poster

Tenkrát v Hollywoodu

  • USA

    Once Upon a Time in Hollywood

  • USA

    Magnum Opus

    (pracovní název)
  • Velká Británie

    Once Upon a Time in Hollywood

  • Slovensko

    Vtedy v Hollywoode

  • Kanada

    Once Upon a Time in Hollywood

  • Nový Zéland

    Once Upon a Time in Hollywood

  • Austrálie

    Once Upon a Time in Hollywood

Komedie / Drama

USA / Velká Británie / Čína, 2019, 161 min

Scénář:

Quentin Tarantino

Hrají:

Leonardo DiCaprio, Brad Pitt, Margot Robbie, Emile Hirsch, Margaret Qualley, Timothy Olyphant, Julia Butters, Austin Butler, Dakota Fanning, Bruce Dern, Mike Moh, Luke Perry, Damian Lewis, Al Pacino, Nicholas Hammond, Samantha Robinson, Rafał Zawierucha, Lorenza Izzo, Costa Ronin, Kurt Russell, Zoë Bell, Damon Herriman, Lena Dunham, Madisen Beaty, Mikey Madison, James Landry Hébert, Maya Hawke, Victoria Pedretti, Sydney Sweeney, Harley Quinn Smith, Kansas Bowling, Parker Love Bowling, Danielle Harris, Scoot McNairy, Clifton Collins Jr., Marco Rodríguez, Ramón Franco, Courtney Hoffman, Dreama Walker, Rachel Redleaf, Rebecca Rittenhouse, Rumer Willis, Spencer Garrett, Clu Gulager, Martin Kove, Rebecca Gayheart, Michael Madsen, Perla Haney-Jardine, James Remar, Monica Staggs, Craig Stark, Keith Jefferson, Omar Doom, Kate Berlant, Brenda Vaccaro, Lew Temple, David Steen, Gabriela Flores, Vincent Laresca, Maurice Compte, Eddie Perez, Chad Ridgely, Corey Burton, Michaela Sprague, Kayla Radomski, Natalie Cohen, María Birta Bjarnadóttir, Robert Broski, Townsend Coleman, Christina Sergoyan, Adrian Dev, Elisabeth Ferrara, Caitlin Herst, Dave Silva, Quentin Tarantino, Nicholas Walker, Norman Fell (a.z.), Robert Freitag (a.z.), Nancy Kwan (a.z.), Hannes Messemer (a.z.), Nichole Galicia, Gordon Mitchell (a.z.), Weston Razooli, Brianna Joy Chomer, Brian Patrick Butler

Střih:

Fred Raskin

Scénografie:

Barbara Ling, Nancy Haigh (set dekoratér)

Kostýmy:

Arianne Phillips
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (1 561)

  • castor
    ****

    S Nespoutaným Djangem už to bylo na hraně, Osmi hroznými mě ale milovník dobrých i špatných filmů masírující pořádné tvůrčí ego solidně namíchnul. Nově zase vyplýtval spoustu papíru, ale tentokrát si u mě mnohé napravil. Ironický retro flák zbytečně nežvaní, zbytečně neexhibuje. Je krásně prosluněný, rozverně atmosférický, láká na kostýmy, staré bouráky, velké brýle, vymazlené retro interiéry a exteriéry, blikající neonové nápisy. Quentin Tarantino se slzou v oku a méně efektně, než jsme zvyklí, rekonstruuje starý Hollywood. Bavil se na place evidentně stejně jako následně v kině divák. A v první hodince a něco rozhodně neokouzluje příběhem. Ale dílčími prvky, nápady, skvělou kamerou a hudbou, drobnými camey, které jsou rozkošné (přemoudřelá parťačka ze seriálu) a výborně zahrané (koketní hipísačka svádějící Brada Pitta, jinak dcera herečky Andie MacDowell Margaret Qualley). Předehra je to celkově (až příliš) roztažená, na druhou stranu nesmírně nostalgická. Tarantino sype nespočet drobných odkazů, na kterých si cinefilové pochutnají, a evidentně si plní další ze svých snů (Lea instaluje do řady zřejmě jím milovaných projektů let minulých). A vyloženě originální nebo nějak výrazný příběh chybí. DiCaprio je prostě uvadající herec, dnes hlavně záporných postav, který se nedočkal přerodu ve velkou hvězdu, Pitt pak jeho dublér, kterého studia moc nemusí, protože často na place způsobí rozruch. A skrze jeho mrtvou manželku putují nejrůznější teorie. Oba dva jsou skvostní, oba zbožňovaní. A jejich letité přátelství jim sakra věříme. Oba si svůj návrat k filmu dosyta užívají: Leo si dal po vizuálních orgiích Iñárrita a svého oscarovému koncertu čtyři roky pauzu, Brada užíral táhnoucí se rozvod s Angelinou Jolie. Oba jsou zpět v plné polní. Emočně nestabilnímu herci dělá jeho parťák nejen dubléra, ale i chůvu, fachmana, šoféra a důvěrníka. A někde v dálce vyčkává temná připomínka osudu Sharon Tate skrze kroky následovníků kultu Charlieho Mansona (skvělá scéna Pittovy návštěvy ranče a dokonalé finále). Milovník stříbrného plátna Tarantino prostě dokazuje, že Hollywood je místem, kde se plní sny. Jeho rozrušování hranic mezi skutečným a možným bude sakra vzrušující pro nejrůznější filmové teoretiky. Jeho pocta tehdejší době je výtečná, takže mu leccos (co během těch 160 minut skřípalo) rád odpustím.(4.9.2019)

  • Sayko
    ****

    Velmi prostý příběh v tak dobrém filmu. Stačí mi plamenomet, všudypřítomní hippies, dobrá hudba a režie tímto filmovým bohem Tarantinem. Nic víc, nic míň.(19.8.2019)

  • Paldiny
    ***

    Už som upadal do kómy, keď prišla scénka u susedov Romana Polanského a ja sa musel rehotať snáď 5 minút nepretržite. Fakt, vážne dlho som sa tak dobre nepobavil. Za to patrí Quentinovi vďaka, za čo už menej, tak za tie obrovské chumáče prebytočnej vaty, aké zas spájajú iné vyšperkované scény. A dá sa povedať, že tie až do záverečného sado-masoxu ani poriadne nedržia pohromade. Lenže práve vďaka nemu, hereckému koncertu L+B (hlavne toho B!), a k tomu vítanému twistu, kedy sa opäť raz prepisujú stránky notoricky známych udalostí, to nakoniec pocitovo celkom pekne do seba zapadlo a ja prestávam prepočítavať, či tých 10 eur za lístok malo zmysel obetovať.(20.8.2019)

  • Pawlisman
    *****

    Věřím, že budou mnozí zklamaní a říkat nejslabší Tarantinův film. Já jsem se ty 3 hodiny bavil, krásná a vtipná pocta filmu a 60. letům. A ten konec byl sice krátký, ale famózní. Aby jeho věrní neodcházeli zklamaní. Smál jsem se ještě cestou domů.. :)(23.8.2019)

  • tlkounev
    **

    Film je sam o sobe nudny, rozplizly, takovy nicnerikajici. Film z neho delaji pouze herecke vykony hlavniho dua. Zatimco Brad predvadi vynikajici vykon celou dobu, tak Leo je presvedcivy jenom obcas... Nevim, na cem Tarantino frcel, ale snad to nebylo kakao, protoze ani jako placebo nezafungovalo.(25.8.2019)

  • squawk
    **

    Doufám, že se režisér uspokojil, protože to je tragédie. Na závěr trocha ultra násilí, aby se teda vědělo, kdo to natočil. Jinak je to dvě a třičtvrtě hodiny vypatlaného ničeho a jestli bych od rejži něco nečekal, tak to byla osmiletá kázající feministka. Hlavně že si budou mnozí myslet, jak je ta bezduchost kultovní.(29.8.2019)

  • Lukin413
    *****

    Film působí z počátku netarantinovsky, chybí ostré dialogy, vyprávění je s výjimkou několika flashbacků lineární a z plátna necákají hektolitry krve. Leonardo di Caprio řeší problémy stárnoucího herce za zenitem, kterého přehraje i malá holka, (kouzelná scéna s knížkami), přičemž se celou dobu pohybuje v bezpečném světě papundeklu a relativního bohatství. V kontrapunktu sledujeme příběh Breda Pitta, dříve kaskadéra, nyní spíše osobního sluhy di Capria. Ten prožívá den jako z westernu, zakončený příjezdem cizince do nepřátelského města a stand upem s místními. Ti mají své reálné předlohy v reálném světě. Tu má i postava Margot Robbie, která má za úkol tvářit se naivně a sladce v předtuše dalších událostí. Pokud trochu znáte reálie, začněte tušit, co se chystá. To by však nesměl být Tarantino, aby na konci vše zase dvakrát neobrátil na hlavu a za pomocí LSD a plamenometu opět vytvořil nesmrtelný zápis do filmové historie.(31.8.2019)

  • laepus
    *****

    Další Tarantinův masterpiece. Skoro tři hodiny se jen kecá a čeká se na závěrečný masakr. Přitom to tak krásně uteče, člověk zavzpomíná na slavné bijáky, poslechne suprovou muziku, podívá se, jak dostane Bruce Lee naloženo, užije si lehké špičkování a suché hlášky obou postav, občas se zplnahrdla zasměje, párkrát pořádně napne a pak to přijde... V závěru krása střídá nádheru a čím dýl jsem od zhlédnutí filmu, tím víc se mi líbí a tím víc se těším, až jej znovu uvidím.(9.9.2019)

  • patrikus
    *****

    BRAVURNÍ!(15.9.2019)

  • rotel
    **

    Asi každý tridsiaty koment k filmu je taký, s ktorým súhlasím. Ja to poviem takto - veľa kriku pre nič - a to doslovne! Myslel som najprv, že dám 3*, ale ani za tie to nestálo. Film má pobaviť a nie aby som pozeral na hodinky, že kedy to už skončí. Mňa skôr prekvapilo, aké slohy tu napísalo pár odborníkov (žiadna irónia).(21.11.2019)

  • F.W.Colqhoun
    *****

    SPOILERY. I could be one pool party away from starring in a Polanski movie! nenapadlo by mě, že půjdu jednou do kina na film svého druhého nejoblíbenějšího režiséra, jehož vedlejší postavou bude můj režisér nejoblíbenější. What a time to be alive! Jsem přesvěčený, že přes až podezřele nejapné komentáře Emmanuelle Seigner se Polanskimu Tenkrát líbilo. Muselo: Vždyť Tarantinovo vybraně bezskrupulózní mrzačení hollywoodského mýtu, jejímž tragickým protagonistou měl Polanski to pochybné štěstí se stát, je ryze emerické a přesto vkusně dojemné. Spočívá-li realita Hollywoodu spíše v celuloidu než jaksi čistě topograficky v LA, Charles Manson & spol. hnijí v pekle zapomnění. Na druhou stranu Romanův pes se jmenuje Dr. Sapirstein a Sharon Tate, roztomile povrchní ale srdečná dívka, sleduje v kině s obrovskými brýlemi na nose reakce diváků na svůj starší film a má ryzí radost, že se líbí; Quentin Tarantino, přestože míří na koule, seká ruce a střílí samopalem do xichtu, není surovec (bezdůvodně). Pošuka z videopůjčovny též šlechtí, že na starší kolena přestává předstírat zájem o vyoravování příběhu. Tenkrát v Hollywoodu je tak hezkou ukázkou toho, že zbavíme-li se něčeho, co vlastně nechceme, byť je to zdánlivě sebedůležitější, může to fungovat. Tarantinův pobyt v Hollywoodu v devětašedesátém by zápletka jen zcizovala. Kdo by se patlal s propojováním epizod, vytrženě perfektních, a la Pulp Fiction? Život není román, alespoň ten v Hollywoodu, sycený drogami a dostaveníčky se zasranými hipíky jistě ne. Skoro tři hodiny přebíhání mezi studii, restauračkami, karavany, automobily, bungalovy a rezidencemi, tlachání o filmech a seriálech s výletem do Říma bez lásky a návratem s ní jest patchworkem rozprostřeným mezi falešné i opravdové hrdinství, mezi Cliffa a Ricka. Z místa na místo se přesunujete na křídlech barevných papírků pod jazyk a Jeffersonovým aeroplánem. Střih. Všechno je to, ať už se v drive-inu nacházíte před plátnem, za ním nebo na něm, kam až dohlédnete - (něco jako) film. Sdílíte-li Tarantinovu fascinaci popkulturou a jejím nevyzpytatelným propojením s tím menším okolo, se životem, lze jeho návrat do budoucnosti milovat. Zaplaťbůh, že někdo takový může v továrně na jinak dost zlé sny ještě fungovat. Anybody order fried sauerkraut? Burn, you Nazi bastards! Ha ha ha!(23.11.2019)

  • LuccinyFilmy
    *****

    Nejlepší filmové zadostiučenění, co jsem kdy viděla.(30.11.2019)

  • bidja
    ***

    Takže abyste tenhle film mohli pochopit a plně hodnotit případně i vychutnat musí vám být cca 45+, mít nasledované tuny westernových sraček případně všechno další co na přelomu těch 60-70.let bylo k podívání. K tomu se hodí všeobecný rozhled o událostech té doby, dva přístroje s vyhledávačem, youtube, torrentem. Hrubou orientaci v angličtině, francouzštině, italštině. Pár semestrů filmové školy vyššího řádu. Tedy pokud není cesta hledání na co to je odkaz cíl, to pak stačí všeobecně jakákoliv gramotnost a o roky zábavy je postaráno. Mě většina těch věcí minula a tak na mě zbyly jen herecké výkony, soundtrack, příběh, emoce. Doporučuji přečíst pár nespokojených komentářů okolo odpad!, ti lidi mají částečně pravdu.(2.12.2019)

  • masiko
    *****

    Proc se vlastne divame na filmy? Jsou unikem od reality nebo mozna alternativni realitou. Casto brutalnejsi a krvavejsi, ale i presto lepsi - na skale mezi dobrem a zlem. Nejsem zadnym silenym fandou (vlastne tohle je prvni Tarantinovka, ktere davam plne hodnoceni), nicmene tady Quentin zachytil vetsinu duvodu, proc filmy od malicka zboznuju. A ano, chapu vsechny vytky o tom, jak je to utahane, vetsinu casu se nic nedeje, atd. Nicmene po opakovanem shlednuti musim rict, ze vsechno ma sve misto. Pro me film roku.(9.12.2019)

  • Ukko
    ***

    Byť mám Tarantinovy filmy rád, na jeho poslední počin jsem se zas tak moc netěšil a čekal spíš na stažení než na kino, no a neprohloupil jsem. Tarantino je tvůrce filmů, který si může takzvaně „lajznout“ cokoliv, tak velké jméno ve filmovém světě má, no a letos se mu to moc nepovedlo. První třetinu filmu si užíváte atmosféru sedmdesátek, druhou se nudíte a třetí třetinu čekáte na toliko vychvalovanou pointu, která se nekoná. Jasně jde o Tarantina, takže dialogy, hudba, herecké výkony a pověstná kamera fungují skvěle, nicméně ať jsem dělal, co jsem dělal, prostě jsem se do filmu nemohl hlouběji ponořit. Co se týče vychvalované vyzrálosti filmu, stále se mi víc líbila Jackie Brownová a pověstné duo DiCaprio Pitt mě taktéž moc neuchvátilo. Ale neházejme flintu do žita, vše může být jinak po druhém nebo třetím zhlédnutí.(15.12.2019)

  • Zombi
    ****

    Slabší 4 hvězdy za řemeslo, parádní herce a dobovou atmosféru, ale příběh vlastně takovej o ničem a už to znovu vidět rozhodně nepotřebuji.(22.12.2019)

  • rasttea
    ***

    Jednu hvězdu si u mě dělí herecké výkony s nostalgickou poslední roli Luka Perryho, téma a kamera, druhá je za soundtrack, třetí za konec a jen díky tomu jsem ráda, že jsem to vůbec dokoukala. Moc bych si přála, abych z toho byla odvařená...(28.2.2020)

  • Wishkah
    ****

    Přes trochu roztahaný prostředek je to výborný film. Tarantino nás opět přivádí do své alternativní reality.(3.4.2020)

  • stankub
    *****

    90%(7.4.2020)

  • Sydonai
    ****

    Ach, ty dnešní stopáže. Přijde mi, že si dnes každý druhý filmař myslí, že čím delší, tím zajímavější titul. Ani Tarantino není výjimkou a film má tak pár velmi táhlých pasáží. Ale nenechte se vyvést z omylu. Některé scény jsou přímo geniální a DiCaprio s Pittem předvádí na plátně přímo herecký koncert - jen jako celek se film místy zadrhává a režisérovo odkazy na 60. léta jsou až příliš dokonalé, aby je dnešní mainstreamový divák dokázal ocenit. PS: Něco ve mě ale dychtí po druhém shlédnutí. 70%(9.8.2019)

  • HouseMK
    *

    Vlastně ani nevím, jaká jsem měl očekávání, ale rozhodně jsem čekal nějaký děj a smysl všech těch časových posunů, nesouvisejících scén a absurdního násilí. Prostě mě to neba(16.8.2019)