poster

V přístavu

  • USA

    On the Waterfront

  • Slovensko

    V prístave

Drama / Krimi / Thriller

USA, 1954, 108 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • lamps
    ****

    V přístavu je samozřejmě výborný film, nezapomenutelně zahraný, nasnímaný i ozvučený, ale od osmioskarového trháku jsem asi očekával více než jen další variaci na téma násilnické gangsterské nadvlády a sociální nerovnosti. Jednoduchý příběh je přitom občas přehnaně dramatizovaný a zidealizovaný, což sice navyšuje jeho působivost a mravní hloubku, ale "krutá realita" podřízené pracovní třídy mě nezasáhla tak silně, jak asi bylo zamýšleno. Kvůli čemu ale opravdu stojí film vidět, a kvůli čemu hlavně získal takový věhlas, je jednak pedantsky živočišný výkon Marlona Branda (něco takového, co v dnešní době dokáže leda Tom Hardy) a pak také podmanivě stylizovaná forma spojená se správně depresivním prostředím, z něhož lidská špína přímo sálá. Určitě jsem zvědavý na ostatní Kazanovy snímky.... 80%(15.2.2016)

  • Pohrobek
    *****

    Přestože se v tomto filmu vytáhl Elia Kazan, přestože Eva Maria Saint a především Rod Steiger odehráli jeden ze svých životních výkonů, přes vynikající scénář, kameru i Bernsteinovu hudbu celý film stojí a NEPADÁ na osobě Marlona Branda, který tu, snad i díky novátorské Stanislavského metodě, předvedl jeden z nejcitlivějších, nejpropracovanějších a nejsilnějších výkonů celé filmové historie. Téma boje jedince proti všemocné skupině, zvláště vděčí-li jí právě onen jedinec za mnohé, konfliktu mezi vztahy rodinnými a láskou samo o sobě může vyznít úplně jalově, pokud ovšem vnitřní přerod hlavní postavy není ztvárněn tak přesvědčivě, jak se to zde podařilo geniálnímu Brandovi.(12.1.2005)

  • sulimo
    *****

    Výborné drama a ve své době něco mimořádně převratné už jen způsobem Marlonova hraní a odvážnou ukázkou násilí. Drama které není černé a bílé, ale šedé.....Drama, které se nesnaží o nějaké veliké inelektuální poselství, ale spíš o ukázku reality a lidského strachu, který v mezních situacích rodí hrdiny, kteří však nemají vlastnosti supermanů, kteří mají a dělají chyby a někdy neví, na jaké straně barikády by vlastně měli být......(16.8.2010)

  • eye candy
    ****

    Herecky vykon Branda je nejsilnejsi strankou filmu. Brando zde ztvarnil na prvni pohled decentne zaostaleho ex-boxera na rozhrani, kteremu je jasne receno co delat ma a co by delat nemel. Bohuzel [pro sveho bratra charlieho] si uvedomi, ze by mel udelat to co chce, cemu opravdu veri. Takze pote co se postavi svemu svedomi mu zbyva uz jen postavit se nekolika tem padouchum. No a pak se jeste postavit. Ve filmu take zazni pamatny Marlonuv proslov "It wasn't him, Charley, it was you..." ktery pozdeji pouzil Scorsese v Zuricim bykovi(23.8.2005)

  • Skip
    ****

    Film může v určitých chvílích působit poněkud pateticky, zejména ve scéně, kdy se hlavní hrdina rozhodne jednat správně (nebo "správně"?) a potom také, když se dělníci semknou a dají sbohem svému odborovému předákovi, který je vykořisťoval. Přesto je to ale zejména v kontextu doby vzniku film, který se právem zapsal do dějin kinematografie hodně velkým písmem. Marlon Brando zahrál výborně a spolu s ním snad všichni, kdo byli obsazeni. Jedině představitelka Eadie mi moc neseděla, ale to se dalo přežít. Jsem rád, že jsem ten film konečně mohl vidět.(6.3.2005)

  • - Jediný film, který nebyl muzikál, pro který složil hudbu Leonard Bernstein. (Kulmon)

  • - Film je zařazen na seznamu "nejvýznamnějších filmů", který vydal Vatikán v roce 1995 na přání papeže Jana Pavla II. Nachází se v kategorii filmů, které jsou významné svou uměleckou hodnotou. (gjjm)

  • - Marlonovi Brandovi (Terry Malloy) boli vo filme prirobené hrubšie očné viečka pomocou špeciálnych vatových tampónov. Rovnako tak mu bola ceruzkou prikreslená časť pravého obočia s jazvou (Brando žiadnu jazvu v skutočnosti na obočí nemá). (kazatelSVK)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace