji předevčírem pro kafe, když jsme 15 hodin snímali ten hrbol v omítce.“ „Starfucks je za rohem, to ho jela sklízet na Kostariku, neboco?!“ „To ne, ale specificky jste si vyžádal rigidní štáb, údajně aby se prý genius loci exekuce prolnul do díla samotného. Tak má paní chodítko a únavovej syndrom a kameraman je narkoleptik.“ . Onanistický psychotik je zpět v plné artové nádheře nehumánního audiovizuálního teroru! U naprosto strhujícího prvního dílu, kdy jsem přes to zběsilé tempo skoro nestihl, jak během těch plných 89 minut frenetických desetiminutových záběrů na stěny, auta nebo staticky zírající figuríny mezi 57. až 58. minutou zastřelili mouřenína, což bylo událostí večera, jsem obrostl mechem, o třicet cenťáků mi porostly vousy, z akvárka mi zdrhnul slimák, od hlavy k patě mě celého pokryl slizem a mezi nosem a bradou jsem měl schlíplou pavučinu plnou mrtvých much. Tudíž by mě ke zhlédnutí druhého dílu, nedejsatan dalších, přinutila pouze mrtvice, obrna, neuroleptický maligní syndrom, kvadruplegie nebo masochistická deviace. Jsem totiž Too old to die bored.(27.6.2019)

  • Slasher
    ****

    NWR v dokonalé tvůrčí volnosti, svět se točí čistě podle jeho pravidel. Max spokojenost mi nenávratně zkazil už první druhý třetí díl, který sice (okay) seznamuje, pomalinku nabírá momentum a napětí, nicméně nemá v sobě poklady a ani teď zpětně neměním názor, že bych brutálně zrychlil a zkrátil. Ale čert to vem, "trpět" se vyplatí, pak to najednou sepne, nabere směr, je už vesměs lahoda a multi-žánrový refnovský koktejl magického realismu, uhrančivých audiovizuálů, absurdit, hyper-násilí, chladu a krutosti, incestních fantazií, vadných postav, ujetých humorů a Mex-Americana kultury. Takže zatímco redakce Variety (x) a jí podobní brečí, za mě ta nej meditačka od Návratu do Twin Peaks. 85%(15.7.2019)

  • - Vedlejší roli si zde zahrál i herní vývojář Hideo Kojima, který stojí za herním klenotem „Metal Gear Solid“. (Punisher)