poster

Hastrman

  • anglický

    The Hastrman

    (festivalový název)

Romantický / Thriller

Česko, 2018, 100 min

Komentáře uživatelů k filmu (172)

  • Tosim
    ***

    Unylý příběh bohužel snaha a obstojná technická stránka nezachrání. Strašně jsem to Havelkovi přál, Urban je nesmírně zvláštní a tím pádem dost neuchopitelný autor, i když Jiřímu Strachovi se to se Santiniho jazykem relativně povedlo. Nejlepší na Hastrmanovi byl emocionální, strhujícím způsobem hrající (pro mě prakticky neznámý) Jan Kolařík.(3.5.2018)

  • Matty
    ***

    Havelkův film postrádá silnější konflikt, postupně gradující drama (kamenování v závěru přichází znenadání) a větší tajemství (identita osoby pobíhající lesem a obsah dřevěné skříně moc zvědavosti nepodněcují). Kvůli tomu ztrácí na síle také ústřední vztah. Milenci nejsou okolnostmi nuceni, aby jeden o druhého bojovali a hájili své city a taky není zřejmé, co – kromě jakési animální přitažlivosti a čtenářské vášně – je k sobě vábí. On a ona jsou natolik odlišní, že mezi nimi chybí jakákoliv chemie a vše pouze předvídatelně směřuje k odhalení pravé identity jedné z postav. Je toho zkrátka málo, co diváka zaměstnává. Subjektivní stopáž hodně přes dvě hodiny. ___ Jistý rytmus vyprávění, které místy úplně stagnuje, dodává akorát knižní a poněkud mechanicky působící dělení do kapitol podle tradic spjatých s danou roční dobou (postupně stále více iritující je také uvozování každé kapitoly písní a kamerou letící nad rybníkem – což je bohužel Havelkův oblíbený a proto velmi nadužívaný stylistický prostředek). Stejně knižně působí vesměs zbytný voice over. Přitom by scénář stačilo dramaturgicky pročistit, zamyslet se nad tím, k čemu daná scéna ve vyprávění slouží, kdo je vypravěčem (a uzpůsobit tomu fokalizaci) a dopilovat logiku návaznosti sekvencí (i záběrů, protože občas jsou patrné chyby v kontinuitě).___Kombinace vzletného romantismu, projevujícího se vedle hudby kompozicemi à la Der Wanderer über dem Nebelmeer a patetickými dialogy, a lehké nadsázky, přítomné zejména v šibalství některých postav, moc nevyšla. Film působí rozháraně, trpí podobnou krizí identity jako protagonista. Některé humorné momenty jsou pak úplně mimo celkový tón filmu (zmínka o „blinkání vody“, předstíraná autoerotika). Nejlépe pro mne Hastrman fungoval jako baladicko-hororová kronika života na českém venkově ve třicátých letech 19. století, výrazně zohledňující pohanské zvyky a lidové umění (písně, divadlo). Dost filmu pomáhají herci (zejména ve vedlejších rolích, ale Simona Zmrzlá taky dokáže potěšit, když dá průchod Katynčině divokosti a živočišnosti), kamera a pěkná hudba. ___Kdybych znal předlohu, kterou mám stále chuť si přečíst (už kvůli oné druhé rovině odehrávající se v současnosti, která je ve filmu odbyta bizarně enigmatickým epilogem), možná budu kritičtější. Takhle jsem docela smířlivý, protože mě Hastrman oproti mnoha jiným českým filmům svým obsahem ani řemeslným zpracováním neurážel, nezáměrně směšný mi přišel jen párkrát (stromový sex à la Antikrist) a některé scény, převážně spjaté s oněmi pohanskými rituály, byly vcelku působivé. 55%(19.4.2018)

  • Enšpígl
    ****

    Na filmový režisérský debut herce a divadelního režiséra Ondry Havelky jsem byl moc zvědavý, protože minulý rok byl na tuzemské filmy tak špatný, že každý orginálější námět vítám jak ban na twitteru pro D. Trumpa. Hned na úvod chci předeslat, že románovou předlohu jsem nečetl a v tomto případě nevím zda je to plus nebo minus, protože.... . Od začátku jsem se nesoustředil toliko na děj, jeho dramatičnost a gradaci, ale na hlavní postavu hastrmana a jak se ukázalo v následné diskuzi po filmu s jednou milou bytostí, udělal jsem dobře. Karel Dobrý dělá ve filmu čest svému příjmení, které můžu s přehledem aplikovat i na jeho herecký výkon. Z postavy Hastrmana jsem cítil velký smutek, touhu po štěstí, po lásce, které mu udělem osudu nejsou dopřávány. No a kolem toho se mně natočil celý příběh. O nějaký ten řádek výš jsem zmínil "PROTOŽE" a k tomu se chci vrátit neb je to klíčová výtka k filmu, musím se přiznat, že jsem občas chování ostatních postav příliš nechápal u Katynky jsem si to ještě omlouval tím, že je to žena a ženy nechápu už od mého pobytu v porodnici a zřejmě to s tím nepochopením žen dotáhnu až do mého pobytu na Olšanech, ale proč se třeba pan farář zachoval v scéně vvrhání kamenem jak se zachoval to jsem vážně nepobral. Z filmu mně to prostě jasný nebylo. Oceňuji sázku na neokoukané tváře v hlavních rolí i když v případě Karla Dobrého je to sporné, ale jeho ostré rysy v obličeji mu chudákovi po většinou přisoudili role různých fašounů a hlavní role hastrmana je určitě super výběr. V případě Simonky Zmrzlý (výborná závěrečná scéna:-) ) se určitě jedná o krásnou ženu, ale z herecký stránky si nejsem zcela jist touto volbou. Ze záverečných titlků jsem vyčetl, že Simona sama zpívala, v tom případě mně pěvecký projev přišel lepší než herecký. Necítil jsem z postavy Katynky ani smutek, ani vášeň, ani lásku, tak jak bych potřeboval a ve společných scénách z Hastrmanem to výrazně ubralo na vzájemné chemii. Z vedlejšáku je best můj miláček Jirka Lábus u Lábusa už mám rád i jeho jméno a kdyby pořád nosil otáčecí modrý prsten, klaněl by se mu u Sauron. Kdo má rád kostýmní filmy pošmákne si, tenhle obor je ve flmu zvládnut na Lva, kamera Marka Diviše rovněž výtečná práce a nevtíravě vtipný dialogy jsou svěží (dialog hastrmana s farářem o knihách je za pět hvězd). Je to balanc na hraně 3-4*, ale za ty sexy zelené boty Ondry Havelky na projekci se nakonec přikloním ke čtyřce.(19.4.2018)

  • Marigold
    **

    Zmatená, tónově nevyvážená a toporná adaptace, kterou nad hladinou drží především výtvarná kamera. Urbanův lyrický styl ale Havelka nedokázal vůbec přeložit do filmové řeči, Hastrman je dílem prkenně divadelní, dílem upoceně televizní. Navíc absolutně postrádá tempo a knižní kapitoly ještě podporují dojem, že tenhle film polyká andělíčky a marně kope nohama. Kniha je výstřední, černohumornou, groteskní i hororovou meditací nad vztahem člověka a krajiny, hrou se šelmou v nás. Film je takové hodně prosušené žabí embryo, které se zmůže jen na úsměvně doslovné citace Kaspara Davida Friedricha a vyhrocené scény, které si koledují o umístění do hrníčku s popiskem GUILTY PLEASURE.(19.4.2018)

  • Fr
    ****

    „JSI STUDENÝ A KLUZKÝ JAKO HAD. CO JSI ZAČ? CO JSI ZAČ…“ /// Karlos Dobrý v mnohem lepší roli než v tý Troškově pohádce. Celkově to beru jako takovej pokus o následování Kytice. Maj hodně podobnýho… Simona Zmrzlá (jak příhodný jméno…) by byla parádní loupežnická holka, ďáblice i vodnická paní. Prostě kdokoliv, komu v žilách koluje živelná krev. Lábus i Novotný zase maj roli, která jim padne. Beru i tu zajímavou atmosféru mixu mysteriózna s realitou. Ano, je tam dost kýčovitosti, ale… prostě zase něco jinýho – a hlavně českýho! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou knihu, kterou v roce 2001 napsal Miloš Urban, číst nebudu. 2.) Víc než ženský mě vzrušuje voda (pivo? Tak to je jiná pohádka…). 3.) Uložil jsem si starou k ledu. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ *(21.12.2018)

  • tron
    ****

    Geniálne a fanastické. Presne moja šálka kávy. Zbožňujem tento návrat k mystike našich predkov, piesne, zvyky, tradície, pohanské a iné slávnosti, prekrásnu, pochmúrnu, jesennú výpravu dediny v zovretí lesov a – to najmä – rybníkov, močiarov a riek. Úchvatná koncovka, ktorú som nečakal. Uhrančivý Karel Dobrý a živočíšne koketná Simona Zmrzlá, ktorá si so všetkými zahráva. Scenár možno nie je žiadny extrémny zázrak, ale toto je presne ten typ filmu, kedy si poviete, že to zachránili práve herci. Lebo ak by v tom hrali iní, slabší herci, nebolo by to ono. Dobrý (ktorý je fakt dobrý) a Zmrzlá (ktorá je na konci naozaj dosť zmrznutá) sú však skvelí a úžasní. Úžasná je však bez debaty aj atmosféra a Jiří Lábus.(8.1.2019)

  • emma53
    *****

    Jsem ráda, že neznám předlohu, jinak bych možná hledala mouchy, kdo ví? Takhle jsem byla nadšená celkovým zpracováním (námětem), hereckými postavami a v neposlední řadě vhodně vybranými exteriéry. Hlavní poslava Karel Dobrý si mě získal svým charismatem na rozdávání a kouzelným úsměvem do mysli a nejen do něj. Zatím jsem ho znala spíš v těch záporných rolích a nebo téměř neviditelného mezi ostatními zahraničními hereckými esy. Velká škoda! Po tomhle filmu se to už nestane. Z něj ta láska, ale i rozervaná duše jen tryskala, což bylo nejpatrnější z jeho bolestného řevu v lese. O Katynce jsem chvilku přemýšlela, protože její role byla nejednoznačná. Pohřbila svého milovaného, plakala u jeho hrobu a najednou velká změna. Objeví se baron, párkrát se kolem ní otočí a hrob zůstal ladem. Ale její chování tak úplně nekorespondovalo s baronovým. Ona byla vysloveně provokantka a ještě si v tom libovala (viz např. umyvadlo za zdí) i když věděla, že ho to dráždí. Alespoň tak jsem to vnímala já a to bylo víc takových situací, zkrátka mně k srdci oproti baronovi nepřirostla. Jediné, co by jí mohlo trochu omluvit, byla absence její matky. Ale jako herečka se toho v tom případě ujala velmi dobře o zpěvu ani nemluvím. Proto mně konec vyhovoval, baron to zařídil velmi dobře. Pro mě to byl velmi silný emotivní zážitek a Karla Dobrého v budoucnu na sto procent už nepřehlédnu.(9.1.2019)

  • xxmartinxx
    **

    Po všech těch českých odpadech poslední doby se nemůžu na tuhle upřímnou snahu o kvalitu zlobit. Nezvládnutost od ujasnění konceptu po technické provedení (je hezké, že chcete kamerou okázale kroužit nad mohutnou českou krajinou, ale když nedokážete obraz pořádně zaostřit a jasově vyvážit, radši bych se držel při zemi) to ale sráží. A jakkoliv jsem se při vedení herců snažil nesmát a přistoupit na jakousi záměrnou stylizaci, nedařilo se to a nadsamec Karel Dobrý s výrazem pedofilního úchyla, ačkoliv se nejspíš mířilo na něco mezi panem Greyem a Edvardem Cullenem, mě bavil takřka komediálně. 35 %(22.4.2018)

  • Tom_Lachtan
    ****

    V rámci jakéhosi podžánru "paranormální romance" si moc nedovedu představit lepší výsledek, obzvlášť když se jedná o žánrovku natočenou v čechách. Hlavním tahákem je jednoznačně Hastrman Karla dobrého, který se konečně dočkal velké filmové role a také kamera Diviše Marka, která by nejspíš dokázala krásně zabrat i máselnici, kterou někdo pohodil v lese a usídlila se v ní rodinka obzvláště nehezkých krys (krysy tu nejsou, za to spousta kaprů). Děj je na mnoha místech rozvleklý, působí knižně, ať už některé dialogy, nebo postavy samotné, ale... To všechno pomáhá vytvářet zajímavou magickou atmosféru, která je tu prostoupena celým filmem a obzvlášť při scénách, kdy se dějí různé "pohanské věci" má obrovskou sílu. Jasně, lepší to být mohlo, ale ne o moc. A obsadit do jedné z hlavních rolí herce, který je sám o sobě spoilerem své postavě, je v pravdě geniální (O=(28.4.2018)

  • D.Moore
    ****

    O lásce a vášni a o tom, že každý člověk i nečlověk ji prožívá jinak. Povedlo se a po předloze možná také sáhnu, Karla Dobrého ovšem při čtení z hlavy jistojistě nevyženu, protože jeho výkon je spolu s krásnými záběry krajiny tím, co drží Hastrmana, ehm, nad vodou.(5.7.2018)

  • LiVentura
    ****

    Velmi zručně natočené fantasy dílko, taková ta pohádka pro dospělé na úrovni Kytice ap. Pro děti URČITĚ NE!!!(21.12.2018)

  • mchnk
    ****

    Kráska a zvíře z českých rybníků a potůčků aneb Zase ta žena. Stvoření, které nedá spát nesmrtelnému, ani služebníku božímu. Žel, na tomto romantickém souboji se sebou samým a svými tělesnými touhami, stojí celý příběh, jakási hlubší podstata či detaily života naší oblíbené, zelené pohádkové bytosti, jež má v Čechách určitě své postavení, zůstává divákovi skryta. Film je lehce monotónní, střídání přeletů nad vodou a polopohanských tradic s pěknými písněmi, krásným způsobem oslavující život i vztah k přírodě, vše prokládané silnou touhou, jak vlastně na tu rychtářovu dceru. Podivný černý humor mne také trochu zaskočil. V závěru se vše z přehnané poetiky probudí, nabízí to, co mohlo ve filmu přijít mnohem dříve a pokračovat na podobné vlně, takto mi v příběhu zůstalo dokonce i několik zcela zbytečných postav. Nicméně v rámci současné tuzemské tvorby se jedná o velmi povedený historický film, drsně navazující na současnost, což si vychutnají zejména občané Mostecka a s docela silným nádechem české venkovské kultury a nejen rybníkářských tradic. Je velmi lehké tento povedený debut shodit, ale osobně k tomu nevidím žádný důvod, jsem skromně spokojen a rád, že se něco takového u nás točí. [Kino Citadela - Litvínov](6.5.2018)

  • misterz
    ****

    Krásne lyrizovaný príbeh s obrazom rustikálnej drámy. Skoro až balada, takéto niečo ja môžem. Tá veršovaná poetika sa sem veľmi hodila, celej tej tragédii okolo hlavnej postavy dodala príjemné hypnotické vyznenie. Páčila sa mi aj výprava, i keď nejaké tie chybičky by sa v tomto smere našli, ale nič hrozné. Slušný nadpriemer. 80/100(23.1.2019)

  • kingik
    ***

    Tak už i česká kinematografie má svůj typický divnofilm. Nepříliš umělecky vyvážený příběh hastrmana obšourníka, který si myslí na vilnou Katynku, opravdu strhne grandiózní odvahou natočit něco pramálo konzumního, příslušně mokrosuchého a na české prostředí i mírně kontroverzního. Co nestihl Vorlíček, v tom už Ondřej Havelka tolik nepokračuje. Vydává se totiž vlastní cestou a jeho navození iluze vyzrálé režie je dokonalé a snadno se tomu dá podlehnout. Ovšem je zde jeden podstatný zádrhel - i bez znalosti literární předlohy Miloše Urbana je více než znát, že musela být značně komplikovaná, tudíž na filmové plátno obtížně převeditelná. Dejme tomu, že v Karlovi Dobrém se našel ideální představitel mužíka, pro něhož je vodní živel nezbytně životadárným. Ale co o jeho postavě tak dohromady víme? Fajn, vydává se za barona, patrně je nesmrtelný, proč a hlavně kvůli čemu se ale frekventovaně stěhuje z místa na místo, jak je nám v jedné z replik naznačeno, to zůstane víceméně utajeno, i to, jak ho má vlastně divák vnímat, není příliš jasné. Kladně či záporně? Režisér si ještě vypomáhal vnitřními monology, zdůrazňujícími psychologické pochody ústředního kavalíra. Technickou výtku bych měl i ke scénám, v nichž se potápí. Od hastrmana bych čekal hbitější pohyb pod vodou a určitě se neodboural ani dojem, že herec pod hladinou urputně nezadržuje dech. To objekt jeho touhy byl podstatně smyslnější. Simona Zmrzlá rozmrzne i pyj v ledu, takže o její klín zápolí málem půlka vesnice, a v žádném případě se při styku s ní nedoporučuje mít nenabroušenou sekeru, aby se předešlo nedostatku polen, sloužících k výrobě sex panen (však uvidíte). K tomu se vsadilo na rozdělení vyprávění do kapitol, takže prožijeme různá roční období a tradice s nimi spjaté, přičemž se divák stane svědkem pohanských rituálů. Přišlo mně to příliš nepříjemně strojově přesné, načež každý počátek kapitoly provázela úděsná zpívánka doprovázená poetickým přeletem kamery nad luhy a háji. Havelka nepřišel s filmem, který by svoji atraktivnost dával na odiv. Je to vyloženě dílo velmi specifické, nesoucí v sobě nejeden různorodý žánrový prvek, čekající na své objevení. Zrežírované je příslušně kvalitně, herecká garda je vyhovující, i tak působila ale poněkud druhořadě, celkově se hlavně nedařilo vzbudit můj zájem o hastrmanské vodní hrátky natolik, aniž bych zdárně ignoroval fakt, že Vorlíčkova stařičká vodnická konkurence byla přece jen zábavnější a invenčnější v mnoha ohledech. 5/10(25.12.2018)

