Reklama

Reklama

The Orville

(seriál)
  • USA The Orville (více)
Trailer
USA, (2017–2022), 31 h 43 min (Minutáž: 42–86 min)

Tvůrci:

Seth MacFarlane

Hrají:

Seth MacFarlane, Adrianne Palicki, Penny Johnson Jerald, Scott Grimes, Peter Macon, J. Lee, Mark Jackson, Jessica Szohr, Halston Sage, Anne Winters (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(3) / Epizody(36)

Seriál se odehrává 400 let v budoucnosti a sleduje dobrodružství průzkumné vesmírné lodi Orville střední úrovně. Její posádka, lidská i mimozemská, čelí zázrakům a nebezpečím vesmíru. (Disney+)

Recenze uživatele Martrix k tomuto seriálu (24)

Staré rány (2017) (S01E01) 

Všichni hned poznají, co má tento seriál parodovat. O to větší překvapení je, když se tak neděje a pilot se tváří s výjímkou pár pitomoučkých šťouchanců, jako sice nízkorozpočtové, ale vážně míněné sci-fi. I přes slaboduchou zápletku a neherectví většiny postav, se dalo najít x míst, kde by se mohla objevit nějaká ta hláška. Nic. Tvůrci evidentně neměli páru, co vlastně chtějí natáčet, takže pilot posloužil jako zkušební video. Podle místního hodnocení to má být v dalších dílech lepší, tak zkusím, ale už teď je mi jasné, že MacFarlane se mi humorem do vkusu netrefí. Kvalitativně je to stejná nádhera, jako Legends of Tomorrow...třetí liga, jak s herci, tak výpravou. Jen těch triků je tady mnohem víc a nejsou zase tak tragické. ()

Výkon rozkazu (2017) (S01E02) 

S výjimkou rádobyvtipného konce, to byla atrapa nějakého rozvernějšího trekovského dílu. Tomu žánrovému zařazení mezi komedie nerozumím. Jakékoliv pokusy o vtip končí trapností. Tvůrci si dali spoustu práce s tím, aby Orvill vypadal stejně dobře jako ST, měl podobně dětinsky laděné příběhy a výsledek není španý, ale pokud měli ambici přinést i trochu vtipu, tak to nefunguje a myslím, že po chatrné kopii Star Treku, kde se občas někdo pokusí zavtipkovat, snad ani poptávka není. Vysoká hodnocení nechápu...to musí být sledovači seriálů a la Legends of Tomorrow...nebo totálně vyprahlí trekies, kteří by sledovali i časosběrný dokument, jak Picardovi rostou vlasy. ()

Pokud se objeví hvězdy (2017) (S01E04) 

Obsahově je to kříženec mezi SG a ST, byť příběh je námětem více než 30 let staré knihy. Orville narazí na loď, v jejichž útrobách žijí lidé, kteří zapoměli... . Sice je tam pořád spousta podivností...kapitán, první důstojník, vědecký důstojník, bezpečnostní důstojník...všichni se seberou a jdou na misi.... Kapitán má nulovou autoritu a vědomosti, vztahy mezi všemi jsou velmi neformální... . Ale co už.. Jde to. Teprve začínají. ()

Pria (2017) (S01E05) 

Ani jsem nečekal na konec a musel jsem se podívat do titulků, jestli mě zrak nešálí. A ono fakt. Charlize Theron. Nevím jaké konexe tvůrci mají, nebo kdo za tím seriálem stojí, ale je to stejné, jako by hostoval v FC Křoví Zlatan Ibrahimovič. I když se o nějaké hraní nepokoušela, pořád bylo vidět, že je z jiné ligy...planety. Příběh byl...rodinný a současně lehce absurdní, přesto mi to nevadilo. Vypadá to, že tady máme jen lehoulince úsměvnější, ale ne úplně příšernou odnož Star Treku 90-tých let. No...proč ne. ()

Pravidlo většiny (2017) (S01E07) 

Sympatický rýpanec do sociálních sítí, které lidi svádí k černobílému hodnocení palcem nahoru, nebo dolů. I přestože se téměř celý díl odehrával v civilním prostředí na (ne)Zemi, bylo vcelku zajímavé sledovat, kam až by takové lajkování mohlo zajít. I díky tomu, jak mi nesedl nový Star Trek, začínám být vůči Orvillu smířlivější. Ale pořád je to slabota. ()

Šílené modlářství (2017) (S01E12) 

Asi nejlepší díl celé řady. Z mnoha diskuzí je zřejmé, že cílovka The Orville jsou především trekies, kteří se špatně srovnávají s tím, kam se posunul nový Star Trek. Seth MacFarlane nabízí neškodnou, místy vtipnou zábavu. V každém díle je skrytý nějaký ten vzkaz...pro většinu lidí úsměvně naivní, ale to některé pohádky bývají. Svoje místo si Orville zaslouží i díky vcelku sympatickým postavám. Sice se jim nezřídka nedaří mě rozesmát, ale humor Setha MacFarlane je podivně pružný. I když je to vtip nepovedený, není vysloveně trapný, nebo otravný...spíš tak nějak mile mimo. A to platí i pro některé díly této série. Nicméně narozdíl od Star Trek: Discovery, mi to nevadí...protože Orville si na superscifiseriál nehraje. ()

Prvotní pudy (2019) (S02E02) 

Nechutná epizoda motající se opět kolem Bortuse. Naposledy se řešilo jeho močení, teď je to závislost na pornu. Vše bylo vcelku explicitně znázorněno, takže pokud nemáte zálibu v homosexuálních pornofantaziích, tak se rozodně bavit nebudete. Sci-fi linka velmi mizerná, se spoustou chyb...všichni musí mít pro přechod do raketoplánu skafandr, ale protože je potřeba odříkat nějakou repliku, tak chlapík s dítětem ho nemají... apod. Už první série měla velmi klolísavou úroveň...ve druhé je to zatím jen zoufalství.. ()

Šťastný refrén (2019) (S02E06) 

The Orville často čelí srovnání a následně výtkám, že je to Star Trek bez pořádného dobrodružství, který se navíc mnohem víc zabývá vztahy, než řešením vesmírných zapeklitostí. Většinou to jako nedostatek vnímám i já, protože toho vtipu tam moc nebývá, takže je to často nudné. Tato epizoda je podlouhé době z těch povedených, přestože se zabývá jen a pouze vztahem....a to Dr. Finn a robota Isaaca. A přestože je tam spousta paralel na to, co většina z nás zná a přestože se McFarlane rozhodl přepálit vše až za čáru(finále), fungovalo to vcelku dobře. Což je vidět i na hodnocení uživatelů...ti co považují The Orville za mladšího brášku Star Treku, to prostě nemohli vydýchat. ()

Deflektory (2019) (S02E07) 

Té homosexuality už je ve všech seriálech moc. Je to otravné. ()

Krev patriotů (2019) (S02E10) 

Dlouho jsem nemohl přijít na to, proč vůbec takový seriál vznikl. Tato epizoda odpověď nabízí. Zatímco se Star Trek snaží přizpůsobit dnešní době, aby mohl konkurovat jiným sci-fi seriálům (což dlouhá léta předtím nemusel), tak The Orville zařadil zpátečku a vrací se do devadesátých let jak vizuálem, tak jednoduchostí příběhů. Cílovkou se tak stávají nostalgičtí veteráni, nebo mlaďoši kolem 14-ti let, kteří nemají možnost pařit hry. Velmi tomu všemu nahrává fakt, že se mnoha lidem nový Star Trek nelíbí, takže často sáhnou po retro sci-fi, jakým tento seriál je. Kdyby MacFarlane zajel do diváků víc humorem, než snahou o seriózní seriál s občasnými vtípky, byl bych raději. Ale pořád mi ta cílená naivita a bezelstnost vadí míň, než vážněsetvářící ST Discovery, který má ambice ohromovat vizuálem a originalitou a přitom nezvládá jednu ze základních funkci dobrodružné sci-fi...pobavit a poučit. V tom je The Orville několik parseků napřed. ()

Trvalé dojmy (2019) (S02E11) 

Toto je cesta, jakou se měly/mají ubírat všechny epizody The Orville. Žádný levoboček Star Treku, ale vtipný a lidský příběh ve sci-fi prostředí. Díky takovým epizodám, si mohou fanoušci opravdu oblíbit všechny postavy. V této dostal nejvíce prostoru Gordon a Moclanni, kteří tentokrát zaperlili. Dokonce mi nevadil ani závěr, kde se opět zpívalo, resp. opět zpíval Scott Grimes. Duet s Leighton Meester byl vkusný a celé povedené epizodě dal příjemnou tečku. ()

Svatyně (2019) (S02E12) 

Seth MacFarlane má můj respekt. Vytvořil seriál, který i přes spoustu paralel nekopíruje Star Trek, ale naopak na něj navazuje v tom starém, dobrém duchu. Navíc je zjevný takový ten obdiv mladšího brášky, který je vyjádřen jak angažováním J. Frakese jakožto režiséra, ale i obsazováním herců starších ST do malých rolí. V předchozích epizodách to byl třeba Robert Picardo aka zdravotnický hologram ze Star Trek: Voyager, nebo v této epizodě Marina Sirtis aka Diana ze Star Trek: Nová generace, která si zde zahrála učitelku. Pravděpodobně těch pomrknutí bylo a bude víc a jsem z těch, kteří to oceňují. Dnes je moderní narovnávat genderové křivdy posledních stovek a tisíců let, takže témata o rasismu, homofobii, nebo rovnoprávnosti žen, nám tlačí Hollywood do hlav pěkně na sílu. Je fajn, že na to šli tvůrci dnešní epizody pěkně postaru a nenásilně. A výhrada vůči Dolly Parton... :-) Toto je kontext, který poberou asi jen amíci. Ale i já se bavil. Jen pro zajímavost, citace z Wiki: ***...Podle této slavné americké country zpěvačky získala jméno první naklonovaná ovce Dolly. Skupina vědců ve skotském Roslinově institutu ji totiž stvořila z buňky mléčné žlázy a nikdo si prý nedokázal vybavit působivější prsa, než jaká měla Dolly Partonová. *** ... V roce 2006 byla v Kennedyho centru oceněna za své umělecké dílo a celoživotní přínos pro americkou kulturu. *** ....Je známá svým charakteristickým sopránem, smyslnou postavou, oblibou okázalých šatů a košilatých anekdot :-) Dnes 4* za obsah, triky a spravení chutě po ostudné epizodě Star Trek: Discovery ()

Zítra a zítra a zítra (2019) (S02E13) 

Že je ústředním motivem této epizody čas, nebo cestování časem, je ve spojitosti s momentálním děním ve Star Trek: Discovery, velmi zajímavá náhoda. Když pominu ten hooodně krkolomný způsob, jak tvůrci docíli situace, kdy se ocitne na palubě o sedm let mladší vydání jednoho člena posádky, tak mi nezbývá než konstatovat, že co se časových paradoxů týče, tak to The Orville Star Treku pěkně natřel. A to navíc pominu, že čas zde byl použit pouze jako pomůcka k práci s postavami a rozvinutím zajímavé situace, kterou by právě cestování v čase mohlo přinést. Velmi pěkné a současně dost smutné, že dostává tak zaběhlá značka jakou ST je, tak často na frak od původně srandoprojektu jakým se zpočátku The Orville zdál být. Kdybych měl mému mladšímu já doporučit jen jeden z těchto seriálů, dal bych asi raději přednost partičce kolem MacFarlanea. ()

Cesta, jíž jsem našel (2019) (S02E14) 

Naposledy jsem asi tvůrce přechválil. Pokud v jedné epizodě akceptuji, že cestování časem vlastně neexistuje, protože jakýkoliv zásah do minulosti vytváří novou časovou osu...jaký má smysl snažit se vzít tuto změnu zpět? Nebudu spoilerovat, ale je to haluz. To je jedna výhrada. To druhé, co mám k této epizodě snad ani není výtka, jako spíš udivené konstatování. Občas se v The Orville objeví nějaký zajimavý herec, režisér...tentokrát jsem měl od první minuty pocit, že MacFarlane ukecal nějaké skladatelské eso. Monumentální, napínavý, rozverný...hudební motivy se střídaly v nevídané intenzitě, jakoby někdo použil zvukovou stopu z některých Star Wars. Dokonce motiv z Aliena... . Nebylo to vysloveně rušivé, ale nějak mi to k tomuto seriálu nesedí. A to i přestože byla speciálně tato epizoda velmi výpravná a trikově nabušená. Ano...věřím, že tvůrci mají na víc, než točit polobéčkový seriál, ale ...v kvalitě hudby, triků, nebo výpravě, kouzlo Orville není. Takže za mě...bylo toho všeho zbytečně moc. ()

Elektrická ovce (2022) (S03E01) 

The Orville jsem vždycky bral jako prostředek pro utišení frustrace z toho, jak zdegenerovaly Star Trek seriály. V prvních dvou řadách se tvůrci nebrali moc vážně a přesto měl Orville s původním ST společného víc, než mě prudce protivná Star Trek: Discovery. Tam jsem nakonec druhou řadou skončil a přesedlal na jiné seriály a také na Orville. Jenže naštěstí přišel ucházející Picard a zatím skvělé Star Trek: Strange New Worlds, takže už náplast na týraný mozek nepotřebuju. Navíc první epizoda třetí řady sice naznačuje, že má MacFarlane vyšší ambice, než hrát druhou ligu, jenže přestože na vás od první sekundy vysype nadupanou vesmírnou bitvu...ten zbytek už taková sláva není. Fajn CGI je jen polovina úspěchu. Tou druhou je scénář a tady to dost skřípe. Srandoblbinka si na logiku může dovolit kašlat, ale pokud to MacFarlane zkouší na vážnou notu, tak musí přemýšlet i nad zdánlivými detaily. Jako jestli by opravdu probíhala ostrá zkouška bojového letounu v loděnici, mezi ostatními loďmi, kde by riziko srážky způsobilo velké škody...navíc když se u toho normálně střílí. Navíc selhává i jako režisér. Některá vysloveně hluchá místa a nefunkční dialogy, by se možná ztralily, pokud by se občas objevila nějaká humorná replika, ale té se v této epizodě nedočkáte. Chemie mezi postavami vůbec nefunguje. Všichni se tváří tragicky, pointa je z kategorie psychologicko filozofické...výsledek je ...nevalný, neuspokojivý, hrubě pod očekáváním. Pokud budu Orville dál sledovat, tak spíš jen ze zvědavosti. ()

Stínové říše (2022) (S03E02) 

Paradoxní situace. Zatímco se Star Trek: Strange Words postupně rozvolňuje a je až moc odlehčený a přihloupější, tak Orville naopak zvážněl a tato epizoda byla dokonce v duchu hororu. Sice obsahem béčkový, bez atmosféry, ale v některých ohledech sympatický příběh o stanici, kterou postavili dle pověstí démoni, byl propleten vztahem doktorky s bývalým manželem...takže i tady se nevyhneme víceméně nudným klišé. I díky tomu nabobtnala stopáž do více než hodiny. Oceňuju slušnou výpravu, CGI statických věcí bezva, dokonce i příšery byly jakž takž a masky vypadaly slušně. Technická úroveň se zvedla, bohužel ale na úkor humoru, jakoby se MacFarlane rozhodl přímo konkurovat ST. Což já osobně neocením, protože tvůrci nových ST seriálů nejsou schopní navázat na to dobré, aniž by neopakovali všechny chyby, kterých se jejich předchůdci často dopouštěli. Jít v jejich stopách s vážnou tváří, je cesta do pekel. Kde ale Orville válcuje ST na plné čáře, to je hudba, která je opravdu epic. ()

Paradox smrtelnosti (2022) (S03E03) 

Po dvou vcelku úspěšných sezónách si Orville svoje místo mezi skoro sci-fi seriály jistě zaslouží a v mnoha ohledech není horší než starší bratříček, se kterým je nejčastěji srovnáván. A nemyslím, že MacFarlana to srovnání štve. Jinak by se tak často nepokoušel mnoha detaily, oba tyto světy propojit. I když se častěji snaží dokázat, že to umí lépe, odlehčeněji nebo jinak, tak občas to stejně vyzní jako opičení se... když Star Trek má svého Q, tak proč by si i The Orville nepořídil všemocnou bytost, která umožní scénáristům jakékoliv hrátky je napadnou? Ale kdo by se zlobil, že? Ambice jsou veliké a tvůrci se pouští opravdu do výpravou náročných věcí, jakoby je už nelimitoval rozpočet. Triky jsou na TV seriál překvapivě dobré a témata jsou v duchu starých ST. Což je sympatické. Přesto...i když se 15-20 minut navíc nezdá být hodně, bylo by mnohem lepší vrátit se zpět k osvědčeným 45 minutám. Udržet dynamiku a nezamotat se v občas chaotickém a nelogickém ději, je obtížné i pro takové mazáky, jakým Cassar je. Zvlášť, když Cherry Chevapravatdumrong má zkušenost jen s krátkými epizodami Griffins. Díky ní mohla být tato epizoda vtipnější...ale není, Orville tento kurz pravděpodobně definitivně opustil. Což je pro mě ten důvod, proč nedávám vyšší hodnocení PS: líbí se mi, jakou péči tvůrci věnují hudbě. Tentokrát jiný autor, ale opět moc pěkné motivy. Důvod, proč zaokrouhlím na 4*. ()

Lehké kapky deště (2022) (S03E04) 

Solidní výtěr zraku od seriálu, který má být lacinější verzí Star Treku. Výprava na televizní poměry špičková, spousta masek, moc pěkně vykreslená planeta Krill, honička raketoplánů a dokonce vesmírná bitva... . I přes lehké politikaření, byla tato epizoda opravdu působivá. Byl bych hovado, kdybych tu spoustu práce neocenil. Co víc, by kdo od Orville čekal? ()

Příběh dvou Topů (2022) (S03E05) 

Procházka na tenkém ledu. Celá epizoda řeší otázku genderové příslušnosti. Přesto ..navzdory těžce předvídatelnému průběhu, to ale nebylo vysloveně otravné a nudné. Překvapivě. ()

Dvakrát za život (2022) (S03E06) 

Zajímavě podaná časočalamáda, navíc promnutá vtipnými momenty, skoro jako bychom se (timetravelingem) vrátili do první řady seriálu. Samozřejmě je diskutabilní, jestli je možné, aby se časová osa zhroutila, resp. byly vymazané události, které už se staly, jen proto, že jim useknete začátek...resp. pokusíte se. Tam, kde končí věda, znalosti, nastupuje víra. Mě se líbí teorie větvení, takže časové osy s každou změnou pokračují jinudy. A tato epizoda mě v tom utvrzuje, i když razí opačnou teorii. Nicméně pobavila, přiměla k zamyšlení...tak to má být. ()

Reklama

Reklama