Reklama

Reklama

Papírový dům (Netflix verze)

(seriál)
  • Španělsko La casa de papel (Netflix version) (více)
Trailer
Akční / Krimi / Thriller / Mysteriózní
Španělsko, (2017–2021), 38 h 55 min (Minutáž: 41–76 min)

Tvůrci:

Álex Pina

Hrají:

Álvaro Morte, Úrsula Corberó, Alba Flores, Itziar Ituño, Jaime Lorente, Miguel Herrán, Darko Peric, Paco Tous, Esther Acebo, Pedro Alonso, María Pedraza (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(5) / Epizody(48)

Osm zlodějů vezme rukojmí a zamkne se v Královské španělské tiskárně cenin, hlava zločinců manipuluje s policií, aby postupovala podle jeho plánu. (Netflix)

Recenze uživatele Samuel7 k tomuto seriálu (6)

Papírový dům (Netflix verze) (2017) 

1. série - Zbytečně to shazuje uměle vytvořené napětí - nejdřív chvíli dělají, jak únoscům teče do bot, abychom se za pár minut dozvěděli, že i tohle bylo zas a znovu součástí profesorova mistrovského plánu. Některá fakta jsou tak do očí bijící "plot armour", že mám pocit, jako by tím uráželi inteligenci diváků, např. velmi příhodný Alzheimer matky hlavní vyšetřovatelky... A velmi příhodně zapomíná jen jistá fakta, která by mohla únoscům uškodit, ale jiné, naprosto nepodstatné detaily si zázrakem pamatuje bez problémů. Tempo je taky často zbytečně pomalé, většinu dílů se nic pořádně neděje. Naštěstí zahrané je to výborně a postav je dost široké spektrum na to, aby to i přes tyto nedostatky nenudilo. Vše to ale zkrátka běží až moc hladce, jako by se tvůrci báli umazat svým postavám ruce, a tak morální dilemata vždy vyřeší nějaký zásah shůry. ()

Epizoda 1 (2017) (S01E01) 

Scénáristická katastrofa. ()

48 metrů pod zemí (2019) (S03E03) 

Souhlas s Trevorem. Tohle je už vážně směšné. Proti Tokyo a Nairobi stojí několikanásobná převaha, ještě vytrénovaných střelců, ale samozřejmě jim zas vše vyjde jako po másle. Má smysl se vůbec v tomto seriálu o někoho bát? Asi jsem rozmazlený Game of Thrones, kde nikdy člověk nevěděl, kdo to odnese příště - a nemusí to být rovnou smrt, ale aspoň nějaké zranění hlavních hrdinů? Nějaká rána, která by je donutila reflektovat o svém životě? Nějaký "character growth"? Ne, ničeho takového se tu nedočkáme. A upřímně tu únosce už začínám dost nenávidět, protože někteří se vyloženě vyžívají v psychickém teroru náhodných rukojmích, další jsou neuvěřitelní retardi, viz ta wtf scéna s Denverem, když se "mu" narodilo dítě.. A těmto psychopatům máme jakože fandit? Chápu, nekontrolovaný kapitalismus je zlo, chápu, že banky si často dělají, co chtějí, a tisknou si peníze navíc a chudí nikdy nic nedostanou, ale tímto způsobem se tohle asi těžko vyřeší. ()

Na nic (2019) (S03E08) 

Konečně nějaký dobrý zvrat, to jsem si alespoň myslel. Samozřejmě mě ale musí seriál hned vyvést z omylu, takže napětí trvalo asi tak tři minuty. Pojem cliffhanger asi Pinovi nic neříká. Pořád nás bude vypravěčským hlasem Tokyo vodit za ručičku, divák nemusí vůbec přemýšlet, protože vše mu bude vzápětí polopatě vysvětleno. A tohle má být jeden z nejlepších seriálů všech dob? To, že plán je promyšlený a působí inteligentně ještě neznamená, že seriál je promyšlený a působí inteligentně. Naopak. Tolik nesmyslů, nesrovnalostí a nepravděpodobných náhod jsem dlouho nezažil. Upřímně se nedivím, že ve Španělsku seriál pohořel. Není kvalitní a ještě kydá hnůj na jejich stát (jako kdyby nějaká naše kriminálka tvrdila, že naše vláda spolupracovala s Bin Ladinem...) ()

