poster

Odnikud

  • Německo

    Aus dem Nichts

  • Francie

    In the Fade

  • Slovensko

    Odnikiaľ

  • Belgie

    In the Fade

  • USA

    In the Fade

  • Velká Británie

    In the Fade

  • Austrálie

    In the Fade

Drama / Krimi

Německo / Francie, 2017, 106 min

Komentáře uživatelů k filmu (129)

  • lamps
    ****

    Jako osobitá studie psychického stavu člověka, poznamenaného tragickou ztrátou blízkých a otupělého okolním děním, funguje Odnikud výtečně, ale jako film o nápravě selhávajícího systému a naplnění ztraceného životního smyslu je poněkud chatrný a nepřekvapivý. Co film ale zdobí nejvíce, je úchvatný výkon Diane Kruger, která si jde pro zaslouženého Oscara. Více po delší době zde(5.1.2018)

  • POMO
    ***

    Slušná dráma na jedno pozretie, bez osobitejšieho štýlu či medziriadkového zdelenia. Teda na to, ako závažnú tému rozoberá. Záver mi prišiel scenáristicky zjednodušený - najľahší spôsob ako zo situácie vykĺznuť, navyše bez zanechania rezonujúcich pocitov v divákovi.(2.6.2017)

  • verbal
    *

    Spolková republika Syrsko – Turecká aka Bundeschalifát nám všem nejenže jde skvělým příkladem národního altruismu a roztomile otevírá Evropu všem těm milým a tolerantním islamistickým mazlíčkům, kteří, ubozí!!!“ doma strádají pod jhem 15. století, jež si díky progresivnímu myšlení a pokrokové víře dodnes cílevědomě budují, ale také spolu s žabožrouty jednoznačně kraluje v audiovizuální mediální propagaci a vyučování Evropy k dobrovolné asimilaci s parazity v duchu těch nejlepších goeblsovských tradic. A tak nejprve nechají Turka natočit film o arménském holocaustu, což je asi tak stejná furiantská taškařice, jako by si neonacisté střihli veselohru z Osvětimi, no a teď ten samý Osman přichází v integrovaných německých barvách s jakože angažovaným a rádoby rozporuplným dramatem z moderního Koránlandu, Mekkce a oáze pravověrných, kde již zcela přirozeně stánky s kebabem vytlačily vepřová kolena a kde je zcela běžné, když vyfetlá blond štětka, Němka jako poleno, vzplane láskou ke zkurvenému kriminálnickému tureckému dýlerovi a plodí s ním Euroosmany, základ budoucí ISIS únie. No, a když se do toho bombovně vloží fuj fuj rasistická ultrapravice, kdovíproč jako vystřižená z Frakce rudé armády, nemá chudák asimilační sluníčkářská smažka nikde zastání, protože šaría se do ústavy teprve zakotvuje a německá justice ještě stále ostudně nefunguje tak, jak by si Angela a Imamstag přáli, tudíž je její svatou povinností vzít rozum do burky a spravedlnost do vlastního pásu s výbušninou. Kromě toho, že je to pátá kolona tendenčního mešitového svinstva a korektní Sorošovy politiky multikulti únie, je to také nuda k posrání, a snad historicky první film, u něhož jsem si nepředstavoval Dianku, jak dělá nahá na čtyřech kliky, a jediné honění bylo hlavou, kterou se mi neustále honilo „Dobře ti tak, pičo!“.(2.6.2018)

  • Cival
    ****

    Diane Kruger je v tomhle filmu neskutečná, famózní, dokonalá. A to jsem o ní nikdy moc extra mínění neměl. Bravo.(5.7.2017)

  • Enšpígl
    *****

    Na rozdíl od kolegů se nebudu rozplývat nad herectvím Diane, protože ukaž mně film, kde tahle německá kráska zahrála špatně, zde měla díky scénáři takový prostor, že i posledním bezvěrcům došlo, která že z hereček je bohyně. Krom hereckých výkonů, ale je to i skvěle napsaný scénář a především mistrovská práce režie a kamery. Jako příklad uvedu, scénu kdy je Diane v poli sama se svými myšlenkami v tu chvíli bylo souznění s hlavní hrdinkou absolutní. Je to velmi silný příběh, podtržený dokonalou filmařskou precizností mistra Akina. Nechci víc prozrazovat, protože totální neznalost v tomto případě umocňuje totální zážitek.(9.7.2017)

  • Marigold
    ****

    Silný zážitek, který netáhne ani tak precizně vyrešeršovaný, ale stejně trochu manipulativní scénář, ale především pokorná režie a fantastický výkon Diane Kruger. Díky ní se "tichá mstitelka" stává bytostí z masa a kostí, se kterou dokážeme soucítit až do krajně šokujícího rozhodnutí v závěru. Téma pravicového terorismu může působit v čase islamistických atentátníků jako dráždidlo, ale Akin zpracoval zcela relevantní téma - a zpracoval ho velmi dobře.(27.5.2017)

  • EvilPhoEniX
    ****

    Depka jak svině a nečekaně skvělý film. Excelentní Diane Kruger při bombovém útoku příjde o svého syna a manžela,což vyústí v neuvěřitelný tlak a stres ze strany policie a následného soudního líčení, kde jsem snad ani nedýchal. Výborné dialogy, perfektní herecké výkony, dusná atmosféra a šokující finále. Tohle se Němcům povedlo. 80%(19.8.2018)

  • Rimsy
    ****

    Mrazivé drama, fungující na rovině celospolečenské i osobní. Tu první drží pevně v rukou suverénní Fatih Akin, o tu druhou se stará výborná Diane Kruger. Je jasné, na kterou stranu současných konfliktů se autor staví, ovšem jeho podání je filmařsky vyzrálé, takže zklamán by neměl být nikdo.(16.8.2017)

  • xxmartinxx
    ****

    Extrémně čisté drama, kde o vině a nevině není pochyb na úrovni, kdy právník obviněných je zlá karikatura, jaké jsem si nemyslel, že se ještě mohou objevovat. Procedurálně to funguje jen s ohledem na značnou redukci (zcela chybí přítomnost médií). Nicméně herecky a co do gradace je to podařené a vzhledem k černobílému pojetí je vlastně obdivuhodné, že výsledek umí strhnout.(27.12.2017)

  • Kaka
    ***

    Solidní rodinné drama, které kdyby si vzal do ruky nějaký schopný americký independent movie maker, mohla z toho být bomba. Jelikož zaprvé - němčina je otřesný jazyk a místy lehká bariéra, za druhé - slušný úvod a fantasticky hrající Diane Kruger táhne dolu prapodivný závěr, který má působit umělecky a bořit konvence, místo toho ale nekoresponduje s nastavením hlavní hrdinky. Maximálně efektní a zdaleka nejlepší tak zůstavají scény v soudní síni, kde se mezi sebou nonšalantně předhánějí dva bravurní právníci.(9.5.2018)

  • Sarkastic
    ****

    Vnímání díla je poněkud problematické. Pokud bych se měl zaměřit na jisté souvislosti, o které se režisér očividně snažil, Odnikud by u mě vcelku propadl. Ze všeho nejsmutnější by pak byl ten dovětek, který film a jeho vyznění strhává někam jinam, řekněme k dosti banální obžalobě rasismu či radikalismu. Což by byla obrovská škoda, protože krom této tendenční (a pokřivené) optiky má rozhodně co nabídnout. Především silný příběh ženy, která přišla o všechno. A v podstatě to jediné, co jí ještě dává smysl, je pomsta. Rozdělení na 3 části pak kvituju. Všechny se vydařily. Přes úvodní ztrátu a vyrovnávání se s ní přes emocionálně vypjatý soudní proces až po „dovolenou u moře“, která obsahuje solidní dávku napětí, kterou bych před zhlédnutím nečekal. A konec vyloženě překvapí, inu, Evropa, v Hollywoodu by to dopadlo dost možná jinak (nejspíš hůř, patetičtěji). Zásluhou pevného pilíře celého filmu, ano, mám na mysli strhující herectví nejmenované herečky, hodnotím ještě slušnými 4* (koho „ten podtón“ bude dráždit víc, ubere si).(7.7.2018)

  • castor
    ****

    Německo-turecký režisér Fatih Akin se k problematice složitého postavení Turků v západní evropské společnosti vyjadřuje už poněkolikáté. Vsadil na Diane Kruger, která si své odmakala i v Hollywoodu, ovšem herecké kvality ukazuje spíš na evropské scéně. Její hrdinka má za sebou očividně bouřlivější minulost, nicméně ona i bývalý dealer drog, jinak turecký imigrant dnes platí za spořádanou hamburskou rodinku, kterou doplňuje bystrý synek. Jenže parta neonacistů nastražila výbušninu s hřebíky a naše hrdinka se musí vyrovnat s obrovskou ztrátou. Je to patřičně mrazivé a na převrácených soudních faktech jasně vidíme, o co tvůrcům šlo. Zejména v prostřední části je nicméně scénář trochu slabší, na leccos rezignuje, což koresponduje se samotným verdiktem soudu. Přichází artovější/meditativnější závěrečná třetina o morálce jedince, která má své kvality, ovšem úplně neladí s přemýšlením hlavní hrdinky. Tápeme tedy trochu mezi psychologickým dramatem a komorní kriminálkou, a pro někoho finální jednání ústřední hrdinky shodí předešlé dění. Tak či onak, Kruger je skvělá.(22.5.2018)

  • Davies182
    ****

    V jiný dimenzi už z kinosálů dávno tříská prachy crossover s Liamem Neesonem z 96 hodin, a tahle dvojka tam dala jako pátej film historie dvě miliardy. Jak prd!(17.6.2018)

  • Spiker01
    ****

    Na Diane Kruger jsem už od Troji táhnul, ačkoliv jsem až doposud neviděl jediný její německý film. V Hollywoodu se celkem uchytila a nyní se vrátila zpět a natočila těžkotonážní drama, na které se velmi nepříjemně kouká a při titulcích člověku vyvstanou na mysl velmi mrazivé pocity. Všechny úspěchy na festivalech zasloužené, díky Warner Bros klidně Diane mohla bojovat o oscary. Škoda, že v US to zřejmě do široké distribuce nešlo. Já si třeba podobné filmy více užiju doma v klidu a přítmí.(18.5.2018)

  • Jhershaw
    ***

    Z úrovně "solidní / standardní" tenhle film vytahuje jen opravdu výtečná Diane Kruger, jinak nic, co by nebylo zpracováno obdobně a dříve. Pamatuju, že z Gegen die Wand jsem byl odvařený o dost víc. 70 %(9.7.2017)

  • *CARNIFEX*
    ***

    Vážna téma podaná pomerne strohým spôsobom, bez emocionálneho popudu. Nebyť pasáže v súdnej sieni, neviem či by som vôbec mihol brvou. Je to fakt škoda, lebo vzhľadom k problematike, by mal takýto snímok vyvolať väčší citový “výbuch”, ako si len bezstarostne plynúť. Taktiež ma prekvapilo, že je bez akéhokoľvek “odkazu” či hlbšej myšlienky, čo už na dnešné pomery hádam ani nebýva zvykom. Film je to dobrý, “o tom potom”, no z celkového hľadiska som očakával viac, pričom ani akýsi “záver na náhodu” k celkovo lepším dojmom nenapomohol.(12.5.2018)

  • boshke
    *

    Ten film je ve finále tak strašně debilní. Už jen úvodní bombový atentát - kdo by se, prosím vás pěkně, sral s výrobou hřebíkové bomby kvůli zabití dvou lidí? Emoce na efekt. Katjino zklamání ze soudního procesu se snad dá pochopit, ale naštěstí funguje právní systém na presumpci neviny, takže nestačí hystericky tvrdit "Viděla jsem ji s kolem před obchodem" k tomu, aby byla dotyčná shledána vinnou. Že má následně Katja potřebu x (tý)dnů koukat do moře bych jí ani tak nebral, jako jsem spíše nechápal, proč se třetinu filmu musím koukat s ní... No nic, sám jsem vinen, když jsem si nebyl schopen program Filmfestu nastudovat včas a vybrat něco kloudnějšího... 20%(1.11.2017)

  • kingik
    *****

    Diane Kruger stačí, aby jí vynechala menstruace a mluvila svojí rodnou němčinou a hned je z ní strhující herečka. Film je rozdělen do tří dějství. První pojednává o bombovém útoku na její rodinu v Hamburgu, oplakávání jejího tureckého manžela, ano, pochopili jste správně, šlo o rasistický čin, a malého syna, až po podřezání žil. Útok nám režie nedopřeje, vidíme jen zdevastované místo činu. Tahle část je působivá díky uvěřitelným emocionálním prožitkům Krueger. Druhé dějství je jiné. Ocitáme se v soudní síni, je rozkryta neonacistická globální síť, dva její údajní členové, muž a žena, vstanou před soudem, strhne se právnická přestřelka, podezřelí z atentátu opouštějí síň pro nedostatek důkazů. Vše je věrohodně a zajímavě zprostředkováno. Ve třetím dějství cestujeme s Kruger do Řecka, kam se uchýlili nepotrestaní mezuláni. V tomhle dějství jde hlavně o to, abychom zjistili, zda má hlavní zkoušená hrdinka na to sprovodit podobným způsobem, jakým atentátníci zlikvidovali na začátku její rodinku, pachatele zvěrstva. A jestli se Kruger vrátí menstruace. Ještě je důležité napsat, že kladné postavy nejsou úplně čisté lilie, Krueger bere drogy, její manžel má za sebou minulost obchodníka s narkotiky. Film to nutně nepokládá za negativum, jde mu hlavně o spravedlivou kompenzaci trpící hlavní aktérky. Diane Kruger slevila ze své přitažlivosti, nasadila ztrhanou tvář, přidala nějaké to tetování a šprechtila německy, až byla vlastně tím nejvrcholnějším z celého filmu. Akčnosti se nedočkáte, v celém filmu je jen jeden výbuch. Ale kupodivu jsem se nikterak nenudil. Režisér Fatih Akin dosáhl realističnosti, občas ji ale neudržel, v závěrečné fázi ji razantně odhodil. Ale na tom určitě nevidím nic špatného. Určitě se najdou sporná místa - podivná neprůstřelnost alibi před soudem, představitelé neonacistů mně vizáží neonacisty v ničem nepřipomínali, na co menstruační krev a proč vlastně cestovat do Řecka. A film nemá úplně atraktivní kino rozměr, spíše koketuje s televizními prvky. Ovšem celkově i německá kinematografie dospěla k natočení poutavého dramatu. Rosamunde Pilcher měla naštěstí volno. 9/10(8.6.2018)

  • Slarque
    ****

    Film rozdělený na tři stylově poměrně odlišné části sleduje ženu, jejíž manžel a malý synek se stali obětmi bombového útoku dvojice pošahaných neonacistů. Jenže oficiální spravedlnost v podobných případech často selže... Diane Kruger se po patnácti letech filmové kariéry poprvé dostala do německy mluveného filmu a kupodivu je herecky suverénní (a to jsem si o ní vždycky myslel jen, že dobře vypadá, a to je ohledně jejího herectví všechno) a prakticky celý film utáhne sama. To jsou ty paradoxy moderního světa. Nejlepší Akinův film od Proti zdi.(6.7.2017)

  • InJo
    ****

    Velmi silné drama, které náramně funguje ve všech svých (přiznaných) žánrových rovinách - jako empatická psychologická studie o nejtěžší životní ztrátě, emotivní soudní drama, i netradiční zemitý revenge flick. Fatih Akin i Diane Kruger (zatím zřejmě její životní role i výkon) zasluhují oba standing ovations... 80 %(9.5.2018)

  • Vančura
    ***

    Diane Kruger herecky excelentní, ovšem i přes to mě film zas tak neoslovil. Ačkoli jsem o něm předem věděl minimum, spousta věcí mi tam přišla předvídatelná (například jsem věděl s jistotou, že soud obviněné uzná nevinnými - mimochodem nevím, jak moc je spoiler toto sem napsat, když distributor v pohodě v anotaci vyzrazuje, že Katjin manžel a syn zahynou, což mi osobně přijde stokrát horší; jinak sekvence u soudu mi na tom filmu asi přišla nejzajímavější). Problém jsem měl asi s těmi postavami - neviděl jsem tam nikoho sympatického. U Katji jsem nechápal, co na svém partnerovi viděla, u něj mi vadila jeho kriminální minulost, a u strůjců výbuchu jsem postrádal nějaké objasnění jejich motivace nebo zázemí (kromě toho, že se hlásili k Hitlerovi, o nich film v podstatě nic jiného nesděluje - film je tak nazírán primárně z pohledu Katji, která se zdrcena svou ztrátou chová tak jak se chová; a člověk jako já se u toho nemůže zbavit dojmu, že kdyby si našla někoho "normálního", mohla být toho všeho ušetřena - prostě začít si v Německu s Turkem s kriminální minulostí a u toho fetovat snad ani nemohlo skončit jinak než špatně). Nesednul mi ani závěr filmu - osobně by mi přišlo zajímavější, kdyby buď v krásných řeckých lokacích prošla vnitřní proměnou a viníkům odpustila, respektive se smířila se svou situací, nebo kdyby se vrátila domů na žádost svého přítele/právníka, a vedla dál soudní bitvu o spravedlnost. Takto mi přišlo, že ten film prostě strašně tlačí na pilu a snaží se dostat diváky na svou stranu, což jen potvrdily titulky v závěru, které film zasazují do současných německých reálií a které naplno odhalují, s jakým záměrem byl ten film natočen ("Mezi roky 2000 až 2007 v Německu Národní socialistické podzemí zastřelilo devět přistěhovalců, policistku a spáchalo bombové útoky. Jediný důvod jejich útoků byl ten, že oběti nebyly Němci.").(23.8.2018)

<< předchozí 1 2 3 4 6 7
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace