Komentáře uživatelů k filmu (46)

  • gudaulin
    **

    Jedno je jisté - Elia Kazan chtěl natočit hodně ambiciozní silný film, kterým by dokázal, že nepatří do starého železa a plně se vyrovná jiným režijním legendám své doby. Ten snímek je hodně chtěný a bohužel nějak se nemůžu dostat do jeho rytmu, prostě mi nesedí. A nesedí mi ani slavné hvězdy Douglas a Dunawayová ve svých rolích. Nedokážu říct, jestli je rozhodující chyba ve scénáři nebo v režii, ale s Tichou dohodou jsem se minul a jiné kousky natočené na téže téma profesního a životního vyhoření a krize středního věku mi přijdou mnohem přesvědčivější, ať už jde o Americkou krásu nebo o Ledovou bouři. Celkový dojem: 45 %.(14.5.2013)

  • golfista
    ****

    Film "Tichá dohoda" je takovou starší verzí "Americké krásy". Pohled na život amerického muže středních let, kterého přestal bavit stávající jadnotvárný život. Podla výborného Kazanova románu.(21.2.2003)

  • Tsunami_X
    ***

    Experimentování s formou, kterým jakoby chtěl Kazan dokázat, že nepatří do starého železa a dokáže se vyrovnat nově nastupujícímu Hollywoodu. Díky dramatické roztříštěnosti, proměnlivým hereckým výkonům a až otravné snaze být jiný nakonec toto dílo zůstává někde na pomezí. Kvalitní scénář nezachrání unylou režii a právě výše jmenovaná snaha o něco „vyššího“ je na celém filmu tou nejotravnější proprietou.(4.4.2005)

  • T2
    **

    Rozpočet $-miliónovTržby USA $8,720,000Tržby Celosvetovo $8,720,000▐ dosť zmetený film /40%/(18.10.2015)

  • Superpero
    ****

    Monumentálně natočené. Je tam spousta velmi silných scén. U mě osobně vede ta, kde Kirk Douglas lítá letadlem kolem baráku korporace, kde pracoval a jeho exkolegové nechápavě zírají, jak se jim z kokpitu maniakálně gebí do držky. Ta snaha o novou a netradiční formu, kterou zde kritizuje Tsunami_X se mi právě líbila. Dodávala tomu filmu šmrnc hodilo se mi to i k Douglasově postavě, páč tam celej film v podstatě fuckuje všechny konvence. Chápu ovšem, že to někomu může vadit. Jinak herecky je Douglas perfektní. Faye Dunaway je zde sexy. Na Deborah Kerr vyšla nevděčná postava okoukané manželky, ale všechna čest její postavě, kolik toho snesla :) U mě prostě velká spokojenost.(22.10.2010)

  • dobytek
    **

    Tohle jsem nějak nepochopil. Film (asi) měl pojednávat o tzv. syndromu vyhoření, ale bylo to podaný dost podivnym a zmatenym způsobem, kterýmu jsem teda vůbec nepřišel na chuť. Našly se tam i nějaký lepší chvilky, ale ty byly k sobě poslepovaný totálníma hovnama. 30%(2.3.2013)

  • Sarkastic
    ****

    Tak nevím, spousta komentujících řeší způsob, jakým film byl natočen, ale co téma? O tom, hlavní postavě a obecně kvalitních hereckých výkonech přece tenhle snímek je, režijní parádičky to jenom dokreslují. V každém případě divák nemá úplně jednoduchý úkol, ten totiž spočívá v tom pokusit se vcítit do Eddieho, pochopit ho, a to se mi sice chvílemi dařilo, jindy jsem se v něm však úplně ztrácel. A nejen v hlavním hrdinovi, též v okolnostech soudní scény a potažmo závěru filmu, v těchto pasážích mě film uvrhl do víru pochybností. Z filmu si tak odnáším především několik zajímavých myšlenek, zážitek z herectví výborného Kirka Douglase a vzpomínku na krásnou scénu se sledováním televize a návštěvou, za což rád slabší 4* dám.(21.4.2013)

  • gogo76
    ****

    K.Douglas v úlohe znechuteného pracháča je výborný a celý film stojí na ňom a tak trochu i na jeho famme fatale - F. Dunawayovou. Jeho nečakaný pokus o samovraždu zaskočí, táto scéna stojí za pozornosť a obstála by aj dnes. Najviac priestoru dostáva hlavný hrdina, ktorý už nestojí o bohatstvo, nič ho neuspokojuje a jeho manželstvo je v troskách. Sníva o tom aké by to bolo, keby si znova začal s jeho bývalou milenkou a rozhodne sa s tým niečo urobiť. Otázka je, či ešte ona stojí o neho... Celkovo jemný nadpriemer, ale kvôli výbornému výkonu K. Douglasa sa prikláňam k slabším štyrom. 70%:(31.3.2013)

  • Vitex
    *****

    Ale záleží..(20.10.2010)

  • Aky
    *****

    Tichou dohodu jsem osobně vždycky považoval za Kazanův nejlepší román a jeho převodem ndo filmové podoby neztratil více, než bylo nutně zapotřebí. Kirk Douglas i Faye Dunaway jsou přesně takoví, jaké si je čtenář zřejmě musí představit při čtení. Neortodoxní forma je zde plně podřízená smyslu a zejména rozvětvenému ději a snad jedinou možnou metodou zachycuje ohromnou šíři románového vyprávění.(2.3.2013)

  • nascendi
    ***

    "Ševče, drž se svého kopyta" vravia Česi, a v tomto prípade majú úplnú pravdu. Autor knihy i režisér filmu sú jedna a tá istá osoba a výsledkom sú dve rozdielne kvality. Zatiaľ čo kniha patrí medzi moje obľúbené - http://www.juglon.estranky.sk/clanky/moje-topky/top-100-z-mojej-kniznice.html -, film ostal na úrovni priemeru. Kirk Douglas spoľahlivo zahral úlohu úspešného muža postihnutého krízou stredného veku, Faye Dunaway sa mojej predstave Gwen priblížila iba občas. Ale najväčší problém som mal so samoúčelným premiešaním časovej postupnosti a reality s predstavami. Škoda.(30.9.2010)

  • raroh
    *****

    Druhá část volné dilogie (s Ameriko, Ameriko), v níž Kazan zpracovává své řecké kořeny (pomocí hudební složky, změn křestního jména a příjmení, které hrají také významnou roli). Tentokrát už v americkém prostředí v generaci synů, vyrovnávající se s na úspěch extremně zaměřenou americkou společností, z níž se snaží utéci. Kritický osten je na svou dobu až nebývale ostrý vůči reklamám na cigarety - lži s nimi spojené jsou tu označeny otevřeně, stejně tak proti odlidštěnému zdravotnímu systému. Kazan uměl vybrat herce a výborně s nimi pracoval, samozřejmý je Kirk (nádherně se usmívající před pokusem o sebevraždu), Faye i Deborah, ale největší, přímo živelný, výkon předvedl Richard Boone v roli Evangelosova otce!(28.2.2011)

  • Vančura
    ***

    Tento film mě osobně bohužel příliš neoslovil. Kromě toho, že ho považuji za příliš dlouhý, mi nesedla ani formální stránka, jak je to natočeno. Ten film se podle mě hroutí vahou vlastní překombinovanosti - celý ten komplikovaně vystavěný příběh o chlápkovi, který se zčistajasna začne chovat jako výstřední pošuk, působí ve výsledku dosti únavně, a tak trochu i zbytečně. Obávám se totiž, že znalostí podobných filmů se člověk dostává pryč ze sféry normálních smrtelníků, kteří zajdou do kina nanejvýš párkrát za rok a z hlavy by dokázali s bídou jmenovat jména 2-3 režisérů. Nevím, prostě mi Tichá dohoda nepřijde ani jako zásadní filmový počin historie, který by měl každý fanda filmu povinně znát, ani jako film, jehož znalost by vás nějak obohatila. Nedejbože že by to byl dobrý námět ke konverzaci s kýmkoli, s kým se dá aspoň trochu tlachat o filmu. Proč vlastně věnovat dvě hodiny svého života nějakému starému filmu, o němž ve vašem okolí stejně nikdo v životě neuslyší? Ech, úděl cinefila někdy není žádný med, to vám tedy řeknu. Viděno na ČT2 v příšerném českém dabingu.(11.3.2013)

  • Chrustyn
    **

    Depresivní a utahané drama o úspěšném muži ve středních letech, který je se svým dosavadním životem nespokojen a nebrání se ani možnosti sebevraždy.(14.5.2016)

  • dopitak
    ***

    Podotýkám, volně předcházející část jsem neviděl. Příliš náročné, příliš vrstevnaté, příliš o ničem než o burnout syndromu a úniku ze stereotypu. Jedno z možná nejlépe zpracovaných témat amerického snu, protože kdo z nás by nechtěl žít v té úspěšnější části poválečné Ameriky... Jenomže možná jsem jednoduchý divák, možná to bylo jen příliš uřvané (viděno zčásti v originále, z části nadabované), ale ani unavená Deborah (jejímž jsem jinak velkým fandou, viz. má britská filmotéka), ani chlapácký Kirk (jediný Douglas, kterého uznávám), a dokonce ani Bonnie Faye Dunaway (jak mohla za dva roky takhle hrozně zestárnout?) ve mně nevyvolaly žádné dojmy. A zase ten záběr na víceúrovňové křížení velikosti poloviny dálniční sítě ČR...(26.10.2013)

  • Anderton
    ****

    Pomerne ťažká Kazanova snímka nielen obsahom, ale aj zaujímavou formou. Dôraz je kladený mimo netradičného použitia strihu na dialógy, respektíve vrešťanie niekoľkých postáv po sebe vo viacerých vypätých situáciách. Skôr budete mať pocit, že pozeráte film Mikea Nicholsa, ale spomeniete si čiastočne aj na Električku zvanú túžbu. No a možno budete po filme radi, že nie ste bohatým alfa samcom, ktorému leží celé jeho okolie a hlavne všetky ženy pri nohách. Rozoznať v takom prípade úprimnosť od všetkého ostatného je prakticky nemožné. A vy tiež nebudete po rokoch takéhoto života psychicky úplne v poriadku. Kazan sa v Splendor in the grass inšpiroval francúzskou novou vlnou a strihy v Dohode budú asi tiež takouto reminiscenciou.(3.12.2013)

  • Mulosz
    *****

    Zasrana prace, silena stara, milenka, ktera nevi, co chce, cholericky fotr, vsude plno prizivniku, mladi v hajzlu, do duchodu daleko. Kdo alespon jednou v zivote zazil tyto pocity, musi si tenhle film zamilovat.(22.6.2009)

  • Tommassi3
    *****

    "Zavolala vás moje žena ?? Tak jí řekněte, že až budu chtít kněze, pošlu si pro Papeže !!" ;)(3.12.2013)

  • Orlau32
    ***

    Nevím, co k tomu říci. Na jednu stranu vynikající herecké obsazení, na stranu druhou se musím ptát, zda režisér tento román četl. Vždyť to se svým ztvárněním vůbec nepochopil. Proto 3*.(21.3.2013)

  • MissJ
    ***

    Tohle musela být pro Kazana výzva. Uspokojivě převést téměř 600 románových stran (bez hluchých pasáží) do dvouhodinového filmu byl z mého pohledu nemožný úkol. Výsledek není úplně špatný, i když musím říct, že bez přečtení Kazanovy fantastické knihy bych si ani neškrtla (a připadá mi, že s ním při psaní scénáře snad i musel počítat), film je docela chaos. Na nekonečné a obšírné myšlenkové pochody, které papír bez problémů snese, filmový pás nepostačuje. Na to, že se film snaží pojmout vyprávění inovativně a není otrokem předlohy (což kvituju), ve výsledku působí překvapivě zastaralým dojmem. Závěrečný ortel je stejný jako v případě tolika filmových adaptací: kniha perfektní, čtivá, filmové zpracování nezáživné, nemastné, neslané, zbytečné...i když světlá místa to má. 50%(2.6.2013)

  • Freemind
    ***

    Do prčic! Prvních 40 minut jsem byl skálopevně přesvědčen, že jsem našel svůj nový kultovní film - Elia Kazan se zde snažil srovnat krok s mladou generací, nešetří svěžími, experimentálními postupy, takže z toho vznikla vzrušující předpověď "Americké krásy" (Mendez se musel hodně inspirovat) a "Mad Men". Faye okouzluje, Douglas jede jako parní válec ... A pak to jde všechno do kytek. Děj se začíná větvit a táhnout, s každou odbočkou zpomaluje, až zpomalí na nulu. Poslední půlhodinu jsem doslova protrpěl. Obrovská škoda.(13.12.2013)

<< předchozí 1 2 3
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace