poster

Western

  • Německo

    Western

  • Rakousko

    Western

  • Slovensko

    Western

  • Velká Británie

    Western

Drama

Německo / Bulharsko / Rakousko, 2017, 119 min

Scénář:

Valeska Grisebach

Kamera:

Bernhard Keller
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • DonBraso
    *****

    Je to náhoda natrefit na dva snímky po sobě,který malinko hašteří s koncem,ale to jsou ty dramata.To vyprávění s přírodou a se skvělým castingem,kdy Vás M.Neumann odzbrojí se svojí cigaretou v puse.Měl jsem chuť pokračovat a to byly na pažbě dvě hodiny.Klidně další půlhodinku bych snesl,protože tohle vyprávění má cit.To okolo je jen proto,že Meinhard se snaží začlenit do Bulharské komunity jen proto,že ho vlastně doma nikdo nečeká a ještě by si našel i přátelé,kdy s krajanama je malinko na nože,hlavně s další postavou Vincentem,kterému se líbí jedna holka z bulharské vesnice.Do toho tu je ikonický kůň,bagr,oslava,rodina,poker,pivo...prostě to,co budete dělat na venkově v nějakým zapadákově a natočíte o tom film bez nějakých velkých příkras.Jen,že tam kluci německý dělají vodní elektrárnu a nemají nikoho,kdo mluví přímo na stavbě bulharsky,je malinko úsměvné.Pravda,pro příběh je to malinko stěžejní,ukázat,že i jazyk a lidi,které neznám,můžu mít jako přátelé a třeba i něco víc.95%(4.3.2019)

  • pan Hnědý
    ***

    V porovnání s pomalou optikou Nuri Ceylana, jde o výrazně slabší kávu. Nevnímejte ohlas z Cannes a nechte film vyvíjet. Valeska Grisebach zachytává dokonale postavy neznámých herců a krásného prostředí krajiny. Vlivu člověka v osamělosti, ztráty budoucnosti a nádechu světla jít správnou cestou. [Aff, 2017](24.6.2017)

  • fctp
    **

    Film s pomalým plynutím děje, který sice neurazí, ale také nenadchne. Trošku mi přijde líto, že se navzdory narůstajícím problémům a neshodám nepodařilo využít plně potenciálu k vyobrazení pořádného konfliktu, pak by se bylo opravdu na co dívat. Na co se ovšem nedalo dívat, resp. co se nedalo poslouchat, byl poněkud zvláštní argot němčiny v dělnické podobě - kdy něco jako artikulace je cizí slovo. Proto jsem v mnoha případech titulky uvítal, bez nich by to bylo celkem i náročný.(13.7.2017)

  • POMO
    ****

    Príjemný film o obyčajných ľuďoch a o strete ich kultúr. V dvojjazyčných, nemecko-bulharských dialógoch si rozumejú každé desiate slovo, no napriek tomu si vás absolútne podmania. Prirodzenosťou, ľudskosťou, pocitmi, ktoré sú nám všetkým tak blízké, ale vo filmoch na ne väčšinou nezostáva priestor. Z neherectva sa holt dajú vydolovať nevýdané veci, ak máte jasný režijný zámer a vysoký emoční kvocient. Delňas v hlavnej roli najcharizmatickejšia postava zo všetkých, čo som tento rok videl vo Varoch.(6.7.2017)

  • Matty
    ****

    Hezká práce s dějovými motivy, vyprávěcími vzorci a ikonografií westernu, jehož romantismus se zde střetává s nesentimentálně vykreslenou sociální realitou současné Evropy, kde se opět vytyčují kdysi zbourané hranice. Namísto kovbojů dobývajících indiánské území parta německých dělníků kolonizujících bulharskou vesnici (vyvěšení vlajky, osedlání cizího koně, sblížení s místní ženou). Téma střetu dvou kultur je klíčové, jenom jde ve větší míře o střet východu a západu než civilizace a divočiny. Příslušníci obou subsvětů, mezi nimiž se pohybuje protagonista, si ve skutečnosti rozumí méně, než jak se navenek tváří. Nejednoznačný samotářský hrdina, pro kterého je svoboda zjevně důležitější než rodinné zázemí. Přesto ale zřejmě chce někam patřit, být přijímán druhými (těžko ale říct, po čem přesně touží, neboť skrývání emocí je součástí jeho povahy). Na můj vkus ale přebývaly náladotvorné záběry bloumajícího hrdiny s cigaretou v ruce, jejichž četnost zřejmě souvisí i s volnější strukturou příběhu, která jako kdyby vznikala teprve „za běhu“. Stylem i strukturou vyprávění mi film dost připomínal dlouhou řadu jiných festivalových dramat (veristické snímání, závěrečný násilný střet následovaný katarzí) a téma expanze západních firem (a majetnického způsobu myšlení) do „rozvojových“ zemí východní Evropy výstižněji zpracovala Maren Ade v Tonim Erdmannovi. 75%(2.11.2017)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace