poster

Hastrman

  • anglický

    The Hastrman

    (festivalový název)

Romantický / Thriller

Česko, 2018, 100 min

Komentáře uživatelů k filmu (30)

  • Matty
    ***

    Havelkův film postrádá silnější konflikt, postupně gradující drama (kamenování v závěru přichází znenadání) a větší tajemství (identita osoby pobíhající lesem a obsah dřevěné skříně moc zvědavosti nepodněcují). Kvůli tomu ztrácí na síle také ústřední vztah. Milenci nejsou okolnostmi nuceni, aby jeden o druhého bojovali a hájili své city a taky není zřejmé, co – kromě jakési animální přitažlivosti a čtenářské vášni – je k sobě vábí. On a ona jsou natolik odlišní, že mezi nimi chybí jakákoliv chemie a vše pouze předvídatelně směřuje k odhalení pravé identity jedné z postav. Je toho zkrátka málo, co diváka zaměstnává. Subjektivní stopáž hodně přes dvě hodiny. ___ Jistý rytmus vyprávění, které místy úplně stagnuje, dodává akorát knižní a poněkud mechanicky působící dělení do kapitol podle tradic spjatých s danou roční dobou (postupně stále více iritující je také uvozování každé kapitoly písní a kamerou letící nad rybníkem – což je bohužel Havelkův oblíbený a proto velmi nadužívaný stylistický prostředek). Stejně knižně působí vesměs zbytný voice over. Přitom by scénář stačilo dramaturgicky pročistit, zamyslet se nad tím, k čemu daná scéna ve vyprávění slouží, kdo je vypravěčem (a uzpůsobit tomu fokalizaci) a dopilovat logiku návaznosti sekvencí (i záběrů, protože občas jsou patrné chyby v kontinuitě).___Kombinace vzletného romantismu, projevujícího se vedle hudby kompozicemi à la Der Wanderer über dem Nebelmeer a patetickými dialogy, a lehké nadsázky, přítomné zejména v šibalství některých postav, moc nevyšla. Film působí rozháraně, trpí podobnou krizí identity jako protagonista. Některé humorné momenty jsou pak úplně mimo celkový tón filmu (zmínka o „blinkání vody“, předstíraná autoerotika). Nejlépe pro mne Hastrman fungoval jako baladicko-hororová kronika života na českém venkově ve třicátých letech 19. století, výrazně zohledňující pohanské zvyky a lidové umění (písně, divadlo). Dost filmu pomáhají herci (zejména ve vedlejších rolích, ale Simona Zmrzlá taky dokáže potěšit, když dá průchod Katynčině divokosti a živočišnosti), kamera a pěkná hudba. ___Kdybych znal předlohu, kterou mám stále chuť si přečíst (už kvůli oné druhé rovině odehrávající se v současnosti, která je ve filmu odbyta bizarně enigmatickým epilogem), možná budu kritičtější. Takhle jsem docela smířlivý, protože mě Hastrman oproti mnoha jiným českým filmům svým obsahem ani řemeslným zpracováním neurážel, nezáměrně směšný mi přišel jen párkrát (stromový sex à la Antikrist) a některé scény, převážně spjaté s oněmi pohanskými rituály, byly vcelku působivé. 55%(19.4.2018)

