poster

Amerika

  • anglický

    Amerika

    (festivalový název)

Dokumentární / Road movie

Česko, 2015, 70 min

Režie:

Jan Foukal

Scénář:

Jan Foukal

Producenti:

Tereza Keilová

Střih:

Josef Krajbich
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Stegman
    ****

    Jako mnozí další bych byl taky radši za ryzí dokument o trampech, ale ty hrané scénky opravdu byly vtipné / romantické a podle mého soudu se dobře doplňovaly s dokumentárn(ějš)ími sekvencemi. Atmosféra lesa či vandru tu funguje na výbornou, takže to pro mě osobně přebíje i (do jisté míry oprávněné) výtky o banálnosti příběhu. - Ale proč by vlastně hrdinové nemohli na vandru vést i všední (ne zrovna oslnivé) dialogy? Tak to přece normálně bývá... (a tím spíš ve filmu, co má blízko k dokumentu). Honza i Bára navíc působí příjemně nenuceně, takže občasná rozpačitost vážně nevadí. Nejde tu o žádnou procházku nadějného spisovatele a studentky Sorbonny. ;) Snad jen to opakované zdůrazňování "tramping = útěk před totalitou" bylo trochu zbytečné, ale koneckonců se tahle "manipulativnost" dá přijmout jako součást povahy hlavního hrdiny. Klíčové zkrátka je, zda dokážete překousnout velmi nejasnou hranici mezi dokumentem a hraným filmem. Mně se to téměř povedlo. :)(26.12.2015)

  • Jhershaw
    ****

    Největší problém vidím v tom, že se film neumí rozhodnout, jestli bude čistokrevný dokument, nebo se raději uchýlí k fikci a plánování. Dokud jde o potkávání postav a dialogy, které působí zachyceně než zinscenovaně, je vše v pořádku, v druhém případě to začíná drhnout. Takže by se dalo říct, že Jan Foukal je dobrý režisér, ale hraní a psaní mu moc nejde. /Barbara je naproti tomu dobrá./ 7/10(9.7.2015)

  • fauxthum
    **

    Falešný sentiment - film na něj poukazuje, ale nechává jej tak - nejde ani do hloubky ani do šířky. Forma na hraně mezi fikcí a autentickým dokumentem nefunguje - coby fikce by to bylo dosti slabé vyprávění o víkendových únicích do imaginárního světa před zlou realitou, která u kotlíkářů nabrala setrvačnost, díky níž zůstávají po celý svůj život "v lese", přičemž protagonisté jsou schopni pouze zamlženého pochopení - coby dokument jde o naivně manipulativní hru ve smyslu: jsme tady sami, nemáme hodinky ani mobil, a ta kamera támhle, to je omniprezentní oko Pána lesa...(21.8.2015)

  • Locco
    *

    Strašně jalové a vůbec se nepřibližující duši trampingu. Hlavní představitelé nemají žádnou jiskru, jen rádoby poeticky, zasněně plácají a pak vyřknou nějakou zmatenou větu a samotná myšlenka se rozplyne nevyřčena v prázdnu. Ačkoliv asi chápu co ten film chtěl říct, (Trampové si Ameriku zdárně vysnily za humny.) řekl to tak hloupě, že to celé úplně ztratilo na hodnotě. Škoda.(29.3.2016)

  • Enšpígl
    ***

    Ameriku zničil především brutální střih. Jako přece nemůžeš nastoupit na vor někde na Sázavě (tipuju ) a skončit jízdu pod Slapskou přehradou . Jít Svatjanský proudy a spát xy km od svatojánských proudů. Potom ty dialogy mězi Bárou a Honzou to bylo prostě tak okatě papírový, ach jo. Oceňuju, téma , jo jo, tramping je mrtvej, dnešní národ to jsou tupý ovce závislý na svých telefonech a bez nich by ani nevěděli co ve volným časem dělat. Jo ted je moda cykloturistika, což znamená že kdejakej kreten skočí na kolo a jeden někam, kde má hovno co dělat, jako například ty Svatojánské proudy. Takže některé scény jako třeba promítání stré party trampů, podpal taboráku, to byl balzámek na duši.(29.8.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace