poster

Parazit

  • Jižní Korea

    Gisaengchung

  • Jižní Korea

    기생충

  • Slovensko

    Parazit

  • Kanada

    Parasite

  • Nový Zéland

    Parasite

  • USA

    Parasite

  • Velká Británie

    Parasite

  • Austrálie

    Parasite

Drama / Komedie / Thriller

Jižní Korea, 2019, 132 min

Komentáře uživatelů k filmu (527)

  • Big Bear
    **

    Nekoukám na filmy dle jejich hodnocení. Už jsem se mockrát divil rozdílu mezi mým zážitkem (chápej nezážitkem) a nadšením jiných. To je v pořádku, nemůže se nám všem líbit to samé. Korejské filmy mám rád, většina z toho co jsem viděl (drtivá většina byla válečných) byla super a tak jsem lehce tušil u Parazita dobré pokoukání. Sama zápletka s postupnou infiltrací rodinky vyžírků do snobské rodinky zbohatlíků, kteří mají na každý úkon někoho byla celkem zajímavá, nikoliv však originální. Komediálno z onoho střetu dvou odlišných světů na mne vůbec nedýchlo, byť jsem to tam tušil.. Slibně se rozjíždějící se děj však stále více strhávala nevtipnost a mnou nenáviděná asijská afektovanost herců. Od poloviny film dospěl k zajímavému zvratu a na konci jsem už tak nějak nechápal co se nám to Pon Džun-ho snažil vlastně předložit. Naprosto souhlasím s Kmotrem76... Za mně to byla šílená blbost, byt řemeslně natočená. Dávám tedy za dva tečky v morseovce. * *(8.11.2019)

  • POMO
    ****

    Nepředvídatelná thrillerová hříčka o kolizi sociálních vrstev, formálně i psychologicky suverenní jako od Kubricka. Bong Joon Ho je mistr filmové režie - od chirurgicky přesné charakterizace postav pro účely příběhu, přes jeho zasazení do zajímavého prostředí (které se téměř stává jeho další postavou), až po nepředvídatelné žonglování s žánrovými principy a zvraty, či metaforické vsuvky, které celou tu suverénně vedenou fikanost propojují podnětnými otazníky. Je to snad jediný tvůrčí sourozenec Davida Finchera, navíc kulturně exotičtější, přesahující standardy univerzální americké žánrovosti. K čemuž je ale samozřejmě potřeba taky diváckou ochotu akceptovat výrazně odlišnou logiku vyůstění konfliktů, kde jsem se - stejně jako třeba u vyústění Oldboye - zasekl. Uzavření příběhu Parazita mi přišlo nepravděpodobné, nedostatečně odůvodněné, prvoplánově vyhrocené čistě pro dodání rádoby hloubky a nějaké myšlenkové uzavřenosti.(24.12.2019)

  • verbal
    *****

    Vychcaná rodinka ťamanských socek uvaří hloupé selce sekyrovou polívku, z níž si bába užene dokonale zaháknutou tasemnici. Ovšem dokud se nezjistí, že už má pěkně dlouho škrkavky, a milí helminti se v boji o střevo vzájemně nepožerou. Kulantní rýžový Eintopf chytrého, zábavného a zcela záživného dramatu, vtipné sociální kokotmédie a masové kontumace opiček, kde se kupodivu ani jeden Jihokorejec ani na chvíli nechová jako totální čurák, tudíž se jedná snad o historicky první korejský film zcela bez všech těch totálně jeblých „kulturních rozdílů“, bránících hladkému položení se do děje. Tedy až na tu obskurní žlutou předehru. Sáhnout takhle roztoužený romantický Indoevropan nějaké našinkyni na tlačítko od výtahu nebo na rybu, ťuká si figurantka zděšeně na čelo s otázkou, jestli ji chce fuckt píchat nebo se jí jen v intimních partiích snaží panicky vyžehlit kimono.(4.9.2019)

