poster

V přístavu

  • USA

    On the Waterfront

  • USA

    Bottom of the River

    (pracovní název)
  • USA

    Crime on the Waterfront

    (pracovní název)
  • USA

    The Hook

    (pracovní název)
  • USA

    Waterfront

    (pracovní název)
  • Slovensko

    V prístave

Drama / Krimi / Thriller

USA, 1954, 108 min

Komentáře uživatelů k filmu (129)

  • Renton
    ****

    Scénář: Budd Schulberg .. Před padesáti lety a v USA tohle drama muselo znamenat mnoho. Dnes už nám zbylo hlavně perfektní herectví pana Branda. I když mě se i ten příběh líbil..(10.3.2005)

  • Houdini
    ****

    NFR 1989, Oscar 8 : Nejlepší film, Režie, Herec HR - Marlon Brando, Herečka VR - Eva Marie Saint, Výprava ČB, Kamera ČB, Střih, Námět a scénář + 4 nominace: Herec VR - Lee J. Cobb, Herec VR - Karl Malden, Herec VR - Rod Steiger, Hudba. . . . . Zlatý Lev - výběr(10.3.2004)

  • Matty
    ****

    Kazanova variace na neorealistické téma, pohybující se na pomezí realismu a idealismu (neskrývavě melodramatické finále), není ikonicky padesátkovým filmem jenom svým socio-kritickým příběhem (pro jehož docenění je dobré znát neslavnou úlohu Schulberga a Kazana v McCarthyho protikomunistickém tažení). V přístavu dobu svého vzniku nejintenzivněji připomíná hereckými výkony. Kvůli pojmu „method acting“ nemusíte listovat tlustými knihami o historii filmu. Stačí sledovat, v jedné učebnicové scéně vedle další, jak Brando hraje. Koncentrovaně, přitom s lehkostí. S býčí zarputilostí a femininní senzitivitou zároveň. Právě citlivost dělá z Terryho pozoruhodně ambivalentní postavu. Na jednu stranu ho oslabuje, na straně druhé je díky ní v očích mužů navenek silnějších, ale vnitřně slabších, mravní autoritou hodnou následování. Obě složky protagonistovy osobnosti se nikdy neruší. Díky Brandovi jsou v dokonalém souladu. Málokdy od té doby bylo možné vidět podobně souznění herce s jeho postavou. 85% Zajímavé komentáře: GilEstel , swed(27.12.2013)

  • Radyo
    ***

    Možná jsem jednodušší, možná jsem se na tento film díval ve špatném rozpoložení, možná mi něco (nebo všechno?) uniklo... Bohužel za svou osobu musím konstatovat, že oslavovaný film V přístavu mi nijak úžasný nepřipadá a už vůbec mi nepřipadá jako oscarový megahit. Vlastně jsem dlouho váhal, zda mu vůbec dát ty tři hvězdičky. Nakonec jsem mu je dal hlavně za ta velká jména, která se na jeho vzniku podílela. Snad nejvíce ze všeho mě zklamal scénář, který byl podle mě napsán zmatečně, přisuzuje postavám nevěrohodné charaktery, nutí je chovat se občas ne zcela logicky a říkat repliky, jež do daných situací pasují jen velmi kostrbatě. Ale když tady vidím, že skoro všichni tomuhle filmu dali vysoká hodnocení, tak si říkám, že asi bude fakt chyba ve mně...(13.4.2004)

  • T2
    ****

    Rozpočet $910,000Tržby USA $9,600,000Tržby Celosvetovo $-║ Herci výborný, práve na nich ostáva celé bremeno prevažne jednoducho koncipovaného filmu, oni ho povyťahujú čo to dá ale nestačí to, lebo je škoda že ten dej bol tak priamočiaro komorne zameriavajúci sa prevažne na jednu vec(smrť robotníka v dokoch Doyla) a nemal širšie podfarbenie, mohla to byť fakt silná dráma, minimálne herecký potenciál tam na to bol. /70%/(3.5.2009)

  • Faye
    ***

    Radyo napsal v podstatě to co jsem chtěla napsat já. Za sebe můžu dodat, že sociální dramata asi ještě nedokážu sledovat s patřičným nadhledem.(5.3.2005)

  • KarelR
    ****

    Brando je machr a Lee J. Cobb jako záporák taky nezklamal, ale chtělo to větší drive. To Brandovo bloumání člověka za chvíli omrzí a nahoru to tahá až závěr, který určitě patří k tomu nejlepšímu z padesátek. Alespoň že Eva Marie Saint byla krásná celou dobu :)(4.9.2008)

