Reklama

Reklama

V přístavu

  • USA On the Waterfront (více)
Trailer

Bývalý boxer Terry Malloy (Marlon Brando) se klidně mohl stát šampiónem, místo toho ale dře pro Johnnyho Friendlyho (Lee J. Cobb), předáka ve zločinem prolezlých docích. Když Terry nevědomky zaviní smrt jednoho ze vzpurných dělníků, pronásleduje ho pocit viny. Ale až láska k Edie Doyle (Eva Marie Saint), sestře zabitého muže, Terrymu ukáže, jak hluboko padl. Pak násilnou smrtí umírá i Terryho bratr Charley (Rod Steiger), protože odmítal vlastního sourozence zavraždit, a Terry se rozhodne Friendlyho zločinecké impérium rozbít. Nezapomenutelné drama o Terryho vykoupení patří mezi nejuznávanější filmy všech dob. (Bontonfilm)

(více)

Recenze (140)

pepo 

všechny recenze uživatele

Fantastická oscarovka z čias keď sa oscary nedávali za sympatie.Na začiatku som síce mal problém sa chytiť kvôli nie príliš prehľadnému predstaveniu prostredia ( čo a ako funguje) ale od prvého stretnutia hlavných postáv film naberie silu a nepustí až do konca. Jasné, mám výhrady ktoré väčšinou vyplývajú z roku výroby filmu ale všetky ich zatieňuje fantastický Brando v jednej zo svojich najlepších rolí a ostatní herci skoro vôbec nezaostávajú a navyše kňaz Karla Maldena mi strašne pripomínala jednu z najviac cool postáv kinematografie - Pepka Doyla 9/10 ()

lesumir 

všechny recenze uživatele

Výborné drama s opravdu dokonalým Marlonem, který ve své druhé nejlepší roli podává opravdu famozní výkon a syrovou atmosférou, která z obrazovky prosakuje na dívaka. ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

Skvělé drama s ještě lepším Marlonem Brando v hlavní roli. Příběh má emoce, spád, dobré zápletky a myšlenku. Díky hudbě Leonarda Bernsteina a atmosférou prosycenému prostředí jsem ochoten přemýšlet i nad nejvyšším hodnocením. K dokonalosti opravdu nechybí mnoho. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

V přístavu je samozřejmě výborný film, nezapomenutelně zahraný, nasnímaný i ozvučený, ale od osmioskarového trháku jsem asi očekával více než jen další variaci na téma násilnické gangsterské nadvlády a sociální nerovnosti. Jednoduchý příběh je přitom občas přehnaně dramatizovaný a zidealizovaný, což sice navyšuje jeho působivost a mravní hloubku, ale "krutá realita" podřízené pracovní třídy mě nezasáhla tak silně, jak asi bylo zamýšleno. Kvůli čemu ale opravdu stojí film vidět, a kvůli čemu hlavně získal takový věhlas, je jednak pedantsky živočišný výkon Marlona Branda (něco takového, co v dnešní době dokáže leda Tom Hardy) a pak také podmanivě stylizovaná forma spojená se správně depresivním prostředím, z něhož lidská špína přímo sálá. Určitě jsem zvědavý na ostatní Kazanovy snímky.... 80% ()

Rosomak 

všechny recenze uživatele

Film V přístavu je skvělým vyprávěním o charakterním Terrym (Marlon Brando), kterak bojuje proti organizovanému zločinu, skrývající se za odbory v přístavním doku. To vše zcela ve stylu filmu noir, který je správně špinavý, temný, nepříjemný a neznadějný. Co víc si přát?! Říká se, že jde o nejlepší Kazanův film. Já jeho ostatní filmy neviděl, ale věřím tomu... ()

GilEstel 

všechny recenze uživatele

Společně s Tramvají do stanice touha jde o nejslavnější filmový počin Elia Kazana. Podle mnohých o vůbec nejlepší. Velmi jednoduchý příběh na motivy novinových článků Malcoma Johnsona (Pulitzerova cena), jenž především spoléhá na herecké výkony, si odnesl v tu dobu nevídaných 8 Oscarů. Nebývale ostrá kritika sociálních poměrů Ameriky 50. let byla přijata překvapivě kladně publikem i kritikou. Ačkoli o realističnosti bychom mohli silně polemizovat. Snímek zcela nepokrytě kastuje společnost a jednotlivé postavy na dobré a špatné tj. bohaté mafiánské dokaře a chudé dělníky. Amorální mafiánské praktiky, které vykořisťují obyvatele přístavního města, kontra jejich oběti. Charakterový přerod, který prodělá bývalý boxer Terry Malloney (Brando), je hlavním tématem filmu. Je příznačné, že v tomto mu pomáhají dva ze základních duchovních statků: Víra, zde zosobněná farářem Barrym a láska, zde zastoupená progresí vztahu s Edie Doyle (Eva Marie Saint). Jde o jasné poselství, které říká, že nikdy není pozdě, postavit se na správnou stranu a bojovat za pravdu, o poselství, jež staví cenu lidského života nad vše ostatní. Jde o jeden ze seznamu 15ti filmů s největším morálním přínosem, zveřejněných Vatikánem. 80% ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Klasický príbeh boja jednotlivca s väčšinou, ktorý potiahol hlavne jediný herec. Elia Kazan tu vsadil na Marlona Branda a urobil dobre. Už v tak mladom veku mal tento Pán toľko charizmy a hereckého talentu, že by ho mohol rozdávať hoc aj týždeň a stále by ho mal dostatok na ďalší nadpriemerný film postavený hlavne na jeho osobe. Príbeh boja jednotlivca s väčšinou, v tomto prípade s mafiánskymi odbormi, ktoré rozhodovali o všetkom, nielen o tom kto dostane prácu, tak vďaka nemu dostáva ďalší rozmer, rozmer uveriteľnosti a reálneho stvárnenia hlavného problému. Pravda, za všetkým treba hľadať ženu, ktohovie ako by chudák Terry premýšľal bez svojej prenádhernej Eadie (E. M. Saint), ktorá v jeho prípade poslúžila ako katalyzátor, i keď závere ho už v tomto boji za spravodlivosť trochu brzdila. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Hodně černobílé sociální drama, které končí neskutečným happyendem. Nejvíce mě zaujal revoluční kněz, pravda především tím, že je to poprvé, co jsem viděla faráře s cigaretou v ústech. Stejně jako všechny ostatní postavy mi přišel naprosto nevěrohodný. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

On the waterfront je príklad starej lásky, ktorá nehrdzavie (niektoré filmové bohužial áno). Videl som ako 12 ročný, bol som nadšený a potom až po dlhých rokoch, našťastie na mojom hodnotení sa nič nezmenilo. Brandonov výkon je jeden z najzásadnejších a najzapamätatelnejších hereckých kreácií nielen 50tych rokov a žiadna zložka filmu za ním v ničom nezaostáva. Mierna naivita v určitých momentoch (najmä scény s kňazom Karlom Maldenom) je vyvážená silným emocionálnym dopadom snímky. TOP 20. 50te roky boli vrcholným obdobím kinematografie. ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Tak dobře, jak hráli herci v tomto filmu ti současní hrát snad ani nedovedou. Jednoduchoučký, ale moc pěkný scénář dal celému snímku ten správný náboj. V době vzniku si musel každičký, kdo film viděl pořádně ustříknout. Marlon Brando je zde v roli Terryho, jenž je součástí skvěle organizovaného zločinu, opět precizní. V podstatě do děje velmi dlouho vůbec nezasahuje a pouze své okolí pozoruje, přičemž je se svým momentálním postavením spokojen. Lee. J. Cobb je rovněž naprosto perfektní. Viděl jsem ho teprve podruhé, přičemž poprvé jsem ho viděl hněvat se společně s dalšími 11 chlapíky. V tomhle snímku je velkým gangsterem, neboť má moc nad přístavem, který představuje největší, ba dokonce jediné místo v městečku, kam si může člověk přijít pro hrst dolarů. Co bylo ve filmu naprosto úděsné byla hudba. Byla příšerně ponurá a rvala mi uši pokaždé, kdy se plně rozezněla. 8 oscarů celkem chápu. Viděl jsem mnoho filmů z podobné doby a ve srovnání s tímto filmem to byly většinou hrozně nudné sračky. Tenhle film rozhodně nudný není. Já jsem absolutně spokojen. Více jsem od snímku nečekal. 3* ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Bol som mimoriadne zvedavý na opakované zhliadnutie tohto vychyteného filmu. Bolo pre mňa zložité mu pridať ďalšiu, poslednú možnú, hviezdičku, ale nakoniec som napriek mojej averzii k silno ľavicovému akcentu a davovým scénam, ktoré ako by boli skopírované z nejakého sovietskeho filmu, som ju dal. Dôvodom bolo najmä rešpektovanie doby, v ktorej film vznikal a v ktorej boli naivno-ľavicové myšlienky rozšírené, a to aj v radoch intelektuálov. A rozhodne nemôžem podceniť podiel Marlona Branda, ktorý v ňom vytvoril jednu zo svojich najvýraznejších postáv. Rozhodol som sa pre slabé štyri hviezdičky, pretože tri mám rezervované pre filmy iného kalibru. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Marlon Brando i Elia Kazan byli v době vzniku tohoto filmu na vrcholu sil a myslím, že je to na výsledku dobře vidět. Jak jednoduchými prostředky (hlavně skvělou prací s kamerou) dokázal režisér vybudovat velice dramatickou scénu, obdivuji ještě i teď po padesáti letech. ()

eLeR 

všechny recenze uživatele

Marlonovi a Eve to naozaj veľmi pristalo a aj výborne hrali. Kazanov film má dobrý príbeh, dobrú hudbu, nesie v sebe posolstvo, ale je to hlavne film o hrdinovi a o tom, že niekedy aj to dobro nad zlom zvíťazí. Film so skvelým koncom. ()

iamek 

všechny recenze uživatele

Moje velké očekávání naplněno nebylo, ale V přístavu není vůbec špatným filmem. Za zhlédnutí stojí už kvůli excelentnímu výkonu, který předvedl Marlon Brando a ve vedlejší roli skvělí záporák Lee J. Cobb. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Opravdu velice dobrý snímek se zajímavým příběhem, skvělou kamerou, výbornými herci a pořádnou "chlapskou" atmosférou. Podle mě nejlepší role Marlona Branda. ()

marhoul 

všechny recenze uživatele

Pro fanoušky Marlona povinná jízda. Sociální drama. Dost dobré sociální drama! Nepříjemná atmosféra, neklid, obavy...vše proběhlo. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Na nábreží” rieky Hudson, leží malé, ospalé mestečko Hoboken, ("kde majú vskutku ozaj hlboko do peňaženiek"), patriace pod štát New Yersey, zároveň je i jednou zo súčastí aglomerácie New Yorku, odkiaľ je priam skvelý výhľad na ostrov Manhattan, v podstate sa jedná o mestskú štvrť, v ktorej prekvitá práca v prístavných dokoch... Nevravím, že tam výhradne pracujú úplne všetci obyvatelia, no i napriek tomu, je väčšina z nich neustále vykorisťovaná mimoriadne odporným a skorumpovaným, mafiánskym, odborovým predákom Michaelom J. Skellym, ktorý si inak hovorí, že je akože veľký "Johnny Friendly" , pričom vôbec nie je takým »priateľským« , akým sa vonkoncom ani (nikdy) nejavil byť, skôr práve naopak, keďže si jeho oddaní odborárski pätolízači neustále diktujú podmienky, ako vlastne ráno rozdelia robotu..., tak nič nie je dopredu isté, kto všetko si zarobí zopár drobných na živobytie ? Ak by sa napríklad niektorý z robotníkov, nedajbože rozhodol vypovedať pred štátnym vyšetrovacím výborom, aké otrasné pomery panujú na „pracovisku,” tak ho môže kľudne postihnúť naprosto rovnaký osud, ako hneď Joea Doylea, ktorého títo hnusní bastardi zhodili zo strechy, lebo sa obávali snáď toho najhoršieho, teda následkov z toho vyplývajúcich ? Bonzákov v žiadnom prípade nestrpia. Von ho sprvoti vylákal Terry Malloy, niekdajší to boxer, ktorý mal pritom sľubne naštartovanú kariéru, no vďaka vplyvom najrôznejších vedľajších elementov, nakoniec rezignoval, a tak dnes už chová len holuby, ktoré mu prinášajú aspoň nejakú tú cenu útechy. Ináč má tiež i staršieho brata Charleya, to jest, akási « pravá ruka » poradcu samotného Skellyho, ktorý bude raz postavený pred extrémne zložitú skúšku svojho doterajšieho života, no k tomu dôjde až potom, keď sa udalosti začnú vyvíjať v neprospech vykorisťovateľov. Kazateľ Pete Barry sa taktiež akosi príliš angažuje v tejto veci, aby už konečne začal niekto (ďalší) hovoriť, čím by sa vari prelomili ľady, no niektorí zúčastnení o tom nechcú momentálne ani počuť. Na tieto »stretnutia« dochádza i sestra zavraždeného, Edie Doyleová, pričom pár lavíc za ňou sedí aj osamotený T. Malloy, ktorého nastrčil Skelly, aby sa povyzvedal nejaké užitočné informácie, aké sa tam kujú plány ? Istou zhodou okolností, nadviažu konverzáciu, ktorou sa čochvíľa prehupnú i do milostného vzťahu, čo nevonia ani jednej zo strán. Protagonista pociťuje dilemu, ktorá postupne čoraz viac naberá na obrátkach. Ďalší podlý čin, už konkrétne tretí v poradí, ho napokon prinúti, aby sa posledný-krát ešte pokúsil prehodnotiť svoj postoj, ktorým si síce neskôr narobí samých nepriateľov, no súčasne s ním sa vyriešia i mnohé, doteraz maximálne tolerované skutočnosti, ktoré boli viac-menej iba otázkou času, keď sa opäť dajú do normálu... ?! / Nielenže postava Terryho Malloya bola udavačom, ale aj rovnako režiséra, tureckého pôvodu, Eliu Kazana, tiež ! Vo filme tomu človek ešte rozumie, prečo, no už v šialenej ére mccarthismu, keď vo Výbore pre protiamerickú činnosť UDÁVAL svojich, hollywoodských kolegov, ktorí sympatizovali s komunistami, je už podľa mňa naprosto neodpustiteľné, kvôli čomu stratil miesto v prestížnom rebríčku režisérov, odkiaľ som ho musel naozaj veľmi nerád vyhodiť ! Našťastie film beriem, ako celok, a tak, čo sa teda týka - najobľúbenejších (najlepších) snímkov všetkých čias, sa v rebríčku udržal ! Vyznie to ako hotový paradox, ale je to vskutku holý fakt ! Toto legendárne veľdielo z roku 1954, má veľa ďalších, pozitívnych vlastností, prečo je tomu tak. Začal by som s ústrednou postavou Terryho Malloya, ktorú s neuveriteľnou bravúrou stelesnil MARLON BRANDO, a podal druhý najpresvedčivejší herecký výkon v histórii kinematografie ! Herecký ansámbel je skvostný. Minimálne s „Mladenom Georgeom Sekulovichom,” sa dobre pozná. Eva Marie Saintová, sa vôbec po prvýkrát predstavila na striebornom plátne, a hneď za to vzápätí obdržala prestížneho Oscara, na tú dobu. A na svoj požehnaný vek, vyzerá veľmi dobre, čo sa už trebárs nedá vôbec prehlásiť o takej Kim Novak. Ďalej, Lee J. Cobb a Rod Steiger, sú výborní, pričom prvý menovaný pán, zachádza do oveľa väčšieho extrému, než sa na prvý pohľad môže zdať. Novátorstvo filmu bolo dané už scenárom, ktorý vychádzal zo série článkov Malcolma Johnsona o brutálnych pomeroch panujúcich v newyorskom prístave, a tak autor scenára Budd Schulberg, túto techniku ešte viac zdokonalil. Pochválim následne aj Kazanovu réžiu, bez ktorej by sa to skrátka nezaobišlo. Kaufmanova imidž a Milfordova montáž, nemajú absolútne žiadnej vady na kráse, a k tomu skladateľ Bernstein, skomponoval hádam jeden z najgeniálnejších soundtrackov, aké som mal možnosť si vypočuť. A iba 13 fanúšikov filmu na CSFD, je vskutku i (ne)obyčajnou hanbou ! () (méně) (více)

poz3n 

všechny recenze uživatele

Kazanovy filmy ve mě vždy vyvolávají takový divný úsměv na tváři, zatímco se ale u jeho filmu dobře bavím. Točí totiž snímky, které působí pokaždé tak trochu naivně a vlastně reprezentují filmová 50tá léta v celé své kráse. Vždy tu máme nějaké ty morální vzestupy a pády, no ale když je jejich protagonistou Marlon Brando, tak to přece špatné být nemůže. 7/10 ()

jonyyy 

všechny recenze uživatele

Samozřejmě silný a významný film. Ale 12 nominací na Oscara a 8 proměněných? No nevím. Výkony dobré, příběh taky. Ale Kazanovo America, America se mi líbilo víc. 70% ()

Reklama

Reklama