Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Několik důchodkyň bylo ve svém bytě přepadeno neznámým mužem. Ke znásilnění a smrti žádné z nich zatím nedošlo, ale brutalita pachatele případ od případu stoupá. K přepadení dochází vždy ve stejnou dobu, ve čtvrtek odpoledne. Po násilí následuje loupež, ztrácejí se peníze i šperky. Vedením případu je na přímluvu bývalé kolegyně pověřen major Bohuslav (J. Kanyza), dočasně přeřazený do policejního archivu, neboť v poslední době řešil své svízelné rodinné problémy alkoholem. Bohuslav chápe tento případ jako svou poslední šanci. Zapeklitý propletenec rodinných i „podnikatelských“ vztahů, v němž, jak se zprvu zdá, vraždil muž, který byl nedávno pohřben, zdárně vyřeší ve spolupráci s kapitánkou Mazancovou (V. Cibulková). (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (64)

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Poměrně povedená televizní kriminálka, kterou režisér Klein také slušně obsadil. Díky zajímavému scénáři děj celkem rychle ubíhá, nicméně Kleinovy typické shrnující okecávačky na konci, jak detektiv došel k rozuzlení případu, nezachránila ani rádoby závěrečná akce, která budila spíše úsměv, než napětí a skončila dříve, než začala. ()

Schlierkamp 

všechny recenze uživatele

Český televizní krimifilm, v němž policie hledá psychicky narušenou osobu, jež vyhledává a poté sadisticky mučí osamělé ženy důchodového věku. K vyšetřování je povolán major Bohuslav (J. Kanyza), jenž tragickou ztrátu své rodiny léčí sklenkou v ruce a jenž jako jediný svými zkušenostmi může kriminalistům pomoci. Bohuslavův pátrací tým tvořili poručík Mazancová (V. Cibulková, jež tajila dlouhodobý milostný poměr se svým nadřízeným), poručík Kotík (nenápadný T. Valík) a V. Postránecký jakožto vždy dobře naladěný psycholog. Jak bývá zvykem, vyšetřování se začíná komplikovat, je nalezena mrtvola muže, jenž s velkou pravděpodobností měl sadistické činy na svědomí (M. Etzler, jenž dokázal podobné duševně zaostalé typy ztvárnit vždy věrohodně) a k tomu se objevují další mrtvá těla. Ve vedlejších rolích, jichž měla tato televizní kriminálka snad až příliš, se představili recidivista M. Táborský, vychytralý domovník V. Zavřel, soukromé očko Ťulda Brousek či otec a syn Rybkové - senilní profesor J. Hálek a právník B. Klepl. Kriminalistická složka byla zachycena poměrně dobře, jak už bývá u zkušeného D. Kleina zvykem, avšak mám mírné výhrady k jiným věcem. Neveselá psychologická sonda do života žal v alkoholu utápějícího vdovce Bohuslava, včetně rozhovoru s jeho invalidní dcerou bylo zbytečně důkladně. Snímek doprovázela hudba skupiny Monkey Business, což dle mého názoru nebyla šťastná volba, neboť se ke snímku charakterově nehodí a jejich spojení jsem nepochopil. Jedná se mírně nadprůměrnou kriminálku, jež mě vzhledem ke svému temně znějícímu názvu úplně nepřesvědčila, avšak zápletka není úplně špatná, stejně tak jako herecké výkony. ()

Reklama

otík 

všechny recenze uživatele

Česká detektivka navazující na tradici starých českých kriminálek je slušným podíváním, sice chybí napětí, ale naštěstí scénář není nijak děravý a oba dva hlavní detektivové (Kanyza a Cibulková) jsou slušní herci. První díl z volné trilogie detektivek s Janem Kanyzou jako majorem Bohuslavem. Hudba: Ondřej Brousek & Monkey Business ()

alonsanfan 

všechny recenze uživatele

Další v řadě českých srágoroktivek se sice zajímavým a na svou dobu aktuálním námětem bílých koní, ale zcela rozpatlaným provedením, kde za zmínku stojí pouze sličná skorokulturistka nabouchaná Vilma a scénky a dialogy s neuvěřitelně protivnou Danou Kolářovou, tak protivnou jak to v české herecké garnituře umí snad jen ona. Kromaňonec a zločinec Etzler alespoň zemřel s výborným šklebem na rtech. ()

kingik odpad!

všechny recenze uživatele

Fascinován retro zážitkem z toho, jaká móda se tehdy na začátku milénia nosila, jsem jako panic, kterého do prvních tanečních vypravuje máma, spočinul v němém úžasu nad tím, že sál je plný vilných žen, které mě chtějí šukat do mrtva. Což o to, zásun by to nebyl marný, ovšem s jejich přístupem zůstanu vystrašený ještě dlouho. Dušan Klein mě coby taneční mistr znervóznil, měl jsem vyřešit zdánlivě důmyslnou detektivku, v níž byl vrah tanečních rytmů znám hned po prvním vstoupení do sálu. Ještě teď se z toho Klep(l)u. Analyzoval jsem možnosti, jak Kanyzovi s Cibulkovou zatajit, kdo je onen vrah, ale nedalo se s tím žít. Naposledy píchatelná Sandra Nováková to naštěstí nebyla, přece jen jsem byl o pomyslný krok před kriminalisty. V květináči, na toaletě i ve sklenici s perlivým nápojem jsem nechával indície ve formě bobků, že je to Bob, nikdo to nechtěl vidět, vše marné. Minuty plynuly, mrtvoly se kupily, bylo to nejdelších devadesát minut v mém životě. Vrah to ale nevydržel a minutu před zavíračkou chytil Sandru pod krkem, přičemž ji ohrožoval střepem z rozbité sklenice. Pro mě to byla úleva. Dlouho bych si vyčítal, že jsem věděl, kdo vraždí, a nic jsem pro to neudělal. Nyní už s pocitem, že není Klein rolí, se směle mohu vrhnout k odříkávání desatera pátera Knoxe. Mám neodbytný pocit, že tenhle krimi počin by se neodvážil porušit žádné z nich, aniž by předem nevaroval diváky, že přece něco tak směšně debilního ani nemůže žádná pravidla porušovat. 0/10 ()

Galerie (4)

Zajímavosti (1)

  • Scenárista Viktorín Šulc vyhrál v roce 2000 se scénářem k tomuto filmu soutěž O dýmku Sherlocka Holmese vyhlášenou Českou televizí o nejlepší původní scénář s detektivní či kriminální zápletkou. (navabaca)

Reklama

Reklama