Reklama

Reklama

Recenze (1)

rivah 

všechny recenze uživatele

Nejde o komedii, nýbrž alegorii či metaforu vpádu moderního světa do tradiční, historií utvářené kultury. Komické prvky jsou tu spíše jen podprahové......./Režisér TV série o historii, který se potýká se scénářem svého prvního hraného filmu, je pověřen dohlížet na instalaci TV přenosné stanice v poušti v provincii Zahedan, poblíž afghánské hranice. Najal si skupinu mužů z kmene Tarkomanů a vybral lokace pro svůj film. Jeho žena, která pracuje na doktorské disertaci pojednávající o mongolském vpádu v 13. století do Persie, se ho pokouší odradit od práce v poušti. V noci při práci na sérii si režisér vyfantazíruje svět, který sestává z vynalézavých juxtapozicí odlišných prvků: historie filmu, historie mongolského vpádu, vlastní představy filmu a jeho bezprostředního úkolu práce v poušti./ (podle sloganu IMDb)........... Složitá struktura filmu zachycuje vzájemné sepětí vztahů. Režisér ovlivňuje svou představu zhmotněnou do formy pouště a Mongolů a zpětně je pak ovlivňován projevy Mongolů. Vyprávěcí struktura filmu je (údajně) podobná jako ta použitá v klasické knize 1001 noc.......... MONGOLOVÉ nejlépe přiléhají k tvrzení, že Kimiavi je íránský Godard. Ostatně jméno slavného filmaře se na okamžik objeví v záběru na jmenovku u zvonku......... "MONGOLOVÉ bezpochyby patří k nejskvělejším filmům celé íránské kinematografie" (Hushang Taheri,1995).............. Podle Jonathana Rosenbauma patří MONGOLOVÉ mezi 1000 nejdůležitějších filmových děl historie. ()

Reklama

Reklama