Režie:
Elia KazanScénář:
Richard MurphyKamera:
Joseph MacDonaldHudba:
Alfred NewmanHrají:
Richard Widmark, Paul Douglas, Barbara Bel Geddes, Jack Palance, Zero Mostel, Tommy Cook, Elia Kazan, Tommy Rettig, Emile Meyer, Dan Riss, Alexis Minotis (více)Obsahy(1)
New Orleans. Ilegální přistěhovalec vyhraje v kartách příliš velkou částku. Gangster Blackie a jeho kumpáni proto muže zabijí a peníze si vezmou zpět. Netuší, že jejich oběť byla infikována vysoce nebezpečným plicním morem a že se od ní sami nakazili. Městu tím pádem hrozí katastrofální morová epidemie. Je třeba očkovat každého, kdo přišel se zavražděným a s dalšími nakaženými lidmi do styku. Lékař z Veřejné zdravotní služby Clint Reed a policejní kapitán Tom Warren mají osmačtyřicet hodin na to, aby našli vrahy a zabránili nejhoršímu. Musejí přitom tajit pravdu o hrozící nemoci. Panický útěk obyvatel z města by totiž znamenal katastrofu pro celé Spojené státy... Brilantně natočené černé kriminální drama o lovu na zločince a o závodu s časem je dalším dílem proslulého režiséra Elii Kazana. Film, natáčený na svou dobu nezvykle v reálných prostředích a nikoli v ateliéru, získal Oscara za scénář. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (44)
Dost dobrá stará detektivka. Nevím proč furt někdo do toho cpe ten noir. Všechny filmy z tý doby nebyly úplně noir. Tohle je přímočará záležitost s na tu dobu opravdu neotřelým námětem. Ústřední dvojka akční lékař a inspektor bručoun je sympatická a nemají to lehké, protože najít bezpodmínečně do 48 hodin vrahy bezejmenný mrtvoly kterou nikdo nezná, bez zapojení veřejnosti s maximálním utajením není žádná prdel. A mladý Jack Palance a jeho psychopatický primitiv je dokonalý. Na ty pěkný 4* to v pohodě dá.80% ()
Na dobu vzniku nezvykle hutná a naturalistická podívaná. Atmosféra přístavních doků, temných uliček a špinavých hospod je velmi uvěřitelná a (nejen) díky černobílé kameře působí velmi sugestivně. Dynamický děj je plný stupňujícího se napětí a herci rovněž odvádějí skvělou práci. Richard Widmark je zde velmi sympatický a Jack Palance působí opravdu hrozivě. I po více než půl století svěží a napínavý thriller. 85%. ()
Docela netradiční námět je podporován tradičně dobrým Elia Kazanem, ale to je tak vše. Zbytek je 96 minut dlouhý průměrný snímek, který kromě námětu a jistých postupů z doby dávno minulé nemá příliš co nabídnout. Na druhou stranu právě tato dobová nabídka pohledu do minulosti prakticky se vším, co k tomu patří filmu dává jistý punc zajímavé realističnosti. Pro diváka, který tohle neocení nebo spíše mu to je ukradené je Panika v ulicích dost možná hodně nudný film s dobrým námětem. Pěkných 70% ze slabých 70 hodnocení je však dost zavádějící... ()
Slušný thriller, v ktorom ide o čas a každý na každého kričí - dokonca i ten, kto ešte netuší, akú má za dverami pohromu. Väčšiu pozornosť než hlavná postava zdravotníka, napĺňajúceho rodinné ideály, na seba strháva záporák Jacka Palancea. Jeho zrúdny gangster je chytrou alegóriou honby za zlatom, ktorá je v skutočnosti netušeným približovaním sa k smrteľnej nákaze. Občasná vtipná dialógová vsuvka sympaticky odľahčuje temnú atmosféru filmu. ()
I po více jak 70 letech tento film stále skvěle funguje. Trošku netradiční trasovači plicního moru musí vyřešit vraždu jednoho ilegálního přistěhovalce, který prý může být i z Čech. Lékař a policejní kapitán mají 48 hodin aby vytrasovali nemoc než bude pozdě. Krom času závodí i s všudypřítomnými čmuchaly od novin a s nezájmem obyvatel pomoci jim. Ačkoliv je zde psáno film Noir, tak se o Noir v pravým slova smyslu nejedná. Je to spíše čistokrevný kriminální thriller, který skvělé utíká a ani na chvíli nenudí. Má spousty zajímavých postav, jejichž chování stále dává smysl. Není to dokonalý film, ale je to poctivé řemeslo, které rozhodně pobaví a i po letech má stále co říci. A film by klidně stále mohl posloužit i jako dokonalá ukázka krajským hygienickým stanicím, jak měli správně trasovat Covid19. 8/10. ()
Galerie (33)
Zajímavosti (4)
- Režisér Elia Kazan se ve filmu objevuje jako asistent v márnici. (J.A.K.)
- V scéne, kde Blackie (Jack Palance) zasiahne Reeda (Richard Widmark) pištoľou do hlavy, si to herci najskôr nacvičili s gumovou pištoľou, no keď sa začalo natáčanie tejto scény, Palance mal skutočnú zbraň. Widmark, po jeho údere zostal dvadsať minút v bezvedomí. (westerns)
- Richard Widmark neskôr povedal o Jackovi Palanceovi: "Je to najtvrdší chlap, akého som kedy stretol. Bol to jediný herec, ktorého som sa fyzicky bál." (westerns)
Reklama