Režie:
Mateo GilScénář:
Mateo GilKamera:
Pau Esteve BirbaHudba:
Lucas VidalHrají:
Tom Hughes, Charlotte Le Bon, Oona Chaplin, Barry Ward, Bruno Sevilla, Julio Perillán, Alex Hafner, Melina Matthews, Rafael Cebrián, Karina Matas Piper (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Markovi (Tom Hughes) je diagnostikována zhoubná nemoc a je mu předpovězeno, že bude žít jen jeden rok. Neschopný akceptovat konec svého života, rozhodne se, že si dá zmrazit tělo. O šedesát let později, v roce 2084, se stává prvním mužem v dějinách, který bude oživen. Až poté zjistí, že jeho celoživotní láska Naomi (Oona Chaplin), ho doprovázela po celou dobu tak, jak by nikdy nečekal. (mac000)
(více)Videa (2)
Recenze (37)
No pozrime sa, vskutku celkom príjemné prekvapenie. Zaujímavý scifi námet ohľadom smrti, umierania, zmrazovania a ľudského klonovania, ktorý však toho veľa povie aj o samotnom živote a láske, pričom predostrie i návod, ako by sa malo žiť, aby sa človek cítil aspoň trocha šťastný. Je plný myšlienok hodných premýšľania a niekoľkých naozaj výborných úvah o smrti a umieraní. Po dramatickej stránke by som síce išiel hlbšie a niektoré veci ešte podrobnejšie rozobral, prípadne na oživenie deja ešte niečo pridal, ale inak vcelku veľká spokojnosť. Nadpriemer. 75/100 ()
Námět je živný, všechno ostatní kulhá jako lazar sám. Všechny postavy jsou tak málo vykreslené a nedostatečně definované, že až do konce nepochopíme, co jsou zač, proč dělají, co dělají, co chtějí a proč to chtějí. Vnitřní monolog hlavního hrdiny je nepřesvědčivý, plytký, útržkovitý, o všech ostatních se dozvíme ještě méně. Nikomu nelze věřit žádné emoce, dokonce ani bolest. ani lásku nebo připoutání ne. Kdyby to byl pouze nihilismus a korporační politika a společenská citová vyprázdněnost, kolem čeho se všechno ve filmu točí, ještě by se to dalo pochopit a akceptovat. Ale ono se tam mluví o lásce a o lásce k životu, k prožívání, a min. u ženských postav jsou náznaky jiného přístupu, jenže nerozvedené - konfrontace jsou slabé nebo chybí úplně, film každou druhou větou nakousne jinou úvahu a nedokáže ji sledovat dál, ale zároveń se tváří, jako kdyby pronášel kdovíjaká moudra. Nakonec je to jen snůška rozpadlých existenciálních plků doprovázená fragmentarizovaným a nepozoruhodným obrazem, který nedokáže nikoho představit ani do ničeho vtáhnout a a ze své formy se marně pokouší dělat přednost. Je to, jako kdyby z nějakého zastaveného natáčení zbyla halda rozdělaného materiálu, nebo třeba v nějakém studiu zůstala fůra odstřižků po dokončeném filmu, který museli o dvě hodiny pokrátit, a nějaký kreativec se vsadil o pár piv, že z toho udělá další film, vzal si to na pár dní do střižny a namluvil k tomu komentář. Jasně, že to tak nevzniklo, ale kdyby jo, nebyl by v tom asi moc rozdíl. *~ ()
Žádný příběh o smrti, ba ani o zmrtvýchvstání nedává smysl, pokud nevypráví i o tom, co tomu předcházelo. Project Lazarus možná zní jako název pro přihlouplé sci-fi a dokonce tady na CSFD má jen tuto nálepku, ale ve skutečnosti patří do stejné škatulky, jako Výchozí bod (2014), Lůno (2010), Ona (2013), nebo i Fontána (2006). Byť spolu tyto filmy nemají obsahově mnoho společného, tak je spojuje velmi kvalitní scénář a silně filozofický, nebo až mystický přesah a především pak láska. Sci-fi je tedy v tomto případě jen označení pro místo v čase, kde se může stát něco technicky zatím neuskutečnitelného. Ale důsledky, nebo následky, ty se stále dějí nám lidem. Skrze věrohodné postavy, tak mužeme otevřít naši mysl otázkám o smrti, ale především pak o smyslu života a způsobu, jakým ho žijeme. Projekt Lazarus obsahuje mnoho myšlenek, které stojí za to sdílet s někým, kdo je naladěný podobně. Nečekejte tedy výbuchy, roboty a vesmírné honičky. O tom tento film ani v nejmenším není. Jak už to tak bývá, ve skutečnosti je to příběh o lásce a nalezení odpovědi, která je pro každého z nás jiná. Pointa, kterou nám Mateo Gil ve svém příběhu zprostředkoval, je krutá. A to i přestože scénář nemá žádnou zápornou postavu...což společně s výbornou režií a velmi pěkným lookem, přispívá k vysoce nadprůměrnému výsledku. A to v poslední době, nejen v souvislosti s žánrem rádobysci-fi, ale obecně v evropské kinematografii, moc k vidění nebývá. Velká spokojenost - 92% ()
"Project Lazarus" alebo "Realive" je pre mňa vskutku príjemným filmovým prekvapením, ktoré je dobre zvládnuté. Výber hercov bol dobrý, vízia budúcnosti uveriteľná a aj myšlienky ma dokázali zaujať. Takto majú vyzerať nenápadné sci-fi filmy. Musia vedia udržať našu pozornosť, musia mať postavy, ktoré dokážeme prijať a mať myšlienky, ktoré fungujú a vedia sa nás dotknúť. A tento film to zvládol veľmi dobre. Je tu pár zaujímavých momentiek, ktoré si zapamätám, no na druhú stranu si viem predstaviť, že s väčším budgetom sa z toho dalo vytiahnuť ešte viac. Možno keby sa scenár tak raz alebo dva prejde a trošku zedituje, boli by niektoré postavy a momentky spracované silnejšie. Nemyslím si, že je tu niečo, čo by výrazne vadilo, no napríklad si myslím, že vzťah Marca s mladou doktorkou mohol byť spracovaný o niečo silnejšie. Aj keď mám pocit, že tam niečo je, tak trošku mám pocit, že to mohlo byť urobené silnejšie a efektnejšie. Myslím si ale, že chémia medzi Hughesom a Chaplinovou je jedna z najlepších, čo som kedy videl. Verím ich láske, ich spomienkam a dokonca aj tomu "zlému načasovaniu" všetkého. Pretože sám toto spojenie zo života poznám veľmi veľmi dobre. Myslím si, že ak hľadáte dobrý sci-fi film o návrate do života z kryo-hybernácie, tak toto určite oceníte. Neviem, či by to dokázalo chytiť každého, ale ako celok to funguje, je to dobre napísané, vizuálne to má zaujímavé momentky a musím povedať, že úvodný pôrod je asi najlepšie spracovaný pôrod, čo som kedy v živote videl. Za pozornosť film určite stojí. Hodnotenie: B+ ()
Hraje si to na mnohem chytřejší film, než jakým to ve skutečnosti je. Nakonec z toho stejně nevypadne víc než carpe diem a užívejte si každé chvíle vašeho života, protože to jediné má v životě smysl, ale řečené je to skrze plytké, rádoby-hluboké voiceovery a nepropracovanou zápletku, ve které měl Gil očividně problém víc prokreslit jak postavy, tak i svět budoucnosti. Výsledek je nefunkční sci-fi, které se své nedostatky snaží zakrýt kýčovitými "emotivními" scénami a samozřejmě i těmi rádoby-hlubokými voiceovery, ale samozřejmě to tomu jenom ubližuje. Je to nedůvěryhodné, mdlé a že to v závěru romantizuje (dokonce dvě!) sebevraždy, je nejen strašně laciné a jen to svědčí o tom, že Gila nenapadlo, kam to vést dál, ale taká stupidní. Ale co čekat od filmu, který nepředvede nic jiného než vykalkulovanost... A přitom ten námět by měl hodně do sebe a šel by zpracovat i levněji (kdyby mě náhodou chtěl někdo nařknout z toho, že to neúměrně kritizuji, když to asi nemělo velký rozpočet), jen to především chce, jako každý skvělý film, pořádný scénář. A to Project Lazarus prostě nemá... 2* ()
Reklama