poster

Tenkrát v Hollywoodu

  • USA

    Once Upon a Time in Hollywood

  • Slovensko

    Vtedy v Hollywoode

  • Velká Británie

    Once Upon a Time in Hollywood

  • Kanada

    Once Upon a Time in Hollywood

  • Austrálie

    Once Upon a Time in Hollywood

  • Nový Zéland

    Once Upon a Time in Hollywood

Komedie / Drama

USA, 2019, 162 min

Komentáře uživatelů k filmu (895)

  • castor
    ****

    S Nespoutaným Djangem už to bylo na hraně, Osmi hroznými mě ale milovník dobrých i špatných filmů masírující pořádné tvůrčí ego solidně namíchnul. Nově zase vyplýtval spoustu papíru, ale tentokrát si u mě mnohé napravil. Ironický retro flák zbytečně nežvaní, zbytečně neexhibuje. Je krásně prosluněný, rozverně atmosférický, láká na kostýmy, staré bouráky, velké brýle, vymazlené retro interiéry a exteriéry, blikající neonové nápisy. Quentin Tarantino se slzou v oku a méně efektně, než jsme zvyklí, rekonstruuje starý Hollywood. Bavil se na place evidentně stejně jako následně v kině divák. A v první hodince a něco rozhodně neokouzluje příběhem. Ale dílčími prvky, nápady, skvělou kamerou a hudbou, drobnými camey, které jsou rozkošné (přemoudřelá parťačka ze seriálu) a výborně zahrané (koketní hipísačka svádějící Brada Pitta, jinak dcera herečky Andie MacDowell Margaret Qualley). Předehra je to celkově (až příliš) roztažená, na druhou stranu nesmírně nostalgická. Tarantino sype nespočet drobných odkazů, na kterých si cinefilové pochutnají, a evidentně si plní další ze svých snů (Lea instaluje do řady zřejmě jím milovaných projektů let minulých). A vyloženě originální nebo nějak výrazný příběh chybí. DiCaprio je prostě uvadající herec, dnes hlavně záporných postav, který se nedočkal přerodu ve velkou hvězdu, Pitt pak jeho dublér, kterého studia moc nemusí, protože často na place způsobí rozruch. A skrze jeho mrtvou manželku putují nejrůznější teorie. Oba dva jsou skvostní, oba zbožňovaní. A jejich letité přátelství jim sakra věříme. Oba si svůj návrat k filmu dosyta užívají: Leo si dal po vizuálních orgiích Iñárrita a svého oscarovému koncertu čtyři roky pauzu, Brada užíral táhnoucí se rozvod s Angelinou Jolie. Oba jsou zpět v plné polní. Emočně nestabilnímu herci dělá jeho parťák nejen dubléra, ale i chůvu, fachmana, šoféra a důvěrníka. A někde v dálce vyčkává temná připomínka osudu Sharon Tate skrze kroky následovníků kultu Charlieho Mansona (skvělá scéna Pittovy návštěvy ranče a dokonalé finále). Milovník stříbrného plátna Tarantino prostě dokazuje, že Hollywood je místem, kde se plní sny. Jeho rozrušování hranic mezi skutečným a možným bude sakra vzrušující pro nejrůznější filmové teoretiky. Jeho pocta tehdejší době je výtečná, takže mu leccos (co během těch 160 minut skřípalo) rád odpustím.(4.9.2019)

  • borohub
    ****

    Docela mě to překvapuje (film není ničím příliš zajímavý a ve většině případů bych řekl, že je nudný), ale mě se to líbilo. Na první pohled bych ani neřekl, že je to od Tarantina a vzhledem k tomu, že Tarantina příliš nemusím, tak mě to spíše potěšilo. Je fakt, že asi nebýt Brada Pitta, či DiCapria tak by film byl asi nudný, ale Brad Pitt zde podle mě podal nejlepší herecký výkon co jsem u něj viděl. Historické nepřesnosti mohou fanoušky této doby docela nasrat. Kdybych si měl vybrat jestli se budu koukat na Djanga, Kill Billa, Pulp Fiction, nebo toto, bez váhání vyberu toto. 75%(18.8.2019)

  • Neel
    *****

    Tarantino je geniální vypravěč, o tom žádná. Tady ale nevypráví příběh, ale vlastně jen žije životy hlavních protagonistů, aniž by to postrádalo hlubší myšlenku. Hluchá místa to má, ale ta vyplní skutečně perfektní ústřední dvojice DiCaprio-Pitt, kteří si to užívají stejně jako Tarantino. Máte pocit, že jste na place s nimi... Nechybí ani pro Tarantina typická alespoň jedna dlouhá scéna na ranči, kde si napětím skoro cvrnknete do textilu, ne nepodobná scéně z Panchartů, jen ne tolik konverzační. SPOILER: Konec je, jak jsem správně předpokládala, alternativní a i zde je vidět, jak si Tarantino váží tehdejší doby. Z úcty k zavražděné Sharon i snad k pozůstalému Polanskému a sestře Sharon, nevytvořil přepis historie jak to umí pěkně po tarantinovsku, ale dal nám nový (a vtipný) závěr... RICK fucking DALTON(18.8.2019)

  • adamix
    ***

    Keby mi niekto povedal, že nová tarantinovka je najväčším sklamaním roka, vrazím mu päsťou do huby a počíta si zvyšné zuby. Dnes by som sa mu za to musel ospravedlniť a vyplatiť mu pekný balík odškodného. Zhrniem to takto... Jakožto tvorcov veľký fanúšik musím podotknúť, že jeho filmy sú plné dravosti, neskutočného napätia, autorskej povznesenosti, vycibrených scenárov s nezabudnuteľnými narážkami a vetami, ktoré majú gule a neboja sa ukázať zakázané a vyvolať pritom úsmev na perách. Až aspoň niečo z tohto hľadáte, pozrite si posledných 20 minút, na ktoré počas úmorných 140 minút čakáte, a pre ktoré v podstate celý film aj žije. Zvyšok je vatový gýčoidný blivajz, ktorý sa síce píši úctyhodnou atmosférou zlatej éry bezstarostných 60. rokov, zakrýva ju však rozťahané snímanie blúdivých postáv, z ktorých každá má niečo do seba, ale nenadchne, ako by mala. Postava Sharon Tate je pre dej prakticky úplne zbytočná a bez mihnutia oka by som ju zo scenára vystrihol a tým skrátil to úmorné divácke trápenie. Nakoniec, záver ani nie je o nej. Dicapriov Dalton skvostný, ale bez výrazného hercovho pátosu a ten rozťahaný nudný čas vo westernovom mestečku by som prestrihal všetkými možnými spôsobmi, len aby som sa dostal k záveru. Pittov Booth v pohode, jeho postava je v podstate tiež len blúdiaca duša po losangelských štvrtiach, autom preháňajúca sa hviezda s prostitúckou nadržanou troskou smerujúca na jeden osirelý ranč plného podobných individuí, kde gradácia desivej atmosféry schladne v izbe slepého starca. Mansona, ikonickú krvavú postavu starej Ameriky, tu vidíme len mihnutím oka, pričom pre dej by bola dosť užitočná a očných viečok pozdvihujúca. Hlavne, že na internete dávnejšie písali, že film sa bude z veľkej časti točiť práve okolo neho. Tak rýchlo, ako sa nám zjaví, tak aj odíde. Čiže ďalšie sklamanie. Tvorcova láska k filmovému svetu je všadeprítomná a to si cením, ale prečo neobohatil scenár o zaužívané a prekvapivé chvíľkové šperky? Prečo neponúkol dravší príbeh bez zbytočnej rozťahanosti? Predĺžená minutáž sa pri jeho poslednom filme dala zhltnúť, pretože pomáhala pri fungovaní napätej atmosféry a nečakaných zvratov. Ach, prečo?? Nikdy som si nemyslel, že budem odchádzať z kina tak sklamaný (mimochodom, po prvý raz sa mi naskytla príležitosť vidieť odchádzať z predstavenia znudených divákov) a nikdy som si nemyslel, že ma môj režisérsky idol takto sklame. Nebyť záverečnej krvavej satisfakcie, celý film by pre mňa nemal cenu. Pre mňa rozhodne (a bohužiaľ) najhorší film Quentina Tarantina. Nekompromisných 50% a 2*..... Po nejakom čase som musel svoje rozhodnutie zvážiť a dospel som nakoniec k hodnoteniu 3*. Je to z toho dôvodu, pretože nepatrilo by sa zamlčať to, že táto prefarbená jednohubka je predsa len vytvorená od srdca a jej prvotným cieľom nie je ukázať divákovi starý Hollywood, ale splniť si vlastný sen o vytvorení toho vlastného. Tento sen sa Quentinovi splnil, z jeho pohľadu to zvládol dokonale, z toho diváckeho (alebo aspoň z môjho) to však na jedničku nebude. Chýbala mi tam jeho typická vynaliezavosť, zmiešaná vtipným nadhľadom a nečakanými výstrelmi, ktoré vám v danej chvíli strelia facku. Zdá sa, že v tomto prípade sa nechal až moc uniesť a zaslepiť srdcom. Ani to prepojenie všetkých troch príbehov nie je také geniálne, ako v kultovom PULP FICTION. Soundtrack rozmanitý, ale natoľko početný, že si vo výbere nenájdete svojho favorita, ako to bol v predchádzajúcich hitovkách napr. Morricone, Bacalov, Verdi či povestný surf rock. Nech sa deje, čo sa deje, nevychádza mi to stále dobre. Naďalej som sklamaný, ale zľutujem sa a s oboma prižmúrenými očami filmu o hviezdičku prilepším, nech nemám zlé svedomie.(18.8.2019)

