poster

Tenkrát v Hollywoodu

  • USA

    Once Upon a Time in Hollywood

  • USA

    Magnum Opus

    (pracovní název)
  • Velká Británie

    Once Upon a Time in Hollywood

  • Slovensko

    Vtedy v Hollywoode

  • Nový Zéland

    Once Upon a Time in Hollywood

  • Kanada

    Once Upon a Time in Hollywood

  • Austrálie

    Once Upon a Time in Hollywood

Komedie / Drama

USA / Velká Británie / Čína, 2019, 161 min

Scénář:

Quentin Tarantino

Hrají:

Leonardo DiCaprio, Brad Pitt, Margot Robbie, Emile Hirsch, Margaret Qualley, Timothy Olyphant, Julia Butters, Austin Butler, Dakota Fanning, Bruce Dern, Mike Moh, Luke Perry, Damian Lewis, Al Pacino, Nicholas Hammond, Samantha Robinson, Rafał Zawierucha, Lorenza Izzo, Costa Ronin, Kurt Russell, Zoë Bell, Damon Herriman, Lena Dunham, Madisen Beaty, Mikey Madison, James Landry Hébert, Maya Hawke, Victoria Pedretti, Sydney Sweeney, Harley Quinn Smith, Kansas Bowling, Parker Love Bowling, Danielle Harris, Scoot McNairy, Clifton Collins Jr., Marco Rodríguez, Ramón Franco, Courtney Hoffman, Dreama Walker, Rachel Redleaf, Rebecca Rittenhouse, Rumer Willis, Spencer Garrett, Clu Gulager, Martin Kove, Rebecca Gayheart, Michael Madsen, Perla Haney-Jardine, James Remar, Monica Staggs, Craig Stark, Keith Jefferson, Omar Doom, Kate Berlant, Brenda Vaccaro, Lew Temple, David Steen, Gabriela Flores, Vincent Laresca, Maurice Compte, Eddie Perez, Chad Ridgely, Corey Burton, Michaela Sprague, Kayla Radomski, Natalie Cohen, María Birta Bjarnadóttir, Robert Broski, Townsend Coleman, Christina Sergoyan, Adrian Dev, Elisabeth Ferrara, Caitlin Herst, Dave Silva, Quentin Tarantino, Nicholas Walker, Norman Fell (a.z.), Robert Freitag (a.z.), Nancy Kwan (a.z.), Hannes Messemer (a.z.), Nichole Galicia, Gordon Mitchell (a.z.), Weston Razooli, Brianna Joy Chomer, Brian Patrick Butler

Střih:

Fred Raskin

Scénografie:

Barbara Ling, Nancy Haigh (set dekoratér)

Kostýmy:

Arianne Phillips
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (1 557)