Série 4 (2020) (S04) 

Facka, kterou jsem dostal za to, že jsem se přece jen rozhodl na tuhle slátaninu dokoukat. Tohle už je vážně absurdní. Únoscům zas samozřejmě vše vyjde bez sebemenšího zaváhání, protože náš úžasný Profesor, jehož "geniální" projev už mě vážně irituje, opět a znovu převezl policii - jaké to překvapení! A působí to už opravdu jak nějaké nerealistické fantasy, protože ani Harry Potter by nebyl schopen toho, co Profesor a jeho tým zedníků, horníků a hackerů... Ti se dostanou zkrátka všude, ať je to budova soudu, nebo obrazovky a vysílačky policie. Dokonce s unesenou dvojnicí Raquel udělají trik, který by ani Copperfield nedokázal (zde nikdo neřeší neetičnost únosu dalšího civilisty, ale chraň bůh, když policie nehraje podle pravidel, to je pak tematizováno pořád dokola - tento dvojí metr mi začal vážně vadit, třebaže autority v reálu vážně nemusím, ale v seriálu jsem jim naopak fandil, docela smutné...).Já vám nevím, ale ve fikci hlavním hrdinům nemá vycházet vše podle plánu, jaké je pak v tom napětí? Na to, že sledujeme únos a přestřelky jak z Terminátora, je to nuda k uzoufání, protože proč bych se měl o někoho bát? Tímto neduhem seriál trpěl už od začátku, ale já si naivně myslel, že ve čtvrté řadě třeba konečně půjde do tuhého? Ha-ha... Jo a ten cliffhanger na konci bych u jiného seriálu ocenil, ale zde? Je jasné, že i zahnaný do kouta se z toho náš úžasný, geniální profesor, nějak dostane. Možná, jaké to překvapení, i s touto eventualitou počítal! Pamatujete, jak schválně zavedl policii na konci první řady na ten jejich ranč? A taky se nejdříve tvářil, jak ho to zaskočilo, aby nám o díl později prozradil, že i to bylo součástí jeho mistrovského plánu... Každopádně už mě nezajímá, jak tohle dopadne, seriál jsem dokoukal jen proto, že nemám rád "rozdělané projekty", ale po roce čekání si vážně nemyslím, že bych měl zájem navazovat. Něco tak sebe-vykrádajícího, zdlouhavého a okatě propagandistického jsem snad ještě neviděl. Nejsem žádný příznivce nekontrolovaného kapitalismu, ale myslím, že na tohle by si měl udělat názor divák sám. Ne, že nám bude každý díl podsouváno, jak jsou únosci vlastně hrozně utlačování hrdinové, které masy milují, a jen zlá policie je chudáčky nenechá v klidu vykrást banku. Už nám ale neukážou rodiny unesených, nebo jak se rukojmí z prvních dvou řad vypořádávají s posttraumatickou stresovou poruchou a jinými závažnými duševními následky... Takoví lidé by naší bandě Robina Hooda jistě fandili... Nedivím se, že seriál ve Španělsku propadl. Asi by se mi nelíbilo, kdyby nějaká kravina, která se tváří, jak je hrozně sofistikovaná, před světem totálně hanobila pověst mé země. Když spousta lidí je schopna herce nenávidět na základě postavy, které hráli, nedivil bych se, kdyby věřili tomu, že Španělsko spolupracovalo s Bin Ládinem nebo že mučí vězně. Abych ale jen nekritizoval, herecké výkony byly hodně slušné (byť často už opravdu ohrané, aneb když si po sté Profesor otírá zpocené čelo a třese se mu brada...), nicméně tu scénáristickou katastrofu nezachrání... Kdyby seriál nekoupil Netflix, ani po něm pes neštěkne. Ale jestli je tohle veřejností považováno za vrchol současné seriálové tvorby a naopak třeba poslední řada Game of Thrones plná hlubokých myšlenek a komplexní psychologie postav je naopak hanobena (naštěstí kritici a odborníci jsou jiného názoru), asi bych měl už přestat brát hodnocení zde jako dobrý indikátor toho, jestli něco stojí za zhlédnutí. Už delší dobu pozoruji, že se spíš shoduji s výsledky Emmy, Golden Globes aj. než s procentuálním hodnocením na csfd/imdb, kde je jasně patrná stádovost a neochota vyjádřit jiný názor. Ostatně, jak čtu, Trevorovi za zdejší hodnocení i lidé posílají nenávistné zprávy. Jako vážně? Jestli nedokážete unést jiný názor, asi sem nechoďte? Já třeba byl nadšený z GoT, plný emocí a chtěl o tom diskutovat s lidmi, a taky jsem musel skousnout tu vlnu toxické kritiky, která vycházela jen z toho, že si lidé vysnili jiný konec. Ten ale dával smysl, spousta lidí ho jen nepochopila, respektive nikdy nepochopili ty postavy a o čem GoT hovoří. Jestli mě však někdo přesvědčí o tom, že Casa de Papel je brilantně a realisticky napsaný seriál, možná změním názor. Ale to, že to je pro někoho zábavná podívaná ještě neznamená, že tomu je tak i pro ty, co se nad uměním hlouběji zamýšlejí a čekají od něj nějakou údernou výpověď o našem světě. Ne jen pouhou exhibici názorů tvůrců a jejich bláhové fantasmagorie. Seriál se celou dobu tváří jako něco víc (tvůrci trpí zjevně podobnými bludy o své genialitě jako profesor), přitom však jde jen o další z řady bezduché akční tvorby. () (méně) (více)

Plán Paříž (2020) (S04E08) odpad!

Facka, kterou jsem dostal za to, že jsem se přece jen rozhodl na tuhle slátaninu dokoukat. Tohle už je vážně absurdní. Únoscům zas samozřejmě vše vyjde bez sebemenšího zaváhání, protože náš úžasný Profesor, jehož "geniální" projev už mě vážně irituje, opět a znovu převezl policii - jaké to překvapení! Já vám nevím, ale ve fikci hlavním hrdinům nemá vycházet vše podle plánu, jaké je pak v tom napětí? Na to, že sledujeme únos a přestřelky jak z Terminátora, je to nuda k uzoufání, protože proč bych se měl o někoho bát? Tímto neduhem seriál trpěl už od začátku, ale já si naivně myslel, že ve čtvrté řadě třeba konečně půjde do tuhého? Ha-ha... Jo a ten cliffhanger na konci bych u jiného seriálu ocenil, ale zde? Je jasné, že i zahnaný do kouta se z toho náš úžasný, geniální profesor, nějak dostane (navíc úplně to samé se stalo už s Raquel! To vážně nemají tvůrci trošku sebereflexe, nebo snad mají problémy s pamětí? Či jen počítají s tím, že většina diváků bez přemýšlení zkonzumuje vše, co nám předhodí?) Ale profesor možná, jaké to překvapení, i s tím, že ho najde další pronásledovaná policistka počítal! Pamatujete, jak schválně zavedl policii na konci první řady na ten jejich ranč? A taky se nejdříve tvářil, jak ho to zaskočilo, aby nám o díl později prozradil, že i to bylo součástí jeho mistrovského plánu... Každopádně už mě nezajímá, jak tohle dopadne, seriál jsem dokoukal jen proto, že nemám rád "rozdělané projekty", ale po roce čekání si vážně nemyslím, že bych měl zájem navazovat. Něco tak sebe-vykrádajícího, zdlouhavého a okatě propagandistického jsem snad ještě neviděl. Nejsem žádný příznivce nekontrolovaného kapitalismu, ale myslím, že na tohle by si měl udělat názor divák sám. Ne, že nám bude každý díl podsouváno, jak jsou únosci vlastně hrozně utlačování hrdinové, které masy milují, a jen zlá policie je chudáčky nenechá v klidu vykrást banku. Už nám ale neukážou rodiny unesených, nebo jak se rukojmí z prvních dvou řad vypořádávají s posttraumatickou stresovou poruchou a jinými závažnými duševními následky... Takoví lidé by naší bandě Robina Hooda jistě fandili... Nedivím se, že seriál ve Španělsku propadl. Asi by se mi nelíbilo, kdyby nějaká kravina, která se tváří, jak je hrozně sofistikovaná, před světem totálně hanobila pověst mé země. Když spousta lidí je schopna herce nenávidět na základě postavy, které hráli, nedivil bych se, kdyby věřili tomu, že Španělsko spolupracovalo s Bin Ládinem nebo že mučí vězně. Abych ale jen nekritizoval, herecké výkony byly hodně slušné (byť často už opravdu ohrané, aneb když si po sté Profesor otírá zpocené čelo a třese se mu brada...), nicméně tu scénáristickou katastrofu nezachrání... Kdyby seriál nekoupil Netflix, ani po něm pes neštěkne. Ale jestli je tohle veřejností považováno za vrchol současné seriálové tvorby a naopak třeba poslední řada Game of Thrones plná hlubokých myšlenek a komplexní psychologie postav je naopak hanobena (naštěstí kritici a odborníci jsou jiného názoru), asi bych měl už přestat brát hodnocení zde jako dobrý indikátor toho, jestli něco stojí za zhlédnutí. Už delší dobu pozoruji, že se spíš shoduji s výsledky Emmy, Golden Globes aj. než s procentuálním hodnocením na csfd/imdb, kde je jasně patrná stádovost a neochota vyjádřit jiný názor. Ostatně, jak čtu, Trevorovi za zdejší hodnocení i lidé posílají nenávistné zprávy. Jako vážně? Jestli nedokážete unést jiný názor, asi sem nechoďte? Já třeba byl nadšený z GoT, plný emocí a chtěl o tom diskutovat s lidmi, a taky jsem musel skousnout tu vlnu toxické kritiky, která vycházela jen z toho, že si lidé vysnili jiný konec. Ten ale dával smysl, spousta lidí ho jen nepochopila, respektive nikdy nepochopili ty postavy a o čem GoT hovoří. Jestli mě však někdo přesvědčí o tom, že Casa de Papel je brilantně a realisticky napsaný seriál, možná změním názor. Ale to, že to je pro někoho zábavná podívaná ještě neznamená, že tomu je tak i pro ty, co se nad uměním hlouběji zamýšlejí a čekají od něj nějakou údernou výpověď o našem světě. Ne jen pouhou exhibici názorů tvůrců a jejich bláhové fantasmagorie. Seriál se celou dobu tváří jako něco víc (tvůrci trpí zjevně podobnými bludy o své genialitě jako profesor), přitom však jde jen o další z řady bezduché akční tvorby. Závěrečné "Por Nairobi" je taky naprostá ubohost, však jste jejího vraha oddělali, tak o co vám ještě jde? Tohle by dávalo mnohem větší smysl, kdyby ji zabila aspoň policie... Ale divím se, že tvůrci sebrali odvahu aspoň jednu postavu pohřbít, třebaže tím nejméně realistickým způsobem (přestřelky či granáty jsou naprosto neškodné, jen "zlý blázen z ochranky" ji mohl ve svém sadistickém afektu zabít). () (méně) (více)

Související novinky

Dahmer zavraždil Bridgertonovi

Dahmer zavraždil Bridgertonovi

12.10.2022

Nová minisérie Monstrum: Příběh Jeffreyho Dahmera od tvůrce Ryana Murphyho (American Horror Story, American Crime Story) se na Netflixu stala doslova smrtícím hitem. Příběh nechvalně proslulého… (více)

Seriál Bridgerton je největším hitem Netflixu

Seriál Bridgerton je největším hitem Netflixu

28.09.2021

Netflix zveřejnil kupu dat, díky kterým si teď celý svět může zase jednou udělat obrázek o tom, jak moc je vlastně streamovací služba úspěšná, a které seriály potažmo filmy patří k těm… (více)

Reklama

Reklama