  • Vančura
    ***

    Na film jsem byl hodně zvědavý, protože mě zajímalo, jak se Havelka vypořádal s předlohou (které si však literárně příliš necením). Ve výsledku jsem byl poměrně zklamaný, film mi přišel hodně nudný, především kvůli velmi slabému ději. Kdyby ten scénář vyprávěl nějaký poutavější příběh, hned by mě zaujal víc (zde si nejspíš vybrala svou daň provázanost s předlohou). Takto se mi tam líbily asi jen lokace, kamera, obsazení neokoukanými hereckými tvářemi, a částečně i soundtrack, byť jeho autora moc nemusím. Jinak mi to celkově přišlo takové... hodně nevěrohodné. Prostě jsem se celou dobu nemohl zbavit vědomí toho, že sleduji herce z naší současnosti, kteří - navlečeni do historických kostýmů - mluví v kulisách skanzenu archaickou češtinou, a vůbec jsem jim to nevěřil. Obzvláště všechny podvodní scény mi přišly extrémně nevěrohodné - Karel Dobrý ani při nejlepší snaze prostě vodníka ve svém živlu nepřipomíná ani vzdáleně, a jen jsem počítal vteřiny do nejbližšího střihu, abych viděl, jak dlouho vydrží jeden záběr na jedno nadechnutí. Film v tomto ohledu podle mě prostě dojíždí na určitou "nezfilmovatelnost", jíž se Urbanův text vyznačuje - marná sláva, ale to, co v literárním textu s lehkostí vystihne pár vět a zbytek zajistí čtenářova fantazie, ve filmu prostě dost dobře natočit nejde, byť by si tvůrci pomáhali sebelepšími speciálními efekty (ty mi zde mimochodem přišly poměrně slabé, pravděpodobně z finančních důvodů - omezeným rozpočtem si zde také vysvětluji relativně početně skromný komparz). Celkově soudím, že "zázračný celovečerní filmový debut" se zde nekonal, akorát si nejsem jistý, zda je to osobou režiséra a scenáristy jako takovou, nebo zda prostě z Urbana víc dostat nešlo - skoro jsem v pokušení víc věřit druhé možnosti.(20.12.2018)

  • Slarque
    ***

    Tuhle literární adaptaci drží nad vodou hlavně kameraman a herci v hlavních rolích. Nefunguje členění filmu do kapitol, nemístná snaha o humor, komentář ani konec. Většina vedlejších postav jsou jen karikatury. Ondřej Havelka si jako režisér-debutant ukousl moc velké sousto a nakonec spíš selhal. Ale paradoxně je mi jeho selhání pořád sympatičtější než běžná domácí hra na jistotu.(28.8.2018)

  • Big Bear
    ****

    Ach škoda přeškoda zpívá se v lidové písni, protože tohle mělo velký potenciál ! Již před nedávnem mne nadchl dokonce studentský film Lesa pán o hejkalovi a máme tu další tajemnou bytost z říše mýtů a pohádek - hastrmana. Nečekejte však žádného pana Puškvorce či Česílka, tedy jakéhosi zeleného mužika v zeleném kabátku s dlouhou fajfkou a pentlemi jak je známe z obrázků Josefa Lady. Baron de Caus vypadá jako úplně normální baron. Je dobře vychován, vzdělán, zná mravy, je finančně zajištěn a na panství v Čechách kam se vrací podporuje češství, tedy netrvá na němčině. Jeho specializací jsou vodní díla. Z mokřadů ležících ladem dělat soustavy rybníků aby voda zůstala v krajině, ale byla ku prospěchu všem. Tuto zálibu sdědil po otci stejně jako tajemnou bednu vystlanou slámou... Topení lidí bere jako přežitek a nehodlá se tím zabývat. V Čechách se mu líbí ač už viděl kus světa... Jenže i vodník se zřejmě může zamilovat a tak když potká Katynku, je zle. Když se totiž vodníkovi začnou zapalovat lýtka, vyschne mu šos :-). A to je jaksi problém. Upřímně jsem se muc nedivil, zakoukat se do očí divoženky Simony Zmrzlé asi bych taky zapomněl na hráze a stavidla... Nevím kde ji pan Havelka našel, ale za to klobouk dolů, protože ona je vážně zajímavá ! Hastrman samozřejmě nemůže prozradit svoji identitu a tak se trápí nenaplněnou láskou, protože se zdá, že Katynce jeho přítomnost není nepříjemná... To vše však vyvrcholí v pořádné drama. Máme tak zde romanticko poetickou baladu plnou krásných záběrů na vodu i na procházející se pár po březích rybníků a potůčků. Lehce si to nese ducha viktoriánských filmů, starých sídel a romantismu. Bohužel Havelka neukočíroval vyváženost mezi tímto a drama, které nastane. Některé filmové sekvence totiž byly točeny naprosto amatérsky, navíc k nim byla přidána příšerná hudba, takže to působí jako by jste najednou dostali z obrazovky facku. Přitom Karel Dobrý hned po Danu Bártovi aspiruje na českého filmového hastrmana ovšem pominu-li éru vodníků osmdesátých let v podání udavače STB Josefa Dvořáka nebo vyvedené rodinky v Dr, Mráčkovi. Dobrý byl prostě typově vybrán dokonale! Atmosféru to mělo také pěknou včetně všech těch lidových zpěvů... Jak říkám, je to škoda. Mohli jsme mít svojí vlastní tajmenou bytost z jezera pod Bezdězem, podobně jako v Transylvánii mají svého Drákulu. Za vidění film ale rozhodně stojí, protože v českých vodách kinematografie a to značně stojatých a zahnívajících se objevil zcela nový a velmi zajímavý tvor ! Dávám tedy za 3,5 resp. 4 porculánové hrníčky s pokličkou, ale ten jeden je ještě prázdný ! * * * *(5.1.2019)