  • Enšpígl
    ****

    Na filmový režisérský debut herce a divadelního režiséra Ondry Havelky jsem byl moc zvědavý, protože minulý rok byl na tuzemské filmy tak špatný, že každý orginálější námět vítám jak ban na twitteru pro D. Trumpa. Hned na úvod chci předeslat, že románovou předlohu jsem nečetl a v tomto případě nevím zda je to plus nebo minus, protože.... . Od začátku jsem se nesoustředil toliko na děj, jeho dramatičnost a gradaci, ale na hlavní postavu hastrmana a jak se ukázalo v následné diskuzi po filmu s jednou milou bytostí, udělal jsem dobře. Karel Dobrý dělá ve filmu čest svému příjmení, které můžu s přehledem aplikovat i na jeho herecký výkon. Z postavy Hastrmana jsem cítil velký smutek, touhu po štěstí, po lásce, které mu udělem osudu nejsou dopřávány. No a kolem toho se mně natočil celý příběh. O nějaký ten řádek výš jsem zmínil "PROTOŽE" a k tomu se chci vrátit neb je to klíčová výtka k filmu, musím se přiznat, že jsem občas chování ostatních postav příliš nechápal u Katynky jsem si to ještě omlouval tím, že je to žena a ženy nechápu už od mého pobytu v porodnici a zřejmě to s tím nepochopením žen dotáhnu až do mého pobytu na Olšanech, ale proč se třeba pan farář zachoval v scéně vvrhání kamenem jak se zachoval to jsem vážně nepobral. Z filmu mně to prostě jasný nebylo. Oceňuji sázku na neokoukané tváře v hlavních rolí i když v případě Karla Dobrého je to sporné, ale jeho ostré rysy v obličeji mu chudákovi po většinou přisoudili role různých fašounů a hlavní role hastrmana je určitě super výběr. V případě Simonky Zmrzlý (výborná závěrečná scéna:-) ) se určitě jedná o krásnou ženu, ale z herecký stránky si nejsem zcela jist touto volbou. Ze záverečných titlků jsem vyčetl, že Simona sama zpívala, v tom případě mně pěvecký projev přišel lepší než herecký. Necítil jsem z postavy Katynky ani smutek, ani vášeň, ani lásku, tak jak bych potřeboval a ve společných scénách z Hastrmanem to výrazně ubralo na vzájemné chemii. Z vedlejšáku je best můj miláček Jirka Lábus u Lábusa už mám rád i jeho jméno a kdyby pořád nosil otáčecí modrý prsten, klaněl by se mu u Sauron. Kdo má rád kostýmní filmy pošmákne si, tenhle obor je ve flmu zvládnut na Lva, kamera Marka Diviše rovněž výtečná práce a nevtíravě vtipný dialogy jsou svěží (dialog hastrmana s farářem o knihách je za pět hvězd). Je to balanc na hraně 3-4*, ale za ty sexy zelené boty Ondry Havelky na projekci se nakonec přikloním ke čtyřce.(19.4.2018)

  • Marigold
    **

    Zmatená, tónově nevyvážená a toporná adaptace, kterou nad hladinou drží především výtvarná kamera. Urbanův lyrický styl ale Havelka nedokázal vůbec přeložit do filmové řeči, Hastrman je dílem prkenně divadelní, dílem upoceně televizní. Navíc absolutně postrádá tempo a knižní kapitoly ještě podporují dojem, že tenhle film polyká andělíčky a marně kope nohama. Kniha je výstřední, černohumornou, groteskní i hororovou meditací nad vztahem člověka a krajiny, hrou se šelmou v nás. Film je takové hodně prosušené žabí embryo, které se zmůže jen na úsměvně doslovné citace Kaspara Davida Friedricha a vyhrocené scény, které si koledují o umístění do hrníčku s popiskem GUILTY PLEASURE.(19.4.2018)

  • xxmartinxx
    **

    Po všech těch českých odpadech poslední doby se nemůžu na tuhle upřímnou snahu o kvalitu zlobit. Nezvládnutost od ujasnění konceptu po technické provedení (je hezké, že chcete kamerou okázale kroužit nad mohutnou českou krajinou, ale když nedokážete obraz pořádně zaostřit a jasově vyvážit, radši bych se držel při zemi) to ale sráží. A jakkoliv jsem se při vedení herců snažil nesmát a přistoupit na jakousi záměrnou stylizaci, nedařilo se to a nadsamec Karel Dobrý s výrazem pedofilního úchyla, ačkoliv se nejspíš mířilo na něco mezi panem Greyem a Edvardem Cullenem, mě bavil takřka komediálně. 35 %(22.4.2018)

  • Oktavianus
    ****

    Navzdory některým chybám, které ve filmu jsou - je přece jenom znát, že jakkoli je Havelka velmi nadaný člověk, byl to pro něj filmový debut, tempo je zbytečně líné a místy herecky divadelní -, ve mně Hastrman zanechal poměrně hlubokou stopu. Jednak proto, že na zdejší poměry je to film ojedinělý, i když ne tolik výjimečný, jak se mnozí tváří: na téma vnitřních běsů v člověku, personifikovaných do postav strašidel, tu vznikl jen před dvěma lety hodně povedený a taky hodně podceněný snímek Polednice. Taky proto, že orámování českým folklorem je skvělý nápad, každá z jednotlivých kapitol je zakončena odpovídající pointou a tenhle (malinko idealizovaný) náhled na český venkov počátku 19. století se fakt povedl. Hodně mě bavily i jednotlivé postavy, ať už komické figurky jako Jiří Lábus, nejednoznačné jako Jiří Maryško či Jan Kolařík coby podivnej farář, anebo mnohovrstevnatá hlavní dvojice Karel Dobrý a Simona Zmrzlá, na niž se jednak skvěle kouká, jednak hraje výborně a je dobře napsaná. Ve filmu rochu zaniká ekologický apel, vyjádřený v epilogu, ale vynahrazuje ho "láska k obyčejnosti země" v průběhu děje. Byť tedy rozhodně nejde o dokonalé dílo, mám velkou chuť ho hodnotit vysoko, protože zdaleka není prvoplánově líbivé, ale je působivé a svým způsobem hypnotické. Po letošních českých sračkách konečně film naší kinematografie, na nějž se dá koukat.(19.4.2018)

  • Conner.s
    **

    Havelka je talentovaný divadelní režisér, ale filmová řeč je mu vzdálená. Hastrman je film, který se otrocky drží konceptu: "Jsem filmem podle knihy a chci nést její atributy", ale nemá tolik stran, tedy tolik času, stát se komplexním dílem, a ještě si ho ubírá nadužívanými pohledy na českou krajinu, které od poloviny filmu působí více než monotónně. Herci jsou velmi dobře vybraní, ale scénář jim nedává šanci stát se vrstevnatými postavami. Namísto toho jsou z nich náčrtky existencí, jejichž jednání někdy smysl dává, někdy ne. Moc jsem chtěl aby se mi tento film líbil, navzdory tomu mi však vůbec nedokázal učarovat. Havelkovi se v několika scénách podařilo vytvořit zajímavou atmosféru, ale hned vzápětí ji dokázal shodit vtipem, kterému jsem se sice často zasmál, ale působil vždy nepatřičně. Ve výsledku jsem tedy nedokázal rozklíčovat jakou atmosféru chce vlastně navodit. Možná, že to neví ani on sám, možná to byl záměr, jen na mě nezapůsobil tak jak měl. Z mého pohledu je to zkrátka celé strašně kostrbatě, nejistě vyprávěné, až jsem nabyl pocitu, že nikdo neví, co tím chtěl v počátku říct. Hastrman tedy nakonec funguje spíše jako stominutová upoutávka, díky které si pak možná Urbanovo dílo přečtete. Myslím, že to bude daleko komplexnější zážitek. 40%(19.4.2018)

  • sidonka
    ****

    "Hastrman" se řadí podle mého názoru mezi lepší průměr. Patří dokonce téměř k tomu nejlepšímu, co bylo u nás za poslední dobu natočeno, i přes jistou nejednotnost, slabší děj a jiné nedostatky. Současná produkce se mi příliš nezamlouvá a tak uvítám i takovouto změnu, která není bez chyb a trochu jí schází ta správná šťáva. Uvítala jsem i sázku na některé nepříliš obsazované herce. Herec Dobrý byl dobrej, vnitřní kouzlo mu nechybělo, postavu ztvárnil opravdu působivě, stejně tak Jan Kolařík jako farář s lidskými slabostmi a hříchy. U Katynky (S.Zmrzlé) už jsem měla výhrady, například jí scházely vášnivé pohledy či jinak znázorněná chemie mezi dvěma více než jen flirtujícími a do sebe zahleděnými jedinci, její provokace působily nepřesvědčivě v tom smyslu, že se nepřenesly na diváka, vypadala jako nepříliš zaujatá koketka, ve vztahu pak scházela předepsaná živočišnost atd. Což je škoda zejména pro to, že milostný příběh filmu dominuje a tvoří na rozdíl od vícevrstevné předlohy hlavní dějovou linii. Také mohla být více propracovaná psychologie postav, osamělost hastrmana i faráře, jejich samota v davu početnějších vesničanů. Kameraman byl místy výborný. Předlohu jsem zatím nečetla, přesto nepochybuji, že umělecky převyšuje hodnotu filmového zpracování. Ale i tak jsem ráda, že toto poetické dílko vzniklo. Už pro ten fotogenický důraz na krajinu (kniha má podle Urbana hlavně ekologický podtext, který je ve filmu jinak spíše potlačený a vztah k přírodě se pak zejména projevuje právě vizuálními vjemy, kromě záběrů na soustavu rybníků a přírody kolem ní mě zaujala například vodníkova hra s kapry a užívání si podvodního světa). Uvítala jsem i vsunuté folklórní prvky.(20.4.2018)

  • Vědma
    ****

    Už za ten fakt, že po dlouhé době jsem šla do kina na český film a nezůstala mi po něm ani špetka pachuti z trapnosti, jak se mi u nich často stává. Snad jenom trocha lítosti, že všechna ta poetičnost, tajemnost a nevšednost nebyla ještě přeci jen o trochu více využitá a ukočírovaná. Ale moje hlavní obava - a sice ta, že Karlu Dobrému neuvěřím, že je vodník a bude to celé směšné, se nesplnila. Jeho přirozený a charismatický výkon byl na filmu nejlepší. Smutek v očích a přitom suchý humor a únava z osamělosti. A přitom mělo být mnohem hůř...(22.4.2018)

  • Demon.N
    **

    Mělo to hodně velký potenciál, bohužel zůstal nedotažen. Zajímavý debut to bezesporu je, jen to divadelní oko je jiné než filmové a hra se záběry nebyla tak hravá, jak by filmu slušelo...obzvláště když byly k mání krásné lokality...na druhou stranu pro upravení vizuálu by bylo potřeba mnohem více peněz...což je poslední dobou už tradiční problém...(22.4.2018)

  • tomtomtoma
    *

    Viděno na festivalu Finále 2018, letos s přízviskem Grande. Hastrman, obřadní film slavnostního zahájení, potvrdil klesající úroveň českého filmu. Ondřej Havelka prokázal přizpůsobivost spotřebnímu trhu a film po všech stránkách na vyžadované podmínky nachystal. Oslava krajiny se mění do unifikovaného standardu předkládaných kýčovitých olejomaleb. Český vodník dostal do vínku metafyzickou podstatu transylvánského vampýra a francouzskou vzdělanost s kacířským duchem. Boj zvířecí a lidské podstaty je zúžen na neukojený chtíč tělesného uspokojení. Volba prostředků a postupů se zhlédla v konzumním základě současné doby, technická efektnost rozmařila rozhazuje své profesní dovednosti v touze ohromit, vtip si pochvaluje módnost přízemního vulgarismu a škádlivé intimity, je to značka vkusu hlavního proudu produkované zábavy. Vrcholy emocí si už nelze představit bez tklivých a chladnokrevně útočících tónů vysokých strun. Hastrman není zajímavým filmem, jen se snaží tančit s ochrannými atributy současné zábavy. Hlavní postavou efektně prázdné filmové hříčky je čechofrancouzský baron Johann Salmon de Caus (sympatický Karel Dobrý), kultivovaný a vzdělaný obdivovatel prostého lidu, který se pokouší najít své místo a pochopit své kořeny. Hlavní zápletkou se stává neukojený chtíč a touha po nespoutané rozkoši. Koloběh, ani případné ekologické poselství prázdnotu nezachrání. Hlavní ženskou postavou je temperamentní Katynka Kolářová (Simona Zmrzlá), mladá a atraktivní rychtářova dcera a rebel bez příčiny. Generační rozpor, křesťanská konfrontace s pohanským odbojem, vše je spoutáno v efektivní zkratce bohorovné nicotnosti. Okázalé a bezmyšlenkové rozhazování rukama. K výraznějším postavám patří sluha Francl (příjemný Jiří Lábus), věrný a spolehlivý baronův pomocník a opatrovník. A také farář Fidelius (Jan Kolařík), křesťanská autorita kraje, sveřepě a důvtipně se vypořádává se svou lidsky tělesnou podstatou. Z dalších rolí: Katynčin mládenec a harmonikář Jakub (Vladimír Polívka), Katynčin otec a úslužný rychtář Kolář (David Novotný), příkladně pokrokový učitel Voves (Jiří Maryško), či hamižný Kabelatsch (Norbert Lichý). Kdo má rád coolový humor na stojáka a bezduchost efektních obrazů, bude spokojen. Z mého pohledu jde o špatně oblečenou prázdnotu a považuji za nestydaté, vybírat peníze za vstupné.(22.4.2018)

  • jefff
    *****

    Divácky ne úplně jednoznačný snímek, který možná nenadchne hned při svém shlédnutí, ale nutí na něj ještě dlouhou dobu vzpomínat. Havelkův styl je neokoukaný, sází na poetiku venkova v komorním sepjatém hávu, který je pro tuzemskou kinematografii netypický. Líbil se mi i výběr neokoukaných herců a jediný, kdo mi do struktury neseděl byl Maryško, který svým groteskním herectvím svého učitele spíš parodoval. Ani černobílá postava Norberta Lichého mě moc nebavila. Zbytek osazenstva byl ovšem excelentní v čele s geniálně zahraným Hastrmanem Karla Dobrého ale i Katynka Simony Zmrzlé byla zahrána překvapivě sugestivně. Mnozí kritizují absenci silnější zápletky, ale ona tam je. Jen není prvoplánově vyobrazena. Ekologický přesah se spojí až se závěrečnou scénou, která filmu dodává melancholickou pachuť. Za mě jeden z nejlepších tuzemských filmů posledních let.(20.4.2018)

  • FilmManiac95
    **

    Působivé ukázky a neokoukané herecké obsazení slibovaly kvalitní odklon od současné tuzemské produkce. Samotný výsledek je ale bohužel jen neučesaným a zmateným dějovým slepencem. Celá recenze zde(20.4.2018)

  • klima777
    ***

    No jo no... (2,5*). A stejně si nemohu pomoci: Hastrmane tatrmane, melou! https://www.youtube.com/watch?v=yJi_dr73-wU(21.4.2018)

  • HonzaBez
    ****

    "Ej lásko, lásko, ty nejsi stálá. Jako voděnka, mezi břehama. Voda uplyne, láska pomine. Jako lísteček na rozmarýně". Folklorní hudba a lidové zvyky uspořádané do jakési kroniky života na vesnici (patrně) začátkem 19 století zajímavým způsobem rámuje mysteriózní příběh o lásce hastrmana alias barona de Caus k vesnické dívce Katynce. Přesto nejsilnější na tomto Havelkově filmovém debutu není ani zmiňovaný folklor ani daný příběh, který scénáristicky sám o sobě zas tak silný není (i když neříkám, že některé scény nepůsobí dostatečně mysteriózně ba přímo hororově) . S čeho jsem byl ale doslova unesen byla jednak nádherná hudba Petra Wejsara (i když místy jsem měl pocit, jako bych ji znal z jiného filmu - připomínalo mi to hudba ze Želar) a hlavně pak spousta úžasných záběrů kamery. Snímek je v tomto směru doslova nabitý vizuálními vjemy. Prostě pastva pro oči. V některých momentech (zejména když je na scéně Jiří Lábus) se dostaví mírně ironické situace či vysloveně vtipné momenty (viz třeba " Zmrzlý maso nemůže oživnout... Že nemůže? Podívejte se na mě. Stačil čas s rumem...."). Proč tedy nedávám plný počet hvězdiček? Především proto, že jsem vůbec nepobral konec filmu, který se (oproti jeho zbytku) odehrává v současnosti. I když možná, že až si přečtu literární předlohu Miloše Urbana, že to pochopím...Do té doby pro mě ale film skončil dosti výstižnými slovy faráře: "Oblékáš se jako člověk, ale nikdy jím nebudeš."(23.4.2018)

  • Zmrv
    ****

    Jako adaptace knihy Hastrman selhal. Z vícerstevnatého "zeleného románu" vytáhli scénáristé romantickou linku a hlavní, ekologický, příběh Urbanovy předlohy kompletně vypustili. Ve výsledku to ale kupodivu až tak nevadí. Hastrman je tak poněkud neobvyklou romancí, která by mohla být označena za jakousi variaci na téma Kráska a zvíře. Jako taková funguje, ale chybí jí něco navíc. Co za mě film vyzdvihuje nad průměr, je výborná kameramanská práce (obzvláště vzdušné záběry krajiny) a fakt, že ústřední duo své role herecky zvládlo velmi dobře (ale to opravdu nemohli sehnat do hlavní ženské role blondýnu, aby to odpovídalo předloze?!). Hastrman tak není film, na který by se nějak dlouho vzpomínalo, ale dostatečně se vymyká typické české produkci, aby si ani nezasloužil přehannou kritiku. 70%(23.4.2018)

  • mh.mail
    ***

    60% — Film by se dal shrnout jedním bonmotem: „Dobrý je dobrý a Zmrzlá je zmrzlá.“ Nevím, co vedlo Ondřeje Havelku, že si pro svoji režisérskou prvotinu „na stará kolena“ vybral zrovna tento námět, ale myslím si, že se nemá zač stydět. Knižní předlohu jsem nečetl, takže hodnotit můžu pouze to, co jsem viděl na plátně. Celkem zajímavý, rozhodně netradiční příběh, ve kterém jsem zahlédl záblesk klasické pohádky o krásce a zvířeti. Postoj barona byl celkem jasný - jako již poněkolikáté se zamiloval do ženy a těžce a bolestivě tomuto puzení odolával. Co však pro mě bylo nejasné, byl postoj Katynky. Tato sečtělá dívka, která inteligencí značně převyšovala ty, mezi kterými žila, asi doopravdy milovala pouze svého Jakuba, který tragicky zahynul. „Vztah“ k baronovi pak plynul spíš ze zvědavosti a nudy a byl daleko více provokací, než hlubším citem. Dívka tak dlouho provokovala, až nakonec dostala to, co žádala, ale o čemž příliš pozdě zjistila, že vlastně nechtěla. Ale kostky již byly vrženy. Kdyby ji baron rozmrazil v dnešní době, byla by zaručeně hitem kampaně #MeToo, protože její „Před dvěma sty lety jsem byla znásilněna hastrmanem...“ by těžko mohlo být překonáno. Jak jsem se dočetl v jedné recenzi, závěrečný obraz ze současnosti zastupoval druhou část románové předlohy, která se prý odehrává v současnosti. Pro neznalého však představoval spíš zmatení a rozhodně ve mě nevyvolal ten dojem, jaký asi měla vyvolat zmiňovaná část románu, neboť jsem si to nedal do souvislosti s devastací přírody člověkem, ale pouze s tím, že se hastrman zatím nenaučil ovládat svůj hněv. Skoro bych řekl, že si ten poslední obraz mohli autoři odpustit.(23.4.2018)

  • Majkak
    ***

    Nevyužitá příležitost na téma zvíře v člověku. Havelka střídá solidní momenty s popisnými folklórními slavnostmi. Scénář se příliš nepovedl, kromě několika logických seků mně vadila občasná vnitřní rozpornost. Filmu dominuje vynikající Karel Dobrý, skvělá volba pro tuto roli. Simona Zmrzlá má být výjimečně nadanou dívkou s divokou nezávislou povahou, přičemž na plátně se pohybuje holka, co se snaží dostat Hastrmana za každou cenu do postele a aby udělala dojem, předstírá, že čte knihy. Nejzajímavější jsou momenty dialogy Hastrmana s farářem, jako dvou mužů, kteří jsou současně zataženi do centra pozornosti stejně jako předurčeni k osamělému životu. Tato paralela ale není nijak rozpracována, stejně jako příliš nefunguje boje člověka se zvířetem ve vnitřními životě Hastrmana.(19.4.2018)

  • Dillon
    ****

    Boží.(22.4.2018)

  • Chilly00
    **

    Předně přiznávám, ze knižní předlohu jsem nečetla. Ale nemyslím si, ze by to zásadně ovlivnilo můj názor na film, který měl pro mě několik zásadních nedostatku. Předně absolutně nefunguje jakákoliv dynamika vyprávění, od čehož se odvíjí problematické tempo filmu a absence postupné gradace, což dělá film rozvleklým až nudným. Ústřední vztah hlavních protagonistů se nijak nevyvíjí... od začátku příběhu kolem sebe chodí, vrhají na sebe významné pohledy a to se vlastně nezmění až do zbytečně teatralni sexuální scény v závěru, která působí víceméně spis jako parodie. Další věcí je zvláštní psychologie postav, u kterých jsem v mnoha případech vůbec nechápala jejich motivaci (hlavně farář a Katynka). A za třetí mě vadilo až příliš expresivni a divadelní herectví hlavních představitelů, což se snažil občas scénář vykompenzovat vtipem, který byl ale často až příliš podbizivý a spis trapný. Plusem je určitě krásná kamera a slušný výkon Karla Dobrého (kdyby ubral na výrazu bylo by to hned ještě lepší).(19.4.2018)

  • Kamas
    ****

    Musím říct, že jsem z filmu trochu rozpačitá a nevím, zda dát 3 nebo 4 hvězdy. Film, který svou náladou spadá do podobné kategorie jako byla Kytice nebo Máj. Milovníci kostýmních dramat, starých zvyků, národopisu a skanzenů si přijdou na své, je tam nádherně vyobrazená příroda tajemného a mystického Českého středohoří a to vše za krásného hudebního doprovodu, u které jsem měla od prvních tónů husinu. Ale to je asi tak vše, co bych mohla vyzdvihnout. Samotný děj ve mě svým zpracováním nezanechal tolik dojmů a pocitů, spíš zacílil na lyrickou a poetickou notu v duši. Karel Dobrý byl jistě ve své roli barona výborný a nespoutaná Katynka by od minuty mohla hrát sestru Vinnetoua, ale něco mi ve vyjádření celého jejich vztahu scházelo. Film dle mého názoru místy šlapal vodu a některé scény s kráčejícím baronem přírodou a rozhled po krajině mohly být využity k většímu rozehrání citu nebo "spalující vášně" mezi zarputilým baronem a provokující Katynkou. Za mě je to slabší příběh lemovaný krásnou krajinou, starými zvyky a nádhernou hudbou.. Nakonec dávám 4 hvězdy, protože jsem ráda, že se nenatáčí vše ze současnosti a tato doba je mi mnohem bližší. Mimochodem, Karel Dobrý má stejný hlas jako Igor Bareš :)(20.4.2018)

<< předchozí 1 2
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace