Epizoda 1 (E01) (epizoda)

Drama / Mysteriózní / Romantický

Austrálie, 2018, 52 min

  • Necrotongue
    ***

    Po první epizodě mám docela rozporuplné pocity. Bavila mě kamera, ale měl jsem neodbytný pocit, že se tvůrci snaží za každou cenu vytvořit dramatickou atmosféru i nějaké to napětí, jenže ta snaha byla vidět až příliš. Je možné, že se pletu, ale takhle to na mě působilo. Celý díl stál hlavně na Natalii Dormer.(7.6.2020)

  • Marze
    *

    Nevtáhlo mi to dovnitř.(14.10.2018)

  • dogma97
    ****

    První epizoda mě hodně navnadila. Je potěšující zažít dotek umění u takovéhoto formátu a žánru - mám na mysli kameru a střih.(5.9.2018)

  • honajz2
    **

    Zatím teda zklamání. Má to sice fakt dobrou kameru, která dokáže vytvořit krásné obrazy, ale jen kamerou se atmosféra netvoří. Weirův film já osobně miluju a považuji ho společně s Kontaktem za to nejlepší, co kdy na tomhle světě vzniklo. No, a na seriál jsem se zároveň těšil a zároveň se ho bál jak sviňa. A nakonec se mi bohužel vyplnilo to druhé. Chybí mi zde ta mystická hudba a celkově tomu prostě chybí to, co Weirův film měl. Mám výtky i k hereckému obsazení - hlavně teda nechápu, co tady dělá ta Indka (nebo to je mulatka?), to by jako v roce 1900 na Australském dívčím internátu měli Indku, jo? Nic proti, ale když točím příběh, co se odehrává v roce 1900 a není to nějaká fantasy, tak bychom se snad měli držet historických faktů, ne? A obsazení Natalie Dormer do role slečny Appleyardové taky zrovna nechápu, vždyť ve filmu je slečna Appleyardová postarší žena, ale tady je dost mladá. Zase na druhou stranu, hraje dobře, ale přece jenom... No, byl jsem taky zvědavý, jak zde budou vypadat moje oblíbené scény a i tady jsem celkem zklamaný - scéna, kde si Edith namočí nohy v řece, když se jí snaží přeskočit (a tahle scéna má v tom filmu mnohem hlubší význam, než by se mohlo zdát) není natočena zrovna nejchytřeji a to, že si tu nohu namočí, vlastně ani neuvidíme, jen uslyšíme. Co mě ale vytočilo úplně nejvíc bylo to, že snad ta nejikoničtější scéna celého Pikniku na Hanging Rock, ve které dívky šplhají po skalách, je tady podaná strašně zkráceně, čímž zabila jakoukoli možnost vyvolat zde nějakou větší atmosféru. Všechno to šplhání po skalách, kde dívky čím dál tím víc vypadají jako pod vlivem hypnózy a nakonec už ani nevnímají reálný svět okolo sebe (v podstatě tahle scéna je jádrem celého Pikniku na Hanging Rock), tady byla podaná strašně zkráceně, naprosto bez atmosféry. A díky tomu ani pak nemohl nijak vyniknout Edithin výkřik, který zde prostě nezapůsobí, naopak ale ve filmu mě dokáže vždycky vyděsit do morku kostí a zaručit husinu po celém těle. Jo, a snová scéna, která ve filmu opravdu vypadá jako sen, tak se tady taky zrovna nepovedla. Jako jo, je vidět, že se tvůrci snaží o atmosféru, ale zatím se jim to teda nedaří. Pilot mě zklamal, ale na další díl kouknu, nechci to odsoudit brzo. A navíc chci vidět, jak si tvůrci poradí s papírkovou cestou a jestli nepadne ani zmínka o červených mracích, tak mě ten seriál naštve, protože hned po Edithině výkřiku mě ve filmu nic nevyděsilo víc, než zmínka o tom, že dívky viděly červené mraky. Na jasné obloze. Odpoledne. Kurňa, jak si na to vzpomenu, mám husí kůží, a to se vlastně není ani čeho bát. A v tom je právě kouzlo toho filmu, donutí vás bát se něčeho, čeho se ani není proč bát, ale vy se toho stejně bojíte, byť nevíte proč a kvůli čemu... Seriál to zatím buď nechápe nebo to chápe, ale neumí to předvést, což na jednu stranu chápu. 2*(3.3.2020)