  • Dejf4
    ****

    Omlouvám se za to klišé, ale je to Quentinův nejosobnější film. Nepodbízí se většině a rozumím, že každému to sednout nemusí. Každopádně osobně mě 160 minut uteklo jako voda a i přes fakt, že během projekce jsem přímo nesršel radostí, odcházel jsem spokojen a snímek stále ještě dozrává a přijde mi lepší. Tarantino chtěl něco říct a řekl to perfektně. Dvojici Pitt a DiCaprio chci na plátně vídat častěji. 8/10 (Kino)(18.8.2019)

  • the_weaver
    ****

    Filmová odplata, na ktorú sa oplatilo počkať 50 rokov↵  Quentin po všetkých tých krviprelievačkách asi už zatúžil natočiť niečo ukľudňujúce a pohodové a zvolil si na to žáner buddy filmu. A na príbeh o dvoch najlepších kamarátoch - zapadajúcich hviezdach westernového filmového neba - sa pozeralo dobre. Prvé dve hodiny sa toho na plátne síce moc neudeje, ale aspoň nostalgia za 60. rokmi v Los Angeles tu tečie plným prúdom. Keď už som sa vážne začínal obávať, že zásielku barelov umelej krvi na natáčanie snáď zverili Českej pošte, tak konečne prišlo prekvapivé, ale trefné a vtipné zadosťučinenie. Avšak len pre tých, ktorí boli podrobne oboznámení s prípadom vrážd v dome Sharon Tate v auguste 1969. Ostatní by si pred videním mali pozrieť vhodný dokument, napr. Born to Kill: Charles Manson.(18.8.2019)

  • Idenatoys
    ***

    Byl jsem zklamán, na film jsem ee těšil a pak bída... Dobře natočeno, dobrá hudba, výborné obsazení ale neskutečná stopáž která vůbec neutíká při ději který tam je. 5 Přesně 5 top scén kde se člověk od srdce i zasměje a famózní finále. 55%(19.8.2019)

  • hanca.uh
    **

    Na film jsem se dlouho těšila....a odcházela z kina malinko...jak to říct - rozladěna? Očekávala jsem Tarantina, jehož filmy a styl (jak špagety, tak vypravěčský) zbožňuji, ale Tarantinovskou 100% dávku jsem tady nedostala! To je jako bych si objednala další knihu od odblíbeného spisovatele (thiller) a v textu byla narvaná červená knihovna:-). Tady ta jedna akční lehce krvavá scéna v závěru filmu mi prostě nestačila a taky jakoby podivně nesourodé vyprávění bez směru a cíle a pointy mi úplně nesedlo na duši. Těch pár dobrých dialogů a gagů nedostalo film tam, kam by se měl vyšvihnout, holt nebyl to ten oblíbený šílený inteligentní tarantinovský drive, nebylo to úderné, akční a navíc mě až rozčarovala ta "parodie" na čin Mansona, který se tady jakože netrefil do správného cíle...no ach jo. Když film skončil a naběhly závěrečné titulky, tak jsem si říkala: a to je jako všechno??? :o) Takže se na mě nezlobte, ale za mě film rozhodně a bohužel tentokrát na 5 hvězd nebyl ani omylem, nebudu dávat plný počet jen proto, že je to Tarantino, protože tohle teda byl snímek maličko nudně připosraný:-), čímž vlastně souhlasím i s komentářem níže "fugazi":-)). Na druhou stranu musím svědomitě říct, že podívaná na sympatického Leoše a vyrýsovaného Brada (a že jim to spolu šlo a slušelo, co? .-)) za ty necelé 3 hodiny fakt stála:-)).(19.8.2019)

  • A.MacGyver
    ***

    Viděno 18.8.2019. Bohužel jen díky Tarantinovi dávám dvě hvězdičky. Prvních 140 minut nuda. Ale ještě se na to několikrát podívám a určitě se hodnocení zlepší. Doufám... Musíme si přiznat, že Pulp, Kill Bill nebo Django se už nikdy nevrátí...(19.8.2019)

  • david666
    ****

    pořád nadstandard, nicméně kratší stopáž by filmu prospěla. Herecky skvělé(19.8.2019)

  • vladi3
    *****

    Nikdy som si nemyslela, ze Tarantino natoci feel good movie... Mozny spoiler: skoda, ze sa to v aj v skutocnosti neskoncilo takto... Je to nieco ine ako "klasicky tarantino"... nejake sekacky necakajte a ide vlastne o pohlad na fungovanie Hollywoodu na konci 60tych rokov... nadherne natocene... A Brad je cool AF... P.S.: je absolutne nevyhnutne, aby divak poznal pribeh Sharon Tate... Treba ist do kina "pripraveny"... Plus fajciarom budu pocas celeho filmu slinky tiect 😂(19.8.2019)

  • Kvnhvta
    ****

    Dvě hodiny krásné nudy a deset minut legrace na konci, holky budou cákat z Pitta na střeše, DiKaprovi se povedla jedna scéna (uvnitř karavanu) a pár jich nepokazil, Margotka vystřihla pipinózní blodnýnku (i v Sujsajdskvodu byla o 3oo% zajímavější).(19.8.2019)

  • hrackabanan
    *****

    Spousta zbytečných scén, realistické vyobrazení násilí, odlehčená atmosféra - a vznikla tahle velká paráda s hvězdným obsazením. Vizuálně skvěle propracovaný snímek.(19.8.2019)

  • MKreclik
    ***

    Výrobní herci, výrobná kamera, geniální finále, vypadá to krásně, parádní soundtrack, skvělý Tarantino jako režisér, ale slabý Tarantino jako scénárista. Kdyby tohle natočil někdo jiný, má to tady tak 60 %.(19.8.2019)

  • husak_k
    *****

    Jak byl Django z Tarantinových filmů nejvíce přístupný běžnému divákovi, Once upon a time je přesný opak. Film vyžaduje znalost Mansonových vražd a přehled ve starých filmech a seriálech se taky hodí. Celý film jsem ale měl nádhernej feel good pocit, atmosféra Hollywoodu byla skvělé vykreslená, dialogy jako vždy za 1, a fakt že film slouží také jako úcta a poklona Sharon Tate zahřál u srdíčka. Chyběla akorát trochu více popsaná motivace, backstory a celkově celý klan Charlese Mansona, což chápu když tento film kvůli tomu nějaké diváky lehce zklamal. Za mě ale zatím pecka roku. 9/10(20.8.2019)

  • BobArmstong
    *****

    Vtedy v Hollywoode je neočakávane vyspelý počin, minimálne na pomery Quentina Tarantina. On sám dve tretiny snímky absolútne kašle na svoju tradičnú zábavu, aby nakoniec naservíroval brutálne a mimoriadne zábavné finále, kvôli ktorému mnohí do kina zavítali a čakali, že sa v podobnom duchu povezie celý film. Práve dvojhodinová expozícia je jadrom príbehu a tento fakt nemusí sadnúť každému. Fanúšikovia priemyslu ako takého však ocenia výbornú prácu s formou obrazu (využívanie retro záberov, 16mm film, prekrásne plagáty a množstvo ďalších humorných a zároveň okúzľujúcich vizuálnych doplnkov), neprekvapivo skvelý hudobný podklad a tri tony najrôznejších referencií a poklôn režijným velikánom, westernovému i vojnovému žánru, prípadne propagovanie vlastných produktov (ženské nohy, Red Apple, Antonio Margaretii). Quentin definitívne prepája svoj kinematografický svet s tým skutočným a vytvára tak bezstarostnú verziu Hollywoodu s pozitívnou náladou aj emóciami, ktorá stojí na výkonoch Brada Pitta a, samozrejme, aj Leonarda DiCapria (obaja hrajú famózne, akurát mám pocit, že ich zlatá soška minie najmä kvôli tomu, že Cliff ani Rick nie sú strhujúcimi postavami, skôr geniálnymi a bravúrne napísanými dejovými postavičkami), keďže na vzťahu herec-kaskadér stojí hlavná premisa. To je mimochodom zdôrazňované i neverbálne, čiže stačí poctivo sledovať dianie a razom zistíte, že scenáristicky je výsledok honosnejší ako sa na prvý pohľad môže zdať. A áno, Manson a jeho rodina sú skôr zlo v pozadí, pričom akýkoľvek nástup členov kultu diametrálne mení tón filmu (nutnosť základných znalostí o dobe, ktorá panovala v Los Angeles i tragickom osude Sharon), dokonca sa vo vybraných pasážach bojíte o postavy. Výsledkom je skvelo napísané dielo, ktoré nedisponuje komplexným príbehom (asi ako valná väčšina Tarantinovej tvorby), ale postavy dokážu diváka výborne zabaviť svojím charakterom a replikami, ktoré sa v tomto prípade časom stanú legendárnymi (nebál by som sa povedať, že sú rovnako originálne ako dialógy v Pulp Fiction), no a oba aspekty chudobnejšie naratívne dianie bezproblémovo utiahnu. Preto by ste sa mali pripraviť najmä na atmosférickú záležitosť, ktorá verne zachytáva koniec zlatej éry a osudy troch ľudí spojených s filmovým priemyslom a tragédiou. Dynamiku Djanga tu nenájdete, prehnanú brutálnosť v štýle Osem hrozných tiež nie. Vtedy v Hollywoode je ale zábavný a z môjho pohľadu adekvátne rozvláčny pohľad do útrob filmového sveta v podaní človeka, ktorý rozumie svojmu médiu a vďaka historickým znalostiam dokáže nakrútiť mimoriadne sviežu dejepisnú učebnicu. Tá úplne neznalému človeku povie omnoho menej, než nadšencom Tarantinovej tvorby a westernového zasadenia. To však, samozrejme, neznamená, že by takíto diváci nedostali príjemnú buddy komédiu s vyvrcholením, ktoré ich odzbrojí.(20.8.2019)

  • mik256
    odpad!

    Tarantino opet nezklamal- dej skoro zadny, desna nuda a silena stopaz. Je ale jasne, ze stadecko co jde "na Tarantina" bude spokojeno. Za me jeden z nejvice precenovanych reziseru.(20.8.2019)

  • JuveIt
    *****

    Dokonalý film. Dokonalý Tarantino. Luxusní soundtrack. Nefalšovaný kinematografický orgasmus. Veškeré negativní body, které lidé vypichují, jsou pro mě právě tím geniálním. Cliff Booth (Pitt) s Rickem Daltonem (DiCaprio) jsou nejlepším kamarádským duem od dob Riggse a Murtaugha. Oba herci si své role neskonale užívají a pozvedávají úroveň filmu ještě výš. Margot Robbie je prototypem ženské dokonalosti, jen její přítomnost ve filmu každého chlapa obměkčí (ačkoliv její příběhový střípek do skládanky je nejmenší). Nejgeniálnějším bodem celého snímku je všemi vychvalované finále, které probudí v sedadlech kina opravdu i ty největší znuděnce. Myslím, že je důležité si před návštěvou kina nastudovat minimálně, kdo byla Sharon Tate a Charles Manson a spojitost mezi těmito lidmi. Finále filmu si díky tomu vychutnáte o dost víc.(20.8.2019)

  • trx2010
    ***

    Kdyby to nenatočil Tarantino, tak po tom neštěkne pes. Bohužel to bylo porvé co jsem se u jeho filmu asi 2/3 času nudil. Plusové body za dobovou atmosféru, skvělého Pitta a dobrého DiCapria. Proč tam vůbec byl Al PAcino a Margot Robbie?(20.8.2019)

  • pollstro
    *****

    Už od samotného oznámení filmu a nastínění od Tarantina, o čem bude tentokrát jeho již devátý film, mi bylo ihned jasný, že film sklidí od větší většiny značnou kritiku, jelikož se za celou kariéru, co Tarantino točí filmy, jedná o vůbec první film, který je inspirován skutečným příběhem. Do téhle doby točil Tarantino filmy, které byly přívětivé pro všechny, člověk nemusel znát žádné okolnosti příběhu o kterém vyprávěl, jelikož byl vždycky ten příběh zcela vymyšlen. Samozřejmě Tarantino vždycky ve svých filmech odkazuje na jiné filmy a na jiné tvůrce, kterými se inspiruje a spoustu filmových scén předělává do obrazu svého a implementuje je do svého filmu, takže ti opravdu skuteční filmový znalci a fanatici v jeho filmech vždycky našli něco navíc, co např. obyčejný divák nedokázal zaznamenat nebo pochopit, ale nikdy se nejednalo o klíčovou věc, která by měla dopad na celkový zážitek z filmu. Zde při Once Upon a Time in Hollywood je Tarantino naprosto nekompromisní a natočil film, kde je dle mého názoru potřeba znát jisté souvislosti pro to, aby byl zážitek z filmu co největší. První věc, kterou je potřeba znát je rozhodně příběh herečky Sharon Tate, jejíž postava se ve filmu skutečně objevuje a jejíž příběh je více méně tím hlavním aspektem, kolem kterého se celý film točí a Tarantino se znalostí tohoto příběhu jednoduše počítá, ve spoustě scénách naráží na komunitu „Manson Family“ a ukazuje zde několik událostí, které předcházely samotné vraždě herečky a člověk, co její příběh naprosto vůbec nezná, nikdy v životě o něm neslyšel, nemá absolutně žádnou šanci pochopit veškeré tyhle scény a jak bývá u Tarantina zvykem, tak diváka rád překvapuje a rád dělá vždycky naprostý opak toho, co divák očekává že se stane a tímhle případem je i samotný závěr, kde Tarantino absolutně mění příběh herečky Sharon Tate a odklání se od reality a vytváří tak svoji verzi příběhu a lidi, co znají skutečnou verzi, tak jsou tímhle mnohem více překvapeni a následně dokážou mnohem více ocenit konec. Druhou věcí, kterou je potřeba znát je rozhodně období, ve kterém se příběh odehrává. Tarantino odkazuje na nespočet filmů, seriálů, TV shows, herců, režisérů a to opravdu v neuvěřitelném počtu a ve spoustě scén na tyhle věci naráží, odkazuje na ně a opět, pokud člověk nemá o světové kinematografii absolutně žádný přehled, tak znovu nedokáže pochopit veškeré ty scény a plně je tak ocenit. Je potřeba znát to období, je potřeba znát žánry, které se v tu dobu točily, je potřeba prostě mít celkový přehled o tom, jak se samotný Hollywood a kinematografie v tu chvíli vyvíjela. Tarantino tak dává poctu všemu, co ovlivnilo jeho filmové myšlení a následně jeho kariéru. V mnoha případech odkazuje na starý klasický western, který se točil v Hollywoodu a taktéž odkazuje na spaghetti western. Samozřejmě už jenom název a vůbec tyhle odkazy na western jsou poctou Sergio Leonemu, kterého Tarantino považuje za svého nejoblíbenějšího režiséra, který ho značně ovlivnil a spousta scén se v tomhle žánru i prezentuje, ačkoliv se to na první pohled nemusí zdát, viz. např. návštěva Brada Pitta na ranči. Láska k tomuto žánru je zcela znatelná a Tarantino to dává najevo. Ukazuje 60. léta Hollywoodu v tom nejkrásnějším možném světle, ta atmosféra je doslova cítit a neuvěřitelně jsem si to užíval. Všude neonové nápisy, cedule, plakáty filmů, kina, auta, kostýmy, tehdejší natáčení filmů, ta dobová atmosféra je naprosto kouzelná úchvatná. Dalo by se říct, že si Tarantino tenhle film natočil sám pro sebe, pro svoje potěšení a chtěl všem lidem ukázat co opravdu miluje a co mu ovlivnilo život a to se mu náramně povedlo. Tarantino tentokrát vypráví příběh skrze příběhy postav, tudíž se může na první pohled zdát, že celý film nemá absolutně žádný děj a že se jedná pouze o smršť zábavných scén, které jako celek působí nudně. Ono i to tempo filmu je z 90 % značně pomalé a není zde tolik akce, krvavých scén, nezapomenutelných scén a dialogů. Tarantino se zde více zaměřuje na postavy a jejich příběhy a na atmosféru tehdejší doby, která značně ovlivňovala americkou kinematografii. Jedná se například o válku ve Vietnamu, která byla důvodem toho, že se ve filmu začalo objevovat více násilí. Hippies a vše kolem nich mělo taktéž značný dopad na filmy, byly více umělecké a dávaly větší důraz na atmosféru než na příběh. Film má více méně tři dějové linky, každou z nich reprezentuje jedna z hlavních postav. Leonardo DiCaprio zde hraje herce, jenž se nachází na okraji své filmové kariéry a pomalu se s tím vyrovnává, je čím dál tím víc obsazován do role padouchů, kteří jsou už na začátku odkázáni ke smrti. Tak jak nechápe hippies a neustále na ně nadává a opovrhuje nimi, tak stejně tak opovrhuje novými mladými herci a novou filmovou dobou, která nekompromisně přichází. Tohle vše si uvědomuje během scény s mladou herečkou, které vypráví příběh o cowboyi, který kdysi býval skvělým lovcem koní, ale po zranění se nedokáže vrátit zpět do formy a přesně to si uvědomuje i DiCaprio, je mu více než jasné že je taktéž v situaci, kdy už nedokáže navázat na své předchozí úspěchy, ale je ochoten s tím ještě něco udělat, nechce se smířit s tím, že je ve své kariéře v Hollywoodu odepsaný, že už patří do staré školy a mladí herci ho vystrnadí z filmů. Jeho postava ale jako jediná projde v celém filmu největší změnou, na začátku je to takřka béčkový herec, který točil všemožné seriály různého žánru, ale nikdo ho moc neznal, bydlel vedle Polanskiho, který právě společně s Sharon Tate reprezentují tu mladou generaci, kterou on absolutně nechápe, ale na konci je z něho uznávaný herec a hrdina, který v závěru dokázal odolat útoku hippies v podobě „Manson Family" a najednou ho lidé poznávají a obdivují. Brad Pitt zde hraje kaskadéra a dabléra Leonarda DiCapria, jeho postava reprezentuje úspěch postavy DiCapria a on je tím hlavním důvodem toho, kde se momentálně DiCaprio nachází, to on stojí za jeho úspěchem a ačkoliv žije poměrně obyčejný život, absolutně mimo veškerou slávu Hollywoodu, tak to on je tím pravým hrdinou, který je ukryt v pozadí. Margot Robbie v roli Sharon Tate naopak reprezentuje ten mladý Hollywood. Je vyobrazena jako to nejkrásnější a nejroztomilejší stvoření v celém Hollywoodu, nelze si ji nezamilovat a Tarantino ji ukazuje jako ikonu tehdejší doby a zachovává to, jak si ji lidi skutečně pamatovali, jako nádhernou, půvabnou a neskutečně milou osobu. Tarantino opustil tak od veškerého násilí, které na ní bylo původně skutečně napácháno a nechává ji zcela nedotčenou a zachovává tak její důvod, proč se ve filmu objevuje. Margot Robbie si v průběhu natáčení začala uvědomovat, jak moc společného má s Sharon Tate a její scéna, kdy sama sebe pozoruje v kině je spíše scénou, kdy samotná Robbie, jako herečka, obdivuje Sharon Tate na plátně. V samotném závěru se mi líbí, jak Tarantino dokázal z takhle skutečného a smutného příběhu naprosto odbočit a zachovat tak nádherný happy end, což je u něj značně neobvyklé, ale zároveň k tématu, o kterém vypráví a který má pro něj značný význam, to dává smysl. Natočil film, který si dnešní generace ani nezaslouží. Zároveň je to zkouška toho, za jak moc velkého milovníka filmů, popřípadě Tarantina se člověk považuje. Lidi kteří chodí na Tarantinovo filmy jenom kvůli bláznivé brutalitě, násilí a vtipným scénám, zde budou spokojeni pouze v posledních 15 minutách, na zbytek filmu budou logicky nadávat a tvrdit, že je to naprostá nuda a ono to šlo vidět už v průběhu filmu, kdy se sál nejvíc smál a bavil v závěrečných minutách, ale v průběhu filmu se opravdu málo lidí zasmálo nad některými odkazy a narážkami, jelikož většinu věcí ani nechápali. Tohle je prostě naprosto jiný Tarantino, který tady doposud nikdy nebyl, vzdává úctu Hollywoodu v časech, kdy byl nejkrásnější a nejhezčí. Nepotřebuje k tomu žádný rozsáhlý a složitý děj, naopak využívá prvky atmosféry a snaží se zachytit tehdejší dobu a tento proces natáčení filmu je v dnešní době pro mnohé naprosto nepřípustný, jelikož dnešní doba a diváci vyžadují filmy/seriály plné akce, napětí, zvratů, film/seriál musí přece něco vyprávět, jinak to lidi považují za nudnou záležitost a ihned to hodnotí špatně. Dnešní doba je v tomhle ohledu úplně zvrácená, z lidí se stali konzumenti obsahu v tak obrovském množství, že prostě neustále vyžadují, aby se něco nutně dělo a nedokáží tak vnímat a prociťovat atmosféru nejenom tohoto filmu, ale spoustu jiných. Doby, kdy si člověk pustil film, otevřel flašku, zapálil cigáro a jednoduše si užíval atmosféru filmu a skutečně prožíval a prociťoval ten film, jsou dávno, ale dávno pryč. Proto tenhle film bude v dnešní době hodnocen různorodě, ti co mají cit pro filmy a skutečně je milují a jsou schopni proniknout do hloubky filmu a nacházet v něm různorodá tajemství, si Once Upon a Time in Hollywood naprosto zamilují. Naopak lidé, kteří konzumují dnešní filmový a seriálový obsah v obrovském množství a považují se za milovníky filmů, ale ve skutečností chodí do kina jenom na filmové adaptace komiksových filmů a naprosto trapných komedií a akčních filmů a dalších podobných záležitostí, ti lidé kteří absolutně neznají historii kinematografie a nezajímají se o ni, budou zdrceni tím, jak mohl jejich oblíbený a milovaný Tarantino natočit něco takového. Hold tohle je opravdová zkouška toho, zda se považujete za milovníky a znalce filmů tak, jak všude tvrdíte. Tenhle film je přesný důvod toho, proč miluji kinematografii a proč jsem jí tak oddán a paradoxem je, že tuhle lásku ve mně probudil právě Tarantino v Pulp Fiction a já jsem nesmírně rád, že v této dnešní době existuje režisér, který nenatáčí remake/remaster a pokračování svých filmů, ale pokaždé přijde s něčím, co tu ještě nikdy nebylo a já jsem za to nesmírně vděčný. Je rozdíl mezi koukáním na filmy a skutečně mít rád filmy a milovat je a tohle je nádhernou ukázkou tohoto rozdílu.(20.8.2019)

  • surprise
    ****

    Kdo není fanda, ať na to nechodí, je to pocta zde sice specifickým filmům, které ani neznáme, ale ona je to pocta filmovému fandovství obecně. Sledovat natáčení a přípravy, proměny herců, jejich osobní život, atmosféru doby, to prolínání reality a fikce, to je to o co tu jde a že je Tarantino umělec z videopůjčovny dokazuje to, že tuhle emoci podá na ploše skoro tří hodin a člověk se nenudí. Já osobně šel jen kvůli Al Pacinovi, ale role Brada Pitta mě nadchla nejvíc. Chci ho vidět znova. Chci to celé vidět znova.(20.8.2019)