poster

Il rosso segno della follia

  • Austrálie

    Hatchet for the Honeymoon

  • Velká Británie

    Hatchet for the Honeymoon

  • USA

    A Hatchet for the Honeymoon

  • Velká Británie

    Blood Brides

Horor / Mysteriózní / Thriller / Psychologický

Itálie / Španělsko, 1970, 88 min

Režie:

Mario Bava

Kamera:

Mario Bava

Producenti:

Manuel Caño
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • prf.grass
    ***

    Pěkný, ale lehce nezáživný psychologický thriller s prvky gotického hororu a gialla, ze kterého čerpají filmy jako Americké Psycho, Maniac atd. Bohužel mi tu hodně vadila vedlejší duchařská dějová linka, která byla vůči hlavnímu ději velmi rušivá. Takže pozitivně hodnotím jen kameru, hudbu a téma sériových vrahů, které mám hodně rád. Hlavně ta Mariova kamera fanouška nikdy nezklame. Ale celkově zatím nejslabší film, jaký jsem od tohoto režiséra a geniálního kameramana viděl.(4.8.2018)

  • Kangax
    ****

    Majiteľ svadobného salónu John Harrington si lieči svoje komplexy a traumy s detstva za pomoci lesklého sekáčika na mäso... Modelky z jeho salónu miznú jedna za druhou, hneď potom, čo sa rozhodnú ukončiť kariéru a vydať sa... Pokiaľ ide John podľa tejto schémy, teda vraždy modelky v svadobných šatách a jej následné spálenie v jeho skleníku, nemožno mu nič dokázať a veselo pokračuje ďalej. Problém však nastáva, keď je John nútený túto schému porušiť, lebo mu už príliš dýcha na krk jeho manželka. Tá sa zaoberá špiritizmom ešte za života a po smrti sa mu začína zjavovať ako duch. A to je niečo, s čím žiadny masový vrah nepočíta... Hatchet for the Honeymoon by mohol byť iba ďalším, trochu neskorým talianskym príspevkom do vlny psychothrillerov v 60. rokoch, inšpirovaným ešte Hitchcokovým Psychom, ale nie je. Prítomnosť nadprirodzena a príliš "žltá atmosféra" ho jednoznačne oddeľujú od tohto štýlu. Skutočnosť, že samotného vraha poznáme detailne od začiatku, spoznávame postupne jeho motivácie a nočné mory, a do konca filmu nepríde v tomto smere k žiadnemu zvratu a prekvapeniu, je ale aj takým zásadným faktorom proti pravidlám žánru, že ani v tomto smere sa nedá tento film považovať za giallo. Na druhú stranu však, obsahuje toľko "giallo rekvizít", toľko typickej giallo atmosféry, že v pohode je ešte "žltejší" než väčšina filmov tohto žánru...(1.12.2013)

  • Bloody13
    ***

    S pojmem giallo bych byl v tomhle případě opatrný, spíše se jedná o netypickou sondu do vrahovy mysli. Sám se nám představí jako psychopat, který je na první pohled zcela normální a žije svůj přepychový život. Uvnitř ho však sžírá matná minulost, kdy byl svědkem vraždy svých rodičů, a deprese z ní si tak léčí na ženách, které ve svatebních šatech vraždí lesklým sekáčkem. Bohužel jednoho dne mu natolik rupne v bedně, že zabije někoho, koho neměl... Bava v tomhe snímku skloubil psychologický thriller s duchařinou, čímž nás záměrně mate, ale zkušený divák si bez problému domyslí, kam to přesně spěje. Film doplňuje pěkná hudba, přehnaně krvavé momenty ale nečekejte. Tohle je hlavně o hereckém koncertu vyšinutého vraha, co se stále víc propadá do hlubin totálního šílenství.(22.2.2012)

  • Vishnar
    ****

    Mario Bava a jeho sonda do hlubin psychopata. Hlavní hrdina si žije v pěkném domě, má bohatou manželku, šéfuje modelingové agentuře... nemá si na co stěžovat. Všechno má jen jednu drobnou vadu, rád zabíjí dívky ve svatebních šatech. Proč? Sám moc dobře neví a s každou další mrtvolou se mu to vyjasňuje. Trochu Americké psycho, trochu duchařina. Natočené je to pěkně, hudba je zase perfektní, jak je zvykem. A k tomu hezká Dagmar Lassander.(15.1.2012)

  • PetrPan
    ****

    "Jmenuji se John Harrington a jsem paranoik a vrah" Tak se uvede vypravěč a hlavní hrdina tohoto polovičního gialla, v němž nejde o to kdo vraždí, to víme hned od začátku, ale jak a proč a jestli bude vrah odhalen. Mario Bava zkombinoval psychologické kriminální drama, giallo i duchařský horor s nádechem gotiky. Výborně stravitelný mix, který chutná i díky představiteli šíleného vraha. Hezounek Frederick Forsyth s ocelově modrýma očima Franca Nera sice není bůhvíjaký herec, ale vše zachraňuje přirozeným charismatem a v pohodě si s ním vystačí. Za nejpovedenější se však dá označit poslední jemně hororová duchařská třetina, v níž Bava vykouzlil dokonalou gotickou atmosféru a v některých okamžicích i slušně děsí. Mírně předvídatelné rozuzlení na kvalitě snímku taky neubírá, působí totiž spíš jako přirozený následek událostí minulých, tedy pouhé dodržení zákonu akce a reakce. Spokojenost.(22.11.2016)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace