Reklama

Reklama

Tenkrát v Hollywoodu

  • USA Once Upon a Time in Hollywood (více)
Trailer 1
USA / Velká Británie / Čína, 2019, 161 min

Scénář:

Quentin Tarantino

Hrají:

Leonardo DiCaprio, Brad Pitt, Margot Robbie, Emile Hirsch, Margaret Qualley, Timothy Olyphant, Julia Butters, Austin Butler, Dakota Fanning, Bruce Dern (více)
(další profese)

Obsahy(1)

V devátém filmu kultovního režiséra Quentina Tarantina se televizní herec (Leonardo DiCaprio) a jeho dlouholetý kaskadér (Brad Pitt) rozhodnou prosadit se u filmu na konci zlaté éry Hollywoodu - v roce 1969 v Los Angeles. (Falcon)

Recenze (1 760)

LiVentura 

všechny recenze uživatele

Mně se příběh nelíbil, ničím neozvlastnuje.. Snad akorát poklona Tarantinovi před finální bitkou, kterou Romanovi P. vzdal poklonu a vyřešil jednu z nejodpornejsich vražd USA po svém.. 😉 ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

Po návštěvě kina, byť pln dojmů, jsem se nedokopal k napsání komentáře. Nyní, při repríze, už je situace jiná. Film na mě zapůsobil stejně jako poprvé, na čemž měl obrovský podíl brilantně zvolený soundtrack, tradičně tarantinovsky úžasné dialogy a perfektně napsané postavy či vykreslená atmosféra konce 60. let. Napětí v některých scénách se dalo krájet a když připočtu parádní herecké představení hlavního dua DiCaprio-Pitt, začíná být o hodnocení rozhodnuto. Pochválit však musím také herce v rolích Bruce Lee a Steve McQueena, stejně jako práci jejich maskérů. Jediné, v čem už tento snímek nepůsobí tak, jako při prvním zhlédnutí, je jeho závěr, neboť to napětí, které jsem pociťoval v kině z očekávání následných minut a scén, se znalostí Quentinova konce logicky rozplynulo. SPOILER Tarantino rád přepisuje historii, takže navzdory zábavnému a za mě i naprosto dokonalému finále se dozvíme, jak to Tenkrát v Hollywoodu nebylo.. :) ()

CrypzzXD 

všechny recenze uživatele

Tarantinovu tvorbu nijak neobdivuji, spíše naopak, ale líbí se mi jeho zápal a jasně zřetelný tvůrčí rukopis. Takto bych pro začátek shrnul můj vztah ke Quentinově produkci, která mě po dlouhá léta nechávala zcela chladným. To však o Once Upon a Time... in Hollywood říct nemohu, ale zároveň to s tímto dítkem není tak jednoduché, jak by se zprvu mohlo zdát. Když pomineme herecký koncert Brada Pitta, pohádkové reálie retroHollywoodu a typicky tarantinovské famózní finále, zbyde nám jen v jistých momentech útrpně dlouhá a prázdná onanie tvůrčího ega nad šedesátkovým filmovým průmyslem, která se sice může pyšnit vskutku brilantní filmařinou, ale při absenci motivací mnoha důležitých postav (Manson Family) a vlastně čehokoli, co by se dalo považovat za děj, to v podstatě vyznívá absolutně do ztracena. Přejdeme-li realitu, je mi někdo schopný vysvětlit, jaké opodstatnění v ději má Sharon? Dívá se na to skutečně hezky, ale to je tak všechno… Je tedy jen na vás, jestli vám to stačí nebo pro jistotu raději sáhnete po divácky přijatelnější produkci. Již několikrát jsem měl chuť překliknout na lepší tři hvězdy, ale při vzpomínce na již zmíněné geniální finále (plamenomet!!!), které se zapíše do historie zlatých filmových okamžiků (stejně jako legendární ušní amputace z jistých Gaunerů), si říkám, že to tomu magorovi z videopůjčovny pro tentokrát odpustím. Slabších 7/10 Edit: Při druhé projekci je to nepřekvapivě o poznání větší nuda. [8.12.2019] 6/10 ()

MISSha 

všechny recenze uživatele

V podstatě můžu souhlasit s uživatelem MrHlad. Tarantino natočil poctu americkému televiznímu průmyslu šedesátých let, o kterém vím úplný kulový a ani mě moc nezajímá. Nechápejte mě špatně, je to technicky brilantně zvládnutý film který dobře vypadá, má sympatické herce, skvěle se na něho kouká ale je to takové nabubřelé NIC, které je až příliš zahleděné do sebe. Skoro tříhodinová délka je docela slušej záhul, po zhruba hodině film prakticky zabředne do natáčení westernu a člověk si začne připadat že kouká na ten western, což není žádná extra zábava. Po hodině a půl zaujme pouze krátký atmosférický záblesk na Spahnově ranči. Tarantino snad polovinu stopáže přešlapuje na místě, leckdy se i zasekne ve vyprávění a je to někdy i uspávající. Podobný pocit jsem pociťovala už u Nespoutaného Djanga, naplno se to projevilo u Osmi hrozných a teď i u Tenkrát v Hollywoodu. Myslela jsem že to bude film který bude vycházet z reálného příběhu té doby, že se bude víc zabívat kuriozním masakrem okolo Tate a Mansonovým kultem, a pomůže rozkrýt nějaké neznámé okolnosti tohoto hrůzného činu. Ve výsledku se tím i zabíval, ale spíš jen velmi okrajově a prakticky úplně zbytečně, aby v závěru Tarantino vztyčil prostředníček, a vymyslel si svůj vlastní alternativní finiš který mě popravdě zklamal, čekala jsem víc. ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Na Tarantina pekná blbosť. Doteraz neviem o čom to bolo, bez príbehu. Všetky dobré scény sme videli už v traileri. Všetko s Al Pacinom, Kurtom Russellom alebo "Bruceom Lee" bolo tiež v traileri. Ani neviem o čom boli tie 3 hodiny. Tentoraz stavil Tarantino čisto na kecy, ktoré však neboli tak dobré ako napríklad v Bastardoch či Djangovi. Pamätám si ako včera keď som pozeral prvý krát Djanga v roku 2012. To si budem pamätať navždy. Ten zážitok. Na tento film som sa tešil že je v 60.tych rokoch ale to som po väčšinu filmu ani nevnímal. Margot Robbie tiež dosť málo priestoru a popravde vám ani za boha neviem povedať meno jej postavy ktorú hrala. Pitt s DiCapriom samozrejme na Oscara. Ale predstavte si tento film s hercami, z ktorých ani jedného by ste nepoznali. Bola by to mizéria. Soundtrack? Píšem tento komentár okamžite po skončení filmu a neviem že by tam hrala jediná pieseň. Aspoň nožičiek bolo viac než dosť. A koniec? Mnohí nevedeli či majú tlieskať alebo sa ísť obesiť. Ako na pohrebe - pomalé, akoby skončila nemecká dráma. Na Tarantina riadny happyend bez šokujúcej smrti. Už trailery ma veľmi málo zaujali, ale veril som tomu, že to bude fajn. Bohužiaľ. Uvidím ešte po zhliadnutí českej verzií v 1080p. ()

DJ_bart 

všechny recenze uživatele

[Viděno 16.8.] "We all love Pussy!" "Yes we do." aneb nádherný milostný dopis Quentina Tarantina půvabu 60. let, Hollywoodu, filmovému řemeslu, a Sharon Tate. Atypická tarantinovka, o to víc jsem si ji naprosto zamiloval. Finální jatka jsou jedna z nejlepších scén co jsem kdy viděl. No a Brad Pitt si celej film krade pro sebe. Prvotřídní retro pohádka. ()

Hunt 

všechny recenze uživatele

50% Neměl jsem žádné očekávání, to však předčilo mé neočekávání, první 1/2 hodiny cajk, příjemná atmosféra, Pitt ve formě....ale kde nic není, ani Tarantino (mě) nebere. Finale? Jako fakt to měla být třešnička filmu? No nic, jsem evidentně v opozici a přestože jsem Tarantina fanoušek, stávajících 83% (2019/08) procent na csfd je pro tento snímek značně nadhodnocené.... ()

Shakers 

všechny recenze uživatele

Ja tie Tarantinové filmy asi nikdy nepochopím. Nie že by som nechápal pointu, ta mi je vždy jasná, skôr nechápem, čo ľudia na tom vidia. Nie som slepý a samozrejme chápem aj ja čo je na nich super, ale nikdy ma Tarantino po celý čas neupútal tak, aby som sa nenudil. Každý jeho troj hodinový film obsahuje pre mňa asi hodinu nudy a Once Upon a Time in Hollywood nieje výnimkou. Je to škoda, pretože niektoré scény (DiCapiro a plameňomet, Pitt vs Lee) sú výborné. Bavil ma úvod, bavil ma záver, bavil ma Pitt (ktorý podla mňa celkom zaslúžene získal Oscara), bavil ma Dicaprio, bavil ma Pacino, bavila ma retro atmosféra, soundtrack, bavili ma tie hlody a odkazy na 60té roky, ale zvyšok, hlavne prostredná časť (Margotka v kine, Pitt na ranči, DiCaprio na natáčaní) je príliš dlhá, nudná a plná naozaj zbytočne dlhých dialógov, ktoré iba kazia rozjazd filmu. Osobne by som to najradšej prestrihal a bol by s toho lepší film. Aspoň pre mňa. 65% - 3* ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Láska na první dobrou. Nejen proto, že jsem od samého začátku pociťoval, že svou náturou a dobovým zasazením jde o snímek přesně pro mě, jsem se půl projekce přiblble usmíval a zbytek nahlas smál. Tarantinův love letter filmovému průmyslu má zájem o vlastní postavy ve stylu Jackie Brown a stylizované historické reálie, v nichž vůbec nemusíte mít takový přehled, aby vás jejich podvratnost a odlehčenost upřímně pobavila. A byť je ve finále zábavnější právě ta reflexe skutečných podnětů než vývoj postav, příběh stejně tvoří nenudící a formálně vypilovaný obrázek především doby, její nakažlivé uvolněnosti a statusu starších, kteří s mladou generací vedou otevřený boj o místo na výsluní. Margot Robbie jako symbol pohodlné neuvědomělé hvězdy k zulíbání, DiCaprio ve svém živlu a Pitt v dost možná životní roli, kradoucí si každou svou scénu pro sebe. Boží soundtrack podtrhující atmosféru a závěr, v jaký jsem si neodvažoval doufat ani v těch nejmokřejších cinefilních snech. Třikrát do kina bude málo. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Tortellini po 4 letech vrací úder! Nebudu tu ze sebe dělat extra fanouška tvorby Quentina Tarantina, protože jím vlastně nejsem úplně a jen jaksi napůl. Vždycky jsem bral Quentina jako výborného scénáristu, který má ve filmovém průmyslu malou konkurenci, ne ovšem jako zas tak výborného režiséra. Jako hodně dobrého/super znamenitého, ne ale jako špičku režisérské tvorby. Miluju jeho práci s dialogama, jeho ,, dialogovej ping-pong´´, schopnosti vést několik minut dlouhý dialog, který diváka neomrzí, jednoduše proto, že funguje. Jako vrcholného režiséra jsem ho ale na rozdíl od té scenáristické profese nikdy nebral. A ani bych všechny jeho filmy nebral jako dokonalé: Nespoutaného Djanga, Pulp Fiction, Hanebné pancharti nebo i ty Gaunery bych si klidně dal kdykoliv, na druhou stranu Jackie Brown, oba Kill Billy, Auto zabiják nebo Osm hrozných dodnes zas tak nemusím a řadím je do té slabší části Tarantinovy tvorby. Jenže i když mně Osm hrozných (především po fenomenálním Djangovi) zklamalo, pořád jsem se na další Tarantinův film pochopitelně těšil, doufal, že tentokrát to bude stát za to a bylo mi i jedno o čem nový Tarantino bude. Jenže... Jakmile ven prosáklo, že půjde o film z Hollywoodu z konce 60. let, který bude vzdávat holt právě starému Hollywoodu (dnes už Hollywood funguje výrazně jinak) a zároveň si tak trochu nepřímo pohraje s Mansonovou rodinou tak očekávání vyrostla z ,, automatické čekání na Tarantinův nový film" na ,, totálně očekávanou pecku´´. A já bych vám vlastně hrozně rád chtěl ve finále říct, že jde o nejlepší Tarantinův film a o jeden z nejlepších filmů tohohle roku a...... Já vám to klidně řeknu! Tenkrát v Hollywoodu mě opravdu chytlo z Tarantinovy tvorby nejvíce i když dodávám, že to u mně toho Nespoutaného Djanga nebo Pulp Fiction překonalo jenom o hodně silný piď. Já dokonce řeknu, že je to jeho nejlíp zrežírovanej film a ode dneška nemám problém říct, že je tak výborný režisér jako scénárista. Tenkrát v Hollywoodu je totiž ve finále jedna velká pocta/óda/milostná báseň starého Hollywoodu, která se hezky poslouchá a především se na ní hezky kouká. O Tenkrát v Hollywoodu se toho dá napsat hodně, zároveň je ale hrozně těžké u recenze tohohle filmu nevypouštět spoilery. A přitom se dá i klidně říct, že Tenkrát v Hollywoodu nemá žádný příběh! Nejde o žádnou biografii herce nebo o studii Mansonovy rodiny, jsou to 3 náhodně vytažené dny ze života 3 postav, které něco spojuje. Těmi 3 postavami samosebou myslím Ricka Daltona (DiCaprio), Cliffa Bootha (Pitt) a Sharon Tate (Robbie). Sharon Tate jako jediná z těchto postav skutečně existovala a proto bych si o ní chtěl trošku promluvit až za chvíli, nejdříve bych se rád dostal k hlavní dvojici: Leonardo DiCaprio vyhrál Oscara za Revenantama, nějakou dobu poté pravděpodobně pořádal orgie pařby jako vystřižené z Vlka z Wall Street a po téměř 4 leté pauze se konečně vrací na plátna kin a s překvapivou vízvou- DiCaprio, kterého osobně beru za jednoho z nejlepších herců současnosti má v Tenkrát v Hollywoodu ztvárnit herce, který tak trochu přehrává! Ano, legendární DiCaprio hraje přehrávacího Ricka Daltona, který se prostě nedokáže smířit s tím, že má to nejlepší pravděpodobně za sebou a kariéra v seriálech ho zas tak netěší. Koukat se tak na DiCapria, který hraje herce, který má prostě problém zapamatovat si text a nedokáže také úplně zapadnout do role je prostě skvělá podívaná. Rick je i ale skvěle napsaná postava a i když je tak snadné aby se mu divák vysmál, na těch pravých místech mu bude Ricka líto. Spustí Akademie na jaře 2. kolo Leo čeká na Oscara? Nedivil bych se tomu, kdyby DiCapria po Revenantovi zase na nějakou dobu Akademie Lea ignorovala, kdyby ale ve finále dostal za Daltona tu druhou sošku, budu si říkat, že je na tom pravém místě. Překvapivě ale hlavním tahounem filmu není Rick Dalton, nýbrž až ta druhá hlavní postava, konkrétně Rickův kaskadér Cliff Booth. Cliff je totiž ve finále i zajímavější postava než Rick a možná i trochu sympatičtější. Pitt má po dlouhý době zase skvělou roli a pokud Akademie opět spustí šikanu Lea, aspoň na toho Brada by si poprvé vzpomenout mohli. Booth je prostě sympaťák jak hovado a dost možná jedna z nejlepších postav, kterou Tarantino stvořil. A, že jich v té konkurenci postav jako Vincent Vega, Jules Winnfield, Hans Landa nebo Dr. Schultz není málo.... Především se mi ale líbí jak Tarantino pracuje v Tenkrát v Hollywoodu se Sharon Tate.... Onen originální název Once Upon a Time in Hollywood do jisté míry naznačuje, že tu Tarantino prostě servíruje pohádku po Tarantinovsku. Tarantino prostě a jednoduše servíruje příběh druhořadého herce, který by se rád dostal na výsluní a postupně se mu to i společně s jeho ,, věrným rytířem´´ daří. Každý pohádka přitom potřebuje i nějaké antagonisty a takovou úlohu zde plní právě členové Mansonovy rodiny, která 9. 8. 1969 udělala onu ošklivou věc Sharon Tateové. Tortellini po 4 letech vrací úder! Nebudu tu ze sebe dělat extra fanouška tvorby Quentina Tarantina, protože jím vlastně nejsem úplně a jen jaksi napůl. Vždycky jsem bral Quentina jako výborného scénáristu, který má ve filmovém průmyslu malou konkurenci, ne ovšem jako zas tak výborného režiséra. Jako hodně dobrého/super znamenitého, ne ale jako špičku režisérské tvorby. Miluju jeho práci s dialogama, jeho ,, dialogovej ping-pong´´, schopnosti vést několik minut dlouhý dialog, který diváka neomrzí, jednoduše proto, že funguje. Jako vrcholného režiséra jsem ho ale na rozdíl od té scenáristické profese nikdy nebral. A ani bych všechny jeho filmy nebral jako dokonalé: Nespoutaného Djanga, Pulp Fiction, Hanebné pancharti nebo i ty Gaunery bych si klidně dal kdykoliv, na druhou stranu Jackie Brown, oba Kill Billy, Auto zabiják nebo Osm hrozných dodnes zas tak nemusím a řadím je do té slabší části Tarantinovy tvorby. Jenže i když mně Osm hrozných (především po fenomenálním Djangovi) zklamalo, pořád jsem se na další Tarantinův film pochopitelně těšil, doufal, že tentokrát to bude stát za to a bylo mi i jedno o čem nový Tarantino bude. Jenže... Jakmile ven prosáklo, že půjde o film z Hollywoodu z konce 60. let, který bude vzdávat holt právě starému Hollywoodu (dnes už Hollywood funguje výrazně jinak) a zároveň si tak trochu nepřímo pohraje s Mansonovou rodinou tak očekávání vyrostla z ,, automatické čekání na Tarantinův nový film na ,, totálně očekávanou pecku´´. A já bych vám vlastně hrozně rád chtěl ve finále říct, že jde o nejlepší Tarantinův film a o jeden z nejlepších filmů tohohle roku a...... Já vám to klidně řeknu! Tenkrát v Hollywoodu mě opravdu chytlo z Tarantinovy tvorby nejvíce i když dodávám, že to u mně toho Nespoutaného Djanga nebo Pulp Fiction překonalo jenom o hodně silný piď. Já dokonce řeknu, že je to jeho nejlíp zrežírovanej film a ode dneška nemám problém říct, že je tak výborný režisér jako scénárista. Tenkrát v Hollywoodu je totiž ve finále jedna velká pocta/óda/milostná báseň starého Hollywoodu, která se hezky poslouchá a především se na ní hezky kouká. O Tenkrát v Hollywoodu se toho dá napsat hodně, zároveň je ale hrozně těžké u recenze tohohle filmu nevypouštět spoilery. A přitom se dá i klidně říct, že Tenkrát v Hollywoodu nemá žádný příběh! Nejde o žádnou biografii herce nebo o studii Mansonovy rodiny, jsou to 3 náhodně vytažené dny ze života 3 postav, které něco spojuje. Těmi 3 postavami samosebou myslím Ricka Daltona (DiCaprio), Cliffa Bootha (Pitt) a Sharon Tate (Robbie). Sharon Tate jako jediná z těchto postav skutečně existovala a proto bych si o ní chtěl trošku promluvit až za chvíli, nejdříve bych se rád dostal k hlavní dvojici: Leonardo DiCaprio vyhrál Oscara za Revenantama, nějakou dobu poté pravděpodobně pořádal orgie pařby jako vystřižené z Vlka z Wall Street a po téměř 4 leté pauze se konečně vrací na plátna kin a s překvapivou vízvou- DiCaprio, kterého osobně beru za jednoho z nejlepších herců současnosti má v Tenkrát v Hollywoodu ztvárnit herce, který tak trochu přehrává! Ano, legendární DiCaprio hraje přehrávacího Ricka Daltona, který se prostě nedokáže smířit s tím, že má to nejlepší pravděpodobně za sebou a kariéra v seriálech ho zas tak netěší. Koukat se tak na DiCapria, který hraje herce, který má prostě problém zapamatovat si text a nedokáže také úplně zapadnout do role je prostě skvělá podívaná. Rick je i ale skvěle napsaná postava a i když je tak snadné aby se mu divák vysmál, na těch pravých místech mu bude Ricka líto. Spustí Akademie na jaře 2. kolo Leo čeká na Oscara? Nedivil bych se tomu, kdyby DiCapria po Revenantovi zase na nějakou dobu Akademie Lea ignorovala, kdyby ale ve finále dostal za Daltona tu druhou sošku, budu si říkat, že je na tom pravém místě. Překvapivě ale hlavním tahounem filmu není Rick Dalton, nýbrž až ta druhá hlavní postava, konkrétně Rickův kaskadér Cliff Booth. Cliff je totiž ve finále i zajímavější postava než Rick a možná i trochu sympatičtější. Pitt má po dlouhý době zase skvělou roli a pokud Akademie opět spustí šikanu Lea, aspoň na toho Brada by si poprvé vzpomenout mohli. Booth je prostě sympaťák jak hovado a dost možná jedna z nejlepších postav, kterou Tarantino stvořil. A, že jich v té konkurenci postav jako Vincent Vega, Jules Winnfield, Hans Landa nebo Dr. Schultz není málo.... Především se mi ale líbí jak Tarantino pracuje v Tenkrát v Hollywoodu se Sharon Tate.... Onen originální název Once Upon a Time in Hollywood do jisté míry naznačuje, že tu Tarantino prostě servíruje pohádku po Tarantinovsku. Tarantino prostě a jednoduše servíruje příběh druhořadého herce, který by se rád dostal na výsluní a postupně se mu to i společně s jeho ,, věrným rytířem´´ daří. Každý pohádka přitom potřebuje i nějaké antagonisty a takovou úlohu zde plní právě členové Mansonovy rodiny, která 9. 8. 1969 udělala onu ošklivou věc Sharon Tateové. Rád bych vám řekl, že Tarantino stejně jako v Hanebných panchartech přepíše historii a Sharon Tateová se dočká spravedlnosti a dokonce se jí ani jejímu nenarozenému synovi nic nestane, na tuhle odpověď si ale přece jen radši počkejte do kina, nerad bych na jednu stranu zklamal ty, kteří doufají, že Tarantino legendární sexbombu zachrání a na druhou stranu bych nerad zklamal ty, kteří nemají rádi když si někdo mění historii. Faktem ale je, že i když Sharon Tate nemá zas tak velkou roli, tak je v rámci děje Tenkrát v Hollywoodu hodně důležitá. Margot Robbie je především castingová trefa do černého, která té reálné Sharon Tate není zas tak nepodobná. A člověk může namítat, že nemá zas tolik prostoru, je ale pro Tenkrát v Hollywoodu hodně podstatnou části. DiCaprio, Pitt a Robbie samosebou nejsou jediná známá herecká jména tohohle filmu, zbytek jako Al Pacino, Kurt Russell,Timothy Olyphant nebo Michael Madsen ale už mají opravdu menší role, které sice potěší a jsou hrozně fajn, většina prostoru se ale pořád stáčí ke dvoum/třem hlavním postavám. Když jsme u toho Al Pacina... Kdo nad ním chtěl po Jackovi a Jill zlomit hůl, styďte se furt na to má! Jenže tou hlavní hvězdou ve finále není ani DiCaprio, ani Pitt a ani Robbie. Tou pravou hvězdou je šedesátkový Hollywood! Šedesátkový Hollywood, který už dnes neznáme, protože Hollywood od té doby ušel velkou cestu a změnil se. Tenhle film je prostě Tarantinova přiznaná onanie nad touhle érou a je to prostě poctivá onanie za všechny prachy. A to není potřeba aby znal divák každý hollywoodský film z 60. let nebo každého herce, stačí mu jen když si pamatuje jména jako Bruce Lee nebo Roman Polanski a alespoň ví o filmech jako Rosemary má děťátko nebo Velký útěk i když je nemusel nutně vidět. Všechno tohle odkazování, pomrkávání a vzdávání holdu mohlo Tarantinovi hodně snadno přelézt přes hlavu, jenže nepřelezlo. Dá se jinak hodně snadno kecat a polemizovat o tom, zda je to skutečně ten pravej Tarantino, jestli není trochu vykastrovanej, míň brutální, míň vulgární... Hloupost! Tarantino se v tom hodně pozná už po pár minutách a jeho trademarky jsou už tak prohlédnutelné i ve filmech, které jsou tak trochu odlišné. TvH vlastně hezky graduje a v posledních takových 15 minutách se vrátí k tomu brutálnímu a vulgárnímu Tarantinovi po kterém všichni tak volali... Jenže Hollywood funguje i předchozích 140 minut naprosto fenomenálně! A teď odmítám řešit věci typu ,, Bruce Lee se chová ve filmu příliš arogantně´´ nebo ,, Steve McQueen je vykreslenej úplně špatně a reálně byl úplně jinej´´. Tohle je film/fikce, kterej sice může být založen na skutečných událostech, kdokoliv včetně Tarantina si ale může s daným materiálem vlastně pohrát jak chce. Tarantino už v Hanebných panchartech dokázal 5. minutovou sekvencí přepsat dějiny dějepisu, zde ale zachází o kus dál a dokonce se snaží dokázat, že byl Rick Dalton skutečnou součásti tehdejšího Hollywoodu a ucházel se o pár slavných rolí u kterého byste ho nečekali. A je mi jedno, jestli je dcera Bruce Leeho zhrzená, že jí ,, zlej Quentin zesměšnil tatínka´´ i když bylo nějak známý, že byl Bruce opravdu tak trochu primadona. Stačí mi fakt, že Bruce Lee je v TvH vydatně zpracovanej. A i když jsem měl ze začátku obavy, Mike Moh je mu vlastně docela podobnej. A potěší fakt, že kameru dělá Richard Richardson, kterej prostě špatnou kameru nedělá a TvH díky němu vypadá opravdu božsky. Richardson dělal už od Kill Billa (krom Auta zabiják) všechny Tarantinovky a jestli i ty slabší Tarantinovy kousky táhne nahoru, je to prostě Richardsonova kamera. Takže potěší fakt, že Richardsonovi a magorovi z videopůjčovny očividně spolupráce pořád vyhovuje a i příště bychom o Richardsona přijít neměli. Mohl bych se vlastně rozepsat víc, jenomže to už bych se musel zasunout do struktury příběhu a kvůli tomu i do povinných spoilerů. Takže jenom zopakuju, že je to aktuálně moje zatím nejoblíbenější Tarantinovka (nelehkej úkol!) a prostě povedenej osobní film člověka, kterýho ve filmový tvorbě vyučila samotná videopůjčovna. Z tohohle magora z videopůjčovny nám vyrostl jeden z nejuznávanějších filmařů naší doby a nutno dodat, že zaslouženě. A je mi vlastně jedno jestli ten nejlepší magor z videopůjčovny příště dodá svůj Star Trek, Kill Bill 3, Djanga 2, horror nebo něco úplně jinýho, po Tenkrát v Hollywoodu bych si od něj pravděpodobně dal i Vega Brothers s digitálně omlazenou dvojku Taravolta/Madsen a věřil bych mu, že to s de-agem zvládne..... Já ti věřím, že na jaře těch cen přece jen posbíráš výrazně hodně Quentine, budu ti fandit! Viděno v kině: 3x () (méně) (více)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Tarantinovi jde pomalu na šedesátku a to se člověk v myšlenkách rád vrácívá do dětství. To špatné odvane většinou čas a zbývají jen ty hezké vzpomínky na okamžiky a lidi co už nejsou. Tarantino tímto filmem zavzpomínal na poválečná leta a šedesátky, kdy byl malý kluk a kdy byl Hollywood opravdovým středobodem filmového světa. A v tom možná tkví zásadní problém tohoto filmu. Je to film pro pamětníky. Pamětníky jako on, pamětníky těch časů a míst. Jsem si skoro jist, že dokonce i americký divák z druhé strany pobřeží něvěděl úplně zcela na co to vlastně kouká, natož běžný divák evropský jdoucí do kina na dalšího Tarantina. Těžko pak ve filmu pochytat všechny ty narážky, náznaky, jména ulic, kin, která tehdy něco znamenala. Ti znalejší samozřejmě poznají hlavní postavy a některé filmy o nichž se tu bude hovořit byť DiCaprio tu hraje fiktivní postavu. Ti co se trochu o americké šedesátky zajímají více pach jistě budou znát i smutnou záležitost v domě Polanských či na párty poznají členy Mamas and Papas atd... I kdyby byla ale k filmu přesná rukověť a divák věděl kdo je kdo a kde je kde, přesto na mně film působil jako takový mírně nesourodý mišmaš. První dvě třetiny to byla taková skrumáž vzpomínek bez hlavy a paty a nějaké nosnější dějové linie. Ano skrumáž nádherná, vypilaná do detailu. Jako by jste tam v těch časech byli. Poslední třetina naopak byla celkem adrenalinová a brutální. Když to pak vezmu celé dohromady pak to spolu moc nehrálo. Pitt ukázal, že i ve vedlejší roli můře hrát nehrát a bude to super. Řemeslnosti filmu není co vytknout, je to pravé americké retro. Capria i Pitta mám rád, ale tohle prostě nebyla sklenka mé margharidy a solit to hvězdami jen proto, že to točil Quentin, tak to ne. Tři nalepené kníry, víc bohužel nedám. * * * ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Najosobnejší Tarantinov film. Historicko-cinefilný fetiš, ktorý vyžaduje od divákov širokánske znalosti kontextu. Nedokážem si ani len predstaviť, ako tento film vníma niekto, kto netuší, čo sa stalo 8. augusta 1969 na Cielo Drive v Los Angeles. Tarantino dokonalo replikuje a variuje realitu, čo v prvom rade vyžaduje vedomosti o tej realite (neskutočný casting a kulisy na Spahnovom ranči!). V konečnom dôsledku ale divák nemusí mať napozerané westerny z 50tych rokov, samotný film mu vie byť sprievodcom týmto svetom. Na to je však nutné vidieť film minimálne dva krát. Keď je divák oslobodený od napätia spojeným s líniou s Mansonovou rodinou, dokáže sa hlbšie ponoriť do sveta, ktorý zrekonštruoval/vytvoril Tarantino. Film je navyše na rozdiel od ostatných tarantinoviek menej založený na dialógoch. Miesto priamočiarych hlášok tu hrá oveľa väčšiu rolu podmanivá dobová atmosféra Los Angeles, hipíkov, televíznych cowboyov, Hollywoodu, jeho kaskadérov, producentov, či vychádzajúcich i zašlých hviezd. ()

Nin 

všechny recenze uživatele

Mimořádně zábavný film. Tarantino si s filmovým médiem radostně hraje a já si u sledování filmu říkal "jé, to je tak super, proč to takhle neumí všichni?". Jenže když film skončil, tak jsem si taky řekl: "Moment, to je vše?". Zklamalo mě finále. Sledovat postavy, jak zažívají různé obyčejné i neobyčejné kratochvíle, je super, ale na konci filmu jsem z toho měl dojem, že to vlastně k ničemu moc nebylo. Bohužel jsem taky hodně podlehl hypeu, u něhož se na chvále nešetřilo a vypadalo to, že možná dostanu nejlepšího Tarantina od dob Pulp Fiction. Kvůli tomu jsem myslel, že v závěru nastane u postav větší katarze, že se jejich osudy nějak pořádně propojí anebo že třeba dostanu nějaký šokující zvrat. Nic takového se nekoná. Navíc ústřední postavy nakonec nejsou nic extra a neprojdou si žádným větším vývojem (neříkám, že je to nutný, ale potěšilo by mě to). Leo zůstane sobečkem, Brad loajálním psem a Margot zůstane pouze na ozdobu - jak se příběh odehraje, tak tam podle mě vyžrala příliš mnoho prostoru. Takže filmařina super, užil jsem si to, ale rozhodně to pro mě není žádný zásadní film, který by mi nějak přirostl k srdci. (8/10) ()

Beckett51 

všechny recenze uživatele

Quentinova alternativní historie s šíleně zábavným scénářem (ta tuna odkazů na všechno možný je neskutečná), božíma hercema, (jako vždy) skvělou kamerou a opět typicky vyvedeným hudebním doprovodem. Sice v mých očích asi nejméně divácky přístupná Tarantinovka, ale o to lahodnější je, když se vám podaří k ní prokousat. ()

salahadin 

všechny recenze uživatele

Možná je jen nepřípustné hodnotit Tarantinovky nízkým přídělem, kdo ví... tenhle film nefilm vlastně neobsahuje žádný příběh, nemá skoro žádnou gradaci a pointa se ztratila někde v překladu. To by vyšlo nastejno, kdybych já natočil film o tom, jak se za mých mladých let chodívalo pěšky pro mlíko do sousední vesnice, voda se nabírala ve staré štole, kam jsme jezdívali s rozhrkanou kárkou a s pár kanystrů na vodu. A věřím, že kdybych měl Tarantinovo renomé, budou mnozí diváci hýkat blahem, jak je to "můj nejosobnější" film, který nejde divákovi naproti....no ty kokos. A přitom by to byla jen ubohá nuda, u které by všichni usnuli, aby je následně probudila řežba, kdy týpek mlátí hlavou nějaké zrzky o krbovou římsu. Pak by vstali a nadšeně tleskali, aby ze sebe neudělali pitomce. Vše podstatné za mě vystihl kolega gudaulin. U mě je 1* za to, jak vytrolil Mansonovu idiotskou sebranku a za scénu, kdy Pitt ponouká polonahýho hippíka, aby mu vyměnil kolo u auta. ()

Aky 

všechny recenze uživatele

Všechny superlativy, které se tu sesbíraly, platí. Jen za to utahané tempo jednu * srážím. Je to dlouhé a chvílemi to vážně nudí. ()

Rosaviva 

všechny recenze uživatele

Film, který na vás dýchá atmosférou 60 let s příjemným obsazení hlavních rolí, ve kterých je vidět, že si jak DiCaprio, tak Pitt užívají každou chvilku. Krásná Margot už je pak jen jako třešnička na dortu. Film, který se příjemně vleče ke skvělému finále. Ač to není takový masterpiece jako Pancharti nebo Django, tak Tarantinovi fanoušky to nezklame. ()

Cappuccino 

všechny recenze uživatele

Výborná Margot Robbie, vynikajúci Leonardo DiCaprio a famózny Brad Pitt. Hlavná herecká trojka to zvládla očakávane na jednotku, film som si užil a Tarantino ma opäť určite nesklamal. Na plný počet to ale tentokrát nebude. Po neustálom neskrývanom ospevovaní Hollywoodu zo 60. rokov som stále čakal, kedy sa film presunie k poriadnemu príbehu. Koniec koncov sme ale dostali iba zbierku mnohých vynikajúcich scén, ktoré ku mne však ako celok príliš neprehovorili. ()

Ruut 

všechny recenze uživatele

No od Jackie Brown (kterou nemám rád) první Tarantino, který upozadí Tarantina a předvádí film, který je konečně něčím jiným než jeho exhibicí (které ale jinak miluji) a je poctou hercům a Hollywoodu. Pecka. P.S. Ten konec je ale divně zkratkovitý a ani tam celá tahle linie být nemusela. No v rámci sám sobě rozdaných karet z toho Quentin vybruslil asi nejlíp. P.S. Bruce Lee epic ()

HAL 

všechny recenze uživatele

Krásná pocta starému Hollywoodu a zároveň i svým způsobem výsměch tomu novému, vyměklému, naivnímu. Old school hrdinové se narozdíl od nich s problémem vyrovnají po staru, chlapsky a drsně, i když už jsou jinak za zenitem a odchází. Tarantinovou tvorbou se láska k braku vine od začátku a tady je to cítit snad nejsilněji. ()

Související novinky

Quentin Tarantino odhalil svůj poslední film

Quentin Tarantino odhalil svůj poslední film

15.03.2023

Ačkoliv všichni pevně věří, že si režisér Quentin Tarantino (Kill Bill, Pulp Fiction) rozmyslí svůj plán na ukončení filmové kariéry se svým desátým snímkem, na jeho závěrečné rozhodnutí si budeme… (více)

Vyhlášení nominací 92. Oscarů

Vyhlášení nominací 92. Oscarů

13.01.2020

Předkrm v podání Zlatých glóbů máme za sebou, a tak přišel čas na hlavní chod. Tím budou stejně jako každý rok Oscaři, jejichž 92. ročník se bude vyhlašovat 9. února 2020 v Dolby Theatre v Los… (více)

77. Zlaté Glóby – výsledky

77. Zlaté Glóby – výsledky

06.01.2020

Kontroverzní moderátor a komik Ricky Gervais a spol. před pár hodinami rozdali v hotelu Beverly Hilton v Los Angeles poslední ze Zlatých Glóbů a 77. ročník prestižních ocenění byl tak oficiálně… (více)

Reklama

Reklama