poster

Cukrář

  • Izrael

    האופה מברלין

  • Slovensko

    Cukrár

    (festivalový název)

Drama

Izrael / Německo, 2017, 104 min

Scénář:

Ofir Raul Graizer

Kamera:

Omri Aloni
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (49)

  • Enšpígl
    ****

    Cukrář je intimně vyprávěný příběh, při kterém jsem myslel na to, co se asi uvnitř hlavních hrdinů odehrává, protože si vůbec nejsem jist, že bych se zachoval jako Thomas. Statická kamera, minimalistický hudební doprovod a dobře trefená závěrečná gradačka dělá z filmu silnější divácký zážitek.(24.6.2018)

  • Marigold
    ****

    Decentní, poměrně elegantně vystavěné, herecky přesvědčivé. Film, který pracuje s tezí, že sdílené emocionální pouto k chybějící třetí osobě může být někdy silnější než sexuální orientace. Cením způsob, jakým Graizer uhýbá před úskalími melodramatických klišé a patosu, když některá podstatná místa nechává otevřená (nádherná epizoda s matkou). Především Tim Kalkhof svojí robustní figurou, ale nesmírně subtilním a skromným herectvím film táhne. Hořkosladké klavírní etudy - je to žánr a žánr já respektuju. V téhle podobě určitě. Kosher approved.(7.7.2017)

  • Dudek
    ****

    Film plný silných kontrastů, které dodávají emocionální pnutí do většiny scén, i těch zcela obyčejných. Cukrář se ale překvapivě nenechá rozkmitat, pokračuje v úsporném vyprávění a většinu konfliktů nechává bublat někde v hloubce pod povrchem. Za to si zasluhuje respekt, protože je tu několik momentů, které si přímo říkají o větší explicivitu. Moc hezké a přesvědčivé. Tichá voda břehy mele.(10.5.2019)

  • Aky
    ****

    Už se mi ty filmy o homosexuálech pomalu zajídají. Občas mívám dojem, je jich víc než homosexuálů. Ale tenhle je opravdu povedený. Navíc mu pomáhá bezmála podprahové, jen lehce nehozené historické napětí mezi Němci a Izraelci. Zúročuje se také pozvolný, jakoby zasněný způsob vyprávění.(21.10.2018)

  • Disk
    *****

    Nádherné melodrama, které mohu jen a jen doporučit. Herecky super, mistrovsky zachycené vztahy jednotlivých postav, skvělé klavírní melodie. Přitom se Graizerův snímek netopí v patosu a sladkobolnosti, které by se u podobných zápletek jinak daly očekávat. Milovníci sladkých dobrot si určitě přijdou na své. :)(17.1.2018)

  • eLeR
    ****

    Tak, ako sa Anat nadýchla berlínskeho vzduchu, ktorý tak rád dýchal jej Oran. A presne tak, ako si Thomas užíval blízkosť Oranovej rodiny, ktorej sa do poslednej chvíle nechcel vzdať ... tak som si ja užila tento krehký film s krásnym klavírnym motívom. Páčilo sa mi.(22.8.2018)

  • jhrasko
    *

    Rosamunde Pilcher meets Ferzan Özpetek. Kto videl Le Fate Ignoranti, vie, o čom píšem. Až masochistické motivácie hlavnej postavy, ktorá jedná neracionálne, nelogicky, akokoľvek osamelo sa cíti...považujem sa za priemerne citlivého človeka, ale toto ma obišlo navždy a ďaleko. Už si len zahrať na klavíri a poplakať..PS: mnohé scény boli koncipované nepatrične až amatérsky...nie, nie, nie...(25.10.2017)

  • Hwaelos
    ****

    Cukrář pracuje velmi elegantně s dlouhými statickými záběry, často koncipovanými jako velké celky, v nichž nechává divákovi prostor, aby se vcítil do momentálních úvah svých postav. To podstatné se totiž děje v jejich hlavách, film je záměrně oddramatizovaný a o svých citech a bolestech nikdo nemluví nahlas. To je velmi cílevědomý a v kontextu současné dynamické kinematografie sympatický přístup.(1.4.2018)

  • NinonL
    ****

    Tvůrci filmu naštěstí příliš netlačí na pilu a homosexualismus je zde propagován jen málo. Je to více o vztazích všeobecně a taky trochu o historii (Izrael vs. Německo). Nad cukrářskými výrobky se mi sbíhaly sliny, takže film hodnotím nadprůměrně.(27.2.2019)

  • Marze
    ***

    Jde o nezvyklou romancí, kdyžneboť muž se po smrti svého milence sblíží s vdovou po něm. Jde o způsob truchlení, sdíleného smutku přes jejich rozdílnou orientaci. Hrdinové mluví úsporně. Sexuální scéna vyplyne přirozeně. V závěru vyprávění negraduje, naopak se zadrhává a ztrácí jistotu.(26.12.2018)

  • joker.george
    ***

    Přišlo mi, že většina dialogů neprobíhá bezprostředně a často se ani nedočkáme jejich zakončení. To samé platí i o jednotlivých scénách. Neznamená to však, že by snímek byl prázdný. Ke zvolenému tématu mi tato volba seděla a herci to odehráli suverénně. Jenom prostřední část zbytečně opakovala předchozí dění a větší míra explicitnosti taky nebyla nutná. Jinak se s tím ale pracovalo decentně a neobjevila se namyšlená snaha moralizovat. A soundtrack je krásný, ale příliš mi neseděl k momentům, které podkresloval. 3,5* (Brno, kino Scala)(28.1.2018)

  • easaque
    ***

    3* Mám rád vztahová dramata, mám rád gay filmy, ale nemám rád takové, když nerozumím chování a pohnutky hlavního hrdiny, což mě vždycky dost irituje. A tenhle film je tou pravou ukázkou - možná je chyba u mě, ale jak jinak hodnotit než subjektivně. Pokud však chtěl režisér jen upozornit jaké to má následky, tak potom to nějaký smysl má ... pro ostatní. Jinak komorní provedení filmu včetně hudby je kvalitní a umocňuje tak emocionální náladu filmu. Nedílnou součástí filmu je i silný vliv náboženství na chování postav, tak v Izraeli to ani jinak nejde. Tři hvězdičky neznamenají velké zklamání, ale ani chuť si někdy film zopakovat. Navíc jsem měl pocit, jako bych už něco podobného viděl. Své diváky si ale určitě najde. [ PŘÍBĚH: 1 /// SMYSL: 0 /// ATMOSFÉRA: 2 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 1 /// NÁLADA: 1 /// ART: 1 /// STYL: 2 /// CASTING: 2 (3*MAX) ](20.8.2018)

  • slunicko2
    ***

    Trochu jiný pohled na queer problematiku. 1) 36letý scenárista, režisér a koproducent, homosexuál Ofir Raul Grazier používá ve svém celovečerním debutu hodně filmové prostředky - prodloužené záběry, zoomování, zvýrazněné zvuky, omezené dialogy. 2) Jisté (menší) napětí provází diváka po celou dobu, pokud si ovšem nepřečtete přespoilerizovaný obsah filmu. 3) 30letý Tim Kalkhof (cukrář Thomas) rozhodně není můj typ, ale v roli špatný nebyl. 4) Spoiler. I když chápu pohnutky, které vedly Thomase k cestě do Izraele, sám bych se tak určitě nezachoval. 5) Grazier se rozběhl po poli hned za několika zajíci: homo vs. hetero, věřící vs. nevěřící, vše okořenil ještě vztah Němec vs. Izraelita. Naštěstí očividně má vkus a tak tento cukrářský eintopf se dá celkem dobře sníst.(9.7.2018)

  • zette
    *****

    Vyborne odvypraveny pribeh, ktery do sebe hezky zapadne (dobra, poslednich deset minut by se dalo udelat i trosku jinak...). Film zdobi perfektni herecke vykony Adler a Kalkhofa, scena, kdy Anat vyjede po Thomasovi je bezchybna! Spousta kontrastu Nemecko/Izrael, heterosexualita/homosexualita, nabozenstvi/tolerance a v neposledni rade oslava cukrarstvi! Ciste drama, cistych pet hvezdicek. Videno v ostravskem Artu, 9 divaku.(28.1.2018)

  • Tosi
    ****

    Křehounký a hodně smutný film, který je pro empatického diváka naprostou lahůdkou.(22.8.2018)

  • venca163
    ****

    Naštěstí to nebyla taková ta klasická gayparade, kde by člověk musel furt sledovat, jak jsou si v jednom kuse přisátí čuňou na pyji. Na rozdíl od Pekaře (Jsem tvůj) je tohle taková pocitovka, ve který neni bohužel ani špetka humoru. Chybělo mi dovysvětlení tý matky a líbil se mi sad end. Jen ten desetiminutovej potlesk mi to trochu zprotivil =). Kabrousci jsou holt pořád ještě v kurzu. #kviff (70%)(7.7.2017)

  • danielosbourne
    ****

    Velice dobře zpracovaný snímek. Film hodně vsází na trochu depresivní atmosféru, kdy přímo vybízí k tomu, aby se divák vcítil do hlavních postav, což se u mě podařilo. Místy mi bylo až nepříjemně úzko. Herci zahrály své role s přehledem, a to především Tim Kalkhof, protože ty scény, kdy kamera zabírá jen jeho a on bojuje se svými vnitřními pocity...skvělá práce. Docela zajímavé je i to, jak málo hudebního podkresu ve filmu je a rozhodnutí film vést ve třech jazykových variacích také nebyl špatný nápad. Film pak působí o to více reálněji. Rozhodně dobře odvedená práce po všech směrech.(10.1.2019)

  • jasse
    *****

    Nádherný, křehký, tichý film. Ani se nechce věřit, že tohle brilantní vyprávění je prvotinou nejen režiséra, ale i hudebního skladatele. Ten minimalistický klavír je prostě úžasný.(30.8.2018)

  • zsn
    *****

    Další nádhera, velice dojemný snímek plný lásky. Taková druhá Čokoláda. Za poslední dva filmové gay večery jsem nabrečela více, než za celý život u klasických heterosexuálních vztahových dramat. Začínám mít pocit, že jen gayové mají city. Vyveďte mne z omylu 🤷🏻‍♀️(4.11.2018)

  • Trash
    ****

    Nejsilnější scéna? Šprcky ve skříňce na bazénu.(7.2.2018)

<< předchozí 1 2 3