Služební cesty mohou přinést mnohá překvapení a není výjimkou, pokud mezi ně patří setkání, jež přeroste v milenecký vztah. Poměr Thomase, cukráře žijícího v Berlíně, a Orana, ženatého muže původem z Izraele, však po několika měsících utne tragická událost. Oran umírá při dopravní nehodě a Thomas nevidí jiné východisko, než vyhledat vdovu, jež teď sama vychovává Oranova syna. Přes počáteční nedůvěru, pramenící z Thomasovy německé národnosti, dává truchlící Anat mlčenlivému mladému muži práci ve své kavárně, netuší však, že nevyslovený smutek, který je spojuje, se váže k jednomu a tomu samému muži.(MFF Karlovy Vary)
Komentáře uživatelů k filmu (24)
mac000
Dějově se film točí kolem osudových setkání a nevyhnutelných událostí. Střízlivost scénáře ale udržuje diváka v neustálém očekávání. Pouze mi trochu vadila předvídatelnost dějového zvratu, šlo pouze o to kdy. Ale celkově výborný film, především díky skvělému výkonu S. Adlerové a T. Kalkhofa. Těším se už na druhý ročník Festivalu izraelských filmů(21.10.2017)
Marigold
Decentní, poměrně elegantně vystavěné, herecky přesvědčivé. Film, který pracuje s tezí, že sdílené emocionální pouto k chybějící třetí osobě může být někdy silnější než sexuální orientace. Cením způsob, jakým Graizer uhýbá před úskalími melodramatických klišé a patosu, když některá podstatná místa nechává otevřená (nádherná epizoda s matkou). Především Tim Kalkhof svojí robustní figurou, ale nesmírně subtilním a skromným herectvím film táhne. Hořkosladké klavírní etudy - je to žánr a žánr já respektuju. V téhle podobě určitě. Kosher approved.(7.7.2017)
Disk
Nádherné melodrama, které mohu jen a jen doporučit. Herecky super, mistrovsky zachycené vztahy jednotlivých postav, skvělé klavírní melodie. Přitom se Graizerův snímek netopí v patosu a sladkobolnosti, které by se u podobných zápletek jinak daly očekávat. Milovníci sladkých dobrot si určitě přijdou na své. :)(17.1.2018)
jhrasko
Rosamunde Pilcher meets Ferzan Özpetek. Kto videl Le Fate Ignoranti, vie, o čom píšem. Až masochistické motivácie hlavnej postavy, ktorá jedná neracionálne, nelogicky, akokoľvek osamelo sa cíti...považujem sa za priemerne citlivého človeka, ale toto ma obišlo navždy a ďaleko. Už si len zahrať na klavíri a poplakať..PS: mnohé scény boli koncipované nepatrične až amatérsky...nie, nie, nie...(25.10.2017)
Hwaelos
Cukrář pracuje velmi elegantně s dlouhými statickými záběry, často koncipovanými jako velké celky, v nichž nechává divákovi prostor, aby se vcítil do momentálních úvah svých postav. To podstatné se totiž děje v jejich hlavách, film je záměrně oddramatizovaný a o svých citech a bolestech nikdo nemluví nahlas. To je velmi cílevědomý a v kontextu současné dynamické kinematografie sympatický přístup.(1.4.2018)
joker.george
Přišlo mi, že většina dialogů neprobíhá bezprostředně a často se ani nedočkáme jejich zakončení. To samé platí i o jednotlivých scénách. Neznamená to však, že by snímek byl prázdný. Ke zvolenému tématu mi tato volba seděla a herci to odehráli suverénně. Jenom prostřední část zbytečně opakovala předchozí dění a větší míra explicitnosti taky nebyla nutná. Jinak se s tím ale pracovalo decentně a neobjevila se namyšlená snaha moralizovat. A soundtrack je krásný, ale příliš mi neseděl k momentům, které podkresloval. 3,5* (Brno, kino Scala)(28.1.2018)
zette
Vyborne odvypraveny pribeh, ktery do sebe hezky zapadne (dobra, poslednich deset minut by se dalo udelat i trosku jinak...). Film zdobi perfektni herecke vykony Adler a Kalkhofa, scena, kdy Anat vyjede po Thomasovi je bezchybna! Spousta kontrastu Nemecko/Izrael, heterosexualita/homosexualita, nabozenstvi/tolerance a v neposledni rade oslava cukrarstvi! Ciste drama, cistych pet hvezdicek. Videno v ostravskem Artu, 9 divaku.(28.1.2018)
venca163
Naštěstí to nebyla taková ta klasická gayparade, kde by člověk musel furt sledovat, jak jsou si v jednom kuse přisátí čuňou na pyji. Na rozdíl od Pekaře (Jsem tvůj) je tohle taková pocitovka, ve který neni bohužel ani špetka humoru. Chybělo mi dovysvětlení tý matky a líbil se mi sad end. Jen ten desetiminutovej potlesk mi to trochu zprotivil =). Kabrousci jsou holt pořád ještě v kurzu. #kviff (70%)(7.7.2017)
