poster

Dvojitý milenec

  • Francie

    L'Amant double

  • anglický

    Amant Double

  • Slovensko

    Dvojitý milenec

  • USA

    Double Lover

Drama / Thriller

Francie / Belgie, 2017, 107 min

Režie:

François Ozon

Předloha:

Joyce Carol Oates (kniha)

Scénář:

François Ozon

Kamera:

Manuel Dacosse
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (57)

  • kajas
    ***

    Po loňské "Elle" jsem se setkala s dalším zástupcem současné francouzské kinematografie. Ozonovo dílo mi některými prvky (manipulativní hlavní hrdinka, otevřenější erotické scény) "Elle" připomnělo, první polovina snímku dokázala zaujmout působivým snímáním (točité schody, zrcadlová hala) i dějovou linkou, ve druhé polovině už se ale bizarnost lepila na bizarnost a hra s publikem zamotala hlavu nejednomu divákovi v sále Puppu.(3.7.2017)

  • POMO
    ***

    Zbytočne moc sa tu chce Ozon podobať De Palmovi s Cronenbergovými koreňmi (Dead Ringers). Cez psychologicky dobre rozohranú milostnú trojku s atraktívnym obrazom (tie zrkadlá sú proste super) sa totiž dopracuje iba do thrillerovej hračky s pointou, v ktorej vyšumí do prázdna rastúci konflikt medzi postavami - teda to, čo robilo film zaujímavým. Slabšie francúzske dvojča v žalúdku svojich dominantných kanibalských dvojčiat. S divácky atraktívnou dávkou sexu. Úvodný záber kamery, vyliezajúcej z vagíny, si na kino plátne nemůžete nechat ujsť.(26.6.2017)

  • Enšpígl
    ***

    Frantíci se od pradávna sexu nebojí, takže i tady ten kousek co se sexu týká nebude patřit mezi filmy, který se stane v Saudský Arábii hitem číslo jedna. Pokud jde o jiné filmové složky než je erotika, tak musím vynadat Rombimu, protože jeho hudba až příliš napovídala vyznění scény. Herecky vše v pořádku, oba hlavní představitelé mají charisma a když už tam bylo tolik šuku tak byla i znát jistá chemie mezi nimi. Ospalý úvod, nahradí solidní thilerrový děj a mírně přehrocené finále, nutno říct že ke konci už jsem se v bratrech taky naprosto ztratil. Na závěr bylo solidní baf a pak hajdy do hajan a přemýšled nad tím, zda ještě někdy uvidím přes celý plátno vnitřek vagíny.(13.7.2017)

  • EdaS
    ****

    Víc De Palma než De Palma sám posledních dvacet, nebo spíš třicet let. Asi guilty, ale rozhodně pleasure.(29.10.2017)

  • Psema
    ***

    Ozon si vcelku hezky hraje na Polanskiho či Cronenberga, jen mám takový pocit, že sám moc neví, k čemu chtěl dospět a vznikl mu jen multižánrový pelmel, který se na konci sice symbolicky požere, ale bez jakékoli rezonance..(16.7.2017)

  • castor
    ***

    Myšlenka asi dobrá a nosná, první minuty rozhodně dokážou vtáhnout, druhá polovina ovšem působí uspěchaně a zmateně. Naposledy Marine Vacth (4 roky zpátky) balancovala na hranici dětství a dospělosti, nudila se a netušila, co s právě objevenou sexualitou. Francouzský „znalec žen“ François Ozon ji nyní znovu vrátil do hry, trpí depresemi i bolestmi břicha. O fyzický problém nejde, doporučenou má terapii. Sezení pomáhá, ovšem psychoterapeut k pacientce ucítil něco víc. Idylka dvojici ale příliš dlouho nevydrží. Dívka totiž řeší partnerovu záhadnou minulost i utajované dvojče. Bratr je rovněž odborníkem doprovázející klienty při řešení jejich obtíží, ovšem metody má podstatně výstřednější. Ozonova posedlost dvojicemi je velmi zajímavá, používá nejen dvojčata, ale i zdvojené záběry nebo opakované motivy. Svůj melancholický a zádumčivý portrét zbloudilé duše znovu staví tak, že umožňuje pochopení z různých úhlů pohledu. Odsoudit dívku nebude snadné. Pochopit také ne. S látkou Ozon pracuje obratně, umělecky, sexuálním jiskřením umí působit jako málokdo. Jen ten konflikt celkově tak nějak vyšuměl.(1.1.2018)

  • Arbiter
    ***

    Touha sdělit je zde mnohem silnější, než ochota argumentovat.(30.1.2018)

  • Flego
    ****

    "Ženský režisér" François Ozon roztočil kolotoč psychologických hier medzi bizarným trojuholníkom. Mladá žena, so sklonmi k depresiám, sťažujúca sa na zdravotné problémy, svojimi mätúcimi a ľahkovážnymi krokmi pátra po minulosti svojho milenca, aby padla do osídiel aj druhému... Náročný príbeh je dokonale vystavaný, divák sleduje jej pátranie a režisér sa hrá. Využíva finty, odbočky, odvážne scény, zrkadlové dekorácie. Z tohto pohľadu oceňujem priamočiary záver a vysvetlenie.(31.12.2017)

  • poz3n
    ***

    Xtá variace na filmový archetyp Rosemary má děťátko a jeho různé variace. Zajímavé je, že typický zlomový moment, kdy si hlavní hrdinka ostříhá vlasy (Rosemary má děťátko, Ďáblův advokát, Zmizelá atd.) probíhá ihned na začátku a Ozon se tak o jeho sílu dobrovolně připravuje, ačkoliv ho do filmu zařadil a ctí ho tak jako jakýsi žánrový princip, který musí být přítomen. Marine Vacth celý film vizuálně táhne a díky tomu se asi nudit nebudete. Nicméně Ozon se postupně scenáristicky zaplétá víc a víc sám do sebe a vše zachraňuje nadměrnou přítomností sexuálních hrátek. Je tak celkem jasné, že Dvojitý milenec je jen taková křehká hříčka, kterou nelze moc podrobně zkoumat, jinak by se totiž mohla rozpadnout na kousky. Jako guilty pleasure thriller proč ne, nový Polanski to však rozhodně není. 6/10(29.10.2017)

  • dopitak
    ****

    I když je to můj pátý film od Ozona, byl to více než režisérovo jméno příslib nahé Marine Vacth, co mě přitáhl. Hned začátek to ale zazdí, teda ostříhá. Marine to tady nesluší, zestárla, je vyzáblá a vypadá jak Marta Vančurová v Jáchymovi. Je to správně psychologicky mysteriózní, a i když je jasné, že na první záběr spotřeboval pan režisér dublérku, Marine je nahá velmi často a ukazuje hodně. Ještě víc se mi ale líbil Jérémie Renier v dvojroli, byl správně mefistofelovský. Jo a nečtěte si předem obsah, přijdete o překvapení. Simply clever auta nejsou ve francouzském filmu moc často k vidění. Atmosféra fajn, na konci trochu lekačka.(28.12.2017)

  • claudel
    ****

    Multižánrový Ozon tentokrát přichází s děsivým erotickým thrillerem a podruhé obsadil Marine Vacth. Vypadá to, že jej fascinuje stejně či podobně jako dříve Ludivine Sagnier. Já jsem opět velmi spokojen, přestože mám výhrady především k hlavní pointě a šílenému závěru, zdá se mi překombinovaný. Herecky jinak výtečné.(1.2.2018)

  • Dzeyna
    ****

    Příběh super. Je to vymyšlené fakt skvěle. Herci jsou také dobří. Nicméně, to ztvárnění “porodu” mě vážně znechutilo. Už na základce nám pouštěli porod a to jsem si myslela, že je to nechutné až hrůza a od té doby nechci dítě. Ovšem tohle to překonalo. Normálně mi ani nechutné věci nevadí, ale tohle je moc i na mě. Takže úspěch.(9.1.2018)

  • Hoyt
    ***

    První polovina filmu je vizuálně oku lahodící a hlavně slibovala opravdu zajímavý a tajuplný příběh. Druhá půlka filmu rapidně ztrácí tempo a jediné co jsem si z ní odnesl byly dva znepokojivé záběry ze kterých mi naskočila husí kůže.(24.7.2017)

  • Marsik
    ****

    Kino Světozor (malý sál) - Super sedačky, super plátno, super film. 77% (with J.)(24.7.2017)

  • Anderton
    ****

    Tak tu sa na psychiatrov/psychológov/psychoterapeutov nehrá ani tak dvojča svojho brata ako samotný Ozon. Dvojitý milenec nie je ani tak psychologická dráma, ako dráma psychiatrická. Režisér sa snaží jednotlivé scény poňať ako akýsi vedecký obraz toho, čo sa deje v hlave niekoho s určitou psychickou poruchou. Nakoľko vychádza z nejakých reálnych predpokladov skutočne netuším a asi je to aj jedno. Okrem spomínaných De Palmu a Cronenberga ma napadlo pri tých "normálnejších " alebo erotických scénach viac meno Adrian Lyne. Chápem, že pre mnohých bude tento film zhmotnením pojmu pseudopsychologický, ale ja Dvojitého milenca vnímam skôr ako autorskú hru, takže mi to vôbec neprekáža.(19.1.2018)

  • wikked
    ****

    Slušný thriller, který mi trochu připomínal Dead Ringers. Děj, postavy i kamera mě bavily dost na to, aby mě udržely při životě a v pozoru i v nedýchatelném kinosálu B v Thermalu. // KVIFF 52(7.7.2017)

  • Cimr
    ****

    Francois Ozon bude zřejmě něco na způsob mého nejoblíbenějšího "modrého" režiséra. Na této databázi je většina jeho děl hodnocena průměrně, ale - snad je to tím, že jsme oba ve znamení perverzního Štíra - jeho noirové erotické fantazie jsou přesně mým šálkem čaje. A nejinak je tomu i u posledního počinu, Dvojitého milence (kde je nám dopřán pohled nejen na jednoho rozkošného Jérémieho Reniera, ale dokonce hned na dva!). Vymazlený vizuál plný hitchcockovských spirál a zrcadel nás vtahuje do temných hlubin člověka - ať už v tělesném nebo duševním smyslu - a já v pohodlném malém sálu Světozoru hltám každou vteřinu a užívám si svoje vertigo... Ke konci se všechno zamotává možná až příliš, pointa se dá předvídat, ale to jsou pro mě jen drobné vady na kráse. Ozon má ve svých temných pohádkách vždy něco vykloubeného, na co mě prostě baví koukat. Znovu, a znovu, a...(27.9.2017)

  • sidonka
    *

    Přeplácaná fantasmagorie. Podivně zpracovaná.(18.7.2017)

  • Filmmaniak
    ****

    Dvojitý milenec vypráví o psychologických kořenech sexuálních fantazií psychicky komplikované mladé ženy a zároveň je to sofistikovaná pocta Sestrám Briana De Palmy, Cronenbergově Příliš dokonalé podobě a Rosemary má děťátko Romana Polanského, plná odkazů a dvojitých významů. V souvislosti s motivem dvojčat si Ozon zřejmě oblíbil i dělení obrazu, osově symetrické záběry a zejména pak zrcadla, která cpe do každého třetího záběru, aby dostatečně upozornil na iluzivní hru s divákem, jíž se dopouští od samého začátku. Hraje si s hranicí mezi realitou a fantazií, provrtává se do niterných pochodů v mysli hlavní hrdinky a sype z rukávu rekvizity i zbrklé dějové zvraty, které lze v některých případech lehce interpretovat, leckteré vyžadují k analýze dost pozornosti a přemýšlení a jiné pravděpodobně jen matou. Ve výsledku ale Ozon selhává ve vyprávění poslední třetiny, která působí překombinovaně a chaoticky, stírá se v ní napětí ve vztahu mezi postavami a závěrečná pointa psychologickou rovinu akorát ještě víc komplikuje. Béčkový námět původně knižního thrilleru s erotickými prvky se režisérovi sice podařilo povýšit na umělecké evropské psychologické drama, které vypadá jako Padesát odstínů šedi ve verzi pro náročné a přemýšlející diváky, ale i těm se beztak do paměti nejvíc zaryje jeden jediný záběr - a to hned z úvodu filmu.(11.7.2017)

  • Vědma
    ***

    Ty tři hvězdičky dávám za to, že aspoň z počátku film dokázal vtáhnout do děje, který se ale postupem stával ne dějem, ale zmatkem, nad kterým se dalo jenom kroutit hlavou. Nevím jestli hlavní hrdinka byla hloupá nána a cvok, jak konec konců zaznělo, anebo jenom cvok, ale v každém případě mi byla silně nesympatická. Jako téma dobré, ale spoustu věcí si divák musel domýšlet, což by nevadilo, kdyby to vůbec šlo.(31.8.2017)

  • PP66
    ****

    Schizofrenní francouzský fičák...(23.11.2017)

<< předchozí 1 2 3
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace