Režie:
Irvin KershnerKamera:
Victor J. KemperHudba:
Artie KaneHrají:
Faye Dunaway, Tommy Lee Jones, Brad Dourif, René Auberjonois, Raul Julia, Frank Adonis, Lisa Taylor, Darlanne Fluegel, Rose Gregorio, Steve Marachuk (více)Obsahy(1)
Lauře Marsové se dostalo neobvyklého paranormálního daru, o který však rozhodně nestojí. Z nevysvětlitelných důvodů je schopna vidět svět očima sériového vraha, před nímž se třese celá Amerika. S pomocí policejního detektiva se ho mladá žena pokouší zastavit... (oficiální text distributora)
Videa (1)
Recenze (23)
78 byl dobrý ročníky. Kromě mně vznikaly i zajímavé filmy. Tenhle by se dal označit za něco jako áčkově šilhající giallo po americku. Herecky fajn, Carpenterův scénář možná mohl být trošku odvážnější. Nakonec z toho je nijak neurážející mapínavý horrorový thriller s místy zajímavými sekvencemi. Ale Lulu bylo fakt škoda, to jsem málem obrečel. ()
Film, který mě potěšil áčkovějším obsazením - od pozdějšího režiséra Impéria vrací úder a Robocopa 2 Kershnera přes Fay Dunaway až po mladé Dourifa, Auberjonoise, Juliu a hlavně nečekaného Tommy Lee Jonese. Toho jsem takhle mladého ve filmu nikdy neviděl a už tady nehrál špatně. A samotný film? Nečekejte horor, tohle je klasický thriler se vším všudy. Žena v ohrožení, sériový vrah, neohrožený policista, láska a trojice podezřelých. Dalo by se říct neurážející tříhvězdičková pohoda se skvělým obsazením. Ovšem za finální twist musím přidat ještě jednu hvězdu, po dlouhé době mě fakt nějaká pointa překvapila. PS: Výborný dobový soundtrack plný discopecek - Boogie Nights, Shake Your Booty a geniální Let´s All Chant. ()
Inšpirácia giallom je zjavná najmä z lokácií a dekorácií, kde sa zameriavame na svet módy, interiérový dizajn, POV vraha a nechýba ani kvázi šokujúce odhalenie. To skôr celý film mierne zhadzuje, ale ak to budete chápať práve ako súčasť béčkovej hry na domáce giallo, tak sa dá akceptovať. Ono vrah mohol byť asi aj tak iba jeden z cca troch možných, nehovorím že z podozrivých, pretože tak to nie je, takže prekvapený bude iba málokto. Ďalšia vec, čo zhadzuje budované úsilie o kvalitný thriller je kauzalita scén. Po štyroch vraždách (mŕtvol je tu vážne veľa) sa partička rozhodne osláviť narodeniny a všetci sa bavia, ako by sa nechumelilo. Je to škoda, pretože Kerschnerova štylizácia mohla priniesť netradične podaný americký detektívny thriller. Takto po ňom ostáva zvláštna pachuť. Bohužiaľ nebola poriadne vysvetlená ani nadprirodzená mytológia zvláštnej schopnosti hlavnej hrdinky. ()
Americký snímek „Oči Laury Marsové“ má nějaké svoje problémy, co se scénáře týká, rozhodně to nemá nejnečekanější závěr, jaký byste si dokázali představit, ale příběh docela zajímavě graduje a díky skvělým hereckým výkonům je snímek velmi sledovatelný. I zde John Carpenter jako scenárista ukazuje, že měl skvělé nápady, jen tady to nebylo dotaženo k dokonalosti. ()
Oči sice sympaticky pokukují po giallu (hrdinka umělkyně svědkem vraždy, stylové kvartýry...), ale scénář čtyř scenáristů v čele s Carpenterem (!) je uondaný a prost jakéhokoli napětí, vraždy jsou nudné, konec přitažený za vlasy a přitom zoufale nepřekvapivý a jak je Faye krásná, tak tu hraje nepěkně melodramaticky. Škoda, že to nedostal do pracek de Palma. ()
Reklama