• Šandík
    ***

    Paměť mě opět přelstila na celé čáře. Pamatoval jsem si velmi aktuální a angažovaný film a ona je to přitom ptákovina plná absurdních hříček, špatného herectví a zcela nepravděpodobných, podivně stylizovaných dialogů. Perestrojkovou dobu to sice perfektně charakterizuje, ale po dvaceti letech se to zdá být tak neuvěřitelně vyčpělé, až je člověku blivno... Vtipné to vážně není, a uvěřitelné taky ne. Navíc se to celé neskutečně táhne... Zvláštní filmový dokument o podivné době. Pro ty, kteří nezažili, asi věru nepochopitelný snímek... Celkový dojem: 65%(8.9.2008)

  • Pignon
    ****

    Zopakoval jsem si tento zážitek včera (4.9.2016) po 27 letech....tehdy 16 leté postupubertální naštvané mládě, které nenávidělo bolšána, dnes muž ve středním věku, velice se blížící roli Bobana Fishera. Sáhla na mě hluboká deprese, je to vskutku povedená esence tehdejší doby. A některé věci jsou univezální a platí za každé doby. Vzpomněl jsem si na film mimo jiné díky kouzelné miniroličce Zdeňka Řehoře hlásícího změny počasí podle zpráv od syna z vojenského letiště. Už jsem zase kolem cest viděl volební letáky prasolidí z ksčm, že bohatství této země nepatří jenom vyvoleným. Takže pánové, držte si peněženky a hlídejte KAMNA!(5.9.2016)

  • Schlierkamp
    ****

    Vynikající M. Lasica ve skvělé československé satirické komedii o pracovnících v továrně na sanitární keramiku. Film popisuje předlistopadovou atmosféru z pohledu Ing. Bohumila Fischera povýšeného na náměstka ředitele. Ředitel podniku, znamenitý F. Řehák, postavil svou komiku na opakování naučených okřídlených frází, jež byly za totality běžné. Ve snímku vystupuje mnoho vedlejších postav, bohužel však některé z nich jsou nedotažené, pouze načrtnuté a hlavně nezábavné a postrádám u nich větší smysl (soused Z. Řehoř, bratr P. Zedníček, otec R. Hrušínský, milenec/tanečník V. Mareš). Za to mnoho postav se mi jeví mnohem výraznějšími a zábavnějšími (ministr J. Kodet, přítel J. Satinský, kolega J. Hrušínský, ruštinářka G. Wilhelmová). Po Dobří holubi se vracejí další výborný film od D. Kleina z období konce 80. let.(29.10.2012)

  • hous.enka
    ***

    Váhám mezi dvěma a třemi hvězdičkami. Lasica je bezesporu perfektní (nejlepší scény jsou ty, kde hraje se Satinským) - opilý, zpívající, souložící, vtipkující, zpívající. Lasica cynický, vševědoucí, nevědoucí, vlaštovky vysílající a vulgárně mluvící. Ano, film je stojí na Milanu Lasicovi a jeho herectví. Jenže ony i vedlejší role jsou obsazeny líp než nadprůměrně. Dějově film pokulhává, ale má spoustu světlých okamžiků, kdy o své době vypovídá možná i víc, než by chtěl. Snaha všechno změnit se dnes už zdá směšná. A to je tragický. Tenhle film je tragikomický, a nejspíš i proto je nadčasový a (soudě podle místního hodnocení) dobře přijímaný.(7.10.2012)

  • JARDAHONDA
    ****

    Trpce veselý příběh z konce 80. let minulého století líčí soukromé a pracovní trable " současného " úředníka, který nechtěl být " současným " úředníkem. Sny referenta, později proti vlastní vůli náměstka ředitele továrny na zdravotnickou keramiku Bohouše Fischera o užitečnější skutečně tvůrčí práci se nakonec rozpadnou tak, jako se při bouřce rozpadnou jediná kachlová kamna, jež vlastnoručně postavil a na něž byl, tak hrdý. Milan Lasica předvedl výborné herecké umění, jež hodnotím, jako nadstandart ****(1.11.2012)

  • - Oba hlavní protagonisté se seznámili poprvé až ve scéně, kdy se Lasica táže Hlaváčové: „Dobrý den, já jsem Lasica, jak se má Luděk?" (cariada)

  • - Natočeno podle stejnojmenného románu Ladislava Pecháčka z roku 1988. (skudiblik)

  • - Natáčení probíhalo v Rakovníku a místní továrně na výrobu dlaždic, která ve filmu představovala továrnu na sanitární keramiku. Několik scén bylo také pořízeno na zámečku Dřevíč u Nižbora, kde bydlel tehdejší ministr Karel Schwarzenberg. (rakovnik)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace