poster

Podle skutečné události (festivalový název)

  • Francie

    D'après une histoire vraie

  • Polsko

    Prawdziwa historia

  • angličtina

    Based on a True Story

Drama / Mysteriózní

Francie / Belgie / Polsko, 2017, 110 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Fiftis
    ***

    Najprv som chcel dať 4 hviezdy, ale potom ma začala srať Eva Green svojim správaním a tak len čistý priemer. Bez Evy by to bolo ale podstatne horšie. Ona tomu dodala šmrc a sexepíl. Na svoje si prídu ale muži aj ženy. Muži kvôli lezbickej show a sexi nohám Evy Green v pančuchách a ženy kvôli dráme a životu slobodných žien, ktoré si chcú život naplno užívať aj v pokročilom veku. Rozhodne tento snímok pasuje do kategórií Dráma / Mysteriózny. Ale ako som spomenul, neskoršie ma začalo správanie Evy rozčuľovať, ale ono práve to jej správanie bolo dôvodom na vznik tohoto snímku. Veľmi som dievčatám fandil, ale potom sa to uberalo smerom vyvražďovačky, čo je škoda. Rozhodne ale odporúčam na nejakú upršanú stredu.(22.12.2019)

  • F.W.Colqhoun
    ***

    Lidé věří víc pomluvám než pravdě. Když geniální režisér natočí špatný film, tak to vážně stojí zato. Zpočátku to vypadá jako klasické Polanskiho téma a tudíž se vnucuje očekávání, že divácké potěšení bude plynout z ověřování hypotézy. Postupně se ale potvrzuje hypotéza sekundární, totiž že Roman Polanski snad jen jakoby točí toto insignifikantní cokoliv jen proto, aby [jeho současná žena] Emmanulelle Seigner měla v čem hrát. Aniž bych chtěl být neuznalý, je třeba si přiznat, že té slušívaly role ve věku Polanskiho obvyklých můz, čili nikoliv nad pětadvacet, ideálně těsně nad patnáct. Přestože se s rolí zapálené literátky popasovává dobře, důstojnou partnerkou sexy bilingvní Evě Green, která v roli její "kolegyně" válcuje, není. I výkon té lze ale odepsat jako promarněný. Po Polanskim coby výjimečném zprostředkovateli paranoidních stavů není totiž ani stopy, nebo jen té. Potenciál ohledání temných zákoutí tvůrčí práce zůstal netknut. Jistě, předloha je poněkud banální a jeden se může ptát, proč příběhy na základě Ghostwriter / Misery / Klub rváčů stále ještě někdo vypráví, když už není žádný, který nebyl vyslechnut, ale to asi neobyčejnou laxnost, neangažovanost omluvit nemůže. A tak kromě Evy Green potěší snad jen důmyslná kamera a práce dekoratérů interiérů; Polanski už nejspíš ze strachu, aby ho někde nelapli, venku netočí... Těším se na J´Accuse.(12.10.2019)

  • Arsenal83
    **

    Na Evu Green sa dá pozerať, aj keby celý film bol len o výstave jej portrétu. Uhrančivá, multilinguálna a podmanivá herečka. A možno s tým obrazom by to bol lepší nápad. Tento film je totiž akoby kópiou už známych snímkov o spisovateľoch a ich tajomných fanúšikoch. Namiesto toho, aby bol mysteriózny a zahmlieval, je skôr extrémne priehľadný, čomu sa nemožno diviť, keď tam hrajú vyslovene len dve herečky. Thrillerova zložka nezvládnutá. Ak už niečo zo spisovateľského prostredia, tak určite The Words.(5.10.2018)

  • BOURQUE
    ***

    Základné koncepcia dobrá, ale pri všetkej úcty, ten film má niekoľko chýb (napr. nie vždy konca dotiahnuté scény, strih, atď.) Z dvojice herečiek jednoznačne dominuje E. Green. Rola „Elle“ je pre nej akoby na mieru stvorená. Niekedy ani hovoriť nemusí, so svojou mimikou alebo tvárou dokonale reflektuje pocity a emócie, ktoré chce predať divákovi. Čakal som od toho viac, ale to, čo som prípadne nedostal, mi dokonale vynahradila hra E. Green. Osobné hodnotenie: 72% (***) (29.12.2019)

  • tomtomtoma
    ***

    Podle skutečné události je rozvernost se sadistickou příchutí. Zdání mystéria je vyvoláno záměrnou fabulací a trhlinami v soudržnosti příběhu, není nutné z toho vinit režiséra filmu. Roman Polanski vychází z populárního bestselleru Delphine de Vigan a rozhodující je atmosféra, nikoli nějaká logika sledu událostí. Příchuť parodie je to, co Polanskiho nalákalo. Určitou chvíli se dokonce zdá, že Misery, respektive Delphine, nechce zemřít, ale i přes aktivní přítomnost lidskému zdraví velmi škodlivých jedovatých látek jde především o škodolibou rošťárnu. Zdání zuřivosti fandí životu a poskytuje nové a doposud nepoznané prožitky. Film Podle skutečné události není dramatem, byť využívá dramatické struktury, je burleskou, klame tělem a ceněním zubů, přitom se nevázaně baví, opojen rozvernou vůni parodie. Hlavní hrdinkou rozpustilého pobavení je Delphine Dayrieux (příjemná Emmanuelle Seigner), úspěšná spisovatelka. Necítí se příliš pohodlně v samotném centru pozornosti a ráda utíká do osamělosti tvorby. O vlastní tvůrčí krizi nemá prozatím tušení, ale co jí to napadlo? Vyhýbat se vlastnímu životu a vzpomínkám? Výsledkem katarze je nový knižní hit, byť sama autorka si na něj nedokáže vzpomenout. Důležitou postavou rozpustilého blufování je Elle (pozoruhodná Eva Green), spisovatelka na zapřenou s tísnivou osobní bolestí. Zdá se být vytržena ze života, ale její plán nemá slitování ani s tou bezbranností. Z dalších rolí: Delphinin životní partner a pracovně vytížený módní návrhář François (Vincent Perez), rázně odbývaná redaktorka Karina (Josée Dayan), tisková atašé Oriane (Camille Chamoux), či soused venkovského útočiště Raymond (Dominique Pinon). Claude Lelouch vydal Kde se cesty kříží, Roman Polanski zase Podle skutečné události, oba filmy jsou rozverností, oba se zaměřují na bezejmenné literární nádeníky, oba se tváří zuřivě a touží po smíchu a zábavě. Podle skutečné události dokáže pobavit, pokud divák pochopí, že je to jeho určení. Inu Polanski a jeho neměnné sklony k parodování!(5.3.2020)