poster

V přístavu

  • USA

    On the Waterfront

  • Slovensko

    V prístave

Krimi / Drama

USA, 1954, 108 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Falko
    *****

    Takze toto je moj prvy film od Elia Kazana a zaroven prvy film, kde sefovia rozkazovali mlademu Marlonovi Brandovi, pretoze Marlona poznam hlavne z filmov KMOTR (1972) alebo APOKALYPSA (1979), v ktorych bol prave on hlavnym vodcom. Prekvapoval ma aj knaz Karl Malden s akou odvahou sa snazil vypatrat vrahov aj za cenu vlastneho zivota. Film ma zaujal hned od zaciatku, nenasiel som tam ziadne nejake nudne chvilky a zaver nemal chybu. Ziskal az 8 Oscarov vratane najlepsieho filmu roka, rezie Elia Kazana, herca v hlavnej ulohe Marlona Branda ale aj herecky vo vedlajsej ulohe Evy Marie Saint. Herci Lee J. Cobb, Karl Malden a Rod Steiger boli tiez nominovani na Oscara za vedlajsie ulohy, avsak radost z Oscara mal vtedy Edmond O´Brien za romanticku dramu BOSONOHA KOMTESA (1954), kde si po jeho boku zahral Humphey Bogart... 22.12.2009 _____ Marlon Brando - (Terry Malloy) +++ Karl Malden - (Otec Barry) +++ Lee J. Cobb - (Johnny Friendly) +++ Rod Steiger - (Charley Malloy) +++ Pat Henning - (Timothy J. Dugan) +++ Martin Balsam - (Gillette) +++ Eva Marie Saint - (Edie Dooyle) +++ Leif Erickson - (Glover) +++ Hudba: Leonard Bernstein +++(22.12.2009)

  • T2
    ****

    Rozpočet $910,000Tržby USA $9,600,000Tržby Celosvetovo $-║ Herci výborný, práve na nich ostáva celé bremeno prevažne jednoducho koncipovaného filmu, oni ho povyťahujú čo to dá ale nestačí to, lebo je škoda že ten dej bol tak priamočiaro komorne zameriavajúci sa prevažne na jednu vec(smrť robotníka v dokoch Doyla) a nemal širšie podfarbenie, mohla to byť fakt silná dráma, minimálne herecký potenciál tam na to bol. /70%/(3.5.2009)

  • eye candy
    ****

    Herecky vykon Branda je nejsilnejsi strankou filmu. Brando zde ztvarnil na prvni pohled decentne zaostaleho ex-boxera na rozhrani, kteremu je jasne receno co delat ma a co by delat nemel. Bohuzel [pro sveho bratra charlieho] si uvedomi, ze by mel udelat to co chce, cemu opravdu veri. Takze pote co se postavi svemu svedomi mu zbyva uz jen postavit se nekolika tem padouchum. No a pak se jeste postavit. Ve filmu take zazni pamatny Marlonuv proslov "It wasn't him, Charley, it was you..." ktery pozdeji pouzil Scorsese v Zuricim bykovi(23.8.2005)

  • GodComplex
    *

    Je to tak uzasny film, ze si skutecne zaslouzi 8 Oscaru vcetne nejlepsiho filmu? Ani omylem! On The Waterfront ve skutecnosti neni ani dobry film. Krome nudy se zde vazne moc nenachazi a co ten hype okolo Marlona Branda? Jeden z nejlepsich hercu vsech dob? Come on, podle mdleho vykonu, ktery zde podal fakt ani ve snu (a opet oscarove ocenen). Ocividne dalsi rok, kdy akademici do jednoho jeli na houbickach. 2/10(17.3.2011)

  • Shadwell
    ***

    Několik poznámek ke způsobu, jakým je celá tahle podívaná odvyprávěná. 1, Přístav je ze své podstaty otevřené místo, z něhož se dá kdykoliv utéct, přesto jako by nebylo kam. Jako by byl spíše vězením. Tohle film vyjadřuje skrze mimetický popis děje, tedy skrze maximum informací (tzv. nepotřebné detaily přístaviště), které vytvářejí dojem, že se vypravěč drží reality. 2, Celý film vystavuje kolem ústřední postavy Marlona Branda tři úrovně vyprávění. (i) Hlavní linie spočívá v zavraždění jednoho z mužů. Tato linie ovšem nemá jakýkoliv vliv na děj, pouze ho iniciuje. (ii) Tématická vyprávění (různé vložky a analogie) zastupují dělníci coby nosiči tezí, jejich nářky a trudné živobytí. (iii) Vyprávění bez přímé vazby představuje přístav samotný. Pouhá oblast veškerého dění, distancovaná od obyvatel, a zároveň jako by vyprávějící svou vlastní historii skrz tyto obyvatele. 3, Postavy filmu se zdají živé v tom smyslu, že jejich stanoviska neovlivňuje režisér ani scénárista. To je ovšem problém. V několika momentech se nedostává filmu nových impulzů a bylo by tedy vhodné, kdyby buďto vypravěč nějakou osobu dočasně zastoupil a pohnul s dějem, anebo by základní schéma zůstalo, ale rám obrazu by se zahustil více informacemi (falešnými i dějovými). 4, Vypravěč nezřídkakdy dění pouze pozoruje a nechává na postavách, jak si vyřeší svoje spory. Především v milostném vztahu Brando – blondýna zcela absentuje a zanechává dvojici v intimitě. A pak zasáhne, zničehonic vyostří situaci. A pak zas jen pozoruje. Nikoliv tedy že by neustále drobnými posuny hýbal s dějem. Problém je, že při flirtování dvojice vzniká ohromná propast mezi postavami a divákem, kteří nemůžou být ve vztahu jakkoliv zainteresováni. ____ Jestliže marxismus hlásal základnu (vzbouření dělníků...) a nadstavbu (...zasazené do fiktivního příběhu), film se nám pochopitelně snaží namluvit opak. Snaží se nám namluvit, že nebyl natáčen dle schématu, nýbrž životně a svěže. Přirozeně tomu tak není. Proto nemusí vypravěč tak často vstupovat do postav a korigovat děj. Protože vše ovládá ideologie a autor, jakýsi strůjce obrazů a loutkář v pozadí, stojící nad samotným vypravěčem.(14.10.2008)

  • - Elia Kazan nejprve o scénář žádal Arthura Millera. Ten práci přijel, ale po osobních problémech s režisérem spolupráce zanechal. (J.A.K.)

  • - Producent Sam Spiegel (1901–1985) zapomněl zaplatit za vybavení na zadní projekci, proto je ve slavné scéně Marlona Branda a Roda Steigera žaluzie za nimi. (J.A.K.)

  • - Harmonogram natáčení musel být přizpůsobený Marlonu Brandovi a jeho psychiatrovi,kterého musel navštěvovat v jeho ordinaci na Manhattanu. (J.A.K.)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace