poster

Tenkrát v Hollywoodu

  • USA

    Once Upon a Time in Hollywood

  • USA

    Magnum Opus

    (pracovní název)
  • Velká Británie

    Once Upon a Time in Hollywood

  • Slovensko

    Vtedy v Hollywoode

  • Kanada

    Once Upon a Time in Hollywood

  • Nový Zéland

    Once Upon a Time in Hollywood

  • Austrálie

    Once Upon a Time in Hollywood

Komedie / Drama

USA / Velká Británie / Čína, 2019, 161 min

Scénář:

Quentin Tarantino

Hrají:

Leonardo DiCaprio, Brad Pitt, Margot Robbie, Emile Hirsch, Margaret Qualley, Timothy Olyphant, Julia Butters, Austin Butler, Dakota Fanning, Bruce Dern, Mike Moh, Luke Perry, Damian Lewis, Al Pacino, Nicholas Hammond, Samantha Robinson, Rafał Zawierucha, Lorenza Izzo, Costa Ronin, Kurt Russell, Zoë Bell, Damon Herriman, Lena Dunham, Madisen Beaty, Mikey Madison, James Landry Hébert, Maya Hawke, Victoria Pedretti, Sydney Sweeney, Harley Quinn Smith, Kansas Bowling, Parker Love Bowling, Danielle Harris, Scoot McNairy, Clifton Collins Jr., Marco Rodríguez, Ramón Franco, Courtney Hoffman, Dreama Walker, Rachel Redleaf, Rebecca Rittenhouse, Rumer Willis, Spencer Garrett, Clu Gulager, Martin Kove, Rebecca Gayheart, Michael Madsen, Perla Haney-Jardine, James Remar, Monica Staggs, Craig Stark, Keith Jefferson, Omar Doom, Kate Berlant, Brenda Vaccaro, Lew Temple, David Steen, Gabriela Flores, Vincent Laresca, Maurice Compte, Eddie Perez, Chad Ridgely, Corey Burton, Michaela Sprague, Kayla Radomski, Natalie Cohen, María Birta Bjarnadóttir, Robert Broski, Townsend Coleman, Christina Sergoyan, Adrian Dev, Elisabeth Ferrara, Caitlin Herst, Dave Silva, Quentin Tarantino, Nicholas Walker, Norman Fell (a.z.), Robert Freitag (a.z.), Nancy Kwan (a.z.), Hannes Messemer (a.z.), Nichole Galicia, Gordon Mitchell (a.z.), Weston Razooli, Brianna Joy Chomer, Brian Patrick Butler

Střih:

Fred Raskin

Scénografie:

Barbara Ling, Nancy Haigh (set dekoratér)

Kostýmy:

Arianne Phillips
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (1 561)

  • castor
    ****

    S Nespoutaným Djangem už to bylo na hraně, Osmi hroznými mě ale milovník dobrých i špatných filmů masírující pořádné tvůrčí ego solidně namíchnul. Nově zase vyplýtval spoustu papíru, ale tentokrát si u mě mnohé napravil. Ironický retro flák zbytečně nežvaní, zbytečně neexhibuje. Je krásně prosluněný, rozverně atmosférický, láká na kostýmy, staré bouráky, velké brýle, vymazlené retro interiéry a exteriéry, blikající neonové nápisy. Quentin Tarantino se slzou v oku a méně efektně, než jsme zvyklí, rekonstruuje starý Hollywood. Bavil se na place evidentně stejně jako následně v kině divák. A v první hodince a něco rozhodně neokouzluje příběhem. Ale dílčími prvky, nápady, skvělou kamerou a hudbou, drobnými camey, které jsou rozkošné (přemoudřelá parťačka ze seriálu) a výborně zahrané (koketní hipísačka svádějící Brada Pitta, jinak dcera herečky Andie MacDowell Margaret Qualley). Předehra je to celkově (až příliš) roztažená, na druhou stranu nesmírně nostalgická. Tarantino sype nespočet drobných odkazů, na kterých si cinefilové pochutnají, a evidentně si plní další ze svých snů (Lea instaluje do řady zřejmě jím milovaných projektů let minulých). A vyloženě originální nebo nějak výrazný příběh chybí. DiCaprio je prostě uvadající herec, dnes hlavně záporných postav, který se nedočkal přerodu ve velkou hvězdu, Pitt pak jeho dublér, kterého studia moc nemusí, protože často na place způsobí rozruch. A skrze jeho mrtvou manželku putují nejrůznější teorie. Oba dva jsou skvostní, oba zbožňovaní. A jejich letité přátelství jim sakra věříme. Oba si svůj návrat k filmu dosyta užívají: Leo si dal po vizuálních orgiích Iñárrita a svého oscarovému koncertu čtyři roky pauzu, Brada užíral táhnoucí se rozvod s Angelinou Jolie. Oba jsou zpět v plné polní. Emočně nestabilnímu herci dělá jeho parťák nejen dubléra, ale i chůvu, fachmana, šoféra a důvěrníka. A někde v dálce vyčkává temná připomínka osudu Sharon Tate skrze kroky následovníků kultu Charlieho Mansona (skvělá scéna Pittovy návštěvy ranče a dokonalé finále). Milovník stříbrného plátna Tarantino prostě dokazuje, že Hollywood je místem, kde se plní sny. Jeho rozrušování hranic mezi skutečným a možným bude sakra vzrušující pro nejrůznější filmové teoretiky. Jeho pocta tehdejší době je výtečná, takže mu leccos (co během těch 160 minut skřípalo) rád odpustím.(4.9.2019)

  • earl hickey
    *****

    Zážitek roku !!! Oslava kinematografie !!! A ten konec ?! Úžasné !!! 5 hvězdiček je málo :-( !!! Leo a Brad !!!(25.8.2019)

  • LexBarker
    *****

    Starý dobrý Hollywood, jeho herci, poskoci a blonďatý anděl Sharon. Slavné bulváry s jejich neméně známými podniky a všudypřítomná atmosféra opiového rauše. Steve McQueen suše komentuje vztahové propletence na jednom z nekonečných večírků a Bruce Lee dostává za vyučenou od kaskadéra Cliffa. Každým záběrem nového Quentinova filmu se propadáme hlouběji do končících šedesátek, doslova cítíme ten zvířený prach před kulisou westernového městečka, nebo alkoholem páchnoucí dech hlavního hrdiny Ricka. Quentin se vrátil a musím říct, že v plné síle. Scéna ze Spahnova ranče, plná napětí a očekávání věci příštích aniž by se cokoli dramatičtějšího stalo, nebo ten báječně násilný konec, který je vše, jen ne to, co čekáte... Včera večer jsem zažil maximální divácký zážitek, který se dostaví maximálně tak jednou za deset let.(27.8.2019)

  • krtek138
    ****

    Konec to celé zachránil, protože více než dvě hodiny jsem si myslel, že koukám na nejslabší Tarantinův film. Já nemám nic proti QT stylu vyprávění, naopak, “kecací scény” mě bavili už v Osmi hrozných, ale tam děj směřoval k nevyhnutelnému. V Hollywoodu sledujeme směsici krásně natočených, v každém záběru filmu hold vzdávajicích scén, které ovšem nikam nevedou. A i když mám rád Tarantinovu oblibu vytáhnout zapomenuteho herce zpět do první ligy ( tady je to třeba Luke Perry), tak zaplaťpánbůh za dva hlavní hrdiny, protože žádnej béčkovej herec by to neutáh. Přesto všechno nemůžu říct, že bych se nudil. Sem tam sranda, sem tam trochu napětí a konec, který je přesně opačný, než čekáte. O něm nebudu říkat radši nic, abych nespoileroval. Vlastně něco jo, v posledních dvaceti minutách to byla vzpomínka na starého morbidního režiséra, který se nejnovějším filmem držel možná až moc při zdi. Trochu zklamání a podruhé to asi vidět nemusím. 70%.(28.8.2019)

  • Sdoom
    **

    Uffff, tohle je jedno z největších zklamání v mé osobní filmové historii. Ne, že bych měl nějaká konkrétní nebo přehnaná očekávání, ale to, co se mi dostalo za ty víc než 2,5 hodiny mě silně neuspokojilo. Nevím, jestli to je tím, že mám nakoukáno moc nebo málo, nebo proč mě ten film tak moc nasral. Ale abych začal s výtkami - kde jsou skvělé dialogy, vypointované scény atd.? Spousta odkazů na všechno možné, ale jeden jediný odkaz na Shining v Toy Story 4 byl zábavnější než tady všechny dohromady. Kvantita jednoznačně zvítězila nad kvalitou. Leonardo s Bradíkem si to samozřejmě dávaj skvěle, ale upřímně těch jejich "filmových" scén je tam až příliš a kdyby z filmu kompletně Rick Dalton zmizel, vlastně by to nijak zvlášť nevadilo. Nemluvě o Al Pacinovi, co to jako mělo bejt? QT si ho chtěl odškrtnout, že mu jednou zahrál ve filmu? Páč jinej důvod pro jeho roli jsem nenašel. Zbytečných/nudných scén je tu ale víc - hodně se tu jezdí autem, Steve McQueen mluví zcesty, Sharon Tate chodí po městě a pak do kina atd. atd. Co se týče závěru, tak i přes jeho předvídatelnost celkem pobavil, nicméně do celkového vyznění filmu mi příliš neseděl. Víc už se nebudu rozepisovat, tohle stále ještě i po týdnu rozdýchávám a uvidíme, co s tím udělá druhá projekce (nejspíš až za pár měsíců doma). (kino Cinestar, orig.)(3.9.2019)

  • pavcas
    ***

    Filmy Tarantina mám ráda, Leonardo je nejlepší herec svý generace, Pitta žeru. Nicméně tenhle film byla taková kravina a ještě tříhodinová, že je mi normálně líto těch 2 kil za lístek. Děj absolutně žádnej, slátanina různejch záběrů z natáčení filmů ve filmu a jako podkres Mansonova vypatlaná parta. Jednu hvězdičku za posledních 10 min, kdy se celý kino probralo ze spánku a který byly fakt vtipný a tarantinovský, druhá za Kapra s Pitt petem a třetí, protože je mi trapný tomu dát míň, když okolo toho bylo takový haloo. A že kdyby tam nehráli ty dva, tak tomu dám asi po 50 letech normálně odpad, jak to bylo nezáživný.(26.9.2019)

  • upson
    *****

    Tenkrát v Hollywoodu je společně s filmem Osm hrozných patrně nejvyzrálejším dílem z dílny "magora z videopůjčovny" (fanoušci Tarantina znají tuto jeho přezdívku). Kdybych o filmu a režisérovi nic nevěděl a někdo mi řekl, že snímek režíroval Martin Scorsese, který jel na vlně dotočeného Vlka z Wall Street, věřil bych tomu. Z mého pohledu nejlepší Tarantinův film. Proč? No, může za to celá řada faktorů. Primárně jde o jeho nejoriginálnější počin a především jsem v každém zajímavém úseku snímku neviděl tu nálepku vykradače hrobek, kterou jsem Tarantinovi často vyčítal. Například v Nespoutaném Djangovi mi to neuvěřitelně vadilo. Jednak mi vadilo zneužití závěrečné písně z filmu They Call Me Trinity (Pravá a levá ruka ďábla) od Enza Barboniho a dále celkové "znásilnění" klasické postavy Djanga z dílny Sergia Cobruciho. Patrně nelze docenit jedinečný přínos jednoho z největších režisérů všech dob, který měl na Quentina Tarantina největší vliv! Ano, je jím mistr Sergio Leone!!!!! Na Tarantinovi se tento velikán podepsal jednoznačně nejvíce! Nelze však přehlédnout vliv již zmiňovaného Scorsese či Briana De Palmy a mnoha dalších mistrů řemesla. Zde jednoznačně vidím posun z hlediska vlastního rukopisu, který už nikdy nebude více vlastnoruční! Proto chápu Tarantinův postoj k vlastní tvorbě - 10 filmů a dost! Tarantino taktéž musí zcela určitě poděkovat Leonardovi a Bradovi. Tohle duo vyneslo film neskutečně vysoko. Brad měl o něco sympatičtější roli a celkově mi jeho postava neuvěřitelně sedla. Lze uvažovat o nominaci (výhře?) na Oscara za nejlepší mužský herecký výkon ve vedlejší roli. Bradovi bych to moc přál. Osm hrozných vede v dialozích, ale Tenkrát v Hollywoodu je na pomyslném stupni vítězů z hlediska filmu jako celku! Rád bych se pletl, avšak myslím, že tuhle vlastní laťku už Tarantino nepřekoná! Někdy Tarantina upřímně nenávidím za dřívější prohřešky v oblasti vykrádání cizích rukopisů (kladení důrazu na hudbu není sice loupež, kompozice ale nesmí patřit dřívějším legendárním scénám). Jindy geniální mozek magora z videopůjčovny naprosto obdivuji, viz. nezapomenutelná pytlová scéna z Nespoutaného Djanga :-D Tarantino je však skutečný umělec. Kdyby nebyl, nemohl by se pyšnit tím, že mu do snímku Osm hrozných komponoval hudbu neuvěřitelný Ennio Morricone - ten si může vybírat pro koho zahraje. Díky Bohu, že jsem tohoto mistra klasické hudby viděl na vlastní oči a především slyšel na vlastní uši! Dvakrát! Společně s Hanzem Zimmerem to nejlepší, co jsem v O2 aréně mohl kdy slyšet! Za tento snímek ti Quentine budu navždy vděčný. I kdyby "poslední" desátý film byl naprostý propadák!!! 100%(8.10.2019)

  • JohnSmith
    ****

    Nevěděl jsem jestli dát 3* nebo 4*. Nakonec jsem sáhl po lepším hodnocení. Tarantinův rukopis je prostě všude, na každém záběru a i když působí tohle okénko do Hollywoodu roku 1969 poněkud roztahaně, ani chvilku nenudí, a to nejen díky Tarantinovi, ale hlavně díky DiCapriovi. Není to sice to, na co jsme od Tarantina zvyklí, ale závěr je přesně tak jak má být. A že je to fikce? Vždyť i hlavní postavy jsou fikce.(6.12.2019)

  • sedm.1
    *****

    Tenkrát v Hollywoodu velmi konkrétně definuje dva druhy publika, které pak následně šíří své příslušné dojmy a hodnocení na tento snímek. První divácká obec je ta, která bere všeobecně film jako součást svého života, jako své náboženství, jako svou lásku, a toto obecenstvo je z nového skvostu božského Quentina totálně v nebi, je z něj nadšená, je v extázi, je na pokraji slasti. Druhou diváckou obec pak ovšem tvoří tzv. konzumní publikum, tedy publikum, kterému je film jako takový zcela u prdele, a bere ho jen jako obyčejnou, druhořadou zábavu na vyplnění svého volného času, publikum naivní a popcornové, tuctové a povrchní, navíc tímto uměleckým oborem naprosto nedotčené, a toto obecenstvo pak samozřejmě nad nejnovější tarantinovkou prská a blekotá mimózní plky, kterými jen vše výše zmíněné potvrzuje. Já sám se tedy určitě řadí mezi první skupinu, a proto nemohu tuto podívanou označit za nic jiného, než za film, který je svou kvalitou někde úplně jinde, než veškerá současná filmová produkce, tohle je vážně o několik levelů napřed, jedná se totiž o ryzí oslavu filmařiny jako takové, o nejpoctivější a nejupřímnější filmovou zpověď o lásce a úctě k tomuto uměleckému odvětví. Na každém záběru, slovu, scéně je vidět, jak moc Tarantino miluje a ctí tuto branži, zároveň ale i jak jí rozumí a dává do ní vše ze sebe samého. Každopádně, co se filmu samotného týče, o zápletce tu nemá cenu něco jakkoliv konkrétnějšího prozrazovat, či rozebírat, snad jen je nutné podotknout, že spíš než o kontinuální příběh se jedná o třídenní exkurzi do daných časů, kde v prvních dvou dnech velmi názorně a přesvědčivě poznáváme, jak to tenkrát v LA chodilo a fungovalo, a to jak při samotném natáčení, tak ve společnosti, ve vztazích mezi lidmi od filmu, prostě nádhera, opus. Ve třetím dnu se pak posuneme do oné osudné noci, nicméně tam jsem přesvědčen, že Quentin vyjebal naprosto totálně úplně, ale opravdu úplně se všemi a předvedl další mistrovský zvrat, na který se jen tak nezapomíná. Herecký ansámbl je jinak exkluzivní skvost bez chybičky, kterému samozřejmě vévodí luxusní duo Leo DiCaprio a Brad Pitt, kdy u mě osobně ovšem ještě o něco dokonalejší výkon podal nedostižný Leonardo, který si tím jen upevnil svou pozici na naprostém vrcholu hereckého Olympu a mě naprosto semlel, nemám zkrátka slov. Samozřejmě film na absolutní výsluní vynáší ale i dokonale zpracovaná atmosféra, vizuál též nemá žádnou chybu, Tarantinův styl zpracování opět nenapodobitelný a ojedinělý, stejně tak jako jeho hudební výběr, jeho smysl pro humor a absurditu patří mezi zcela nedostižné, prostě vše tak neuvěřitelně funguje a působí, že jen smekám a zase se mi jen vkrádají do očí slzy štěstí z ohromujícího filmového zážitku, jehož tvůrcem je skutečně ten nejpovolanější, Mistr Quentin Tarantino, filmový Zeus!(4.1.2020)

  • Sociopath
    *****

    QT ma nadrogoval, znásilnil a odhodil pri ceste... Tam, kde mi v Hateful Eight už začalo byť jedno, ako to dopadne, som bol zvedavý, hoci som vedel, ako to skončí a... Prerátal som sa! Obrovský mindfuck twist, ktorý ale musím odpustiť, lebo celý pohodový snímok posunul ešte o triedu vyššie. Stripovaný kaskadér, súboj s Bruceom Leem, spaghetti westerny a povinný foot fetish. Quentin ako ho mám rád... KILL THE HIPPIES!!!(18.3.2020)

  • Autogram
    ****

    Nič o tomto filme dopredu nevedieť je úplne najlepší spôsob, ako ho vidieť, a preto aj oficiálny obsah má len jednu vetu. Treba očakávať niečo celkom iné, ako sme u Quentina zvyknutí, akurát na záver sa už neudržal a pridal (pre mňa nadbytočne) jedno klasické finále vo forme nepeknej frašky. Inak je celý film jedným dlhým vyznaním lásky k Hollywoodu a všetkým jeho nešvárom, a to sa snaží preniesť na diváka. Nie je tak potrebná žiadna veľká zápletka ani dramatické momenty, stačí sa preniesť do rokov šesťdesiatych a vychutnávať bežné momenty bezvýznamných hercov v práci, súkromí (postarší pán v havajskej košeli) alebo ich očarenie z chvíle, keď sa niečo vydarí a pozrú si svoj vlastný film v kine spolu s vďačnými divákmi. Tým by som aj skončil, a preto bol pre mňa ten záver akosi naviac a zaobišiel by som sa bez neho.(16.8.2019)

  • Disease
    *****

    Nevěděl jsem, co od prvního nežánrového filmu QT čekat, zda se tam projeví jeho styl atd..., ale tohle bylo naprosto v pořádku.(19.8.2019)

  • Frantisek.Fu
    *****

    Úžasné. Tarantino zase přepisuje dějiny a dělá to skvělé. Podobně jako u Hanebných panchartů tak násilí, (které normálně nijak zábavné není) takhle podané nemůže být zábavnější. 100%(24.8.2019)

  • lykan9
    ***

    Já osobně jsem spíše zklamán. Musím souhlasit, že po obrazové stránce a hereckých výkonech, je Tenkrát v Hollywoodu líbivý a povedený film, ale, a to je velký kámen úrazu, je po většinu času velice nudný. Vlastně jsem se hodně bavil snad jen ve třech pasážích - scéna s Brucem Lee, farma a závěr. Jinak musím konstatovat, že to co mám na tarantinovkách nejraději, tedy dialogové scény, tak ty se tentokrát nějak nepovedly a divák se samozřejmě nudil. Až se dokonce divím, že si film vysloužil tak vysoké hodnocení, protože nejen z doslechu, ale hlavně na vlastní oči, jsem viděl diváky odcházející z kina znuděné a mrmlající. Další věc, která snímku poměrně škodí, je to, že se od diváka očekává, že zná filmovou historii Hollywoodu. Já osobně nějaké znalosti v tomto směru mám, měl jsem tedy tu možnost mnoho vtipů na toto téma pochopit, ale ne každý těmito znalostmi oplývá a o to nudnější se mu film musí zdát. Za mě určitě nadprůměr, ale Tenkrát v Hollywoodu patří rozhodně mezi tři nejhorší filmy mistra Tarantina.(9.9.2019)

  • Michelle75
    *****

    Já nevím, jak to ten Tarantino dělá, on z těch herců dostane snad to nejvíc maximum, co v nich je. Jsem ráda, že jsem tenhle kousek viděla v kině, i když naopak některé scény bych si ráda pustila opakovaně. :) A na mě tam jich je celkem dost.:) Neříkám, že po hodině jsem nebyla trošku netrpělivá z toho pomalejšího tempa,ale právě některé dialogy a scény tu stopáž krásně vyváží. Opravdu tady DiCapria i Pitta naprosto žeru, i když Margot Robbie nebo Al Pacino nejsou taky vůbec špatní. Po vizuálnu krásný návrat do minulosti, doprovázený skvělou hudbou a vtipem, který je Tarantinovi tak vlastní, pro mě letošní filmový bonbónek.(13.9.2019)

  • Nassau
    ****

    Hey, you’re Rick fucking Dalton. Don’t you forget it. (8/10)(19.9.2019)

  • Lachtaan
    ***

    U zcela povedených filmů má člověk starost, aby všechny své pocity nacpal do co nejkratšího, přesto výstižného komentáře. Na druhou stranu u těch, které přijímá o něco vlažněji, je čím dál tím těžší sesmolit smysluplný názor, jasně vysvětlující nespokojenost s právě viděným kouskem. Trvá mi už léta přistoupit ke Quentinově tvorbě, ačkoli takového Djanga či Hateful Eight jsem si užil téměř majestátně. Bohužel snaha o přímočarou oslavu zlaté éry Hollywoodu mi úplně nekápla do noty. Tentokrát na to musím jít poněkud kriticky - tam, kde není děj, nebudou hvězdy.(21.11.2019)

  • VanTom
    *****

    Povedlo se. Jakmile Quentin trochu polevil v machrování s encyklopedickou znalostí seriálů, filmů a písniček 60. let, uvědomil jsem si, že se mi dostal pod kůži a že mě skvělé, živé, dokonale zahrané postavy baví už jen svým všednodenním žitím, pojížděním a natáčením v blyštivém Hollywoodu. Bál jsem se "tarantinovského" konce – rekonstrukce tragické skutečnosti, ale mistr mi krásně "pohádkově" vypálil rybník.(12.12.2019)

  • bari68
    ****

    Poctu Hollywoodu tak ako sa patrí a jako je Tarantinovi najbližšie. Očakávaná pecka, DiCaprio a Pitt sú dokonalo skvelí, hláškujúce perly a osobité herectvo.(25.12.2019)

  • Shimargh
    ****

    Ryzí filmařina a láska k filmům, čistá nostalgie a je radost se na to dívat,díky!(26.12.2019)

  • Kurikmoon
    ****

    No rozhodne zaujímavé, i ked nie pre každého. Kto však ocení dokonalé hranie, ...máte tú celú kopu parádne zahraných, rôznorodých postáv. Malá Julia bola dokonalá. Margot si to užívala, Brad nad vecou... No mohol by som pokračovať...(8.1.2020)