  • castor
    ****

    S Nespoutaným Djangem už to bylo na hraně, Osmi hroznými mě ale milovník dobrých i špatných filmů masírující pořádné tvůrčí ego solidně namíchnul. Nově zase vyplýtval spoustu papíru, ale tentokrát si u mě mnohé napravil. Ironický retro flák zbytečně nežvaní, zbytečně neexhibuje. Je krásně prosluněný, rozverně atmosférický, láká na kostýmy, staré bouráky, velké brýle, vymazlené retro interiéry a exteriéry, blikající neonové nápisy. Quentin Tarantino se slzou v oku a méně efektně, než jsme zvyklí, rekonstruuje starý Hollywood. Bavil se na place evidentně stejně jako následně v kině divák. A v první hodince a něco rozhodně neokouzluje příběhem. Ale dílčími prvky, nápady, skvělou kamerou a hudbou, drobnými camey, které jsou rozkošné (přemoudřelá parťačka ze seriálu) a výborně zahrané (koketní hipísačka svádějící Brada Pitta, jinak dcera herečky Andie MacDowell Margaret Qualley). Předehra je to celkově (až příliš) roztažená, na druhou stranu nesmírně nostalgická. Tarantino sype nespočet drobných odkazů, na kterých si cinefilové pochutnají, a evidentně si plní další ze svých snů (Lea instaluje do řady zřejmě jím milovaných projektů let minulých). A vyloženě originální nebo nějak výrazný příběh chybí. DiCaprio je prostě uvadající herec, dnes hlavně záporných postav, který se nedočkal přerodu ve velkou hvězdu, Pitt pak jeho dublér, kterého studia moc nemusí, protože často na place způsobí rozruch. A skrze jeho mrtvou manželku putují nejrůznější teorie. Oba dva jsou skvostní, oba zbožňovaní. A jejich letité přátelství jim sakra věříme. Oba si svůj návrat k filmu dosyta užívají: Leo si dal po vizuálních orgiích Iñárrita a svého oscarovému koncertu čtyři roky pauzu, Brada užíral táhnoucí se rozvod s Angelinou Jolie. Oba jsou zpět v plné polní. Emočně nestabilnímu herci dělá jeho parťák nejen dubléra, ale i chůvu, fachmana, šoféra a důvěrníka. A někde v dálce vyčkává temná připomínka osudu Sharon Tate skrze kroky následovníků kultu Charlieho Mansona (skvělá scéna Pittovy návštěvy ranče a dokonalé finále). Milovník stříbrného plátna Tarantino prostě dokazuje, že Hollywood je místem, kde se plní sny. Jeho rozrušování hranic mezi skutečným a možným bude sakra vzrušující pro nejrůznější filmové teoretiky. Jeho pocta tehdejší době je výtečná, takže mu leccos (co během těch 160 minut skřípalo) rád odpustím.(4.9.2019)

  • Ebon
    ****

    Luxusní filmařina v naprosto rozvleklém hávu. Brad vyfásnul mnohem lepší roli, než Leo.(21.2.2020)

  • iXtr3m3
    ****

    Ako hodnotiť Tarantina? Je to ťažké, lebo čo počin, to iná štruktúra, iné technické postupy, iné miesto aj časové obdobie, takže ťažké. Ako by som to vystihol pár slovami teda? Neskutočné štýlová jazda s dokonalým technickým spracovaním správnym suchým tarantinovským humorom, s fantastickým obsadením od hlavných úloh až po tie najposlednejšie vedľajšie. Perfektná hudba, perfektná kamera a celkovo aj strih a to rovnako nielen vizuálny ale aj audio. Kurva dobrá scéna s Bruce Leem a rovnako kurva dobrý a brutálne vymakaný záver. Jediná škoda snímku a v podstate aj dôvod, prečo nedostal vyššie hodnotenia je to, že je to ako keby vytrhnuté z kontextu. Jasné, chápem, už z názvu sa dá vziať hlavná premisa, že je to len pár okamihov zo života slávnych vo vtedajšom Hollywoode, ale jednoducho úplne absentuje akýkoľvek zmysluplný úvod a jednak ten záver, nech bol akokoľvek fantastický, tak mi chýbali predsa len nejaké ďalšie informácie o ďalšom pôsobení hlavných postáv, aspoň tých dvoch, keď už mal Tarantino tak skvele vymyslený filmový vesmír, tak aj takéto drobnosti by sa tam hodili. P.S. Brad Pitt bol brutálny drsňák a macher a Di Caprio zasa perfektný herec. Mohol by som niektoré úseky označiť aj nudou, ale neurobím tak, lebo tých pár scén, ktoré pre mňa ostali pamätné, mi to všetko vynahradilo. Žiaden z Tarantinových filmov, snáď len s výnimkou Bastardov, nebol dokonale bez nudných pasáží, dokonca ani Django, takže to už je taký ten Tarantinov trademark. Ale tomuto by som dokázal ešte niekedy venovať aj viac času, ak raz vyjde ten rozšírený zostrih. P.S.2 - Český dabing doslova luxusný. Topka medzi topkami, až človek absolútne nepotrebuje znovu vidieť originál.(21.2.2020)

  • Schuldiner
    ****

    Classic Tarantino !!! Jak on to dělá, že se vždycky v jeho filmech směju tomu nejbrutálnějšímu, co se tam odehraje...?(26.3.2020)

  • Sany33
    *****

    Príbeh: Keď má neúspešný herec úspešného kaskadéra, ktorý je mu aj najlepším priateľom. Herecké obsadenie: Leo a Brad sú jednoducho stávka na istotu. To ako to ale Brad zahral mi normálne odpálilo dekel. Prevedenie: Hollywood v zlatých 70s bol jednoducho mestom filmu a Hippies. Pocity: Pocity som mal zmiešané, od začiatku som v tom filme cítil veľmi dobrú filmarinu aj herecké výkony aj kameru aj príbeh odsýpal veľmi dobre ale nijak som tam nevidel Quentina a potom sme prišli k posledným 15 minútam. A tam som ho objavil a vo všetkej paráde. Pridaná hodnota: Plameňomet ma jednoducho zabil !!! Už veľmi dlhu dobu som nemal taký záchvat smiechu. 95%(21.10.2020)

  • Emzet
    *****

    Tak na rovinu: Tarantino vždy experimentoval s budováním napětí k emocionálnímu katarznímu výtrysku, nicméně tentokrát je to snad poprvé, kdy velká část onoho napětí a emočního vyplavení závisí na znalosti konkrétních reálií. Pokud diváku nic neříká Sharon Tate (a Manson), či pokud nezná či mu nejsou sympatické okolnosti tvorby filmů, vyjde pravděpodobně velká část snímku naprázdno. Když film navštíví "Manson Family", je sice režie dostatečně zručná na to, aby divák byl zneklidněn i tak, ale nejspíše teprve po momentu poznání o co se vlastně jedná dojde k onomu zamýšlenému zásahu. Vůbec celý film ještě mnohem víc závisí na odkazech a mravenčí práci v pozadí stran narážek, myšlenek, plakátů... Komukoliv jinému bych to omlátil o hlavu coby bezostyšné samožerství, nicméně jsou autoři (Eco... a zjevně i Tarantino), kterým to projde. Ne že by OUATIH nefungoval i jen jako charakterovka mezi těmi dvěma ústředními (kteří mimochodem předvádí opravdu famózní práci), ale je zde mnohem snazší jeho subtilní a pomalou krásu minout. Pochopitelně vás napadnou režisérovy starší filmy: Jackie Brown (tempo vyprávění, sbíhající se linie, zásadní téma stárnutí a místa ve světě), Death Proof (divácká nepřístupnost, zjevné hrátky s narativní strukturou, velmi konkrétní dobový zeitgeist a oslava filmu jako takového) či ... no uvidíte, nebudu spoilovat, ale vše je pojato zase tak nějak jinak. Body za pravděpodobně morálně nejpřímější postavu v Tarantinově snímku vůbec (no hádejte) a za opět vytříbený soundtrack. Moderní kovbojka jako řemen, ač bez hlášek a (téměř) násilí. Případně alespoň láskyplné ohlédnutí se za jednou érou kinematografie a Ameriky obecně (dělal vlastně QT kdy něco jiného?). Těším se na druhou projekci. P.S. - paralela s The Wild Bunch (byť v mnohem optimističtější podobě) mě napadla až ráno, ale on ten rok 1969 možná nebude náhoda.(14.8.2019)

  • Arsenal83
    ***

    Tarantino by mal film vo vysokých číslach, aj keby natočil film o tancujúcom hovne. Vtedy v Hollywoode nie je ničím výnimočný film, ktorý pobaví miestami a okrem posledných 30 minút tam nie je nejaká prirodzená gradácia. Super herecké výkony, to áno. Od DiCapria a Pitta som ani nič iné nečakal, len dejovo to nebolo extra atraktívne, niekedy až nudné a naťahované. Sem tam sa ale vydaria úsmevné scény, ako napríklad keď Brad Pitt zbije Bruca Leeho. Inak pôsobil na mňa film veľmi nevyvážene, celkovo divne a dokonca na Tarantina tam je aj málo krvi. Nie že by som tomu holdoval. Pochybujem, že si tento trojhodinový film ešte niekedy pozriem.(15.8.2019)

  • velkyvezir
    *****

    Pecka. Po parchantech mi přišlo, že Tarantino ztratil dech, ale tohle mne vrátilo do devadesátek, když jsme s kámošem ujížděli na Tarantinovi a Rodriguezovi a chechtali se nad proudy krve jak Horáček s Pažoutem. A Pitt a Caprio, to byla fakt lahůdka.... Pozor spoiler: Během filmu jsem tušil zvrat dějin, ale že to bude takové, že Polanski musí chtít zadostiučinění jak prase, to jsem vážně nečekal.(17.8.2019)

  • hroubek
    *****

    Nejnovější film Quentina Tarantina určitě nepotěší všechny, a je to obrovská škoda. Tarantino si natočil film pro sebe, a vzdává v něm hold starý televizním seriálům a filmům, a v neposlední řadě samotné době 50. a 60 let v Hollywoodu. Tarantino si vždycky dělal věci po svém, a dělá to i ve svém nejnovějším filmu. A tohle bude pro spoustu diváků ten největší kámen úrazu. Trailery a premisa lákají na trochu jiný film, než ve výsledku dostaneme. Moc tomu nepomáhá fakt, že film nemá hlavní příběh, a všechno co se děje, jsou takové drobné epizody ze života v Hollywoodu. Mě to hodně sedlo a bavilo mě, ale rozumím všem komu to sedět nebude. Je potřeba jít filmu naproti, dokonce to film i vyžaduje, abychom si ho jako diváci mohli co nejvíce užít. A když to uděláme, tak dostaneme luxusní odměnu v podobě skvělých dialogů, výborných momentů a božích herců i v těch nejmenších rolích. Ale jak říkám, chce to jít filmu trochu naproti, jinak se může stát, že to celé bude jen póza. Hodně moc se mi líbila Tarantinova režie. Je velmi sebevědomá a přesná. Tarantino moc dobře ví, co chce vyprávět a jakým způsobem to bude dělat. Nikam nespěchá a chce, abychom nasáli atmosféru 60. let, kdy byli ulice plné hipisáků, každý borec měl v puse cigaretu od Red Apple a ženy byly smrtelně krásné. A tohle všechno Tarantino prodává s naprostou noblesou a lehkostí, že jsem jen koukal, a přál si tu dobu zažít. K tomu přidá pár scén z natáčení westernů, jako poctu svému oblíbenému televiznímu seriálu. Ale nebyl by to Tarantino, aby ve svém filmu neměl luxusní obsazení, a zde se sešla velká plejáda hvězd, kteří jsou zde kvůli Tarantinovi, a ne kvůli penězům. Leonardo DiCaprio si svou roli užívá a je v ní parádní. Brad Pitt dostal jednu z nejlepších rolí ve své kariéře, a zahrál jí skvěle, a s DiCapriem tvoří luxusní tandem, který bych chtěl ještě někdy vidět na plátně. Margot Robbie nemá tolik prostoru, ale v každé své scéně je parádní. Potěšila mě Margaret Qualley, Julia Butters nebo Al Pacino s Kurtem Russellem. I přes svou délku, mě film ani chvilku nenudil, jelikož má v každém záběru řadu odkazu, parádní hudbu nebo krásný momenty. Líbilo se mi, jak Tarantino mění dynamiku některých scén. Někdy jsou komediální, někdy akčnější(celé finále plné černého humoru) nebo dokonce i jedna velmi dramatická scéna s nádechem hororu.Tohle všechno Tarantino s přehledem zvládá a královsky baví sebe, a spoustu z nás. Tenkrát v Hollywoodu je parádní film, který mě hodně sedl a líbil se mi, a těším se až ho uvidím znovu.(19.8.2019)

  • Frantisek.Fu
    *****

    Úžasné. Tarantino zase přepisuje dějiny a dělá to skvělé. Podobně jako u Hanebných panchartů tak násilí, (které normálně nijak zábavné není) takhle podané nemůže být zábavnější. 100%(24.8.2019)

  • Sygi
    *****

    Možná to nebylo na plných pět hvězd, jelikož to nemělo tolik aspektů Tarantinových klasik, ale bavil jsem se náramně. Ať už přes upovídanou větší část filmu či skrze epické finále. Vztah a chemii dvou hlavních postav jsem si naprosto užil, byť Brad Pitt byl svou typickou náturou v charakteru zchudlého a demotivovaného kaskadéra naprosto přesvědčivý. A kdybych se v šedesátkách vyznal tak jako Quentin, tak bych onu vymakanost prostředí a různé dobové hlášky nejspíše ocenil stokrát více. I tak to ale byla příjemná a inteligentní jízda.(26.8.2019)

  • joshula
    ****

    Nejsem fanoušek tohoto režiséra. Ale tentokrát mě překvapil a to mile. Už tolik nestříká krev a vše je takové klidnější.(28.8.2019)

  • angloumene
    *****

    O Tenkrát v Hollywoodu jsem od začátku neměla moc vysoké mínění. Cože tak už i Tarantino se rozhodl vzdát nostalgický hold svojí filmové matičce! Ten Tarantino, co se posledně tak vyžíval v nesmírně zdlouhavých a zbytečně krvavých Osmi hrozných? Recenze ale byly vesměs příznivé, i když někdy trochu rozpačité. Poslušně jsem si tedy načetla, jak to tenkrát bylo s masakrem Sharon Tatové a vyrazila do kina. A neudělala jsem chybu! Pokud znáte příběh holywoodského masakru, celý film je o poznání napínavější a ucelenější. Pravdou ale je, že i bez toho má rozhodně co nabídnout a ani chvilku nenudí. Finální vyznění jen podtrhuje sílu a lidskost celého příběhu. Tarantino tedy rozhodně nezklamal.(29.8.2019)

  • De Large
    ***

    Asi najväčšie sklamanie roka.(1.9.2019)

  • Jaroslaf
    *****

    ....Jak jsem celkem hejtr overhyped režisérů tak musim říct, že novej film Q.T. stojí za to. od superboží hudby, po šedesátky v hollywoodu, kam se jednou podívám, po detail že Bruce Lee možná nebyl až takovej frajer, k super herectví ústřední dvojice, z nichž jeden vypadá furt stejně, zatim druhej trochu sešel věkem až po upravení jedný, (jak jsem zjistil v čechách ne až tak známý,) historie kolem Charlese Mansona. Zajímalo by mě jestli film viděl Roman Polanski a co si o tom myslí. Podle mě je to od quentina moc hezká a přitom dost osobitá pocta.(5.9.2019)

  • Glowski
    *****

    Je radost sledovat každé další dílo filmaře, který je inteligentní, schopný sebereflexe a neustále se vyvíjí, stejně, jako je radost sledovat film s pocitem, že jej budete chtít vidět znova, protože vám bude mít stále co nabídnout. Právě dojem z druhého zhlédnutí Tenkrát v Hollywoodu (TvH) může být ještě lepší než ten první, protože člověk nečeká napjatě a s obavami dění poslední třetiny, ale vychutnává si průběh všech tří dní-kapitol, do nichž je film rozdělen. Je už připraven na jeho rytmus a snáze tak docení důvtip, s jakým Tarantino v úvodní půlhodině představuje a charakterizuje své postavy nikoli slovem, ale obrazem: kolik se toho o pevně spjatých, a přece tak rozdílných životech Ricka a Cliffa dozvíme, když navštívíme jejich příbytky, zjistíme, co leží na jejich poličkách a jak tráví svůj večer. Stejně důležitá, i když významově možná méně průzračná je i první scéna, ve které poznáváme hippies ze Spahnova ranče při vybírání kontejnerů. Její smysl tkví v její symbolické rovině a atmosféře, kterou je v různých podobách prostoupen celý film do takové míry, až to některé diváky dovedlo k tvrzení, že TvH nemá děj, nebo je v tom jaksi „méně Tarantina“.__________To není pravda. Napětí je budováno způsobem, na který jsme zvyklí z jeho předchozích děl (tzn. oddalováním pointy prostřednictvím dlouhých dialogů a převracením očekávání publika) a příběh je naopak pečlivě vystavěn tak, abychom dostali přesně tolik takových informací, kolik je třeba, stejně jako v zmiňovaných scénách seznamování s postavami. TvH se zdá být tak jiné tím, že si informace musíme vyhledávat a skládat sami, s čímž souvisí i fakt, že jeho hrdinové tentokrát neplní žádný úkol (zabít Hitlera/Billa, osvobodit Broomhildu, zjistit, kdo je vrah/zrádce) a nemají tak v rámci děje žádné časové limity (deadline). Sharon Tate si díky tomu může v klidu zajít do kina, Rick si představit, jaké by to bylo hrát ve Sturgesově Velkém útěku, a očekávání publika se nepřevrací ve prospěch rozplétající se kriminální zápletky, ale naopak, protože zde žádnou nenajdeme. Díky tomu vám pak skvělé scény, jako je ta s Cliffem na Spahnově ranči, hned tak nezmizí z paměti. A tím se vracíme zpět na začátek. Sledovat Tarantinovy filmy je zábava nejen proto, že diváka nepřestávají překvapovat, ale proto, že tak činí pokaždé jiným způsobem. Říká se sice „v nejlepším přestat“, ale pokud se Tarantino rozhodne natočit i svůj desátý (případně jedenáctý, dvanáctý…) film, má mou plnou důvěru.(15.9.2019)

  • netahlo
    **

    Zda se, ze se bozsky Quentin aka nejprecenovanejsi reziser vsech dob, zase zacina vracet ke srackam, ktere tocil v minulosti. Cest vyjimce jmenem Jackie Brown. Po Unchained Django, ktery byl pro me jako zjeveni, protoze se ukazalo, ze ten pan umi obcas i tocit, nabrala jeho tvorba opet sestupnou tendenci. Stopaz se dala klidne zkratit o dve hodiny, protoze neco zajimaveho se deje maximalne 30 minut. Jinak se jedna o dusevni onanii, kterou z odpadovych vod taha excelentni Brad Pitt, ktery si tady afektovaneho a nesneitelneho DiCapria namazal na chleba az brutalnim zpusobem.(23.11.2019)

  • Lukoboss
    ****

    Kterej režisér / scénárista si dovolí přes dvě hodiny připravovat půdu na závěrečný inferno? No jedině Q. Tarantino, jinak si to ani neumím představit. A tady divák postupně dostane všechno, na co jsme od Tarantina zvyklí. Western, starou Ameriku, hodně dialogů, černej humor, stylovou výpravu, hodně detailů a taky krvavou řežbu. Je to takový shrnutí jeho tvorby a osobitýho stylu. Pokud by to byl jeho poslední film, což by byla škoda, nemohl by nikdo říct ani BU. Je tam všechno víceméně.. A ústřední dvojice? Netřeba se rezepisovat, jsou to frajeři (na pohled i herecky)...(5.12.2019)

  • nylo
    ****

    A zase, až na konci vám dojde, že je to naprosto, úplně typické Q-zpracování...pro mě, to byl na konci opravdu moc a moc milý, hezký, vtipný, příjemný a pozitivní retro snímek se skvělými hereckými výkony a skvěle vybranou hudbou!! (chtělo by to víc zhlédnutí a tak to říkám manžovi/ tranquill, ale on kecy a krevní stříkance dává jen v určitém množství :)(17.12.2019)

  • Lisabellla
    ***

    Dlouho jsem si rozmýšlela, jak bych film ohodnotila. Je to Tarantino. Kdo má rád jeho filmy, má rád všechny jeho filmy. Všechny jsou stejné. Ale ... je to Tarantino. Těšila jsem se na vybroušenou a filmařstvím ostřílenou dvojku Pitt a DiCaprio. Vlastně jsem byla tak trochu zklamaná. Asi to ani nebylo příběhem, spíš takovou divnou povahou. K dnešnímu dni je tu 1135 komentářů. Je mi jasné, že je to komentář spíš pro mne, až budu za pár let vzpomínat a přemýšlet, jestli pustit znovu... Takže - Eliško, nepouštěj.(19.12.2019)

  • bizz_mjc
    **

    Do píííči, proč ta hovězina má skoro 3h? Brad je cool, jeho dog taky, i Leo, ale to vše okolo? Sorry, dontandrsténd... tolik povyku pro nic.(14.1.2020)