  • J*A*S*M
    *****

    V podstatě bez výhrad. Velmi divácké, velmi zábavné, a přitom i velmi odvážné a relevantní pokoukání. Přesně ten typ filmu, kvůli němuž mám rád filmy a zároveň důkaz, že filmová zábava a filmové umění nejsou v opozici. Pecka tak dokonalá, že si ji nedovolila odignorovat ani porota v Cannes, kde většinou přecijen preferují jiný typ snímků. #KVIFF2019(30.6.2019)

  • Enšpígl
    *****

    Kličová událost košického Art Film Festu samozřejmě z fleku vyprodala největší sál festivalu. Já si trošku připadal jak na csfd projekci, vedle mě freddy, za mnou pan hnědý, před hajzlem seznamení s dalším csfd drakem. Joon-ho Bong je master, protože dokáže míchat žánry, které by leckoho ani nenapadlo hodnit do jedný míchačky, co začíná jako komedie, pokračuje jako sociální drama a končí thrillově. Scénář originálnější než multikino v iglů, nuda vyfakovaná daleko od filmu, nebyl záběr, kdybych si zívnul. Režie působí naprosto sebejistě a výborně pomáhá s vyprávěním i s prolínajícímy žánry. Joon-ho Bong si prostě hraje se žánry, s dějem, s postavama a mě ty jeho hrátky přišly filmově neskutečně fresh. Jihokorejský den na košickém arťáku se vydařil na výbornou.(21.6.2019)

  • Malarkey
    ****

    Jihokorejci filmem Parazit překrucují lidské emoce, vytváří náměty, které jsou stejně absurdní a obskurní, jako když Rammstein zpívali o člověku z Rakouska, který unesl Nataschu Kampusch a držel ji ve sklepě přes deset let. Navíc to dělají s nebezpečně černým humorem, který vlastně ani nevím, jestli je vtipný, protože na něj spíš zírám, než abych se smál. V rámci filmografie ale jedinečný skvost, který jednoznačně nemá obdoby.(5.2.2020)

  • T2
    ****

    Rozpočet $11,8miliónaTržby USA $22,344,943Tržby Celosvetovo $126,785,969Tržby za predaj Blu-ray v USA Tržby za predaj DVD v USA ║ Čierna komédia ako hrom. Kórea vládne, ohľadom zaseknutia do živého fakt nemajú konkurenciu. Zvrátené až na kosť. Dejovo prešpikované. /80%/(31.12.2019)

  • RedAK
    *****

    Jestli mohu odhadovat, co mně letos kinematograficky zasáhlo víc, zdali Tarantino, či jihokorejská snůška "hahaha" humoru, odtud táhnoucí k bizarním "haha... WTF?!" scénám, gradujícím do "kurva vole cože do hajzlu?" závěrům, pak jednoznačně volím kombinaci těchto dvou, tedy po popíči enormně zábavnýho jihokorejskýho Tarantina, v transkripci samozřejmě 조호 코레 스키 타란티노. Jihokorejský postavy jsem si na začátku pletl jak brambory na poli, protože vypadají všichni stejně, a když se tam náhodou objevily dvě cibule, moc mi to nepomohlo, ale po pohodlný půlhodince jsem se ve všech těch zmrdech zorientoval jak na hustý korejský křižovatce a bylo mi až do finále tuze fajn. Vůbec nic o tom nechci prozrazovat, vyserte se na trailer i anotaci a prostě si to pusťte. Na uložtu i s českýma titulema, vy lopaty dementní, co neumíte s torrentama, si užijete kvalitního filmovýho zážitku zdarma. Hlavně se jak já u toho nepohádejte se svou holkou a v rozčílení jí neflusejte ve spánku na ksicht, jednak se to nehodí, a asi tři dny se nenažerete a matka vám těžko přijede vyprat. Je suis Ištván.(31.8.2019)

  • DaViD´82
    *****

    Kultovní tuzemská hláška "Nezlobte se, že vás zase obtěžuji, ale zapomněla jsem se zeptat, jestli máte sklep. Máte sklep? A mohla bych ho vidět?" rozpracovaná do podoby celovečerní (zdaleka nejen) thilleroidně-černohumorné třídní satiry, kde nikdy nevíte, na čem zrovna jako divák jste. Což mohlo lehce skončit jako trapný mišmaš (a i to se již v minulosti Bong Joon-hoovi přihodilo), ale vznikl z toho jízlivý majstrštyk, který navrací dech v poslední době poněkud uvadající jihokorejské vlně. Co navrací... Toto není prostá resuscitace, ale plnohodnotný comeback; a to rovnou ve více ohledech.(29.9.2019)

  • Superpero
    ****

    Dobrá zápletka. Určitě neuhádnete kam se bude film ubírat. Jen mi přišlo, že tomu na konci došel dech. Finále mělo být silné a šokující, já na to ale čuměl spíš s wtf pohledem.(20.9.2019)

  • hirnlego
    ***

    Od sklepa to jde s kopce. (objektivně 4*, ale nechce se mi)(14.10.2019)

  • Fr
    ****

    „ POČKEJTE MADAM. NA NĚKOHO JSEM SI ZROVNA VZPOMNĚL. JAK SE JENOM JMENOVALA...“ /// Jinej kraj, jiný sociální drama, jiný politický postoje. Klidně by to mohla bejt divadelní hra. Odehrává se to ve dvou prostorech – v bytě a v domě. Nechybí typický střídání žánrů - satira, drama, thriller a samozřejmě horor. A to pořádnej! Osobně postrádám větší útok na emoce. S kým mám soucítit? Komu fandit? Parazitují jedni, parazitují druzí… Někdo může držet palce chudým, protože oni byli do svýho postavení dotlačeni nedostatkem pracovních příležitostí, někdo zase bohatým. Fajn je ta symbolika, kterou v sobě mají závěrečná povodeň a lidsky vypjatý finále. Postavy se chovají normálně – v rámci příběhu, samozřejmě. Ten je vyprávěnej jednoduše, je okořeněnej černým humorem a vyvrcholí propracovanou zápletkou. Je to korejská společenská satira. Jejich pohledem je třeba chápat ekonomickou nevyrovnanost a děsivou propast mezi bohatejma a chudejma. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Náš dům navrhoval architekt Namgoong. 2.) Líbí se mi odér suterénu. 3.) Chci zbavit synka narozeninovýho traumatu. 4.) Thx za titule „Kvrmbebzable99“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ *(28.9.2019)

  • kiddo
    *****

    Vítaná upomínka, že spolu bychom se my ze stoky rvát neměli, páč když se to začne lámat, smrdíme všichni stejně (a všichni shodně hulíme na hajzlíku, z nějž tryskají sračky).(28.9.2019)

  • novoten
    ****

    V rovině sociální satiry a černé komedie stoprocentní, v rovinách všech dalších pokradmu se objevujících žánrů přinejmenším snaživé a v každém zvratu překvapující. Ale jak mě moc bavilo netušit, kudy a kam se můžu vydat, doteď se nemůžu rozmyslet, jestli mi katarze přijde odvážná nebo jenom přepálená. Jak je totiž u korejských hitovek zvykem, objevují se s přibývajícím počtem překvapení i momenty s tak vysokým faktorem wtf, že se hranice mezi úsměvem a zdviženým obočím téměř smaže. Náladou a dozvukem se do mě ale parazit (zejména díky síle vypravěčova konce) zahryzl věren svému názvu dost účinně.(16.10.2019)

  • tron
    ****

    Toto je film, o ktorom je najlepšie nič nevedieť. A potom sa to začne. Minúta za minútou, hodina za hodinou. Dej sa šponuje, je to svojím spôsobom zábavné a svojím spôsobom napínavé a mrazivé. Pritom netušíte, aký žáner vlastne pozeráte. A možno to nebudete vedieť ani po záverečných titulkoch. Napriek tomu, alebo možno skôr práve preto, je to skvelý, originálny film so scenárom, na aký by len tak niekto nemal odvahu. Fakt neviem, čo by som k tomu napísal bez spoilerov. Tak radšej už iba dodám, aby ste si to pozreli. Čím skôr, tým lepšie. Pre vás.(12.10.2019)

  • Marius
    *****

    V rámci aktuálnej svetovej kinematografie zjav ale žiaden prelom, na zlatý vek Kórey to rozhodne nemá. 9/10(16.2.2020)

  • Slasher
    ****

    Vida, jak mi jihokorejská kinematografie nevoní (+ jak jsou korejci často snadný terč) a ohlasy neohlasy, dávno jsem na ni zanevřel, v tomto případě mi přeci jen nedalo a jsem rád - zábavná, originální, drsná a oduševnělá hybridní báchorka, co se vcelku otiskne i dojímá. Pak skvělá párty bodačka.(5.12.2019)

  • CheGuevara
    ****

    Kdo je tady parazit? Škoda té tématické mělčiny, kdy film končí tím, co už jednou formuloval na začátku. Pon Džun-ho mohl být ve svém poselství přeci jen o kus rafinovanější a tajemnější. Jinak ale filmová bravura. Smekám.(23.7.2019)

  • pan Hnědý
    ****

    Stále ve mě dýchá film Pečeť vraha a věděl jsem, co přijde... tady je zlatá palma z Cannes zcela zasloužená. Joon-ho Bong tvoří dokonalou mozaiku zvratů, humoru a krásných záběrů (mezi nejlepší považuji slow-motion záběr s kýblem vody a v podtónu klavíru, který rezonuje dalších deset minut do další sekvence). A taky závěr, který nelze prozradit. [AFF 2019](21.6.2019)

  • EvilPhoEniX
    *****

    Jížní Korea aspiruje na film roku s nejoriginálnějším nápadem posledních let. Pon Džun-ho režisér Mutanta, Okji a Snowpiercera má na kontě další zářez, který otřásl festivaly a postupně i světem. Příběh se zaměřuje na chudobnou, avšak mazanou 4 člennou rodinku, která se postupně bude infiltrovat do jiné bohaté rodiny. ( Samotná infiltrace je velmi zábavně a inteligentně podána ) a jakmile jsou karty rozdány, sociální drama křížené s komedií vystřídá Thriller s hutným náporem nečekaných zvratů, obrovskou dávkou napětí a krásně vygradovaném finále, kde i o mrtvoly není nouze. Režisér si krásně hraje s žánry, tak aby se navzájem nerušily a k tomu si připočtěte perfektní herecké výkony, vymazlený vizuál a dostatek zábavy, aby si film udržel divákovou pozornost. Doporučuji. 90%(18.9.2019)

  • H34D
    ****

    Parazit je perfektní mix mezi asijským a světovým (hollywoodským) filmem v tom smyslu, že dokáže uspokojit oba tábory, stejně jako dokáže zaujmout mainstreamové diváky a přitom nepohoršit pseudointelektuální příznivce artovek. Možná i proto má takový úspěch jak u domácích diváků, tak na festivalech. Faktem je, že je to snímek velmi všestranný, nabízí promyšlený příběh s hrstkou překvapivých odhalení, má špetku černého humoru a neopomene ani společenskou kritiku. Je to film, který nejen dokáže všechny uspokojit, ale dokáže i všechny kategorie diváků alespoň trochu obohatit a to je velmi cenné. Nicméně hlášky o filmu roku a zuřivá masturbace zde (zatím) není úplně na místě... 9/10 Edit: Teď (po Oscarech) už můžete zuřivě masturbovat.(25.8.2019)

<< předchozí 1 2 3 4 8 14 21 27