Trash
Nejsilnější scéna? Šprcky ve skříňce na bazénu.(7.2.2018)
horovska
Tichý příběh, minimum slov na omezeném prostoru s minimálním rozpočtem. Minimalistické, úsporné, komorní. Opravdový život opravdové vztahy hetero a homosexuálních mužů braných s odstupem a bez moralizování. Krásná kamera, zvláštní role jídla v celém příběhu má jemný erotický náboj. Civilní a neskutečné fungující projev obou hlavních herců. Jen si tak nahlas přemýšlím, čím mne ten film dostal a jak vidím, není toho vůbec málo. Bravo!(6.7.2017)
Danqo
Veľmi sa mi páčilo realistické prevedenie takmer všetkých scén, najmä na začiatku. Neuveriteľný príbeh bol vypovedaný prekvapivo uveriteľne. V sále som bol jediný, kto sa smial – pri mojich súkromných referenciách na Vraždu Ing. Čerta a pri #meToo sexuálne obťažovanie na pracovisku stop stereotypom! Niekto tu napísal, že "Tiersen" a "vykrádanie," tak som rád, že nie som sám, kto to počul. Soundtrack bol zvláštny, nerušil ma, ale niečo mi na tom nesedelo. No a vykreslenie Izraelčanov ♥, presne tak by reagovali.(10.1.2018)
mysakus
Krásné melodrama u kterého není důvod se nudit. Neznámí herci umí okouzlit a vtáhnout diváka do příběhu. Kamera, střih a soundtrack nemají chybu. Zmiňovaný standing a nekonečný potlesk je na místě. Film mě inspiroval, že jsem se večer pustil do pečení štrůdlu. :-)(22.1.2018)
Biopler
Veľmi fajn pocitovka. Nič veľké sa v príbehu neodohráva, no baví vás sledovať. Tim Kalkhof si vás prejavmi, dobrosrdečnosťou a skromným herectvom ihneď získa. Film chce akoby povedať, že citové putá k osobe sú viac ako sexuálna orientácia. Je to odvážne i zaujímavé zároveň, no akosi v závere nám to až tak režisér nepotvrdil, resp. nie som sám, ktorý by si želal skorší koniec filmu. Zasadenie príbehov do Berlína a Jeruzalema bol skvelý nápad. Scény s neodolateľnými zákuskami sú svojské a veľmi dobre dotvárajú atmosféru. V poslednej tretine sa film vracia do minulosti a retrospektívne nám chce niečo ukázať čo i priemerný divák s popcornom tuší, teda istá polopatickosť snímku škodí. Každopádne má Graizer za sebou fajn debut.(4.4.2018)
Jolee
Desetiminutová standing ovation tvůrcům filmu byla na místě. Introvertní snímek o introvertech, který překypuje emocemi, jež jsou ale drženy celou dobu pod povrchem. Nádherně netradiční a komorní příběh o lásce, kde se místy prolínají i dozvuky bolestivé německo-židovské otázky. Skvělá intimní kamera. PS: Nechoďte na tenhle film, pokud máte hlad. Je to sebemrskačství.(6.7.2017)
aDDix
Trochu jsem se bal oslavneho gaypride filmu a byl jsem velmi prijemne prekvapen - 4,5*. Akorat vykradeny Yann Tiersen trochu zamrzel ...(8.12.2017)
darkphoenix
Bál som sa. A dostal som do držky. Avšak v tom najlepšom. Film sa nikdy nedostáva do prvoplánového emocionálneho vydierania, naopak necháva vzduch čistý a pomalé oťukávanie hlavných postáv vrství v elegantných kompozíciách a silnom herectve. Jediné čo by som dokázal vytknúť bol nezvládnutý záver (sekol by som to dobrých päť scén pred ním). Tu, že ide o režijný debut? Skvelý zážitok, kde som ani na chvíľu nezapochyboval o motiváciách hlavných hrdinov. Sarah Adler je úžasná!(19.3.2018)
Shikunek
Nádherný snímek, který nijak nestrhne ani nemá dramatický twist, ale celou dobu sem neměl pocit nudy a kdyby měl film o hodinu více, vůbec by mi to nevadilo.(7.7.2017)
susanella
Jemné drama za semknutými ústy hlavní hrdinky, "já nejsem pobožná", ale židovství čpí každým koutem. Budu prodávat koláče, nebo budu kosher chudá ?! ovšem láska proniká všemi póry, včetně skříňky v plaveckém klubu, máme rodiny a taky máme nature/přirozenost…osamělost v přímém přenosu. Babička.(18.2.2018)
Hans_z
7 let práce na filmu se vyplatilo. Překvapení festivalu(5.7.2017)
vyhnalek
Dojemný příběh netradičního milostného trojúhelníku. Nekonečný potlesk na filmovém festivalu ve Varech vypovídá nejlépe o kvalitě snímku.(8.7.2017)
hanca.uh
Za mě nejhezčí a nejpůsobivější film za poslední půlrok, který jsem v kině viděla a který mě teda fakt totálně "dostal", nehledě na téma... Filmová prvotina izraelského režiséra - smekám, prostě vynikající, uhrančivé, osobní. Po všech stránkách.(21.2.2018)