  • Oktavianus
    ****

    Navzdory některým chybám, které ve filmu jsou - je přece jenom znát, že jakkoli je Havelka velmi nadaný člověk, byl to pro něj filmový debut, tempo je zbytečně líné a místy herecky divadelní -, ve mně Hastrman zanechal poměrně hlubokou stopu. Jednak proto, že na zdejší poměry je to film ojedinělý, i když ne tolik výjimečný, jak se mnozí tváří: na téma vnitřních běsů v člověku, personifikovaných do postav strašidel, tu vznikl jen před dvěma lety hodně povedený a taky hodně podceněný snímek Polednice. Taky proto, že orámování českým folklorem je skvělý nápad, každá z jednotlivých kapitol je zakončena odpovídající pointou a tenhle (malinko idealizovaný) náhled na český venkov počátku 19. století se fakt povedl. Hodně mě bavily i jednotlivé postavy, ať už komické figurky jako Jiří Lábus, nejednoznačné jako Jiří Maryško či Jan Kolařík coby podivnej farář, anebo mnohovrstevnatá hlavní dvojice Karel Dobrý a Simona Zmrzlá, na niž se jednak skvěle kouká, jednak hraje výborně a je dobře napsaná. Ve filmu rochu zaniká ekologický apel, vyjádřený v epilogu, ale vynahrazuje ho "láska k obyčejnosti země" v průběhu děje. Byť tedy rozhodně nejde o dokonalé dílo, mám velkou chuť ho hodnotit vysoko, protože zdaleka není prvoplánově líbivé, ale je působivé a svým způsobem hypnotické. Po letošních českých sračkách konečně film naší kinematografie, na nějž se dá koukat.(19.4.2018)

  • Flego
    ****

    Česká slovesnosť podporená spievanými veršami, živočíšna provokatívnosť mladej dedinčanky a utiahnutosť zatrateného muža, ktorý si uvedomuje svoju tragiku - to sú hlavné atribúty filmového debutu Ondřeja Havelku. Príbeh lásky je zabalený v čarokrásnom prostredí jazier a močiarov, kamera si ich náramne užíva, taktiež šikmé slnečné svetlo dodáva filmu príjemné teplo také kontrastné voči mnohým dramatickým scénam. Herecké obsadenie je na jedničku.(14.12.2018)

  • hrona
    ****

    Veliké díky panu Havelkovi za tak překrásný film, jakým Hastrman je. Démonický Karel Dobrý, sexy Simona Zmrzlá,nádherné prostředí vsazené do aktuální doby. Musím vyzdvihnout i hudební složku, ta mě moc bavila. Jen dle mého názoru zbytečně useklý závěr. Nicméně DVD je obdařeno alternativním koncem, který toho spousty osvětlí. Škoda, že nebyl použit na přímo.(16.12.2018)

<< předchozí 1 2 3 4 5 7 9
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace