poster

V přístavu

  • USA

    On the Waterfront

  • USA

    Bottom of the River

    (pracovní název)
  • USA

    Crime on the Waterfront

    (pracovní název)
  • USA

    The Hook

    (pracovní název)
  • USA

    Waterfront

    (pracovní název)
  • Slovensko

    V prístave

Drama / Krimi / Thriller

USA, 1954, 108 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Cimr
    ****

    Kazanův styl mi nikdy příliš neseděl, připadá mi moc patetický a přehnaný (přehraný). V V přístavu se to ale drží v mezích, a tak mě z jeho filmů zaujal zatím nejvíc. Skvělý Brando i Bernsteinova hudba, celý příběh je napínavý a má atmosféru. Jediné, co mi občas vadilo, byl přehnaně levicový pohled, jako z Křižníka Potěmkina. Pardon, nemůžu za to, ale mám to prostě tak, že jakmile se ve filmu objeví v jednom záběru velká spousta naštvaných dělníků, začínám couvat.(8.3.2011)

  • Boss321
    *****

    Hned na začátek musím podotknout, že kdyby jste si chtěli vychutnat snímek v celé své kráse, tak by jste se museli vrátit o padesát let zpět, protože jen tak by jste pochopili co tento snímek ve své době znamenal. Poměrně jednoduchý příběh je vykreslel naprosto dokonale a nudit se dozajista nebude. Ovšem to nejlepší na celém snímku jsou herecké výkony, kterým naprosto dominuje excelentní Marlon Brando v jedné ze svých nelepších rolí. Eva Marie Saint zahrála na výbornou škoda, že podobný úspěch nikdy nezopakovala. Závěr je nezapomenutelný a i když je to spíše na čtyři hvězdičky, tak za konec jednu přihodím. Film byl oceněn osmy Oscary včetně těch za nejlepší film, režii a hlavní herecký výkon......(28.2.2008)

  • Skip
    ****

    Film může v určitých chvílích působit poněkud pateticky, zejména ve scéně, kdy se hlavní hrdina rozhodne jednat správně (nebo "správně"?) a potom také, když se dělníci semknou a dají sbohem svému odborovému předákovi, který je vykořisťoval. Přesto je to ale zejména v kontextu doby vzniku film, který se právem zapsal do dějin kinematografie hodně velkým písmem. Marlon Brando zahrál výborně a spolu s ním snad všichni, kdo byli obsazeni. Jedině představitelka Eadie mi moc neseděla, ale to se dalo přežít. Jsem rád, že jsem ten film konečně mohl vidět.(6.3.2005)

  • Aleee89
    ***

    V přístavu je můj třetí film od Elii Kazana a bůhví kolikátý film s Marlonem Brandem. V podstatě nezklamal ani jeden z nich, ale přece jenom jsem při pohledu na ty oscarové žně čekala mnohem více. Kdo ví, kdy bych se k tomuto filmu dostala, kdyby nebyl v imdb top 250. Takhle jsem jej zhlédla trochu dříve. Jenže je to vůbec taková výhra? Nevím. Snímek je to docela klasický, nijak nevybočuje ze schématu tehdejších děl. Abyste mě špatně nechápali, Kazan odvedl dobrou práci, ale neprojevil tolik invence. Brando byl vynikající, ale když už ho člověk trochu zná, ví, co asi může čekat, proto ho ani nadstandard nepřekvapí. V přístavu je pěkný film, ale asi nebudu mít potřebu ho někdy vidět znovu.(8.4.2012)

  • Exkvizitor
    ****

    Tento americký film je na svou dobu velmi syrový a tím i novátorský - vždyť něco podobného bychom v polovině padesátých let mohli sledovat pouze v Evropě, kde ještě dožívala inspirace italským neorealismem. Marlon Brando je zde samozřejmě výborný jako vždy, skoro se mi zdá, že role primitivů mu jdou ze všeho nejlépe (viz. Tramvaj do stanice touha). Ostatní herci se rovněž nedrží příliš pozadu a režisér Kazan dokázal vše dokonale zharmonizovat ve smysluplný celek. Pokud mi něco nesedí, pak je to happyendový konec. Když příštavní padouši zlikvidovali tolik oponentů, proč by se měli zdráhat před vyzmizíkováním osamělého Marlona, o němž ke všemu vědí, že je může úplně zničit? No ale co - v životě už se staly i nepravděpodobnější věci, než že pravda a láska jednou zvítězily nad lží a nenávistí, že.(5.3.2005)

  • - Snímek je volně založený na životních zkušenostech režiséra Elii Kazana. (Hans.)

  • - Hlavní postavy jsou založeny na skutečných lidech. Terry Malloy (Marlo Brando) na přístavním dělníkovy Anthonym De Vincenzovi, otec Berry (Karl Malden) na nábřežím knězi John M. Corridan a Johnny Friendly (Lee J. Cobb) na gangsterovi Albertu Anastasiovi. (J.A.K.)

  • - Honorář Marlona Brando byl 100000 dolarů, režisér Elia Kazan dostal tutéž částku plus 25% z výnosu. (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace