Režie:
Dušan KleinScénář:
Václav NývltKamera:
Josef VanišHudba:
Petr HapkaHrají:
Josef Abrhám, Viktor Preiss, Pavel Zedníček, Pavel Kříž, Zlata Adamovská, Markéta Hrubešová, Miloš Kopecký, Jiří Lábus, Marián Labuda st. (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Filmové zpracování novely Bohumila Hrabala vypráví o skupině sympatických podvodníčků a jedněch krásných nevinných očích. Bizarní příběh se odehrává v létě 1947, kdy narůstala hrozba likvidace drobných živností. Této dobové atmosféry využije parta falešných pojišťováků a začne ustrašeným řezníkům, holičům, drogistům či ševcům nabízet ve své „Opoře ve stáří“ jakousi pomyslnou ochranu před neodvratitelnou společenskou katastrofou. A přestože se parádně a s patřičnou nadřazeností baví na účet důvěřivé slepoty svých klientů, nakonec sami nedopadnou nejlépe… Režisér Dušan Klein obsadil do rolí drobných živnostníků i falešných pojišťováků a dalších postav z léta roku 1947 Josefa Abrháma, Pavla Zedníčka, Viktora Preisse, Pavla Kříže, Zlatu Adamovskou, Markétu Hrubešovou a další známé herce. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (99)
Podle mě jde o Hrabala takového, jakého ho znám. Je to Hrabal, i když ho zrovna neadaptoval Menzel, ale Dušan Klein. Jde prostě o film od jiného režiséra, ale ona hrabalovská poetika, tragikomično a troška ta melancholie je zde určitě přítomna. Navíc, xo bych si mohl přát více, když Dušan Klein obsadil do každé role takové skvělé úžasné české herce - Kříž, Abrahám, Zedníček, Preiss, Adamovská, Kopecký... ten seznam je snad nekonečný. ()
Chápu, že se tenhle snímek může zdát někomu nudnější, ale tvrdit o něm, že se zde nevyskytuje ona "Hrabalovská" poetika, je scestné. Ona tu je, pouze v jiné formě, než jak jsme zvyklí od Hrabalova "dvorního režiséra" Menzela. A tohle je u mě plus (tím nechci říct, že se mi Menzelův styl nějak příčí, jako režiséra ho obdivuju), protože jsem se rád podíval na Hrabala ve filmu trochu jinak. Navíc, ta plejáda skvělých českých herců! Preiss, Abrhám, Zedníček, Kříž, Adamovská a (mladá a už nahá :-)) Hrubešová… zkrátka, byl jsem příjemně překvapen a myslím, že je zde tento film dost podhodnocen. Za mě mu s čistým svědomím dávám 80 %. ()
Andělské oči jsou asi nejhorší filmovou adaptací literárního textu Bohumila Hrabala (když nepočítám francouzské extempore převodu Příliš hlučné samoty) zcela bez typické Hrabalovské poetiky, okleštěny o půvab pábitelství, nemajíce skoro nic společného s původní předlohou vyjma dějové kostry. Režisér Klein akcentuje především nostalgii po zlatých časech a dobovou nadsázku, celý snímek je takové příjemné retro, jehož vykastrovaný obsah zachraňuje výborné herecké obsazení. Dobová česká herecká elita (snad mimo pánů Zedníčka a Kříže) předvádí docela slušný koncert... ()
Nemyslím si, že by to bolo o toľko horšie od Menzelových adaptácií. Menzel nemal nijaký patent na "hrabalovskú poetiku", ale svojim výlučným adaptovaním a priamou spoluprácou s Hrabalom sa stal akýmsi monopolom. ANDĚLSKÉ OČI nie sú nič svetoborné, iba taký príjemný dobový film podľa cyklu poviedok Bambini di Praga 1947 z druhej Hrabalovej zbierky Pábitelé. ()
Viděl jsem báječnou inscenaci v divadle Na zábradlí, ve druhém vrcholu jeho úrovně a to byla krása. Tohle je shit, bohužel pan režisér Klein opravdu nemá pro Hrabala pochopení. Skvělé herecké výkony, nad kterými se zde rozplývá mnoho hodnotitelů, mi až na vyjímky unikly, ano, ńadra Markéty Hrubešové mi neunikla a je za ně ona hvězdička. Pavel Zedníček hrál i v onom divadle, ale tady je to taková televizně bakalářská limoška s umělým sladidlem a chemickou ovocnou příchutí, značně vyčpělá - bez bublinek. Pavel Kříž musel v Kanadě nebo kde to byl projít snad lobotomií, protože po Zámku nekonečno a konec konců i Básnících už po návratu do vlasti nezahrál podle mého nic. Poulení očí (andělských) to nevytrhne. Ano, Příliš hlučná samota je ještě horší Hrabal, ale to není moc velká útěcha. ()
Reklama