poster

Philip K. Dick's Electric Dreams (TV seriál)

  • USA

    Electric Dreams

Sci-Fi

USA / Velká Británie, 2017–2018, 8 h 40 min (Minutáž: 52 min)

Předloha:

Philip K. Dick (povídka)

Hrají:

Terrence Howard, Anna Paquin, Guy Burnet, Jacob Vargas, Sarah Baker, Anthony Boyle, Tom Brooke, Shannon Brown, Steve Buscemi, Georgina Campbell, Geraldine Chaplin, Julia Davis, Mireille Enos, Vera Farmiga, Jack Gore, Holliday Grainger, Greg Kinnear, Sidse Babett Knudsen, Rachelle Lefevre, Marko Leht, David Lyons, Richard Madden, Tuppence Middleton, Jason Mitchell, Janelle Monáe, Glenn Morshower, Lucian Msamati, Jay Paulson, Anne Reid, Jack Reynor, Mel Rodriguez, Joanna Scanlan, Timothy Spall, Hayley Squires, Juno Temple, Cedric Tylleman, Sam Witwer, Benedict Wong, Bryan Cranston, Russ Panzarella, Ralph Alexander, Noma Dumezweni, Richard McCabe, Tony Way, Paul Ritter, Nick Davison, Sarah Sharman, Lara Pulver, Michael Socha, Essie Davis, Liam Cunningham, Ruth Bradley, Ronan Vibert, Khalid Abdalla, Daniel Craig Baker, Louis Herthum, Nick Eversman, Annalise Basso, Connor Paolo, Maura Tierney, Brian Boland, Ian Pink, DuShon Monique Brown, Annes Elwy, Fode Simbo, Matthew Chappelle, Ann Akin, Marc Grapey, Remmie Milner, Dylan Rogers, Julian Williams
(další profese)

Komentáře uživatele PKD k tomuto TV seriálu

  • Philip K. Dick's Electric Dreams (TV seriál) (2017)
    ****

    Jako majitel veškeré tvorby velkého a dodnes nepřekonatelného PKD,mohu bilancovat,když jsem se k tomu konečně! dokopal. Celkově jde určitě o kvalitní a dobře obsazenou tv antologii. Kde,1 adaptace je mimo mísu- Crazy Diamond. 1 má jako jediná (!) zachovanou původní pointu z povídky- Human Is,která ukazuje,že právě na pointách P.K.Dick v drtivé většině stavěl. Chválím nevtíravou,minimalistickou a přesto výraznou hudbu,včetně úvodní znělky,která se mi sice jeví,jako mírně přeplácaná,ale ve spojení s vynikající hudbou,která mi připomíná Odyseu 5,je v konečném výsledku parádní. 1 má (opět jako jediná),zachovanou a perfektně (!) plíživě provedenou totálně paranoidní atmosféru- Kill All Others,která jest obsažena ve většině Dickových povídek. Zejména z 50.let,ze kterých jsou totiž pro zajímavost,všechny předlohy této antologie. Přesněji jde o povídky z let 1953-1955. Nesmím ale zapomenout na jedno velmi důl.opozornění,pro případné zájemce (kteří nečtou jen comicsy,jsou zde tací? Nehlaste se všichni),že řečeno naplno...pokud si budete chtít přečíst všechny zde adaptované (v některých př.spíše zdeformované),povídky,což je dnes už v klidu možné,neb jsou všechny v jazyce českém...varuji vás,protože po přečtení rozpoznáte (jako já),tak pol.episod a čeká vás trochu šok,protože až na tu 1 adaptovanou vyjímku,mají všechny předlohy zcela jiný závěr. Až to někteří z vás,budou mít za sebou,veřte mi...budete děkovat,že jste si můj komentář přečetli a celý.:) Některé se totiž jmenují stejně a některé (což nechápu proč),se jmenují jinak,takže vždy na konci jsem si připadal jako v Riskuj apod.,kdy hádám správný název povídky a zda ji vůbec poznám (což se stalo v 50% dílů). Pokud by to nebylo tak dobře udělané,asi bych byl hodně vytočený. Na závěr jedna technická výtka autorům. Když někdo neadaptuje ve většině případů (jako zde),samotné povídky,ale pouze se jimi inspiruje,tak by to taky měl mít na konci uvedeno. Jako v Total Recall (1990). Předejde se tím pak zbytečným zklamáním z řad potencionálních nových Dick fans. P.s.ost 86%.(1.5.2018)

  • The Hood Maker (E01) (epizoda) (2017)
    *****

    Zde došlo k zajímavému paradoxu,co se týče významu a překladu pův.názvu vs.děj povídky. Takže...povídka se sice jmenuje jako adaptace,ale nejsou v ní masky,které zabraňují telepatům,číst myšlenky,ale čelenky. Proto je cz překlad ve formě-Čelenkář,což dává smysl,ale z hlediska překladu to je špatně,protože hood znamená kápi,masku či pláštěnku. A tady autoři adaptace,chytře přispůsobili scénář názvu,jak povídky, tak tohoto dílu. Je to možná prkotinka,ale pro mě důležitá.:) No a k ději samému- moc mě zaujala představitelka telepatky Honor,kterážto tvoří s agentem Rossem,téměř Bladerunnerovský pár. Konec není sice (ostatně jako v drtivé většině),dle povídky,ale přesto jest svým způsobem,typicky Dickovský. A to není málo. Byl jsem velmi potěšen. I přes ty velké změny.(1.5.2018)

  • Impossible Planet (E02) (epizoda) (2017)
    *****

    Tak toto byl asi nejnádhernější a taky největší doják,z celé antologie. Čekal jsem sice,že Geraldine Chaplinová předvede výraznější výkon,ale s výsledkem jsem spokojen. Plný počet dávám hl.proto,že když se mnou něco velmi emocionálně pohne (což v tomto př.znamená 2.pol.probulet na kvadrát),tak nemohu jinak. I bez těch slz,by to ale bylo na 4 plné,takže asi tak. Malé plus za toho robota RB29, alá Asimov:) Opět pozn.k povídka vs.předloha. V tomto př.se scénárista/režisér držel vcelku věrně po celou dobu,až samoz.na závěr,který je v povídce,krásně ironický,prostě typický Dick. Pro případné čtenáře,nebudu spoilerovat. Zde bych závěr označil,za zbytečnost,páč to totiž žádný závěr není. Což může hodně lidí iritovat a já se jim nedivím.(1.5.2018)

  • The Commuter (E03) (epizoda) (2017)
    ****

    Výborný (leč nějak pohublý) Timothy ´Prašivka´ Spall v (při zpětném pohledu) docela depresivní adaptaci stejnojmenné povídky,která končí tak trochu,docela, nějak,podobně:) Ale neměl jsem z ní určitě pocit,jakési tíživé akutní melancholie,jako zde. Povídka sama,je spíše prdle ironická. Dick tzv. ´ztemněl´ závěry svých povídek až v 60.letech. V 50tých si ještě hrál:)(1.5.2018)

  • Crazy Diamond (E04) (epizoda) (2017)
    **

    Absolutní zklamání,omocněné tím,že tato adaptace povídky-Prodavač Nejvyšší Kvality/Obchodní Strategie,NEMÁ s předlohou,(která je geniální a má jeden z nejšílenějších,někdo by řekl až depresívních, konců Dickových povídek),vůbec NIC společného. Jako znalec předlohy,jsem ji tím pádem vůbec nepoznal. A to je špatně. Nezanechali zde doslova nic,ani jméno ani scénu,nic. Nejhorší (naštěstí jediný) díl této,jinak kvalitní antologie.(1.5.2018)

  • Real Life (E05) (epizoda) (2017)
    *****

    Ze začátku nenápadné,ale pak...TOTAL! ne Recall ale něco podobného s Rogue a mou milovanou Irenou Adlerovou ze Sherlocka.:) A jelikož se toto (s místy žůžovou koncepcí alá Blade Runner,což je taky sranda,neb by totiž většina dodnes natočených Dickovek měla vypadat právě tak trochu dost,jako svět BR a ne,pokaždá úplně jinak. To jen tak pro zajímavost),dílo opět s povídkou moc nepotkává (vlastně vůbec) vznikl tak zcela originální,tj.původní příběh,který jsem nemohl tím pádem poznat a pokud bych se nekoukl na wikipedii,tak bych předlohu nemohl poznat,i v př.,že bych ji znal nazpamět. P.s.to nejvyšší hodnocení je za ten konec,který je (konečně!!!) alá Dick!(1.5.2018)

  • Human Is (E06) (epizoda) (2017)
    ****

    Téměř dokonalé. Velmi lidské. Chvílemi jsem si připadal jako v románu od Simaka. A musím důr.pochválit režisérku (že nezklouzla k přílišné sentimentalitě) a hl.scénáristku,která zachovala pointu povídky téměř do puntíku. Díky! A to,jak se nápis Země r.2520,změní na Terru,by se Dickovi určitě líbilo.:)(1.5.2018)

  • Kill All Others (E07) (epizoda) (2018)
    *****

    Vše podstatné jsem již napsal v komentáři. Tak jen dodám,že zaujal často se opakující hudební motiv tohoto dílu. Nevím,zda se zcela hodil,ale ke konci to opravdu úchylně/paranoidně podkreslovalo celkovou atmosféru. Bear McCreary opět prokázal,že jeho majsrtštyky typu,BSG,Caprica a tv Terminátor: TSCC,nebyly náhody. A povídka vs.předloha? Ta je zde tradičně téměř zcela změněna,leč s výslednou (jak jsem již též zmínil v kom.),totálně paranoidní atmosférou,která je pro Dicka většinu jeho tvorby ZCELA typická. Takže mi to v tomto př.ani neva,že zde opět vznikl prakticky nový příběh.(1.5.2018)

  • Autofac (E08) (epizoda) (2018)
    ****

    Tuto povídku dost žeru,takže jsem si z logického důvodu pustil,jako 1.,ji. No,i přes slušné zachování základní příběhové kostry,jsem nebyl tak nějak celkově moc potěšen. To jsem ovšem netušil,že další ´´adaptace´´ budou co se týče věrnosti předloze,ještě drsnější.:) A proto jsem chtěl dát pův.jen 3 hvězdy,leč po shlédnutí kompletu,zvyšuji nakonec na 4. Přec jen,to zakl.jádro povídky tam tak nějak je. A záběr na samotnou autotovárnu,je působivý.(1.5.2018)

  • Safe & Sound (E09) (epizoda) (2018)
    ****

    I v tomto př.dala tato verze povídce,pá-pá. Ale opět a zase a znovu,vznikl opravdu moderní a děsivě současný (považuji za nutné zmínit,že speciálně tento díl,nepovažuji v podstatě za SF,když vidím hl.ženské,ale vlastně všechny, neustále čučet do těch zatr.smartfounů a tabletů),a až se mi z té,děsivě blízké reality,dělalo chvílemi zle od žaludku. Nemyslím si,že jde o nějak příliš vzdálenou budoucnost. Dle mého,je v zásadě už tady. Jen ne tak okatě. Ale,o to je zákeřnější. A závěr fakt není pro sluníčkáře a podobně veselé/naivní povahy.(1.5.2018)

  • Father Thing (E10) (epizoda) (2018)
    ****

    Jedna z mých absolutně nejoblíbenějších Dickových povídek (je taky jako snad jediná Dickova povídka zcela otevřeně SF/hororová),která zde zůstala též hodně zachována. Jen s tím rozdílem,že tu došlo ke globálnímu rozšíření,namísto hodně komorního rázu povídky. A musím zmínit hudbu,která tu občas připomene mistra Carpentera,takže si určitě spousta lidí při jistých scénách připomene Halloween skřížený s The Thing.:) Jen mi vadí,že netuším,zda bude vůbec někdy 2.s.:( P.s. a klidně přeskočte prvních 15min. Jsou k ničemu. Samotný děj a též povídka začíná až poté.(1.5.2018)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace