poster

Life Itself

  • Španělsko

    Como la vida misma

  • Kanada

    Life Itself

  • Austrálie

    Life Itself

Drama / Romantický

USA / Španělsko, 2018, 118 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Fifer
    **

    Jak již píše Psema, film chvíli hraje s divákem hru na ironický odstup, aby nakonec na miskách vah převážila romantika a kýčovité pseudofilosofické kecičky. Ústřední tématem je nespolehlivý vypravěč, který na nás vytahuje další a další efektní triky. Koneckonců hlavní hrdinka píše diplomku na téma nespolehlivého vypravěče. Ten začátek je proto skvělý, vtipný, dynamický, prostě strhující. Postupně se vše překlápí do roviny sentimentu. Zlomovým bodem pro mne byla samotná diplomka hlavní hrdinky, zde musím napsat alespoň část děje, který ale není hlavní příběhovou linií, takže neprozrazuje nic extra důležitého. Scenáristé nedokázali přijít s tématem, které by mohlo být skutečné vědecký, proto kdokoliv, kdo někdy diplomku psal, celkem rychle pochopí, že hrdinka nepíše vědeckou práci, ale spíš článek do nějakého esoterického magazínu. Její manžel ji zatím ujišťuje, jak je její práce geniální. Následně zvolí scenárista ten nejhorší možný závěr epizodky: profesor se hrdinku pokusí osouložit. Tedy její práce byla nejspíše geniální, což její sexistický prefesor nedokázal unést. Realita roku 2018 v kostce. Žádná fakta jenom emoce a pavěda. A lidé, kteří s tebou nesouhlasí, se tě bojí, protože jsi talentovanější než oni. Mám se tomu vůbec smát či brečet? Sám nevím :-) . Dovolím si prozradit jednu z hlavních tezí filmu, nemyslím si, že je to spoiler, ale raději dopředu varuju! Teze zni: Ve skutečném životě není nikdo hrdina, nebo padouch. Záleží na úhlu pohledu. Tohle lze však stěží označit za inspirativní myšlenku pro kohokoliv, komu je více než 20. A jakmile nám film začne filosoficky sdělovat zřejmé skutečnosti, začíná to být pekelná nuda (Thank you, Captain Obvious). Zejména finále je jeden velký kýč. Škoda.(9.12.2018)

  • Psema
    **

    Scenárista Bláznivé, zatracené lásky, Dan Fogelman, který již delší dobu slaví úspěch s „realistickým“ seriálem o obyčejných lidech This is Us, se rozhodl rozorat pole nedůvěryhodného vypravěče a přichystal si příběh o dvou rodinách, jejichž osudy se až šokujícím způsobem neustále propojují. Zatímco první třetina zaujme parádním výkonem Oscara Isaaca a všeobjímajícím cynismem, postupně se film zvrhne do červené knihovny jako z mexické telenovely, za což si od zámořských kritiků vysloužil označení letošního Collateral Beauty: Druhá šance. A to vážně není pochvala. Zamrzí hlavně silně nevyužitá Olivia Cooke z Ready Player One: Hra začíná.(13.9.2018)

  • silentname
    ***

    Neviem čo si z tohto filmu nakoniec reálne odniesť. Na jednej strane som to dopozeral do konca, mal som tam niekoľko obľúbených postáv a niečo to v sebe malo, na druhú stranu je to podľa mňa maximálne gýčovité, staré a akosi vystrelené do prázdna. Okey. Poďme sa na to pozrieť viac zblízka. "Life Itself" som si myslel, že bude niekoľko rôznych príbehov rôznych ľudí. A je to len sčasti pravda. Je to jeden veľký príbeh rozprávaný z niekoľkých rôznych uhlov a z niekoľkých rôznych príbehov, ktoré vytvárajú väčší celoka spoja sa dohromady. Neviem ako lepšie by som to pomenoval. Keď to uvidíte, pochopíte. Sústredí sa to najviac na dramatické a romantické časti. Tie sú celkom okey a majú v sebe nejakú tú iskru, no na druhú stranu sú fakt maximálne gýčovité a staré. Napriek tomu, že sa nám snaží film povedať, že všetko je neodhadnuteľné a život je nespoľahlivý rozprávač lebo ho nevieme odhadnúť, tak tento film často dokáže do svojho konceptu šupnúť taký gýč, že by som vôbec nepovedal, že to napísal sám život. Skôr, že to vysoko šuští papierom. Film je rozdelený na niekoľko častí. Niektoré lepšie. Niektoré slabšie. A hoci film nemá moment, kde by som to mal chuť vypnúť, tak v úvode sa to pokúša do seba dostať aj nejakú komédiu. A kedykoľvek sa film pokúsi o komédiu tak je jedine maximálne divný a fóry vystrelili naprázdno. Sorry. Nezasmial som sa ani raz na tom, čo sa tu chce prezentovať ako fóry. Z postáv musím najviac asi pochváliť Antonia Banderasa. Skvelý výkon, skvelá postava. Ostatné trošku balansujú a majú svoje lepšie aj slabšie momenty. Oscar Isaac je tiež celkom zaujímavý, no myslím si, že keby viac rozvíjajú jeho story a mohli ho viac poznať, tak by to bolo zaujímavejšie. A potom je tu to plynutie času. Fakt k tomu nemám čo dodať. Roky utekajú a celý svet vyzerá stále rovnako. Ako keby sme na konci boli niekedy v roku 2050, ktorý vyzerá ako rok 2017. Neviem sa v tom orientovať. Možno by to bolo tiež zaujímavejšie, keby nám film lepšie usmernil čas a trošku skúsil jednotlivé miesta odzvláštniť. Ale neurobil to. Neviem či je to skutočne hrozné, no nemyslím si, že ide o výrazný film. Na môj vkus dosť priemerný. Ak ste zvedaví čeknite si to, no nezaručujem sa, že budete spokojní. Hodnotenie: C(3.2.2019)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace