poster

Cukrář

  • Izrael

    האופה מברלין

  • Německo

    The Cakemaker

  • Slovensko

    Cukrár

    (festivalový název)
  • Nizozemsko

    The Cakemaker

Drama

Izrael / Německo, 2017, 104 min

Scénář:

Ofir Raul Graizer

Kamera:

Omri Aloni
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (37)

  • venca163
    ****

    Naštěstí to nebyla taková ta klasická gayparade, kde by člověk musel furt sledovat, jak jsou si v jednom kuse přisátí čuňou na pyji. Na rozdíl od Pekaře (Jsem tvůj) je tohle taková pocitovka, ve který neni bohužel ani špetka humoru. Chybělo mi dovysvětlení tý matky a líbil se mi sad end. Jen ten desetiminutovej potlesk mi to trochu zprotivil =). Kabrousci jsou holt pořád ještě v kurzu. #kviff (70%)(7.7.2017)

  • Enšpígl
    ****

    Cukrář je intimně vyprávěný příběh, při kterém jsem myslel na to, co se asi uvnitř hlavních hrdinů odehrává, protože si vůbec nejsem jist, že bych se zachoval jako Thomas. Statická kamera, minimalistický hudební doprovod a dobře trefená závěrečná gradačka dělá z filmu silnější divácký zážitek.(24.6.2018)

  • Marigold
    ****

    Decentní, poměrně elegantně vystavěné, herecky přesvědčivé. Film, který pracuje s tezí, že sdílené emocionální pouto k chybějící třetí osobě může být někdy silnější než sexuální orientace. Cením způsob, jakým Graizer uhýbá před úskalími melodramatických klišé a patosu, když některá podstatná místa nechává otevřená (nádherná epizoda s matkou). Především Tim Kalkhof svojí robustní figurou, ale nesmírně subtilním a skromným herectvím film táhne. Hořkosladké klavírní etudy - je to žánr a žánr já respektuju. V téhle podobě určitě. Kosher approved.(7.7.2017)

  • Disk
    *****

    Nádherné melodrama, které mohu jen a jen doporučit. Herecky super, mistrovsky zachycené vztahy jednotlivých postav, skvělé klavírní melodie. Přitom se Graizerův snímek netopí v patosu a sladkobolnosti, které by se u podobných zápletek jinak daly očekávat. Milovníci sladkých dobrot si určitě přijdou na své. :)(17.1.2018)

  • eLeR
    ****

    Tak, ako sa Anat nadýchla berlínskeho vzduchu, ktorý tak rád dýchal jej Oran. A presne tak, ako si Thomas užíval blízkosť Oranovej rodiny, ktorej sa do poslednej chvíle nechcel vzdať ... tak som si ja užila tento krehký film s krásnym klavírnym motívom. Páčilo sa mi.(22.8.2018)

  • jhrasko
    *

    Rosamunde Pilcher meets Ferzan Özpetek. Kto videl Le Fate Ignoranti, vie, o čom píšem. Až masochistické motivácie hlavnej postavy, ktorá jedná neracionálne, nelogicky, akokoľvek osamelo sa cíti...považujem sa za priemerne citlivého človeka, ale toto ma obišlo navždy a ďaleko. Už si len zahrať na klavíri a poplakať..PS: mnohé scény boli koncipované nepatrične až amatérsky...nie, nie, nie...(25.10.2017)

  • Hwaelos
    ****

    Cukrář pracuje velmi elegantně s dlouhými statickými záběry, často koncipovanými jako velké celky, v nichž nechává divákovi prostor, aby se vcítil do momentálních úvah svých postav. To podstatné se totiž děje v jejich hlavách, film je záměrně oddramatizovaný a o svých citech a bolestech nikdo nemluví nahlas. To je velmi cílevědomý a v kontextu současné dynamické kinematografie sympatický přístup.(1.4.2018)

  • joker.george
    ***

    Přišlo mi, že většina dialogů neprobíhá bezprostředně a často se ani nedočkáme jejich zakončení. To samé platí i o jednotlivých scénách. Neznamená to však, že by snímek byl prázdný. Ke zvolenému tématu mi tato volba seděla a herci to odehráli suverénně. Jenom prostřední část zbytečně opakovala předchozí dění a větší míra explicitnosti taky nebyla nutná. Jinak se s tím ale pracovalo decentně a neobjevila se namyšlená snaha moralizovat. A soundtrack je krásný, ale příliš mi neseděl k momentům, které podkresloval. 3,5* (Brno, kino Scala)(28.1.2018)

  • easaque
    ***

    3* Mám rád vztahová dramata, mám rád gay filmy, ale nemám rád takové, když nerozumím chování a pohnutky hlavního hrdiny, což mě vždycky dost irituje. A tenhle film je tou pravou ukázkou - možná je chyba u mě, ale jak jinak hodnotit než subjektivně. Pokud však chtěl režisér jen upozornit jaké to má následky, tak potom to nějaký smysl má ... pro ostatní. Jinak komorní provedení filmu včetně hudby je kvalitní a umocňuje tak emocionální náladu filmu. Nedílnou součástí filmu je i silný vliv náboženství na chování postav, tak v Izraeli to ani jinak nejde. Tři hvězdičky neznamenají velké zklamání, ale ani chuť si někdy film zopakovat. Své diváky si určitě najde. [ PŘÍBĚH: 1 /// SMYSL: 0 /// ATMOSFÉRA: 2 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 1 /// NÁLADA: 1 /// ART: 1 /// STYL: 2 /// CASTING: 2 (3*MAX) ](20.8.2018)

  • zette
    *****

    Vyborne odvypraveny pribeh, ktery do sebe hezky zapadne (dobra, poslednich deset minut by se dalo udelat i trosku jinak...). Film zdobi perfektni herecke vykony Adler a Kalkhofa, scena, kdy Anat vyjede po Thomasovi je bezchybna! Spousta kontrastu Nemecko/Izrael, heterosexualita/homosexualita, nabozenstvi/tolerance a v neposledni rade oslava cukrarstvi! Ciste drama, cistych pet hvezdicek. Videno v ostravskem Artu, 9 divaku.(28.1.2018)

  • slunicko2
    ***

    Trochu jiný pohled na queer problematiku. 1) 36letý scenárista, režisér a koproducent, homosexuál Ofir Raul Grazier používá ve svém celovečerním debutu hodně filmové prostředky - prodloužené záběry, zoomování, zvýrazněné zvuky, omezené dialogy. 2) Jisté (menší) napětí provází diváka po celou dobu, pokud si ovšem nepřečtete přespoilerizovaný obsah filmu. 3) 30letý Tim Kalkhof (cukrář Thomas) rozhodně není můj typ, ale v roli špatný nebyl. 4) Spoiler. I když chápu pohnutky, které vedly Thomase k cestě do Izraele, sám bych se tak určitě nezachoval. 5) Grazier se rozběhl po poli hned za několika zajíci: homo vs. hetero, věřící vs. nevěřící, vše okořenil ještě vztah Němec vs. Izraelita. Naštěstí očividně má vkus a tak tento cukrářský eintopf se dá celkem dobře sníst.(9.7.2018)

  • Tosi
    ****

    Křehounký a hodně smutný film, který je pro empatického diváka naprostou lahůdkou.(22.8.2018)

  • Trash
    ****

    Nejsilnější scéna? Šprcky ve skříňce na bazénu.(7.2.2018)

  • jasse
    *****

    Nádherný, křehký, tichý film. Ani se nechce věřit, že tohle brilantní vyprávění je prvotinou nejen režiséra, ale i hudebního skladatele. Ten minimalistický klavír je prostě úžasný.(30.8.2018)

  • bllm
    *****

    Paráda, bezvadnej smutnej film. Nemám výtek. Krásná klavírní hudba. Přesvědčiví herci. Film plný malých, ale úžasných intimních momentů. Za nejsilnšjší považuju scénu s maminkou a pokojem jejího syna (i když scéna dost významně připomíná Zkrocenou horu), trochu je mi líto, že se maminka neobjevila ve filmu víc, výraz v jejím obličeji, v jejích očích stál - to bylo to Herectví s velkým H. Nejděsivější mi na tom připadala situace, že vaší milované osobě se něco přihodilo a vy se o tom prostě nedozvíte, protože o vás vlastně nikdo neví, protože jste součást toho "druhého" života.(4.9.2018)

  • Inferio
    ****

    [KVIFF 2017](29.6.2018)

  • horovska
    *****

    Tichý příběh, minimum slov na omezeném prostoru s minimálním rozpočtem. Minimalistické, úsporné, komorní. Opravdový život opravdové vztahy hetero a homosexuálních mužů braných s odstupem a bez moralizování. Krásná kamera, zvláštní role jídla v celém příběhu má jemný erotický náboj. Civilní a neskutečné fungující projev obou hlavních herců. Jen si tak nahlas přemýšlím, čím mne ten film dostal a jak vidím, není toho vůbec málo. Bravo!(6.7.2017)

  • Danqo
    *****

    Veľmi sa mi páčilo realistické prevedenie takmer všetkých scén, najmä na začiatku. Neuveriteľný príbeh bol vypovedaný prekvapivo uveriteľne. V sále som bol jediný, kto sa smial – pri mojich súkromných referenciách na Vraždu Ing. Čerta a pri #meToo sexuálne obťažovanie na pracovisku stop stereotypom! Niekto tu napísal, že "Tiersen" a "vykrádanie," tak som rád, že nie som sám, kto to počul. Soundtrack bol zvláštny, nerušil ma, ale niečo mi na tom nesedelo. No a vykreslenie Izraelčanov ♥, presne tak by reagovali.(10.1.2018)

  • Biopler
    ***

    Veľmi fajn pocitovka. Nič veľké sa v príbehu neodohráva, no baví vás sledovať. Tim Kalkhof si vás prejavmi, dobrosrdečnosťou a skromným herectvom ihneď získa. Film chce akoby povedať, že citové putá k osobe sú viac ako sexuálna orientácia. Je to odvážne i zaujímavé zároveň, no akosi v závere nám to až tak režisér nepotvrdil, resp. nie som sám, ktorý by si želal skorší koniec filmu. Zasadenie príbehov do Berlína a Jeruzalema bol skvelý nápad. Scény s neodolateľnými zákuskami sú svojské a veľmi dobre dotvárajú atmosféru. V poslednej tretine sa film vracia do minulosti a retrospektívne nám chce niečo ukázať čo i priemerný divák s popcornom tuší, teda istá polopatickosť snímku škodí. Každopádne má Graizer za sebou fajn debut.(4.4.2018)

  • Rockerman
    ****

    Němec dělá poskoka v Jeruzalémě, v židovské košer-kavárně. To se musí Hitler v hrobě obracet! Tohle je jen můj pokus o nekorektní humor, protože film je úplně o něčem jiném (ikdyž ta averze Židů vůči Němcům, stejně jako naše vůči Rusům zůstane navždy). Jednoduchý, srozumitelný a hlavně lidský je tento komorní snímek a je to pro vnímavého diváka balzám na duši. Zaspoileruji. Muž a žena miluje jednoho muže a muž a muž miluje, v jiném čase jednu ženu! Celkem se dohromady milují tři osoby navzájem, jen o tom neví. Takto jednoduché a zároveň složité to je! I takové příběhy může přinést náš pestrý život. K tomu všemu si ještě nastartujte chuťové buňky (ti kteří máte rádi sladké!), abyste je pak naprázdno mohli použít!(1.9.2018)

  • mysakus
    *****

    Krásné melodrama u kterého není důvod se nudit. Neznámí herci umí okouzlit a vtáhnout diváka do příběhu. Kamera, střih a soundtrack nemají chybu. Zmiňovaný standing a nekonečný potlesk je na místě. Film mě inspiroval, že jsem se večer pustil do pečení štrůdlu. :-)(22.1.2018)

<< předchozí 1 2
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace