poster

Tenkrát v Hollywoodu

  • USA

    Once Upon a Time in Hollywood

  • Slovensko

    Vtedy v Hollywoode

  • Velká Británie

    Once Upon a Time in Hollywood

  • Kanada

    Once Upon a Time in Hollywood

  • Austrálie

    Once Upon a Time in Hollywood

  • Nový Zéland

    Once Upon a Time in Hollywood

Komedie / Drama

USA, 2019, 162 min

Komentáře uživatelů k filmu (868)

  • castor
    ****

    S Nespoutaným Djangem už to bylo na hraně, Osmi hroznými mě ale milovník dobrých i špatných filmů masírující pořádné tvůrčí ego solidně namíchnul. Nově zase vyplýtval spoustu papíru, ale tentokrát si u mě mnohé napravil. Ironický retro flák zbytečně nežvaní, zbytečně neexhibuje. Je krásně prosluněný, rozverně atmosférický, láká na kostýmy, staré bouráky, velké brýle, vymazlené retro interiéry a exteriéry, blikající neonové nápisy. Quentin Tarantino se slzou v oku a méně efektně, než jsme zvyklí, rekonstruuje starý Hollywood. Bavil se na place evidentně stejně jako následně v kině divák. A v první hodince a něco rozhodně neokouzluje příběhem. Ale dílčími prvky, nápady, skvělou kamerou a hudbou, drobnými camey, které jsou rozkošné (přemoudřelá parťačka ze seriálu) a výborně zahrané (koketní hipísačka svádějící Brada Pitta, jinak dcera herečky Andie MacDowell Margaret Qualley). Předehra je to celkově (až příliš) roztažená, na druhou stranu nesmírně nostalgická. Tarantino sype nespočet drobných odkazů, na kterých si cinefilové pochutnají, a evidentně si plní další ze svých snů (Lea instaluje do řady zřejmě jím milovaných projektů let minulých). A vyloženě originální nebo nějak výrazný příběh chybí. DiCaprio je prostě uvadající herec, dnes hlavně záporných postav, který se nedočkal přerodu ve velkou hvězdu, Pitt pak jeho dublér, kterého studia moc nemusí, protože často na place způsobí rozruch. A skrze jeho mrtvou manželku putují nejrůznější teorie. Oba dva jsou skvostní, oba zbožňovaní. A jejich letité přátelství jim sakra věříme. Oba si svůj návrat k filmu dosyta užívají: Leo si dal po vizuálních orgiích Iñárrita a svého oscarovému koncertu čtyři roky pauzu, Brada užíral táhnoucí se rozvod s Angelinou Jolie. Oba jsou zpět v plné polní. Emočně nestabilnímu herci dělá jeho parťák nejen dubléra, ale i chůvu, fachmana, šoféra a důvěrníka. A někde v dálce vyčkává temná připomínka osudu Sharon Tate skrze kroky následovníků kultu Charlieho Mansona (skvělá scéna Pittovy návštěvy ranče a dokonalé finále). Milovník stříbrného plátna Tarantino prostě dokazuje, že Hollywood je místem, kde se plní sny. Jeho rozrušování hranic mezi skutečným a možným bude sakra vzrušující pro nejrůznější filmové teoretiky. Jeho pocta tehdejší době je výtečná, takže mu leccos (co během těch 160 minut skřípalo) rád odpustím.(4.9.2019)

  • noriaki
    *****

    Tarantino se několikrát vyjádřil, že si tenhle film natočil sám pro sebe. Jsem rád, že jsem mu na něho mohl přispět, ale stejně si myslím, že abych ho mohl plně docenit, tak bych se musel narodit v padesátých letech a na druhé straně Atlantiku, nebo bych se musel na pár let někam zavřít a sledovat dávno zapomenuté béčkové seriály a céčkové filmy. Z hlediska řemesla se snímku nedá vytknout téměř nic. Děj se sune nenuceně dopředu a buduje atmosféru šedesátých let, která je pravděpodobně stylovější, než jak si ji historie pamatuje. Sharon Tate reprezentuje bezstarostnost a jistou nevinnost tehdejší doby. Rick Dalton naopak prožívá své soukromé drama, odtržené od okolních událostí. Ale je to Tarantino, takže kdo viděl libovolný film režiséra, tak ví, že se může kdykoliv ostře zlomit do násilné scény. A kdo zná i temnější stránky historie Hollywoodu, tak je mu jasné, že se k tomuto okamžiku nevyhnutelně přibližuje. Závěrečná pasáž je patřičně brutální, přesto se mi u ní ulevilo. Tarantino by ji totiž klidně mohl natočit stylem, že by u ní půlka kina včetně mě úplně vypsychla. Herci jsou do jednoho výborní. DiCaprio ukazuje svou extratřídu, Brad Pitt je přirozeně vynikající a Margot Robbie svou stěžejní, přesto prakticky mlčenlivou roli uhrála s velkou bravurou. Once Upon a Time in Hollywood je výborný film, ale ne pro každého. To se říká docela často, ale málokdy je to tak pravdivé, jako v tomhle případě. Top 10 za rok 2019.(19.8.2019)

  • Styxos
    *****

    na tenhle film se dá říct především jedno obrovský WOW. Možná za celou svojí kariéru mě Tarantino tak moc nepřekvapil jako tady. A když říkám, že překvapil, tak myslím, že pozitivně. A to fakt hodně. Ale ty důvody úplně prozradit nemůžu, protože tím pak propálím děj filmu... a to fakt nechci. Možná prozradím, že zábava je to pořád velká, ale zároveň je to Tarantinův asi možná nejdospělejší film, ale pořád je tu cítit velký srdce malýho kluka, kterej kdysi koukal na jeden starej film za druhým a toho ovlivnilo na celej život. Což je nejspíš jeden z důvodů, proč se film točí kolem herců a točení filmů. Najdete spoustu skvělý muziky, mraky odkazů na filmy reálný i fiktivní (prostřihy na Daltonovy filmy jsou naprosto skvělý a já bych třeba někdy viděl rád tu evropskou bondovku). DiCaprio a Pitt (ačkoliv si finále pak ukradne pro sebe) jsou v tom filmu naprosto skvělý a sehraný a i když mají nejvíc prostoru pro sebe tak zbytek tu má taky nějakou památnou scénu (pes, Bruce Lee, scéna, kdy Sharon Tate jde do kina na vlastní film je dojemná a zároveň dost smutná...)... a finále je naprostá pecka. A přesně v Tarantinově duchu. Pro mě je tohle asi největší filmový překvapení za dlouhou dobu a rád si ho v životě pustím ještě několikrát.(24.8.2019)

  • coscarelli
    *****

    Sice zasrane komentare uz nepisem, tuna musim napisat par slov. Quentin ma uspokojil tak ako ziadny film v historii. Dakujem. A hlavne za zaver (!) To si ma rozsekal!! Neverim ,ze nenatocis este jeden! Aspon jeden... Velke bravo..(26.8.2019)

  • L_A_D_A_S
    ***

    Nechápu to nadšení, za mě jedna z nejslabších Tarantinovek a to i ve srovnání s těmi posledními. Ano, herecké obsazení i výkony jsou skvělé ale ani DiCaprio s Pittem nezachrání to, že se 130 minut ze 160 na plátně neděje nic, absolutně nic.. A že je ten konec překvapivý? Pokud jste již viděli nějakou Tarantinovku tak u něj nehnete brvou.(31.8.2019)

  • J*E*A*N*N*E
    **

    Bohužel musím souhlasit s menšinou, které se film nelíbil. QT filmy mám moc ráda, ale Tenkrát v Hollywoodu je podle mě jeho nejslabší počin, takto jsem u filmu neusínala ani nepamatuji. Škoda. 2/5.(17.9.2019)

  • vyfuk
    ****

    "We love pussy." - "Yes, we do." Člověk, který tak nějak Tarantina zná, tak ví, že už dělá trochu jiné filmy. Nebo jako nevím jestli jde jenom o mou subjektivitu, ale na samotném Djangovi bylo vidět, že je i přes žánrovou homogenitu jiný než The Hateful Eight. A v tom se veze i tento film. Náš velkoumělec vyměnil určité komediální prvky a možnost vyčerpání legendárních hlášek za určitou vážnost a upovídanost. To první Tarantino prospívá v rozletu a to druhé je jeho klasika. Nicméně jsme byli zvyklí, že ta upovídanost někam vedla. K nějakému vtipu, k nějaké eskalaci mezi postavami. Cokoliv. A to se neděje nyní a nedělo se to ani v minulém filmu, což byl asi i důvod, proč jsem odcházel z kniha v podstatě zklamaný. Nyní sledujeme v celku zajímavý příběh toho, co se vlastně nestal, ale i stal. Sledujeme příběhy postav, které mají charisma a svou propletenost. Sledujeme velké herce hrát malé role, které jim epizodně sedí a také velké herce hrát role, do kterých sedí přesně. Upřímně, pokud Leo nedostane za roli Ricka Daltona Oscara, tak docela dost začnu o Akademii pochybovat. Pardon, ale neviděl jsem letos silnější herecký výkon. And that's a fact. Obecně vzato sledujeme i ten určitý situační a nárazníkový humor, který je pro mistra klasický, jen v kině plném křupanů to těžko prožíváte. To vše s intermezzo částmi s vyprávěním, flashback scénky, dlouhé atmosférické situační scény. Něco na tom je. To vše vrcholí do alternace ve stylu Panchartů. Velmi vtipného a krvavého, tak aby vás to ukojilo, tak jak asi čekáte od celého filmu. Ale vy tak bohužel čekáte celý film. A ne posledních patnácti minut. A to je asi celý problém. Nicméně, je to problém s velkým N? Osobně myslím, že ne. Tarantino stále dokáže vtáhnout do děje, vytváří silné postavy se zajímavými příběhy i s dobrým faktickým zázemí příběhu. Není to starý Tarantino, ale ten nový, taky není úplně špatný. PS: feministické šílenství kolem toho, že Margot skoro není by se dala přirovnat k tomu, že "uděláme charakter, který bude naschvál v rámci děje křehký a zároveň pro hlavní postavu nedotknutelný" (což se povedlo na jedničku)... "feministky": žena byla na plátně o 2 minuty méně než muž. K demenci asi všechno. "Don't cry in front of Mexicans."(16.8.2019)

  • SamVimes
    ****

    Tenkrát v Hollywoodu si Tarantino opravdu natočil pro sebe. Mnohem více než jeho předchozí filmy stojí na odkazech a poctách místo na silné vlastní zápletce a vzhledem k tomu, že tentokrát se odkazuje na americké westernové seriály z poloviny minulého století, to není pro současného evropského diváka moc dobrá zpráva. Pořád je to film s Pittem, DiCapriem a Margot Robbie, který má skvělou kameru, střih i soundtrack. Jen prostě sám o sobě není tak zábavný, jak bývá u Tarantina zvykem.(18.8.2019)

  • blackJag
    ****

    Quentin a jeho nutkání v oblasti narovnávání historických křivd... Samozřejmě stylově a ve výborné obsazení. Je dobře, že gang drží celkem po kopě, např. takový Madsen (toho je hrozná škoda ve všech těch pičovinách co za rok nasází) by snad bez Tarantina zapomněl, co je to normální produkce. Nebo "normální", kolik takových tvůrců bude, co si se slušným rozpočtem dělají, co jen je jim libo? Snad to ještě chvilku vydrží... 80%(18.8.2019)

  • Playman
    *****

    Tarantino natočil svojí první pohádku. A jakou!(18.8.2019)

  • Masrii
    ***

    Budu tento film brát jako kdybych nevěděl, kdo jej natočil, tedy bez předsudků. A rád bych proto věděl, kde se ztratil příběh, zápletka, pointa... Chápu, lidi budou říkat, že to takhle bylo zamýšlené, že se to zaměřuje na jiné věci, ale přece člověk nemůže sedět minimálně dvě hodiny filmu a čekat, zatímco sleduje útržky do sebe nijak nezapadající. A když už člověk čeká, že to do sebe zapadne, tak jen minimálně. Uznávám, závěr je klasický Tarantino a výborný, do toho skvělá hudba a i světlé momenty v průběhu filmu, to je jediný důvod, proč to není úplný propadák. 65%(22.8.2019)

  • earl hickey
    *****

    Zážitek roku !!! Oslava kinematografie !!! A ten konec ?! Úžasné !!! 5 hvězdiček je málo :-( !!! Leo a Brad !!!(25.8.2019)

  • Zek
    ****

    Škoda, že už Manson nežije. Tu poslední půl hodinu bych mu hned pustil, aby viděl jak by to dopadlo, kdyby vedle Polanskiho žil Dicaprio.(25.8.2019)

  • krtek138
    ****

    Konec to celé zachránil, protože více než dvě hodiny jsem si myslel, že koukám na nejslabší Tarantinův film. Já nemám nic proti QT stylu vyprávění, naopak, “kecací scény” mě bavili už v Osmi hrozných, ale tam děj směřoval k nevyhnutelnému. V Hollywoodu sledujeme směsici krásně natočených, v každém záběru filmu hold vzdávajicích scén, které ovšem nikam nevedou. A i když mám rád Tarantinovu oblibu vytáhnout zapomenuteho herce zpět do první ligy ( tady je to třeba Luke Perry), tak zaplaťpánbůh za dva hlavní hrdiny, protože žádnej béčkovej herec by to neutáh. Přesto všechno nemůžu říct, že bych se nudil. Sem tam sranda, sem tam trochu napětí a konec, který je přesně opačný, než čekáte. O něm nebudu říkat radši nic, abych nespoileroval. Vlastně něco jo, v posledních dvaceti minutách to byla vzpomínka na starého morbidního režiséra, který se nejnovějším filmem držel možná až moc při zdi. Trochu zklamání a podruhé to asi vidět nemusím. 70%.(28.8.2019)

  • Qitek
    *****

    Nejkrásnější Tarantinovka ever a sám mistr v nejlepší formě. U koho jiného můžete říct, že se nahlas směje celé kino, když probíhá na plátně naprosto brutální násilí? Tohle mu prostě nikdo neodpáře a nikdo to neumí tak jako on. Once upon a time in Hollywood musí nadchnout všechny ty, kteří milují film. A když říkám milují, myslím tím doslova milují. Ptž tady je autorská láska ke všemu a všem z té doby, plus něco extra navrch. Mluvit o novém počinu Tarantina je stejně ošemetné, asi jako jít na něj s očekáváním, že vám naservíruje to, co jste od něj zvyklí dostat. Ano i ne. Jen tentokrát onanování nad svou jedinečností a genialitou ustoupilo do pozadí a zůstala čistá láska. Až do posledního finále, kde si pan mistr opět plní svůj i náš mokrý sen. Nádherné postavy všech zůčastněných včetně psa, který zde není jen pro finální pobavení, ale i plnohodnotná osobnost ve filmu. Těším se na druhé, třetí, čtvrté... shlídnutí, kdy si budu užívat maličkostí a už teď vím, že se budu usmívat dopředu. Je to víc jak dvanáct hodin, co jsem film viděl a stále hezky doznívá a stále mám ten přiblbe spokojenej výraz na držce. Pět z pěti buzny(4.9.2019)

  • nevermore
    *****

    Nasrala mě scéna s "Bruce Leem" - to už jsem byl připravenej prásknout 4**** ale tím koncem se to zase spravilo :)(5.9.2019)

  • Michelle75
    *****

    Já nevím, jak to ten Tarantino dělá, on z těch herců dostane snad to nejvíc maximum, co v nich je. Jsem ráda, že jsem tenhle kousek viděla v kině, i když naopak některé scény bych si ráda pustila opakovaně. :) A na mě tam jich je celkem dost.:) Neříkám, že po hodině jsem nebyla trošku netrpělivá z toho pomalejšího tempa,ale právě některé dialogy a scény tu stopáž krásně vyváží. Opravdu tady DiCapria i Pitta naprosto žeru, i když Margot Robbie nebo Al Pacino nejsou taky vůbec špatní. Po vizuálnu krásný návrat do minulosti, doprovázený skvělou hudbou a vtipem, který je Tarantinovi tak vlastní, pro mě letošní filmový bonbónek.(13.9.2019)

  • upson
    *****

    Tenkrát v Hollywoodu je společně s filmem Osm hrozných patrně nejvyzrálejším dílem z dílny "magora z videopůjčovny" (fanoušci Tarantina znají tuto jeho přezdívku). Kdybych o filmu a režisérovi nic nevěděl a někdo mi řekl, že snímek režíroval Martin Scorsese, který jel na vlně dotočeného Vlka z Wall Street, věřil bych tomu. Z mého pohledu nejlepší Tarantinův film. Proč? No, může za to celá řada faktorů. Primárně jde o jeho nejoriginálnější počin a především jsem v každém zajímavém úseku snímku neviděl tu nálepku vykradače hrobek, kterou jsem Tarantinovi často vyčítal. Například v Nespoutaném Djangovi mi to neuvěřitelně vadilo. Jednak mi vadilo zneužití závěrečné písně z filmu They Call Me Trinity (Pravá a levá ruka ďábla) od Enza Barboniho a dále celkové "znásilnění" klasické postavy Djanga z dílny Sergia Cobruciho. Patrně nelze docenit jedinečný přínos jednoho z největších režisérů všech dob, který měl na Quentina Tarantina největší vliv! Ano, je jím mistr Sergio Leone!!!!! Na Tarantinovi se tento velikán podepsal jednoznačně nejvíce! Nelze však přehlédnout vliv již zmiňovaného Scorsese či Briana De Palmy a mnoha dalších mistrů řemesla. Zde jednoznačně vidím posun z hlediska vlastního rukopisu, který už nikdy nebude více vlastnoruční! Proto chápu Tarantinův postoj k vlastní tvorbě - 10 filmů a dost! Tarantino taktéž musí zcela určitě poděkovat Leonardovi a Bradovi. Tohle duo vyneslo film neskutečně vysoko. Brad měl o něco sympatičtější roli a celkově mi jeho postava neuvěřitelně sedla. Lze uvažovat o nominaci (výhře?) na Oscara za nejlepší mužský herecký výkon ve vedlejší roli. Bradovi bych to moc přál. Osm hrozných vede v dialozích, ale Tenkrát v Hollywoodu je na pomyslném stupni vítězů z hlediska filmu jako celku! Rád bych se pletl, avšak myslím, že tuhle vlastní laťku už Tarantino nepřekoná! Někdy Tarantina upřímně nenávidím za dřívější prohřešky v oblasti vykrádání cizích rukopisů (kladení důrazu na hudbu není sice loupež, kompozice ale nesmí patřit dřívějším legendárním scénám). Jindy geniální mozek magora z videopůjčovny naprosto obdivuji, viz. nezapomenutelná pytlová scéna z Nespoutaného Djanga :-D Tarantino je však skutečný umělec. Kdyby nebyl, nemohl by se pyšnit tím, že mu do snímku Osm hrozných komponoval hudbu neuvěřitelný Ennio Morricone - ten si může vybírat pro koho zahraje. Díky Bohu, že jsem tohoto mistra klasické hudby viděl na vlastní oči a především slyšel na vlastní uši! Dvakrát! Společně s Hanzem Zimmerem to nejlepší, co jsem v O2 aréně mohl kdy slyšet! Za tento snímek ti Quentine budu navždy vděčný. I kdyby "poslední" desátý film byl naprostý propadák!!! 100%(8.10.2019)

  • marhoul
    *****

    Quentin Devátý mě nenormálně potěšil, pobavil, předčil má vysoká očekávání a nakonec mě dokonce dojal. Kdo by to byl řekl, že to bude tak krásný biják? Člověk asi musí znát několik skutečností z minulosti, aby vnímal řadu odkazů a pochopil to tak, jak si (asi) režisér přál. Na mě to fungovalo a proto nemám výhrad. Škoda, přeškoda, že to tak..... -ale ne, nebudu spoilerovat, takže: "Red Apple"! Více slov opravdu netřeba. Dodatek po druhé projekci: film hodnotím stejně, velké plátno mu nenormálně sluší, bavil mě možná ještě víc, než prvně, protože člověk už není tolik nervózní z konce. Neobává se, naopak se na konec těší a proto si vše v klidu vychutnává plnými doušky. Každý záběr, každá scéna se mi líbí. Je to tedy nad slunce jasné, Tarantino natočil svůj devátý film pro sebe a hlavně pro mě!. ;)(15.8.2019)

  • Reanimated
    ***

    Tohle bude chtít druhou projekci - snad se dočkáme toho prodlouženého sestřihu. Jinak: super atmosféra a výborný Pitt! a DiCaprio.(16.8.2019)

  • Autogram
    ****

    Nič o tomto filme dopredu nevedieť je úplne najlepší spôsob, ako ho vidieť, a preto aj oficiálny obsah má len jednu vetu. Treba očakávať niečo celkom iné, ako sme u Quentina zvyknutí, akurát na záver sa už neudržal a pridal (pre mňa nadbytočne) jedno klasické finále vo forme nepeknej frašky. Inak je celý film jedným dlhým vyznaním lásky k Hollywoodu a všetkým jeho nešvárom, a to sa snaží preniesť na diváka. Nie je tak potrebná žiadna veľká zápletka ani dramatické momenty, stačí sa preniesť do rokov šesťdesiatych a vychutnávať bežné momenty bezvýznamných hercov v práci, súkromí (postarší pán v havajskej košeli) alebo ich očarenie z chvíle, keď sa niečo vydarí a pozrú si svoj vlastný film v kine spolu s vďačnými divákmi. Tým by som aj skončil, a preto bol pre mňa ten záver akosi naviac a zaobišiel by som sa bez neho.(16.8.2019)

1 8 9 10 11 12 13 14 23 33 44