Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kinej
    *****

    Woody Allen opět zaexperimentoval a tentokráte své filosofické myšlenky o smyslu života narouboval na estetiku černobílých expresionistických filmů. Stíny a mlha jsou dalším důvodem proč tohoto génia obdivovat. Stejně jako i v ostatních jeho snímcích i zde leží těžiště na posmuntělě vtipném scénáři a spontánních hereckých výkonech. Ty jsou zde navíc v některých momentech zesíleny prací s kamerou. Obzvlášť z rozhovorů v bordelu se díky tomuto přístupu stává lahůdka. Ve filmu nechybí typický allenovský humor a tentokráte mě potěšilo, že i přes veškeré to životní zoufalství je filmy o něco málo optimističtější než jsem zvyklý.(19.6.2012)

  • Exkvizitor
    ***

    Tak tohle je určitě jeden ze slabších Allenových filmů. Černobílá groteska Stíny a mlha, která si střílí zejména z Kafkova Procesu, vypadá totiž celá jako mírně nadprůměrná televizní inscenace. Hlavně scénář je odfkláknutý a zmatený, forma, kterou je film natočen, je pak nudná (ani žádné kameramanské exhibice se rozhodně nekonají).(13.9.2005)

  • Autogram
    ***

    Woody sa tentokrát pokúsil o krimi noirovku, ešte to umocnil hmlou a čiernobielym podaním. Nezabudol na svoje klasicky zmätené postavy, z ktorých je najviac popletený on sám a satiru na všemožné neduhy spoločnosti. Najlepšie sú scény v bordeli a na ulici, ako sa prelína zhýralosť, pohodová atmosféra a súcit. Kam film smeruje nie je celkom jasné, ale to u Woodyho akceptujem. –––– Viem presne, čo si o tom myslím, len to neviem vyjadriť slovami. Možno by to chcelo drink.(14.11.2014)

  • Sarkastic
    ****

    „Dejte si pozor. Nerada bych vás našla v aleji s proříznutým hrdlem od ucha k uchu.“ – „Nebojte se. On většinou škrtí.“ Naladit se správně na tuhle Allenovku mi docela dlouho trvalo (a než se mi to podařilo, tak jsem se chvílemi i nudil), a to kvůli mému nepřesnému očekávání. O krimi linku, která se před zhlédnutím filmu (a ostatně i na jeho počátku) jeví jako dominantní, totiž ve Stínech a mlze vlastně ani trochu nejde (i když moje oblíbená melodie Mack the Knife, jež zazní na konci snímku, k ní přece jenom trochu odkazuje). Přítomnost vraha je jen prostředek k rozvíjení příběhu, který režisér využívá na jednu stranu k pobavení publika, ale větší měrou k určitému filosofování (o umělcích, prostitutkách, o Bohu atd.) a také vysílání jistého poselství, které na první pohled není vůbec snadné odhalit (nemluví se o něm), a divák ho rozpoznává až postupně (postava Kleinmana, a události, které ho potkávají, jsou totiž nanejvýš symbolické…jen to chce dostat impulz a uvědomit si to). Celé tohle luštění je navíc ponořeno do prazvláštní atmosféry způsobené všudypřítomnou mlhou, stíny a mysterióznem. Ale jak už jsem zmínil výše, samozřejmě nechybí pro Allena typické výborně napsané dialogy a humor (ten je však přítomný výhradně jen ve chvílích, kdy je v záběru o život hláškující Woody, a já osobně zalitoval pokaždé, když „slezl“ z plátna). Snímek prozatím hodnotím slabšími 4* a v budoucnu plánuju opětovnou projekci, kterou já osobně v tomto případě k plnému docenění potřebuju. „Tak, budete v pořádku?“ – „Kromě toho, že jsem teď vystaven lynčujícímu lidu, jde po mně policie, ten maniak je na svobodě a já jsem bez práce…tak je všechno ok.“(28.8.2014)

  • Cimr
    *****

    Vraždy? Nevěstinec? Strach, úzkost, stíny a mlha? To že je Woody Allen? Ano! A znovu dokazuje, že je režiser, co dokáže fascinujícím způsobem natočit cokoliv - bláznivou parodii, společenskou satiru, vzpomínkový film, psychologické drama, romantickou komedii, muzikál, thriller a teď i kafkovský skorohoror o jednom křivě obviněném úředníčkovi. Spousta režisérů natočila jedno nebo dvě mistrovská díla. Na Allenovi je fascinující, že jich má celou nůši...(14.5.2007)

  • - Mlha, která se ve filmu objevuje, pocházela ze skrytých olejových sudů se sójovou směsí. (Witta)

  • - Film byl natočen za 19 milionů amerických dolarů, což byl do té doby Allenův nejdražší film. (žvanimírek)

  • - Woody Allen napsal scénář filmu podle vlastní hry "Smrt" publikované roku 1975. U nás ji v roce 1989 natočil Český rozhlas v hlavní roli s Josefem Kemrem. (D.Moore)