  • Pohrobek
    *****

    Přestože se v tomto filmu vytáhl Elia Kazan, přestože Eva Maria Saint a především Rod Steiger odehráli jeden ze svých životních výkonů, přes vynikající scénář, kameru i Bernsteinovu hudbu celý film stojí a NEPADÁ na osobě Marlona Branda, který tu, snad i díky novátorské Stanislavského metodě, předvedl jeden z nejcitlivějších, nejpropracovanějších a nejsilnějších výkonů celé filmové historie. Téma boje jedince proti všemocné skupině, zvláště vděčí-li jí právě onen jedinec za mnohé, konfliktu mezi vztahy rodinnými a láskou samo o sobě může vyznít úplně jalově, pokud ovšem vnitřní přerod hlavní postavy není ztvárněn tak přesvědčivě, jak se to zde podařilo geniálnímu Brandovi.(12.1.2005)

  • Superpero
    ****

    Nejvíc se mi líbilo, že všechny postavy měly svá pro a proti a že se Elia Kazan nebál nechat hlavního hrdinu klidně pořádně proplesknout. Finální scéna se zmláceným Marlonem Brandem jdoucím po molu, kdy se kamera klátí skvěle navozujíc dojem, že on už chudák nemůže a následné pomalé zavření vrat symbolizujíc novour éru v přístavních docích se povedla moc. Dobrej byl i akční nebojácnej kněz.(8.11.2009)

  • Shadwell
    ***

    Několik poznámek ke způsobu, jakým je celá tahle podívaná odvyprávěná. 1, Přístav je ze své podstaty otevřené místo, z něhož se dá kdykoliv utéct, přesto jako by nebylo kam. Jako by byl spíše vězením. Tohle film vyjadřuje skrze mimetický popis děje, tedy skrze maximum informací (tzv. nepotřebné detaily přístaviště), které vytvářejí dojem, že se vypravěč drží reality. 2, Celý film vystavuje kolem ústřední postavy Marlona Branda tři úrovně vyprávění. (i) Hlavní linie spočívá v zavraždění jednoho z mužů. Tato linie ovšem nemá jakýkoliv vliv na děj, pouze ho iniciuje. (ii) Tématická vyprávění (různé vložky a analogie) zastupují dělníci coby nosiči tezí, jejich nářky a trudné živobytí. (iii) Vyprávění bez přímé vazby představuje přístav samotný. Pouhá oblast veškerého dění, distancovaná od obyvatel, a zároveň jako by vyprávějící svou vlastní historii skrz tyto obyvatele. 3, Postavy filmu se zdají živé v tom smyslu, že jejich stanoviska neovlivňuje režisér ani scénárista. To je ovšem problém. V několika momentech se nedostává filmu nových impulzů a bylo by tedy vhodné, kdyby buďto vypravěč nějakou osobu dočasně zastoupil a pohnul s dějem, anebo by základní schéma zůstalo, ale rám obrazu by se zahustil více informacemi (falešnými i dějovými). 4, Vypravěč nezřídkakdy dění pouze pozoruje a nechává na postavách, jak si vyřeší svoje spory. Především v milostném vztahu Brando – blondýna zcela absentuje a zanechává dvojici v intimitě. A pak zasáhne, zničehonic vyostří situaci. A pak zas jen pozoruje. Nikoliv tedy že by neustále drobnými posuny hýbal s dějem. Problém je, že při flirtování dvojice vzniká ohromná propast mezi postavami a divákem, kteří nemůžou být ve vztahu jakkoliv zainteresováni. ____ Jestliže marxismus hlásal základnu (vzbouření dělníků...) a nadstavbu (...zasazené do fiktivního příběhu), film se nám pochopitelně snaží namluvit opak. Snaží se nám namluvit, že nebyl natáčen dle schématu, nýbrž životně a svěže. Přirozeně tomu tak není. Proto nemusí vypravěč tak často vstupovat do postav a korigovat děj. Protože vše ovládá ideologie a autor, jakýsi strůjce obrazů a loutkář v pozadí, stojící nad samotným vypravěčem.(14.10.2008)

  • Boss321
    *****

    Hned na začátek musím podotknout, že kdyby jste si chtěli vychutnat snímek v celé své kráse, tak by jste se museli vrátit o padesát let zpět, protože jen tak by jste pochopili co tento snímek ve své době znamenal. Poměrně jednoduchý příběh je vykreslel naprosto dokonale a nudit se dozajista nebude. Ovšem to nejlepší na celém snímku jsou herecké výkony, kterým naprosto dominuje excelentní Marlon Brando v jedné ze svých nelepších rolí. Eva Marie Saint zahrála na výbornou škoda, že podobný úspěch nikdy nezopakovala. Závěr je nezapomenutelný a i když je to spíše na čtyři hvězdičky, tak za konec jednu přihodím. Film byl oceněn osmy Oscary včetně těch za nejlepší film, režii a hlavní herecký výkon......(28.2.2008)

  • Slasher
    ****

    Sociální drama z přístavních doků tehdejšího New Jersey, kde se vykořisťovaní dělníci bojí postavit na odpor odborářské mafii. Brando stojí v čele kvalitního hereckého obsazení, v roli bývalého boxéra a současného "protekčního pracanta", který řeší zcela zásadní morální dilema. Od křiváckého úvodu, přes milostný střed až po hrdinsky vyhrocený závěr je to poctivý a zaujímavý biják.(25.8.2011)

  • RHK

    Jeden ze 100 filmů, které musíte vidět, než umřete. Jeden ze 100 největších filmů všech dob časopisu Entertainment Weekly. Jeden z 500 největších filmů všech dob časopisu Empire.(18.9.2009)

  • Kulmon
    ****

    Drama o rozklíženém jedinci, který se vzepře svým bývalým chlebodárcům, protože se zamiluje do sestry chlápka, s jehož smrtí má co do činění. Z Marlona Brando už ve věku necelých třiceti let sálala osobnost, herecký um a charisma ztělesněné jedinou kostkovanou košilí. Jeho partnerku zahrála panenská Eva Marie Saint, jejíž neobyčejnou krásu si však ještě více vychutnáme v Na sever severozápadní linkou. Hlavního záporáka sehrál Lee J. Cobb, známý jako ten nejrozhněvanější z 12 rozhněvaných mužů. Opravdu silné sociální drama zároveň upozorňující na bídu a strach obyčejných lidí, kteří musí být N a N vůči mafii. Rád bych dal plný počet, chybělo jen malilinko. Zajímavosti: Role Terry Malloye byla původně určena pro Johna Garfielda, ten však zemřel krátce před natáčením. *** Počáteční rozpočet 1 milion dolarů film překročil desetkát již v počátku natáčení. *** Při výslechu je Slim označen jako Mladen Sekulovich, což bylo pravé jméno jeho představitele Karla Maldena. Ten si zvolil pseudonym kvůli svému příliš etnicky znějícímu skutečnému jménu. *** Filmový debut Evy Marie Saint, která za svj výkon obdržela Oscara za nejlepší ženský herecký výkon ve vedlější roli. *** Filmový debut Johnnyho Sevena. *** Jediný film, který nebyl muzikál, pro který složil hudbu Leonard Bernstein. *** O roli Terryho Malloye se ucházel i Frank Sinatra. *** Honorář Marlona Brando byl 100000 dolarů, režisér Elia Kazan dostal tutéž částku plus 25% z výnosu. *** Zlatá soška, kterou za svůj výkon dostal Marlon Brando byla buď ztracená nebo ji někdo ukradl. Ocenění bylo na prodej v londýnské aukční síni. *** Scéna, kdy si Marlon Brando vzal rukavice Evy Marie Saint byla neplánovaná. Saint ji náhodně upustila a zbytek byl improvizovaný. *** Roli Edie Doyle odmítla Grace Kelly, která místo toho natočila Okno do dvora (1954). *** Jako kompars se ve filmu objevilo mnoho přístavních dělníků z Hobokenu v New Jersey. *** Hlavní postavy jsou založeny na skutečných lidech. *** Terryho bratra Charleyho měl původně hrát Lawrence Tierney, ale žádal příliš vysoký honorář. *** V původním scénáři byl Terry starší rozvedený muž. *** Výkon Marlona Brando v tomto filmu byl v roce 2006 časopisem Premiere oceněn jako druhý nejlepší všech dob. *** Debut Michaela V. Gazzo. *** Poprvé se před kamerou objevil i Pat Hingle. *** První filmová příležitost pro herce Fred Gwynne. *** První film Martina Balsama.(11.5.2009)

  • brit84
    ***

    Člověk by od toho mohl čekat modré z nebe, když vidí to vysoké hodnocení. Jediný, co mě tady ale zaujalo, byl divně nalíčenej Marlon a kněz, kterej si klidně zapálí cígo a čas od času někomu rozbije hubu. Mafiánský chování odborů v té době mně přijde jako samozřejmost a vadila mně přemíra náboženských řečí. Navíc, kdo by chtěl sledovat film o bordelu a mafiánství ve vyšších řadách, když toho máme plné zprávy z průřezu našeho politického spektra.(31.3.2012)

  • xxmartinxx
    ****

    Brando táhne nahoru klasický příběh o jedinci, co si stál za svými hodnotami za každou cenu. Moc dobře natočené, i když rozhodně ne bezchybné. Přístup je trochu moc klasický, mrzí mě, že to jde kupředu bez jediného ohlédnutí nebo ozvláštnění k jasně danému cíli.(10.5.2011)

  • Hakha
    ****

    Povedený film, který i dnes má co říci a neřadí se mezi ty staré filmy, kterým dnes došla pára. Nebýt těch nezáživných prvních patnáct minut, tak bych neváhal s plným hodnocením. Film je zručně natočený a dokáže vtáhnout, sice dneska nedokáže ničím překvapit, ale i tak se jedná o příjemnou a nenudící se podívanou. Herecky výborně zahrané a tak hodnotím silnými 4 hvězdičky...(10.8.2010)

  • viperblade
    ****

    Dnes velmi stručně - Brando byl skvělý (dokonce tak, až jsem mu toho blbečka sežral), Marie Saint taky. Film jako takový není špatný, jeho poselství je prakticky věčné (boj jednoho proti více lidem, dobro x zlo) a posledních deset minut je opravdu skvělých. Ale předtím to byl pouze dobrý film a celou dobu jsem si myslel, že zde dám průměrné (tříhvězdičkové) hodnocení. A právě kvůli těm posledním deseti minutám své hodnocení zvedám. 70 %.(1.5.2011)

  • Falko
    *****

    Takze toto je moj prvy film od Elia Kazana a zaroven prvy film, kde sefovia rozkazovali mlademu Marlonovi Brandovi, pretoze Marlona poznam hlavne z filmov KMOTR (1972) alebo APOKALYPSA (1979), v ktorych bol prave on hlavnym vodcom. Prekvapoval ma aj knaz Karl Malden s akou odvahou sa snazil vypatrat vrahov aj za cenu vlastneho zivota. Film ma zaujal hned od zaciatku, nenasiel som tam ziadne nejake nudne chvilky a zaver nemal chybu. Ziskal az 8 Oscarov vratane najlepsieho filmu roka, rezie Elia Kazana, herca v hlavnej ulohe Marlona Branda ale aj herecky vo vedlajsej ulohe Evy Marie Saint. Herci Lee J. Cobb, Karl Malden a Rod Steiger boli tiez nominovani na Oscara za vedlajsie ulohy, avsak radost z Oscara mal vtedy Edmond O´Brien za romanticku dramu BOSONOHA KOMTESA (1954), kde si po jeho boku zahral Humphey Bogart... 22.12.2009 _____ Marlon Brando - (Terry Malloy) +++ Karl Malden - (Otec Barry) +++ Lee J. Cobb - (Johnny Friendly) +++ Rod Steiger - (Charley Malloy) +++ Pat Henning - (Timothy J. Dugan) +++ Martin Balsam - (Gillette) +++ Eva Marie Saint - (Edie Dooyle) +++ Leif Erickson - (Glover) +++ Hudba: Leonard Bernstein +++(22.12.2009)

  • lesumir
    *****

    Výborné drama s opravdu dokonalým Marlonem, který ve své druhé nejlepší roli podává opravdu famozní výkon a syrovou atmosférou, která z obrazovky prosakuje na dívaka.(29.8.2008)

  • gogo76
    *****

    Marlon Brando tu je božský a hraje tak ako sa preslávil. Niečo si zamumle, hodí ten svoj rebelský kukuč a vy viete, že za tou rebelskou pretvárkou vidíte v jeho očiach dobro. Oscarový film z roku 1954 odvysielala STV 4.1. 2016! Neuveriteľné, ale i tak ďakujem. S jemným nadsadením by sa film V prístave dal označiť i za mafiánsky film, ale hlavne je silnou drámou s osudovou love story k tomu. Brando film suverénne ťahá, ale obklopený je i ďalšími skvelými hercami. Veľmi na mňa zapôsobil "presvedčovací" rozhovor v aute medzi Brandom a R. Steigerom ako jeho starším bratom. Ani jeden z nich nebol v ľahkej situácii...Až keď som si prešiel zaujímavosti k tomuto filmu, tak zisťujem, že celý Brandov monológ bol improvizovaný a pozmenil i celú scénu, ktorá mala vyzerať trochu inak. To je celý Brando...Mal na to cit a talent od Boha! 100%.(10.1.2016)

<< předchozí 1 2 3 4 6 7