poster

V přístavu

  • USA

    On the Waterfront

  • USA

    Bottom of the River

    (pracovní název)
  • USA

    Crime on the Waterfront

    (pracovní název)
  • USA

    The Hook

    (pracovní název)
  • USA

    Waterfront

    (pracovní název)
  • Slovensko

    V prístave

Drama / Krimi / Thriller

USA, 1954, 108 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • eye candy
    ****

    Herecky vykon Branda je nejsilnejsi strankou filmu. Brando zde ztvarnil na prvni pohled decentne zaostaleho ex-boxera na rozhrani, kteremu je jasne receno co delat ma a co by delat nemel. Bohuzel [pro sveho bratra charlieho] si uvedomi, ze by mel udelat to co chce, cemu opravdu veri. Takze pote co se postavi svemu svedomi mu zbyva uz jen postavit se nekolika tem padouchum. No a pak se jeste postavit. Ve filmu take zazni pamatny Marlonuv proslov "It wasn't him, Charley, it was you..." ktery pozdeji pouzil Scorsese v Zuricim bykovi(23.8.2005)

  • MrCreosote
    ***

    Měl jsem za to, že V přístavu je drama jednoho muže, který "mohl někým být". Ale rozhodně mě nenapadlo, že se závěr filmu promění v naivní levicovou báchorku o těch hodných dole, a těch zlých nahoře. Ono to vůbec celé působí dojmem, jako kdyby si Kazan zpytoval svědomí za tu slavnou bonzáckou aféru. Zde je výpověď Terryho Malloye brána jako statečný čin, díky kterému padne prohnilá, zkorumpovaná garnitura ovládající odbory a utlačovaní dělníci budou zase moci volně dýchat. Neříkám, že je to špatně, paralela s Kazanem samotným tomu ale dodává jiný rozměr. Nicméně po formální stránce film nepůsobí ani trochu zastarale, možná jenom ta burácivá Bernsteinova hudba mohla být o něco civilnější. A Brando, nejlepší herec své generace, podává další ze svých jedinečných výkonů, v Tramvaji do stanice Touha byl ale ještě o něco lepší. Oscara za hlavní herecký výkon měl dostat právě tehdy.(24.8.2010)

  • Frajer42
    ***

    Tak dobře, jak hráli herci v tomto filmu ti současní hrát snad ani nedovedou. Jednoduchoučký, ale moc pěkný scénář dal celému snímku ten správný náboj. V době vzniku si musel každičký, kdo film viděl pořádně ustříknout. Marlon Brando je zde v roli Terryho, jenž je součástí skvěle organizovaného zločinu, opět precizní. V podstatě do děje velmi dlouho vůbec nezasahuje a pouze své okolí pozoruje, přičemž je se svým momentálním postavením spokojen. Lee. J. Cobb je rovněž naprosto perfektní. Viděl jsem ho teprve podruhé, přičemž poprvé jsem ho viděl hněvat se společně s dalšími 11 chlapíky. V tomhle snímku je velkým gangsterem, neboť má moc nad přístavem, který představuje největší, ba dokonce jediné místo v městečku, kam si může člověk přijít pro hrst dolarů. Co bylo ve filmu naprosto úděsné byla hudba. Byla příšerně ponurá a rvala mi uši pokaždé, kdy se plně rozezněla. 8 oscarů celkem chápu. Viděl jsem mnoho filmů z podobné doby a ve srovnání s tímto filmem to byly většinou hrozně nudné sračky. Tenhle film rozhodně nudný není. Já jsem absolutně spokojen. Více jsem od snímku nečekal. 3*(16.10.2013)

  • MikO_NR_1909
    *****

    Skvelá krimi-dráma z americkej produkcii, ktorej Kazanove ľudské hodnoty a prepracovanosť dali snímke neopísateľne dramatickú intenzitu. O New yorku samotnom a neprikrášlenom pred On the Waterfront snáď ani nevznikol presvedčivejší film. Vynikajúci herci (záporák Cobb, vrcholný Brando, Marie Saint, kňaz...) v jedinečnej chémii, odliatkami dušičiek, ich poranení a súperením o návrat. Veľký film s vôbec s jedným z tých najsilnejších dialógov v kinematografii (Charley-Terry)!(31.1.2013)

  • kaylin
    *****

    Nemůžu si pomoct, ale dívat se na Marlona Branda, jak hraje, to je prostě neskutečný zážitek. Pokaždé. Máte před sebou vždy jinou postavu. Víte, že je to jeden herec, ale jako kdyby nebyl. Tohle je skutečně úchvatné herectví, které vyráží dech. Nemluvě pak o tom, že tohle je film, kde jsou další výborní herci včetně krásné Evy Marie Saint. Navíc je to skvělé i režisérsky. Prostě nejde jinak než plný počet.(3.12.2014)

  • - Role Terry Malloye byla původně určena pro Johna Garfielda, ten však zemřel krátce před natáčením. (Kulmon)

  • - O roli Terryho Malloye se ucházel i Frank Sinatra. (Kulmon)

  • - Slavná scéna na zadním sedadle taxíku vznikla díky improvizaci Marlona Branda a Roda Steigera. Podle scénáře měl Steiger Branda z taxíku vytáhnout a namířit na něj pistoli. Brando ale řekl Kazanovi, že nevěří tomu, že by něco takového udělal bratr bratru. Kazan nakonec s návrhem souhlasil a celý Brandův monolog o zkaženém dětství byl improvizovaný. (Cimr)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace